بازدید 7286
دومین روز محکمه استیضاح ترامپ

«اوکراین گیت» فسادی گسترده در مقامات کاخ سفید

هیات مدیره استیضاح ترامپ که هفت نفر منتخب مجلس نمایندگان آمریکا هستند و به عنوان دادستان عمل می کنند، ۲۴ ساعت در سه روز فرصت دارند که به تشریح پرونده استیضاح بپردازند و پس از آن، نوبت به وکلای مدافع ترامپ می رسد تا آنها هم به همین میزان دفاعیات خود را ارائه دهند.
کد خبر: ۹۵۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲ 23 January 2020

دومین نشست از روز دوم محکمه استیضاح رئیس جمهوری آمریکا، با ادامه تشریح شواهد مربوط به اتهامات دونالد ترامپ از سوی مدیران منتخب مجلس نمایندگان دنبال شد که ماجرای اوکراین گیت را فسادی گسترده در بین مقامات کاخ سفید توصیف کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دومین نشست از دومین روز محکمه ترامپ پس از تنفس کوتاه از ساعت چهار بعدازظهر به وقت محلی به ریاست جان رابرتز رئیس دیوان عالی آمریکا آغاز شد و این بار نوبت به جرالد ندلر رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان رسید تا در ادامه مسیر آدام شیف که نزدیک به سه ساعت از ۲۴ ساعت در اختیار این هیات را صرف تشریح مواد اتهامی ترامپ کرده بود، نسبت به ارائه سایر شواهد اقدام کند.

هیات مدیره استیضاح ترامپ که هفت نفر منتخب مجلس نمایندگان آمریکا هستند و به عنوان دادستان عمل می کنند، ۲۴ ساعت در سه روز فرصت دارند که به تشریح پرونده استیضاح بپردازند و پس از آن، نوبت به وکلای مدافع ترامپ می رسد تا آنها هم به همین میزان دفاعیات خود را ارائه دهند.

ندلر رسوایی "اوکراین گیت" را تلاشی فاسد دانست که در بین سفرا، مقامات کابینه، مقامات اجرایی و دفتر رئیس جمهوری آمریکا ایجاد شده است.

وی گفت این مساله نشان می دهد رئیس جمهوری ید طولایی در تقلب در انتخابات دارد.

پس از ندلر، سیلویا گارسیا دیگر عضو مدیران استیضاح از مجلس نمایندگان آمریکا به تشریح دیگر شواهد مربوط به این پرونده پرداخت.

او سومین نفری است که در روز دوم در جایگاه قرار گرفت تا خط دفاع از استیضاح ترامپ را دنبال کند.

این عضو مجلس نمایندگان از تگزاس در اظهارات خود با بیان اینکه ران جانسون سناتور جمهوریخواه از ویسکانسین همراه با گوردن ساندلند سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا، ریک پری وزیر سابق انرژی، کورت ولکر و سرهنگ الکساندر وایندمن مقام شورای امنیت ملی در آئین تحلیف رئیس جمهوری اوکراین حضور داشته است، گفت: همه به جز پری و جانسون در تحقیقات مقدماتی مجلس نمایندگان، ادای شهادت کردند.

گارسیا افزود: این گروه پس از بازگشت از اوکراین به ترامپ و دستیاران او گزارش دادند. ساندلند شهادت داد که ترامپ از این گروه خواسته است تا با رودولف دبلیو جولیانی وکیل شخصی رئیس جمهوری در مورد نگرانی های موجود در مورد فساد در اوکراین همکاری کنند.

وی ادامه داد: کانال دیپلماتیک غیررسمی گشایش یافته برای تسهیل گروکشی دلالت دارد. جانسون همچنین سال گذشته با یک دیپلمات پیشین اوکراینی ملاقات کرد که ادعاهای تأیید نشده ای را منتشر کرد مبنی بر اینکه مقامات اوکراینی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به هیلاری کلینتون کمک کرده اند.

وال دمینگز و جیسون کرو دیگر اعضای مدیران استیضاح از مجلس نمایندگان بودند که به تشریح تخلفات ترامپ در ماجرای اوکراین گیت پرداختند.

دمینگز هم به ملاقات ترامپ با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین تمرکز کرد که به دلیل تحت فشار قراردادن وی برای انجام تحقیقات علیه بایدن‌ها، مضایقه شد.

وی خطاب به سناتورها گفت: این نهاد حق دارد که تمام شواهد را ببیند. مردم آمریکا حق دارند که همه مدارک و شواهد را ملاحظه کنند و در حالی که ماهیت این "معامله افیونی" که در مورد آن صحبت کردیم مورد بحث قرار نگرفت، مهم است که کشور بداند که همه درگیر آن بودند، ما شنیده ایم که همه در این حلقه بوده‌اند.

کرو هم با اشاره به سابقه حضور خود در نیروی مسلح آمریکا استدلال کرد که کمک‌های نظامی این کشور می تواند "یک تفاوت واقعی در مبارزه علیه روسیه ایجاد کند".

وی همچنین استدلال کرد تلاش های ترامپ برای توقیف این کمک‌ها به اوکراین، خلاف قانون بوده است و گفت: کارشناسان اوکراین در وزارت دفاع، وزارت خارجه و کاخ سفید تاکید کرده اند ب نفع امنیت ملی آمریکا است که پشتیبانی از اوکراین ادامه یابد.

این عضو مجلس نمایندگان آمریکا افزود: بسیاری از مردم فکر می کنند که این تنها به نگرانی امنیت ملی مربوط نمی شد بلکه به شکل روشنی غیرقانونی بوده است. آنها درست فکر می کنند. اینگونه بود.

هاکیم جفری دیگر عضو دادستان‌های استیضاح در اظهارات خود به نقش رودی جولیانی وکیل شخصی دونالد ترامپ اشاره کرد و آن را یک عملیات سیاسی خونسرد توصیف کرد.

وی خاطرنشان کرد: جولیانی وزیر امور خارجه نیست. او سفیر و دیپلمات نیست. رودولف جولیانی یک عامل سیاسی خونسرد برای انتخابات مجدد رئیس جمهوری ترامپ است. به همین دلیل او چندین بار به تماس تلفنی ۲۵ ژوئیه موضوع مراجعه کرد و این شواهدی از قصد فاسد رئیس جمهوری ترامپ است.

در هنگام اظهارات جفری، یکی از معترضان استیضاح که مشخص نبود چه کسی است و چه گفت، فریاد برآورد که قاضی رابرتز بلافاصله نسبت به سکوت و ادامه جلسه هشدار داد. برخی می گویند در طبقه فوقانی سنا، یک نمایشگاه دایر است و ممکن است صدای اعتراضی از آنجا بوده باشد.

از مزیت‌های تیم مدیران استیضاح دونالد ترامپ، حضور دو نماینده رنگین پوست است که می تواند جامعه رنگین پوستان آمریکایی را برای مخالفت با ترامپ همراه سازد در حالی که در تیم وکلای ترامپ چنین موضوعی یافت نمی شود که می تواند نشانگر روحیه نژادپرستانه رئیس جمهوری استیضاح شده فعلی آمریکا باشد.

با پایان یافتن این بخش از اظهارات مدیران استیضاح، میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوریخواهان تقاضای ۳۰ دقیقه تنفس برای شام کرد که بدون مخالفتی مورد تایید قرار گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان