بازدید 7293

دستگیری عاملان اختلاس از یک سازمان دولتی

با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی البرز، دو کارمند یکی از سازمان‌های دولتی این استان که اقدام به اختلاس کرده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۵۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹ 22 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سردار عباسعلی محمدیان با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت یک فقره پرونده از دادسرای ناحیه یک کرج، مبنی بر شکایت یکی از سازمان‌های دولتی مبنی بر اختلاس و کلاهبرداری میلیاردی توسط دو کارمند و برداشت غیر قانونی از حساب‌های سازمانی، رسیدگی به موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.
 
فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: در ابتدا تحقیقات درخصوص نحوه و چگونگی برداشت وجوه و دسترسی متهمان به حساب‌ها انجام شد و با توجه به مغایرت‌های به وجود آمده در حساب‌های مالی و از آن جایی که دو متهم در واحد مالی مشغول به کار بوده و به حساب‌های سازمان دسترسی داشتند، احتمال اختلاس توسط آن‌ها متصور بود.

وی افزود: بنابر این بررسی‌های لازم درخصوص، میزان وصولی و پرداختی‌های انجام شده در سال جاری و سال‌های گذشته انجام که تحقیقات صورت گرفته حکایت از صحت موضوع و عدم شفافیت مالی داشت.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود مطلع شدند، نامبردگان وجوه دریافت شده برای شناسنامه فنی و ملکی را از سازندگان و مهندسان ناظر دریافت و به جای این که به حساب سازمان واریز کنند؛ به حسابی غیر از حساب سازمان واریز می‌کردند.

سردار محمدیان افزود: با هماهنگی مقام قضائی هر دو نفر در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در مواجهه با مدارک و اسناد موجود به جرم خود اعتراف کرده و اذعان داشتند که همزمان با اجرای دوباره قانون اعمال الزام به اخذ شناسنامه فنی و ملکی ساختمان و پرداخت سهم سازمان، متهمان شروع به برداشت از حساب متقاضیان کرده و به مالکینی که به علت عدم تمکن مالی، امکان پرداخت هزینه را به طور کامل نداشتند، با کسر مبالغی از میزان پرداختی، کارت عابر بانک آن‌ها را دریافت و با مراجعه به سوپر مارکتی که از قبل از سوی آن‌ها شناسایی و اعتماد فروشنده را جلب کرده بودند از دستگاه pos وی استفاده کرده و مبلغی را در ازای استفاده از دستگاه، به وی می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه، صاحب سوپر مارکت نیز دستگیر و به دریافت مبلغ دو میلیارد ریال در قبال استفاده از دستگاه پوز اعتراف کرد و گفت که متهمان به وی مراجعه و عنوان کردند که قصد افتتاح شرکت مهندسی را داشته و، چون دستگاه پوز ندارند، از دستگاه وی استفاده کرده و در قبال دریافت درصدی پول، وجوه را به صورت نقد و یا چک به آن‌ها پرداخت می‌کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در بررسی پرینت حساب‌های مورد نظر، مشخص شد که متهمان بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به صورت غیر قانونی برداشت کرده که تاکنون مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از این مبلغ به سازمان مذکور برگردانده شد و تلاش برای بازگرداندن کامل مبلغ ادامه دارد.

گفتنی است، متهمان به جرم اختلاس، کلاهبرداری و پولشویی با صدور قرار میلیاردی روانه زندان شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان