بازدید 13951

چند نکته از بهترین دانستنی ها در تور کیش

کد خبر: ۹۵۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 21 January 2020

تور کیش همان سفری است که در اولین خستگی بعد از چندماه کاری اغلب به آن فکر می کنم. از همه مکانهایی که برای بازدید در ایران انتخاب کرده ام ، نمی توانم به یک جزیره جالب توجه استوایی همچون جزیره کیش با وجود ورزش های آبی و مراکز خرید بی نظیرش فکر نکنم. البته من اولین بار تابستان راهی کیش شدم و همانطور که انتظار می رفت ظاهرا انتخابی دیوانه وار منتظرم بود. هوایی شرجی و بسیار داغ که کلافه کننده بود. با من در کیش لندیار هتل همراه باشید تا آنچه در تور کیش برایم زیبا بود را با شما به اشتراک بگذارم.  

غواصی و دوچرخه سواری در تور کیش

تور کیش از تهران یا هر شهر دیگر در ایران هیجان انگیز به نظر می رسد. هرچند انتخاب من در زمان خوبی اتفاق نیفتاد اما من عاشق تماشای لاک پشت های دریایی در حال عبور از امواج در خلیج فارس بودم ، و به خصوص از غواصی لذت می بردم و این باعث شد دمای هوا را نیز تحمل کنم. لازم به ذکر نیست که گرما و رطوبت به سبک آلاباما چیزی نبود که بتوانم با وجود حجاب اسلام در جزره کیش تحمل کنم به همین دلیل وقت گذران در استخر و آب دریا را ترجیح می دادم. بنابراین به شما توصه میکنم اگر در آب و هوایی گرم تور کیش ارزان قیمت را رزرو می کنید، غواصی و شنا و فعالت های آبی همچون شاتل و پاراسل را نیز مد نظر قرار دهید.  

چند نکته از بهترین دانستنی ها در تور کیش

تور کیش بیش از آنکه توری مهیج باشد می تواند توری آرام و برای استراحت رزرو شود. این تور به من فرصت داد تا دوچرخه سوار با امنیت را در حاشیه دریا در طول شب تجربه کنم. صدای امواج دریا در تاریکی مطلق دوردست با مرز روشنایی ساحل در سکوت نیمه شب تحسین بر انگز بود. این دقیقا همان چیزی است که در شهرهای بزرگ هیچگاه یافت نمی شود. پس توصیه می کنم ان فعالیت را از دست ندهید.

 

چند نکته از بهترین دانستنی ها در تور کیش

 

آیا زیبایی تور کیش بزرگ نمایی است؟

تور کیش و جزیره کیش به زیبایی شهرت دارد اما چرا در تمام سایت ها به زبان فارسی و انگیلیسی این لقب به چشم می خورد؟ هنگامی که بر روی صندلی خود لم داده بودم و دریا از پنجره هواپیما نمایان بود، خلبان یادآوری کرد که به  "جزیره زیبای کیش" خوش آمدید. این در حالی بود که من تنها جزیره ای خشک و بی آب علف را نظاره می کردم و برای خوشحالی خودم تاسف می خوردم. اما خب با اقامت چند روزه در این جزیره برای انتخابم حس رضایت داشتم. زیبایی این جزیره در آرامش و نظم و امنیت حاکم بر آن، صدای امواج دریا، نور زنده و پر انرژی خورشید، تنوع گیاهی و جانوری و معماری مدرن و آزادی بیشتر نسبت به شهرهای دیگر ایران بود. شاید در نگاه اول لقب زیبا برای این جزیره خنده دار به نظر برسد و حتی جزیره کوچک هنگام به مراتب از آن زیباتر و بکرتر باشد. ولی رفته رفته با اقامت در آن و داشتن حس آرامش نظرتان مثبت خواهد شد.  در تور کیش از حیات وحش گرفته تا شهر زیرزمینی و دهها چیز دیدنی دیگر را کشف می کنید که احتمالاً بسیاری از گردشگران خارجی در مورد کیش ، یکی از جزایر زیبای خلیج فارس این را نمی دانستند حتی برای ایرانیانی که تا به حال به ان جزیره سفر  نکرده اند انگونه می باشد.  

چند نکته از بهترین دانستنی ها در تور کیش

 

جمعیت در تور کیش چگونه است؟

 تور کیش در شلوغ ترین ایام سال نیز آرام و دوست داشتنی است. تعداد افرادی که به طور نیمه دائمی در جزیره کیش زندگی می کنند 35000 نفر است. از این تعداد 5000 نفر عرب ، جمعیت بومی این جزیره هستند. آنها اکثراً در ساحل شمال غربی جمع شده و طبق سنت به زندگی خود ادامه می دهند. بازدید از خانه چشمگیر 200 ساله مردم شناسی در روستای صفین به شما احساسی را می بخشد که به نظر می رسد معماری سنتی سازگاری خوبی با روحیه انسان دارد. پس از بازدید از 15 اتاق که در اطراف دو حیاط بزرگ خانه تاریخی بومیان پراکنده شده اند می توانید از خرما و قهوه عربی لذت ببرید.تور کیش و حضور در جزیره ای کوچک با جمعیت اندک به شما لذت زندگی در آرامش را هدیه می دهد. البته بعید می دانم اگر در شهری بزرگ زندگی کرده باشید بیش از یک هفته در این جزیره دوام بیاورید. تحمل سکوت وزهای خلوت  این جزیره برای مدت طولانی کم دشوار و دلگیر است.  تور کیش و حضور در هتل های لوکس این جزیره نوعی تضاد را در نگاه اول به نمایش می گذارد که زندگی بومی و آرام کیشوندان را به چالش می کشد. ان هتل های لوکس در واقع اهرمی هستند برای امرار معاش کیشوندان و بدون این ساختمان های مدرن و بروز معیشت مردم جزیره با مشکل مواجه خواهد شد.  تور کیش علاوه بر تفریحات آبی و آرامش و اقامت در ساختمان های لوکس نوعی ارتباط گرم را هدیه می دهد. اگر شما هم در گروه افراد خونگرم قرار دارید به شما تبریک می گویم. زیرا جنوبی های خونگرم از شهرها بندرعباسريال سیستان و بلوچستان، اهواز و آبادان و ... همگ بدون ترس و فریب با شما گفت و گو می کنند و از گفت و گویی سر شار از شادی لذت خواهید برد. این در حالی است که در شهرهای بزرگ مردم برا گفت و گو با غریبه تمایلی نشان نمی دهند. جنوبی ها دوست دارند صحبت کنند ، شوخی کنند ، به سؤالات پاسخ دهند. آنها به شما خواهند گفت که تاریخ جزیره از کجاست و توصیه هایی برای خوش گذرانی می دهند. از همه بهتر آنها لبخند می زنند! این خصلت درمورد افرادی که در هر نقطه از جهان در کنار آب زندگی می کنند صادق است.  

در تور کیش مکاشین ایرانی وجود ندارد

 یکی از مواردی که بیش از همه در کیش وجود دارد این است که در کیش مونتاژ ماشین یا اتومبیل ایرانی وجود ندارد. نه پراید ، نه پژو ، نه سمند و نه چیزی که در سرزمین اصلی می بینید. در عوض ماشین هایی که خواهید دید ، شبیه کرایسلر ، فورد ، موستانگ ، جیپ ، تویوتا ، نیسان و غیره است (این به دلیل وضعیت کیش به عنوان یک منطقه تجارت آزاد است). این ماشین ها با خط های ساحلی رنگارنگ ، درختان نخل ، سواحل شنی سفید و آسمان آبی آفتابی جفت شده اند که همه این جزیره را شبیه به جایی در فلوریدا می کنند.  

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار