بازدید 2525

حریری: دولت موقت، راه حل بحران لبنان نیست

درپی شدت گرفتن تظاهرات مردمی لبنان، نخست‌وزیر موقت این کشور از طولانی شدن روند تشکیل دولت جدید انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۵۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۳ 21 January 2020

درپی شدت گرفتن تظاهرات مردمی لبنان، نخست‌وزیر موقت این کشور از طولانی شدن روند تشکیل دولت جدید انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، سعد حریری، نخست‌وزیر موقت لبنان در سخنانی در واکنش به تشدید تظاهرات مردمی شهروندان لبنانی در اعتراض به تشکیل نشدن دولت، اظهار کرد: دولت ما برای انتقال به یک دولت جدید استعفا داد اما به تأخیر افتادن تشکیل دولت تا ۹۰ روز کشور را به سمت نامعلومی سوق می‌دهد.

وی افزود: لازم است که دولت جدید هرچه سریع‌تر تشکیل شود تا شکاف ایجاد شده را ترمیم کرده و روند فعلی و پیامدهای اقتصادی و امنیتی که هر روز بدتر می‌شود را متوقف کند.

حریری خاطرنشان کرد: ادامه دولت موقت راه حل (بحران) نیست و باید مانع از هدر رفتن وقت شد و دولت باید پذیرای مسؤولیتش باشد.

وی ادامه داد: ارتش و تمامی نیروهای امنیتی مسؤولیت خود را در قبال اعمال قوانین و ممانعت از لطمه زدن به صلح داخلی بر عهده می‌گیرند و هر روز پیامدهای درگیری با جنبش‌های مردمی را متحمل می‌شوند.

نخست‌وزیر موقت لبنان همچنین گفت: درجا زدن امنیتی برای مواجهه با مردم به معنای ورود به بحران و اصرار بر انکار واقعیت جدید سیاسی است.

لبنان چند شبی است که شاهد تظاهرات مردمی علیه تشکیل نشدن دولت این کشور است و طی چند شب گذشته درگیری‌های شدیدی میان معترضان و نیروهای امنیتی در خیابان‌های بیروت شکل گرفت که به مجروح شدن شمار زیادی از دو طرف منجر شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر