بازدید 9058

مورالس، نامزد ریاست‌جمهوری بولیوی را تعیین کرد

مورالس که در یوینس آیرس پایتخت آرژانتین آرسه را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد، گفت که حزب چپگرای «جنبش سوسیالیسم» از وی حمایت خواهد کرد.
کد خبر: ۹۵۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۶ 20 January 2020

«اوو مورالس» رییس جمهوری سابق بولیوی، «لوئیس آرسه» وزیر سابق اقتصاد را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور معرفی کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، انتخابات ریاست جمهوری بولیوی سوم ماه می (۱۵ فروردین ۱۳۹۹) و ۶ ماه بعد از کناره‌گیری مورالس از قدرت برگزار می‌شود.

مورالس بعد از اعتراض‌ هایی که علیه انتخاب دوباره‌اش به ریاست جمهوری صورت گرفت، دهم نوامبر (۱۹ آبان) استعفا داد و ابتدا به مکزیک و سپس آرژانتین رفت.

دولت موقت بولیوی که تحت کنترل راستگرایان است مورالس را از حضور در انتخابات منع کرده است. بنابراین او آرسه را برای ریاست جمهوری برگزید.

آرسه ۵۶ ساله از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹، به جز یک دوره کوتاه، در دولت‌های مورالس حضور داشت و رشد اقتصادی بولیوی به اعتبار و نام او ثبت شده است. او نیز بعد از استعفای مورالس از کشور خارج شد.

مورالس که در یوینس آیرس پایتخت آرژانتین آرسه را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد، گفت که حزب چپگرای «جنبش سوسیالیسم» از وی حمایت خواهد کرد.

مورالس همچنین «دیوید چوکه‌هوانکا» وزیر سابق خارجه را نیز به عنوان نامزد معاون رییس جمهوری معرفی کرد.

مورالس در مورد آرسه گفت که وی «تلفیقی از شهر و روستاست که می‌تواند روند تغییر را ادامه دهد. جنبش دهقانی ما هیچ کسی را محروم یا حاشیه‌نشین نمی‌کند.»

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حزب جنبش سوسیالیسم وابسته به مورالس با حمایت ۲۱ درصدی رای‌دهندگان مواجه است و پس از آن «کارلوس مسا» رییس جمهوری سابق و همفکرانش با ۱۴ درصد در رده دوم قرار دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر