بازدید 11468

قالیباف: فقط شعاردادن فایده‌ای ندارد

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر ما می‌خواهیم در کشور قوی بشویم مردم را دسته بندی نکنیم، گفت: این منش شهید سلیمانی بود؛ ایشان هرکجا پا می‌گذاشت اولین کاری که می‌کرد مستقیم با مردم آنجا تماس می‌گرفت و مردم را آگاه می‌کرد.
کد خبر: ۹۵۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹ 19 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف نائب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (یکشنبه) در اولین جلسه مجمع عمومی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی پهنه‌های شمال و جنوب در مسجد امام صادق (ع) با بیان اینکه ما به دنبال خدمت به مردم و سربازی برای انقلاب و حفظ انقلاب اسلامی هستیم، گفت: بهترین الگو برای ما شهید سلیمانی است. هم زندگی ایشان و هم بعد از شهادت شان ایشان برای ما بهترین الگوست. شما به مراسم تشییع ایشان نگاه کنید که چه تحول عظیمی را نه تنها در ایران که در همه جبهه مقاومت و جهان اسلام و بین همه ازادی خواهان دنیا ایجاد کرده است. این برکات مجاهد فی سبیل الله است که جز برای خدا گام بر نمی‌داشت و پیامی نمی‌گفت. بعد از تشییع امام راحل چنین بدرقه‌ای را ندیدیم و تاثیراتش بر جوامع اسلامی.

وی با طرح این سوال که شهید سلیمانی در زمان حیاتش مگر چه می‌کرد، بیان کرد: من ۴۰ سال با ایشان زندگی کردم در همان زمانی که او در نیروی قدس مشغول خدمت بود توده‌های مردم و حتی برخی مسوولان هم ایشان را نمی‌شناختند و حتی مردم نمی‌دانستند نیروی قدس وجود دارد یا کارش چیست. زیرا شهید سلیمانی نه شرایط کاری اش اقتضا می‌کرد و نه خودش دنبال این بود که کسی او را بشناسد. اولین کسانی که او را شناختند و در سطح جهان مطرح کردند دشمنانش و در راسش امریکای جنایت کار بود. زیرا ان‌ها اثر کار شهید سلیمانی را دیدند. کسی را دیدند که کارامد و قوی بود.

فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اینکه وظیفه همه ما این است که قوی بشویم، گفت: از گذشته دور شهید سلیمانی این مسیر را آغاز کرده بود. به طوری که امریکا و اسراییل هرجا پا می‌گذاشتند می‌دیدند کسی مقابل ان‌ها ایستاده و نه تنها ایستاده که تهاجم هم می‌کند. وقتی ایشان چنین کارامدی و قدرتی را به نمایش گذاشت ایا امکانات، ابزار سیاسی، پول یا نیروی انسانی زیادی داشت؟ نه در همه زمینه‌ها در اقلیت و حداقل ممکن بود.

قالیباف با پرداختن به شرایط جنگ تحمیلی اظهار کرد: در اوایل جنگ دولت جلسه‌ای گذاشته بود و از عدم امکانات می‌گفت:. با شهید سلیمانی و خرازی و... در ان جلسه بودیم و به ان‌ها گفتیم ما از شما هیچی نمی‌خواهیم. فقط شما حداقل جیره غذایی مناسبی بدهید. جیره غذایی ۲۴ ساعت رزمندگان را اوردیم و گفتیم اگر کسی در ۲۴ ساعت پشت میز هم بنشیند با این غذا خودکار دستش نمی‌تواند بگیرد. شما فقط غذا را بدهید.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهید سلیمانی در جنگی که انجام می‌داد حتی همین بسته غذایی مناسب هم نداشت؛ پس او چگونه ایران را قوی کرد؟ خاطرنشان کرد: من تلاش می‌کنم که این مساله را بدرستی تبیین کنم. یکی از ویژگی‌های ایشان این بود که مردم را هیچ وقت گروه بندی نکرد و نگفت این‌ها شیعه و ان‌ها سنی هستند و آن‌ها مسلمان و آن‌ها مسیحی یا یهودی هستند.

وی افزود: وقتی در این مسیر پا گذاشت همه را در آغوش گرفت جز آن‌ها که ایادی دشمن بودند و اسلحه به دست گرفتند و با او جنگیدند. یعنی همان‌ها که در حدود ۱۴، ۱۵ سال با جریان خیزش اسلامی و اسلام نابی که امام راحل تبیین کردند جنگیدند و شهید سلیمانی با آن‌ها جنگید، اما در عین حال اگر جایی تشخیص می‌داد که روش مبارزه در اینجا گفتگو است مذاکره را با تکیه بر مبارزه انجام می‌داد. نمونه اش مذاکره با میشل عون رییس جمهور لبنان که هم جهت با حرکت ملی که در لبنان است امروز در کنار حزب لله است، اما بیش از یک دهه با نیرو‌های حزب لله جنگید و خیلی از نیرو‌های حزب لله را به شهادت رساند، اما نفوذ کلام ایشان باعث شد میشل عون امروز در کنار نیرو‌های حزب لله قرار گیرد.

**تشریح خصایص شهید سلیمانی

قالیباف با پرداختن به خصایص شهید سلیمانی اظهار کرد: ایشان اولا وقتی داعش به مسیحی‌ها حمله کرد، از آن‌ها هم دفاع کرد. چون بنده خدا بودند و مورد ظلم واقع شدند، شهید سلیمانی ایستاد و از آن‌ها دفاع کرد. اگر ما می‌خواهیم در کشور قوی بشویم مردم را دسته بندی نکنیم. خاکستری و سیاه و سفید نکنیم. همه مردم در نظام جمهوری اسلامی و در سایه ولایت زندگی می‌کنند و تا روزی که اقدامی علیه نظام نکنند باید به ان‌ها خدمت کنیم. این منش شهید سلیمانی بود. ایشان هرکجا پا می‌گذاشت اولین کاری که می‌کرد مستقیم با مردم آنجا تماس می‌گرفت و مردم را آگاه می‌کرد. یعنی آگاهی بخشی. تا به فرهنگ قران و اهل بیت اگاه شوند و به اهمیت استقلال در طایفه و قبیله و کشورشان اگاه شوند. آن‌ها را با ظلم‌هایی که استکبار جهانی به ان‌ها می‌کرد اشنا می‌کرد. بعد از اینکه آگاه می‌شدند ان‌ها را توانمند می‌کرد. وقتی یک ملتی اگاه و توانمند بشود و ارزش عزت و استقلال را بفهمد و مورد توجه قرار گیرد قوی می‌شود. زیرا وقتی ملتی بخواهد قوی شود باید تک تک مردم قوی شوند. نمی‌شود کسی در الونک بنشیند و مشکلات اقتصادی داشته باشد، اما به او بگوییم قوی باش. ایشان وقتی بحث از قوی بودن و قدرت بود همه جانبه به موضوع نگاه می‌کرد یعنی در همه ابعاد سیاسی نظامی اقتصادی فرهنگی امنیتی و...

فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند قوی باشید باید در تمام ابعاد قوی باشیم، تصریح کرد: نمی‌شود در حوزه نظامی قوی باشیم، اما در حوزه اقتصادی نه. همان طور که در حوزه علمی یا نظامی قوی هستیم باید در حوزه فرهنگی و اقتصادی هم قوی بشویم. شما دیدید در همین حمله زمین به زمینی که به پایگاه عین الاسد انجام شد، دشمن معنی موشک بالستیک دور برد نقطه‌ای را فهمیدند و معنی موشک زمین به هوا را در زدن آن پهباد امریکایی که فقط ۴ تا از آن در ارتفاع ۵۰ هزارپایی در دنیا وجود دارد، فهمید.

** شهید سلیمانی باور داشت قدرت فقط مادی و پول نیست

وی ادامه داد: ویژگی دیگر شهید سلیمانی این بود که باور داشت قدرت فقط مادی و پول و امکانات نیست و مهمترین بخش قدرت در فرهنگ اهل بیت و دینی ما این است که بر سنت‌های الهی ایمان داشته باشیم. در سنت‌های الهی به ما این یاد داده شده که اصلا مهم نیست چه داریم؛ مهم این است که همان حداقلی که داریم را به درستی و با شجاعت و با تدبیر و عقلانیت پای کار بیاوریم. خدا گفته در این صورت من به شما پیروزی می‌دهم. شهید سلیمانی همه مردم را جمع کرد، آگاه شان کرد و در همه ابعاد ان‌ها را اورد با حداقل امکانات پای کار و این چنین همه هژمونی امریکا را در دو دهه گذشته در منطقه خاورمیانه از بین برد. در مقابل داعش در شمال افریقا و عراق و سوریه با همه امکانات شان دیدید چه اتفاقی افتاد، اما شهید با همین توده‌های مردم با اسلحه ساده و حداقل امکانات ایستاد و این قدرت همان اوست.

قالیباف با بیان اینکه در طول ۴۰ سال انقلاب هیچ وقت در شورای امنیت نتوانستیم از امتیاز وتو استفاده کنیم و همیشه قدرت‌های بزرگ به ما ظلم کردند، گفت:، اما وقتی شهید سلیمانی ایستاد و مبارزه کرد و جنگید و ان روزی که تشخیص داد مبارزه راهش مذاکره هم هست توانست یک قدرت را پای کار بیاورد و در حوزه سیاست در سازمان ملل امریکا را با آن قدرت وتو کند. پس اگر می‌خواهیم مذاکره هم بکنیم از موضع قدرت باشد.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مذاکره یک روش مبارزه است نه یک روش وادادگی و فرار از مجاهدت و عزت گفت: وظیفه ما این است که به گفته رهبرمان در همه ابعاد قوی شویم. یعنی کارامد و شجاع باشیم، با تدبیر و عقلانیت تصمیم بگیریم و شعار توام با عمل انجام دهیم، نه اینکه پشت حرف مان عمل نباشد. خدا هم گفته در قران که به حرف پاداش نمی‌دهد به عمل صالح پاداش می‌دهد. پس باید کار کنیم. واقعی‌ترین شعار مرگ بر امریکا یعنی کار، کارامدی و خدمت به مردم. اگر این کار را نکنیم و فقط شعار دهیم هیچ فایده‌ای ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی