بازدید 11881

افزایش تلفات حمله موشکی به پایگاه ائتلاف سعودی

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن خبر داد که تلفات حمله موشکی شب گذشته جنبش انصارالله به اردوگاه مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی در استان مأرب به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۵۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴ 19 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «محمد الحضرمی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در دیدار با «تیم لیندر کینگ» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا آخرین تحولات در عرصه یمن را بررسی کرد.

بر اساس اعلام صفحه وزارت خارجه دولت مستعفی یمن در توئیتر، وی در این دیدار به حمله شب گذشته انصارالله یمن به اردوگاه نیروهای ائتلاف سعودی اشاره کرد و گفت که در این حمله بیش از ۱۰۰ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز مجروح شدند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه شب (دیشب) در واکنش به حملات اخیر ائتلاف سعودی و متحدانش، یک پایگاه نیروهای دولت مستعفی یمن در مأرب (در شمال شرق یمن) را با موشک هدف گرفتند.

عبد ربه منصور هادی که مقیم عربستان سعودی است، در واکنش به این عملیات، بدون هیچ اشاره‌ای به حملات شدید چند روز اخیر ائتلاف به «نَهِم» و دیگر مناطق استان صنعاء، در اتهاماتی مدعی شد، انصارالله تمایلی به صلح ندارد و «ابزاری برای دستورکارهای ایران در منطقه» است.

در چهار ماهه اخیر بعد از حمله تلافی‌جویانه ارتش یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی (آرامکو) در شهریور گذشته، صنعاء در اقدامی برای ابراز حسن‌نیت خود جهت دستیابی به توقف جنگ، اقدامات جنگی را به شکل یک طرفه متوقف کرده بود، اما حملات مکرر عربستان سرانجام صنعاء را به ازسرگرفتن پاسخ‌های نظامی وادار کرد و حمله اخیر در مأرب از سخت‌ترین پاسخ‌های صنعاء به حملات ائتلاف سعودی و دولت مستعفی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر