بازدید 11867
«تابناک اقتصادی» بررسی می‌کند؛

تمدید چندباره مهلت نصب کارتخوان برای پزشکان فراری از وجه غیرنقد/ فرار از مالیات چالش اقتصاد ایران/ در آمریکا پزشکان چقدر مالیات پرداخت می‌کنند؟

بنا بر قانون بودجه سال ۹۸، پزشکان باید از ابتدای سال جاری به نصب کارتخوان در مطب‌های خود اقدام می‌کردند، اما مهلت نصب کارتخوان بار‌ها توسط سازمان امور مالیاتی به بهانه‌های مختلف تمدید شد و طبق آخرین تفاهمنامه امضا شده، این مهلت یک بار دیگر تا پایان بهمن ماه سال جاری تمدید شد. طبق آخرین آمار ارائه شده، تا مهر ماه سال جاری تنها ۴۰ درصد از پزشکان کارتخوان نصب کردند.
کد خبر: ۹۵۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ 19 January 2020

تمدید چند باره مهلت نصب کارتخوان توسط پزشکان، در دنیا با پزشکان فراری از مالیات چگونه برخورد می شود؟

تابناک اقتصادیبنا بر قانون بودجه سال ۹۸، پزشکان باید از ابتدای سال جاری به نصب کارتخوان در مطب‌های خود اقدام می‌کردند، اما مهلت نصب کارتخوان بار‌ها توسط سازمان امور مالیاتی به بهانه‌های مختلف تمدید شد و طبق آخرین تفاهمنامه امضا شده، این مهلت یک بار دیگر تا پایان بهمن ماه سال جاری تمدید شد. طبق آخرین آمار ارائه شده، تا مهر ماه سال جاری تنها ۴۰ درصد از پزشکان کارتخوان نصب کردند و این یعنی گویا ۶۰ درصد پزشکان تمایلی به پرداخت مالیات ندارند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ سال گذشته بود که موضوع فرار مالیاتی پزشکان مطرح شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی با راه اندازی کمپین‌هایی با هشتگ‌های پزشکان فراری از مالیات و پزشکان فراری از کارتخوان شروع کردند به بیان تجربیات خود از مواجهه با پزشکانی که در مطب‌های خود از کارتخوان استفاده نمی‌کردند و برای فرار از پرداخت مالیات پول نقد از مراجعین خود دریافت می‌کردند. این ماجرا کم کم به رسانه‌ها نیز کشیده شد و سرانجام در قانون بودجه سال ۹۸ پزشکان ملزم به نصب کارتخوان در مطب‌های خود شدند.

فرار مالیاتی پزشکان چقدر برآورد می‌شود؟

محمدرضا نوری رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران طی مصاحبه‌ای در ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ گفت: از میان حدود ۲۰ هزار پرونده پزشکان در تهران، تنها ۱۱ هزار تن برای عملکرد سال ۱۳۹۶ اظهارنامه ارائه کردند که میانگین مالیات اعلامی از سوی پزشکان برای هر نفر ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود. با توجه به رسیدگی‌های انجام شده برای عملکرد سال ۹۵ که تقریبا به همین میزان مالیات ابراز شده بود، این میانگین برای هر نفر حدود ۱۴ میلیون تومان توسط سازمان تعیین و تشخیص داده شده است.

سیاوش غیب پور نماینده شورای حل اختلاف مالیاتی سازمان امور مالیاتی تهران نیز طی مصاحبه‌ای با رادیو اقتصاد در دوم شهریور ماه ۱۳۹۷ از فرار مالیاتی ۸۰ درصدی پزشکان خبر داد و گفت: طبق آمار رسمی، مجموع مالیاتی که پزشکان در سال ۹۶ پرداخت کرده اند، ۱۵۰ میلیارد تومان بوده، درحالی‌که مقدار مالیات تخمینی آن‌ها ۷۰۰ میلیارد تومان است.

حسین بانکی کارشناس سیاستگذاری حوزه سلامت هم که در برنامه پایش مورخه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ حضور پیدا کرده بود در مورد فرار مالیاتی پزشکان گفت: باید بدانیم مبلغی که به عنوان مالیات از پزشکان باید اخذ شود، چقدر است؟ در حال حاضر تعداد پزشکان متخصص در کشور ۴۶ هزار و ۶۰۰ پزشک هستند، ما در اینجا فرض می‌کنیم ۴۰ هزار پزشک متخصص داریم.

وی افزود: درآمد ماهیانه این پزشکان متخصص را ۵۰ میلیون تومان لحاظ می‌کنیم که در مجموع یک سال میزان درآمد سالیانه پزشکان متخصص ۲۴ هزار میلیارد تومان است. برای دندان پزشکان که تعداد آن‌ها ۲۸ هزار تن است، مبلغ ماهانه را ۳۰ میلیون تومان در نظر می‌گیریم که مجموع درآمد سالیانه دندان پزشکان ۱۰ هزار میلیارد تومان شد. با این احتساب مجموع درآمد سالیانه دندان پزشکان و پزشکان متخصص ۳۴ هزار میلیارد تومان است.

این کارشناس گفت: اگر نرخ مالیات را ۲۰ درصد در نظر بگیریم، مقدار مالیاتی که دندان پزشکان و پزشکان متخصص باید بپردازند ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است. بانکی در پایان تصریح کرد: نکته مهم اینکه در محاسبات بالا مالیات تعداد ۸۰ هزار پزشک عمومی را نیاورده ایم.

پزشکان بر اساس کدام قانون ملزم به نصب و استفاده از کارتخوان در مطب‌های خود شدند؟

برای جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان، در بند (ی) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸ تصویب شد که تمامی صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلفند در چهارچوب آیین نامه تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۴/۱۲/۱۳۶۶ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن از ابتدای سال ۱۳۹۸ از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

در دو ماه مانده به آخر سال ماجرای نصب کارتخوان پزشکان به کجا رسید؟

بنا بر قانون بودجه سال ۱۳۹۸، صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی را مکلف شدند که از ابتدای سال ۹۸ پایانه فروشگاهی را استفاده کنند، اما به دلیل مهیا نبودن شرایط استفاده از پایانه‌های فروشگاهی این مدت تا ۲۳ مرداد ماه سال جاری تمدید شد و قرار شد تا آماده شدن دستورالعمل پایانه‌های فروشگاهی، پزشکان کارتخوان‌های بانکی خود را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند. طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، همه صاحبان مشاغل یاد شده مکلف شدند حداکثر تا ۲۳ مردادماه ۹۸ برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه کارتخوان‌های بانکی خود اقدام کنند و حتی این هشدار داده شد که در صورت عدم استفاده از کارت خوان بانکی، مشاغل پزشکی مشمول جریمه خواهند شد.

با نزدیک شدن به موعد مقرر، مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون سپاری سازمان امور مالیاتی از تمدید ثبت‌نام کارتخوان تا ۳۱ مرداد ۹۸ خبر داد. علی رستم پور در این باره گفت: صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی تا ۳۱ مرداد ماه مهلت دارند در نظام سامانه فروش و استفاده از کارتخوان بانکی ثبت نام کنند. در واقع مدت زمان به دلیل نبود برخی زیر ساخت‌ها افزایش پیدا کرده است.

سپس این مهلت یک بار دیگر به بهانه نبود برخی زیرساخت‌های لازم، تا پانزدهم شهریور ماه ۱۳۹۸ تمدید شد. در دهم شهریور ماه ۱۳۹۸ بود که امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: زمان ثبت نام پزشکان در سامانه را با دو بار تمدید، به پانزدهم شهریور ماه موکول کردیم و این زمان دیگر تمدید نمی‌شود.

علی رستم پور مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی طی مصاحبه‌ای در ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۸ با بیان اینکه ۲۰ درصد شاغلان بخش درمان در سامانه صندوق فروش ثبت نام کردند، گفت: باز هم بدون اینکه اعلام کنیم، آن‌هایی که بعد از ۱۵ تا پایان شهریور ماه کارتخوان خود را ثبت کردند، به منزله تمکین به قانون تلقی کردیم و به این افراد هم شناسه صندوق دادیم.
وی افزود: عملا از اول مهر ماه بخشی از جامعه پزشکی کارتخوان‌ها را نصب کردند که این آمار به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است. مهلت ثبت کارتخوان‌ها گذشته است؛ البته سیستم ما باز است و همین امروز هم می‌توان کارتخوان را ثبت کرد، ولی آمار‌ها دیگر آن رشد گذشته را ندارد.

این آمار ثبت کارتخوان‌ها نشان می‌داد که به نوعی ۶۰ درصد پزشکان گویا تمایلی به پرداخت مالیات ندارند.

به هر صورت، سرانجام روز گذشته ۲۹ دی ماه ۱۳۹۸ روسای سازمان نظام پرشکی و سازمان امور مالیاتی کشور بر سر اجرای کامل بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۳۹۸ کشور و تبصره ۲ ماده ۱۶۸ قانون مالیات‌های مستقیم و آیین‌نامه اجرایی، همچنین قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تفاهمنامه‌ای را به امضا رساندند!

براساس بند یک این تفاهمنامه، سازمان نظام پزشکی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و اجرایی خود تا سی ام بهمن ۹۸ مابقی اعضای خود که موفق به نصب کارتخوان و ثبت در سامانه سازمان امور مالیاتی نشده‌اند، برای جلوگیری از جرایم قانونی موظف به اقدام قانونی خواهد کرد. همچنین هر دو سازمان بر اساس بند‌های ۳ و ۴ این تفاهم‌نامه موظف شدند با مشمولینی که تکالیف قانونی خود را انجام ندهند حسب مفاد قوانین مذکور اقدام لازم مبذول نمایند.

تمدید چند باره مهلت نصب کارتخوان توسط پزشکان، در دنیا با پزشکان فراری از مالیات چگونه برخورد می شود؟

به هر صورت آن گونه که بیان شد، این قانون باید از ابتدای سال جاری اجرایی می‌شد، اما به بهانه‌های مختلف چندین بار تمدید و در نهایت تا پایان بهمن ماه سال جاری به پزشکان فراری از مالیات مهلت داده شد. به دلیل عقب نشینی‌های مکرر سازمان امور مالیاتی در این ماجرا و عدم برخورد با پزشکان متخلف در این زمینه، هیچ تضمینی نیست که این بار نیز با پایان مهلت مقرر، همه پزشکان کارتخوان‌های خود را در سامانه امور مالیاتی به ثبت برسانند.

این فرار مالیاتی پزشکان در حالی رخ می‌دهد که اولاً کشور در شرایط کنونی که از درآمد‌های نفتی محروم شده است، به شدت به درآمد‌های مالیاتی احتیاج دارد و ثانیاً سایر قشرها به خصوص کارگران و کارمندان ماهانه مرتب و منظم مالیات خود را پرداخت می‌کنند.

چه برخورد قانونی می‌توان با پزشکان فراری از مالیات انجام داد؟

امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور طی مصاحبه‌ای در دهم شهریور ماه ۹۸ گفت: چنانچه پزشکان در مهلت تعیین شده نسبت به نصب این دستگاه‌ها اقدام نکنند، مطابق با قانون با آن‌ها برخورد شده و مورد ظن فرار مالیاتی قرار می‌گیرند.

مطابق آنچه در ماده ۲۰۲ قانون مالیات‌های مستقیم آمده است سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند از خروج بدهکاران مالیاتی که میزان بدهی قطعی آن‌ها بیشتر از ۱۰۰ میلیون ریال است از کشور جلوگیری نماید.

چگونه در دنیا با پزشکان فراری از مالیات برخورد می‌شود؟

در دنیا با پزشکان فراری از مالیات برخورد‌های مختلفی می شود؛ برای نمونه به گزارش تودی آنلاین، در سال ۲۰۱۳ شورای پزشکی سنگاپور مجوز طبابت دکتر چیانگ کوری ۵۷ ساله را به دلیل فرار مالیاتی در سال ۲۰۱۱ به حالت تعلیق درآورد. یا به گزارش WTVQ، در دسامبر ۲۰۱۸ در دادگاه فدرال انگلیس یک پزشک ۶۹ ساله انگلیسی به نام ورنر گرنتس به دلیل فرار مالیاتی و گزارش نادرست درآمد‌های خود به سه سال زندان محکوم شد. همچنین به گزارش آیریش تایمز، دکتر بسام ناصر در اواسط سال ۲۰۱۸ در دادگاه تجدید نظر جنایی دوبلین در ایرلند به دلیل تخلف در پرداخت مالیات بر درآمد سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ خود به گذراندن ۱۶ ماه زندان محکوم شد.

در آمریکا پزشکان چقدر مالیات پرداخت می‌کنند؟

خبرگزاری فارس طی گزارشی به این پرسش پاسخ داده است. هر چند داده‌های این گزارش اندکی قدیمی است، اما طبق این گزارش پزشکان آمریکایی در سال ۲۰۱۵ معادل ۶۶.۸ میلیارد دلار مالیات داده‌اند که با در نظر گرفتن جزئیات بودجه پیشنهادی دولت ایران برای سال ۹۹ که پیش‌بینی درآمد ۲۲ میلیارد دلاری از محل صادرات نفت در آن قید شده است، مالیات پرداخت شده پزشکان آمریکایی در سال ۲۰۱۵ سه برابر پولی است که دولت ایران پیش‌بینی می‌کند از محل صادرات نفت، میعانات گازی و گاز طبیعی در سال آینده درآمد کسب کند.

به هر صورت کشور در شرایط خاصی قرار دارد و اگر بناست دولت، کشور را با درآمد‌های مالیاتی بچرخاند باید تعارف را با همه قشرها از جمله پزشکان کنار بگذارد و برخورد‌های جدی را با متخلفان در این زمینه در دستور کار قرار دهد. تمدید چندین باره مهلت و عدم برخورد جدی باعث شده است که پزشکان تمایلی به نصب کارتخوان و پرداخت مالیات خود نداشته باشند. تحقق نیافتن درآمد‌های مالیاتی به کسری بودجه دامن خواهد زد. کسری بودجه‌ای که از عواقب آن رشد نرخ تورم می‌باشد. رشد نرخ تورم هم یعنی فشار مضاعف به طبقات ضعیف جامعه. این یعنی طبقات ضعیف جامعه هم باید مالیات خود را بپردازند و هم به دلیل عدم پرداخت مالیات توسط پزشکان فشار نرخ تورم را بر دوش بکشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۴
پزشکی که از مالیات فرار می کنه اسمش رو چی می شه گذاشت؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
تنها راه برخورد با این قشر اینه که تعدادشونو زیاد کنن. ظرفیت پذیرش پزشکی رو که 30 ساله ثابته دو یا سه برابر کنن. زیاده خواهیهای پزشکان تمام میشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
پزشک فراری خوبه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
مشکل از خود اداره مالیات است. با پزشکان تفاهم نامه امضا کرده که 70 درصد درآمدشون به عنوان هزینه محسوب بشه و معاف از مالیات بشن. تازه از سی درصد مابقیش بک دهمش رو باید مالیات بدن که همونم نمیدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
پزشکان ایرانی 7 برابر آمریکایی درآمد دارند و یک صدم آنها مالیات نمیدهند. پس مقایسه درآمد پزشکان ایران و آمریکا اشتباه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
بعد از گرفتن مالیات پزشکان به سراغ کشاورزانی که برخی چند صد هکتار زمین دارند و سالی چندین میلیارد درآمد دارند بروید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
چجوری حساب کردی که میگی پزشکای ایرانی ۷ برابر پزشکای امریکایی درامد دارن؟؟بگو ما هم روشن شیم.....احتمالا حساب کردی پزشکای ایرانی ۴۹۰ میلیون ریال ماهانه درامد دارن ولی پزشکای آمریکایی ۷۰۰۰ دلار ماه درامد دارن،بعد تقسیم کردی دیدی یه عدد ۷ از توش درمیاد...چون ذهنتم کشش نداشته رابطه ای بین دلار و ریال پیدا کنه گفتی حتما ایرانی ۷ برابر امریکایی میگیره دیگه....کلا پزشک ایرانی از هر کسی در این کره خاکی درامدش بیشتره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
پزشک شیطون!!!پزشک بچه زرنگ!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
دوست عزیز هر پزشکی اگرم بخواد نمیتونه از مالیات فرار کنه اینایی که تو گزارش میگن سوگلی اند که صد جا کار میکنن وقت هم ندارن حتی برای ویزیت صحیح بیمار! اینا همونان که تلویزیون هم میان برای خودشون تبلیغات میکنن با جواب دادن چنتا سوال
پیش پا افتاده.انقد بدبین نباشید لطفا به کل جامعه پزشکی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
همون اسمی که برا مردمی بذارن که بعد سه روز دروغ شنیدن بازم حرفای دروغگویان رو باور کنن!!
امروز هر چی اخبار شنیدیم به این صورت بود:

1- تلویزیون اخذ مالیات ارزش افزوده و دریافت در ابتدا
2- شهرداری اخذ مالیات بر تاکسی های اینترنتی
3- اخذ مالیات از پزشکان

الان جالب داره زیرنویس می کنه حساب برای کمک به سیل زده ها .

میشه حداقل بگویند این رقم ها چقدر میشود و چطور خرج می شود که برای هر مصیبتی هم مردم باید پول بدهند از بهداشت و درمان بگیر تا حوادت غیرمترقبه .
من کارمند باید دیگر چقدر زیر فشار باشم!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
پزشکی و وکالت دو رشته مافیایی در ایران.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
تو اسمشو میذاری مافیا ولی در واقع این دو تا رشته تنها رشته ها و راههی داشتن زندگی خوب از نظر مالیه تو کشور ما ،البته به شرطی که عرضه و توان عبور از امتحان سخت پذیرشش رو داشته باشی...اگه بتونی امتحانشو رد کنی استفادشو میبری،اگرم نتونی که مجبور اون پشت وایسی و حسرت بخوری و بگی : اینا مافیان!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
البته راه ورود به این مافیا برا عموم بازه منتهای مراتب باید پشتکار کافی و هوش و حافظه لازم رو داشته باشی...یه امتحانه دیگه،یا علی بخون اگه میتونی ...البته یه راه دسگه هم هست و اونم اینه که حالا که دستت نمیرسه بهش بگی پیف پیف بو میده!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
تا وقتی که کارمند هستی، تحت فشار خواهی بود. دقیقا مثل خودم
مالیات پزشکان آمریکایی رو با بودجه نفت ایران مقایسه کردیدالان؟؟
منظورت چی بود؟؟؟
میخوای بگی پزشکای ایران از پزشکای امریکایی بیشتر درامد دارن پس میشه با هم مقایسشون کردو ایرانم پزشکا میتونن همینقدر مالیات بدن؟؟
متوسط درامد پزشک عمومی امریکا ۷۰_۸۰ هزار دلار سالانست یعنی حدود یه میلیارد...الان به نظرت پزشکای عمومی ایران که نصف کل جمعیت پزشکا هستن سالی یه میلیارد یعنی نزدیک ماهی صد میلیون درامد دارن؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
چرا نمیری همانجا که درآمدش بیشتره؟!!...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
درآمریکا پزشکان تقریبا به اندازه مهندسان و دو برابر معلمان درآمد دارند و فقط در بخش خصوصی و یا فقط در بخش دولتی حق کار دارند. در ایران پزشکان 1000 برابر معلمان و 500 برابر مهندسان درآمد دارند و در تمام بخش ها مشغولند حتی در ساخت و ساز و تنها کاری رو که درست انجام نمیدهند طبابت هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
خطاب به ناشناس ۱۷:۳۳
نصف کل پزشکای کشور پزشک عمومی هستن،با حقوق ۵_۱۰ میلیون...متخصصا هم ازاکثریتشون بین ۱۵ _۵۰ میلیون درامدشونه...تو چند نفرو میبینی درامد بالای ۱۰۰ میلیون دارن نذار به پای همه...پزشکا ۱۰۰۰ برابره معلما حقوقشونه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ناشناس 17:33 ممنون از کامنتت میتونی بری ساندیس با طعم موز رو تحویل بگیری.پزشکا درامدشون از "کامنت
بگذارهای اجاره ای" کمتر است!!!
یه چند روزی بود کشور پر از التهاب بود و پزشکان یه نفس راحت کشیدند. چون افکار عمومی از کلاهی که این صنف سر آنها گذاشته دور نگه داشته شده بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
یه نفس راحت ؟؟
وای وای باز اومدن سراغ ما پزشکا نفسمون گرفته شده!!!
به عنوان یه پزشک گهگاهی میام اینجا و به ادمایی که بالا پایین میپرن و جوش میزنن واسه مالیات پزشکا کلی میخندم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
به کلاه اصلی که رسانه ها و شما مدتهاست سرشان گذاشتید مشغول بودند!! ساندیست را بنوش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
قصد دفاع از از اطبا را ندارم اما مقایسه مالیات پزشکان ایرانی و آمریکایی، یک قیاس مع الفارغ و و غیر منطقی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
نوش جونشون مالیات ندن بهتره که آقازاده ها اختلاس کنند
برای چند هزارمین بار
چرا باید موقع دریافت با آمریکا مقایسه بشیم
ولی موقع مطالبات اجتماعی با اتیوپی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
پزشکان ایرانی موقع دریافت از آمریکایی ها جلوترن.
مقایسه میزان مالیات پزشکان در آمریکا و ایران مقایسه صحیحی نیست. اگر دقیقا سیستم آموزش پزشکی، میزان درآمد پزشکان و پرستاران و سایر پرسنل شبکه بهداشت ودرمان آمریکا و یا هر کشور دیگری را که قبول دارید را در کشور عینا پیاده کردید میتوانید مقایسه هم بفرمائید. صد البته با توجه به شفافیت حقوق رئیس جمهور و وزیران تا رده های پایین کارمندان دولتی در آمریکا شما هم میتوانید با رعایت تناسب همان سیستم را کپی کنید! صرفا کپی! لطفا دستکاری نفرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
فقط سفسطه میکنی!!!شماها فکر میکنین آپولو هوا کردین پزشک شدین و بقیه آدم نیستن یک کمی به خودتون بیاین!!!چند درصد درآمدتون را باید مالیات بدین؟
الان ی بدبخت بیچاره بود دولت سریع کرده بودش توی حبس...پزشکان البته برخی قبل از ویزیت اعلام می کنند وجه را به حساب منشی ایشان یا بنام خودشان بیرون مطب کارت به کارت کنیم بعد به حضور ایشان برسیم این واقعا چه سیستمی هست که اینقدر منفعل و ناکارآمده اصلا شما کجایید آقایان مالیاتی
آیا در دنیا حقوق پزشک در بیمارستانها بصورت پلکانی نصف میشود و سپس 18 ماه بعد به صورت هر طور که بخواند پرداخت میشود ؟مگه نباید حقوق یک کار گر !!! توصیه به پرداخت فوری وی شده ولی یک پزشک باید بر چه اساسی 18 ماه بعد به وی پرداخت شود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
برای اینکه بعد از ۱۸ ماه به تو کارانه ۲۰۰ ملیونی میدهند که برابر با۱۰۰ ماه حقوق یک کارگره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ناشناس 17:31 اول اینکه اگه اینقدر خوبه توام برو پزشک شو کسی جلوتو نگرفته که، دوم اینکه هروقت گفتی برای هر کامنت چقدر ساندیس بهت میدن اونوقت مردمم حرفاتو باور میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ناشناس ۱۷:۳۱
خوش به حال خودت که تو جهل خودت غرقی و احساس دانشمند بودن هم میکنی...کارانه ۲۰۰ میلیونی؟؟؟
یه سدچ بکن تو اینترنت "کارانه پزشکان بر چه اساسی پرداخت میشود" یا بزن " پرداخت پلکانی کارانه پزشکان" تا بفهمی چیزی که میگی یه توهمه فقط...البته اگه دوس داری بفهمی،اگه دوس .نداری که هیچی باز همین جمله ای که گفتی رو کپی پیست کن.
برا چی باید مالیات بدن! دزدی شدن اختلاس کردن خرج این کشور اون کشور کردن! برای باید مالیات بدین تو کشوری که پراز برکات الاهی اما فقر و بدبختی مال مردم!؟ رفاهش مال مسولین مردم بدبخت ول کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
برای این باید مالیات بدهند که تافته جدا بافته از مردم نیستند.
بی خیالی پدر اقتصاد و عدالت را در کشور در آورده تقلب و فرار مالیاتی را به همه دستگاههای مسئول و نظارتی کتبا و با مدارک ارائه دادم آب از آب تکان نخورد. به کی باید گفت؟ ...
مسئولین به جای پزشکان که به قانون مالیات تن نمیدهند پزشکان هندی دعوت به عمل اورند.که حاضرند با نصف تعرفه پزشکان ایرانی کار بکنند
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
کنند TR لیاقتتون همون پزشکان هندی است که
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
به اونجاها هم می رسیم
نگران نباش
با این موج مهاجرت پزشکان باید دیر یا زود این مرتاض های هندی بیان طبابت کنند تو ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
تو دعوت کن ببین کدوم هندی حاضره بیاد
پزشکانی که کارتخوان نصب نمیکنند همان پول پرست هایی هستند که هدفشان از پزشک شدن هیچوقت کمک به انسان و همنوع نبوده و نیست...
اولا کارتخوان ابزار مناسبی برای مالیات نیست چون راه دررو زیاد داره مثلا طرف یه کارتخوان به سازمان مالیاتی معرفی میکنه درحالیکه از اون کارتخوان اصلا استفاده نمیکنه و یا همزمان از چند کارتخوان دیگه استفاده میکنه که به سازمان معرفی نشده پس اداره مالیات نمیتونه اونو جریمه کنه چون طبق قانون کارتخوانی رو ثبت کرده ولی هیچ پولی به حساب او کارتخوان واریز نمیشه پس مالیاتی هم پرداخت نمیکنه
دوما طبق دفترچه ضرایب مالیاتی، ضریب مالیاتی پزشکان بسیار پایین می باشد
سوما اگه اداره مالیات بخواد مالیات واقعی پزشکا رو بگیره با یه حساب کتاب ساده یعنی محاسبه میانگین مراجعین به مطب و حق ویزیت درامد تقریبیشون محاسبه میشه
رابعا تا زمانیکه فرار مالیاتی مثل بقیه دنیا جرم تلقی نشه همین آشه و همین کاسه
خامسا تا زمانیکه پزشکان اینجوری قدرتمند هستند و خدایی میکنند هیچ احدی جرات مواخذه اونها رو نداره
و در نهایت خودتونو خسته نکنید تو مملکت ما مالیات واقعی فقط برای قشر کارمنده و هیچ شخص ثروتمند و قدرتمندی مالیات واقعی نمیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
گل گفتی،بهترین و واقعی ترین تفسیر همین بود.
میشه بفرمائید, ویزیت متخصص یا تعرفه سونوگرافی یا سی تی اسکن یا ام آر آی یا جراحی آپاندیس یا سزارین در آمریکا چنده?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
چه ربطی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
آقای خودشیفته!!!شما مثل بقیه باید مالیات بدین خونتون از بقیه رنگین تر نیست!!!!
هرگز ما را با استكبار جهاني مقايسه نكنيد
بار کج به سرمنزل نمیرسه قصد طولانی صحبت کردن را ندارم اما فقط دو دلیل می آورم که شما به این حساب کتاب تان نمی‌رسید اول آن که درآمد پزشکان حداقل بسیاری از آنها این مقدار نیست من خودم پزشک هستم و دوستان پزشک متخصص هم دارم البته پزشکان جوان حداقل ۴۵ نفر از آنها درآمد ماهیانه حدود دو و نیم میلیون تومان دارند کل مجموع دریافتی منظورم هست پرکیس آنها
. اینکه شما باور کنید یا نه مهم نیست مهم این است که واقعیت این است.
نکته دوم این که نمی‌شود مالیات پزشکان آمریکا را با درآمد نفت کشور ایران مقایسه کرد این قیاسی مع الفارق است و از قیاسش خنده آید خلق را.در مقایسه درست باید درآمد پزشکان را نسبت به سرانه درآمد و هزینه‌های کشور آمریکا نسبت گرفت و سپس آن را با درآمد و و مالیات پزشکان ایرانی مقایسه کرد.
و اما نکته آخر اینکه اگر من پزشک بدانم با دادن پول به حکومت به بهترین نحو خرج مردم کشور و آبادانی کشورم می گردد از صمیم قلب آن را انجام می دهم ولی آیا مالیات هایی که از مردم بیچاره گرفته شده واقعاً به درستی هزینه شده یا صرفاً این داد و هوار ها به خاطر کمبود بودجه است بودجه‌ای که مشخص نیست قرار است چگونه خرج شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
دروغ بزرگ قابل باورتر است. پرستار هم الان ماهی 8 میلیون درآمد دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
با قسمتی از صحبتت موافقم اما قبول دارید که متاسفانه برخی از قشر پزشک ما به عناوین مختلف میخواهند از زیر بار وظیفه شانه خالی کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ناشناس ۱۷:۲۰
تویی که فکرومیکنی پرستادم الان ۸ تومن حقوق میگسره واقعا کلات پس معرکست...معلومه کلا تو توهمی...من پزشک عمومیم از استان یزد پا میشم میرم استان خوزستان تو یه کمپ شرکت گاز مریض میبینم ۱۸ روز در ماه اونجام حقوقم ۸ میلیونه...تو که فکر میکنی پرستار ۸ تومن میگیره احتمالا فکر میکنی یکی مثل منم ۲۰ تمونو میگیره راحت نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ناشناس 18:05
تو هم احتمالا الان تو دوره طرحت هستی که 8 تومن میگیری. یا شایدم کارانه و بقیه چیزاییکه میگیری و درآمدت از مطب خصوصیو به حساب نیاوردی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ناشناس ۱۷:۲۰دریافتی ملاکه،کارانه چقدر میگیری؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
ناشناس 18:21 که نمیدونی کارانه مال متخصصه نه عمومی پس هیسسسس...
در آمار گفته میشه که ۴۰ تا ۶۰ درصد اقتصاد ایران مالیات نمیده ؟؟؟
ویزیت روانپزشک در آمریکا ششصد دلار هست (یکی از بیماران افغانستانی ام تعریف میکرد) در ایران پنج دلار!
چقدرشو مالیات بدم تا درآمد مالیاتی کشور از پزشکان به آمریکا برسد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اونا پزشک واقعی هستن و برای هر بیمار نیم ساعت وقت میگذارن و تشخیص درست میدن. نه اینکه 2 تا مریضو همزمان تو دو دیقه ویزیت کنن و چهارتا درد هم به دردای مریض اضافه کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ناشناس ۱۷:۳۰
بالاخره پزشک آمریکایی تربیت شده تا مردم آمریکا رو ببینه،پزشک اسرانیم متناسب با مردم ایران تربیت شده...خلایق هر چه لایق.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
دوست عزیز اینجا مخصوص کامنت گذاران پولی هست یه دروغی بگن یعده بیان تایید کنن و ساندیس در ازاش دریافت کنن همه مردم دیگه فهمیدن دروغگوتر از رسانه
های ایران نیست
روباه بیاد یه خبر دروغی بگه شاهداش که دمبشن بیان تایید کنن، کار هروزشونه
پزشک اول
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ناشناس۱۷:۳۰از کجا میدونی تشخیص درست میدن؟
از کجا میدونی واقعی هستن و ایرانیها غیر واقعی؟
اگر پزشکان ایرانی چهار تا درد اضافه میکنن پس نباید مریض داشته باشن و نباید مالیات بدن مگر اینکه بیماران ایرانی مشکل
عقلی داشته باشن که برای درد اضافه پول بدن
در ضمن اگر ویزیت تو ایران ۱۰۰ دلار بود من یک روز وقت میگذاشتم نه نیم ساعت
چرا جناب پزشکان مالیات ندهند در صورتی که اکثر آنها از وضعیت مادی برتری برخوردارند حق ویزیت و یاجراحی مریض هر روز افزایش مییابد متاسفانه فرار مالیاتی و قانون شکنی در کشور ما از طرف عدهای زیاده خواه امری رایج و عادی شده است نه تنها پزشکان بلکه کلیه نهادها و سازمانهایی را که به نوعی در امد هنگفت دارند مالیات نمیدهند نظارت کافی در مورد دخل و خرج کشورباید با شفافیت انجام پذیرد زیرا اکثرا به بهانه اینکه این مالیات را چرا بدهیم وقتی از جاهای دیگر سر درمیاورد از دادن آن طفره میروند و با توجه به داشتهای افراد و ثروتی که جمع کردهاند و املاک و غیرو دارند میشود به میزان فرار مالیاتی آنها در طی سالیان دراز پی برد وکسی چه پزشک و سایر نهادها و افراد اگر مالیات ندهند جرایم سنگین و حتی مصادره اموال باید شامل حال آنها باشد و بهتر است مشتریان برای اجرای این امر از کارتهای موجود استفاده و از انها بخواهند کارتخوان نصب بنمایند
مشکل اصلی کشور ما ناظرین و بازرسان است واقعا اگر راست میگید تا بحال کدام دکتر جریمه یا مطب اش پلمپ شده است کدام دکتر الان اگر پول نقد به دکترها پرداخت نکنید ویزیت نمی کنند تا پول نقد درب اتاق عمل ندهی بیمارت را عمل نمی کنند این واقعیت جامعه ماست هفته قبل 20 میلیون پول نقد به یک دکتر سرشناس تبریزی بصورت نقد دادیم تا یک بیمار اورژانسی را عمل مغزی بکنه چون چاره نداشتیم
سلام شما که صاحب صدا هستید از وزیر بهداشت بخواهید حق الزحمه ها ی بیماریتان های دولتی را که از اول سال پرداخت نشده با سود بانکب آن بپردازد لطفا از وزیر بهداشت بپرسید چرا در بیمارستان دولتی وقتی صد تومان کار می کنیم جدود 65 درصد به عناوین مختلف بداشت می شود و پس از یک سال 35 درصد آنرا می پردازند؟

صنفی سراغ دارید که کار کند و اینطور دریافت کند؟
اگر مسولان فکر می کنند با نصب کارت خوان میشه از کسی مالیات گرفت اشتباه فکر می کنند
دلیل دارم
من فرزندم را پیش یکی ازپزشکان متخصص یکی از کلان شهرها بردم
این دکتر متخصص 3 تا کارت خوان داشت ولی:
پول ویزیت حتما بصورت نقدی می گرفت مبلغ اش 55 هزار تومتن
دوما یک تستی انجام می داد حدود 500 هزار تومان اونم بصورت نقد اگر زیاد اصرار می کردی پول نقد ندارم ونیاوردم می گفت برو با همین کارت بانکی دویست هزار از خود پرداز بگیر بیار بقیه اشو کارت می کشید
البه قبلا که وقت ویزیت گرفته بودی یا زنگ می زنی وقت بگیری منشی حتما میگه پول نقد بیار
مطب اش هم خیلی شلوغه خیلی به ندرت از کارت استفاده می کنه کمتر از یک سوم در امدش من چندین بار رفتم وشاهد این قضیه هستم
روزی حدود بیست میلیون در امد داره اونجا با تست وسایر موارد و ویزیت که کمتر از 5 میلیونش را کارت میکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
ضمن اینکه داستانت شبیه افسانه های قبل خوابه اگه بد بود نمیرفتی ،دکتری که سرش خلوته زیاده میرفتی اونجاها، نکنه خودت درامدت از باد هواس که میخوای
بقیه اینجوری باشن؟
موقع کار کردن خودتو مالیات دادنتم همینجوری دست به ماشین حسابی یا نه؟
خیلی پردرامده بخون زحمت بکش سالها و توام پولدار شو یا به همین وضع ناراحت کننده حسادت ادامه بده و داستان سرایی کن
سلام من پزشك متخصص در شهر بزرگ هستم با هزينه اجاره مطب و حقوق منشي و برق و گاز و شارژ و زباله عفوني و ماليات (البته پارسالش امسال نميدونم چه برنامه اي باشه) درامدم ماهي ٢/٥تا ٤ميليون تومان هست هميشه هم از وقتي امده كارتخوان داشتم و افراد بي بضاعت را هم رايگان ويزيت كردم.اگر ماليات سال اينده بيشتر باشه قطعا مطب بايد تعطيل كنم،انقدر تبليغات غير واقعي نكنيد كه پزشكان ماليات نميدهند شايد تهرانيها نمي دهند!چرا ماهي يكبار تيتر خبرهاي شماست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
من به عنوان یه پزشک خطاب به این آقای به ظاهر پزشک:یکم آی کیو داشته باش...وقتی میخوای یه چیزی بگی اعصاب مردمو خورد کنی به پزشکا فحش بدن یکم جملات طبیعی تری بکار ببر مردم شک نکنن پزشک نیستی...من یه پزشک عمومیم ۷ تومن حقوق میگیرم تو تخصص چی گرفتی که ۳ تومن بهت میدن؟؟برو فوق تخصصتم بگیر تا یک میلیون بهت بدن پس.
هموطنان عزیز کف حقوق سالانه یه پزشک عمومی آمریکایی الان ۷۰_۸۰ هزار دلاره با دلار ۱۲هزار تومنی میشه حدود یه میلیارد(پزشکای متخصص آمریکایی تا ۳۰۰ هزاردلار)...یعنی ماهی تقریبا ۸۰ میلیون تومن خودمون...پزشکای عمومی ایران که هیچی اصلا،از متخصصا شاید ده درصدشونم اینقدر نگیرن ...پس به شعور خودتون احترام بذارید واینقدر این جمله "پزشکای ایرانی از پزشکای امریکایی بیشتر پول میگیرن" رو تکرار نکنید...البته باز میل خودتونه.
تنها راهش اعدام پزشکان هست
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
اعدام لازم نیست ظرفیت باید افزایش پیداکنه...متخلفین مجوز مطب هم باطل
اگر پزشک هندی وارد کنند قطعا هم کیفیت طبابت بیستر میشه و هم جلوی زیاده خواهی های برخی از پزشکان ایرانی گرفته میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
شما یادت نمیاد اونزمان که پزشکای خارجی بودند رو از پدربزرگ مادربزرگت بپرس تا بدونی فجایع اونزمان رو ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
منتظریم چند تا هندی میان؟......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
توی صفن!!!ویزیت دولتی 180 تا 360 هزار تومئ به پول ایران دارن ول کنن بیان تورو ببینن حتما خیلیم که خوش اخلاق و قدرشناسی!!!
آقا من یه پرستار قراردادی هستم.از وضعیت عدالت بین پزشک و پرسنل و رسمیها با قراردادیها هم بسیار شاکی هستم.دکترها هم باید مالیات بدهند.اما چرا میاید مالیات ایران رو با امریکا مقایسه میکنید.اله اکبر از این قیاسهای مع الفارق
چندین سال بوده که باقر لاریجانی یکی از برادران خاندان لاریجانی ها معاون آموزشی وزارت بهداشت در دولت های مختلف بوده و هر وزیری آمده ایشان را برکنار نکرده بود این معاونت سهمیه پذیرش در رشته های پزشکی را هرسال در کنکور مشخص می کند ایشان با عملکردشان رانت و انحصارعظیمی در رشته های پزشکی ایجاد کرده اند و مردم را گرفتار .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
کجا بودی عشقم...یه مدت نبودی این کامنت باقر لاریجانی رو برامون بزاری..انشالله که همیشه سالم و سلامت باشی ولی یکم بیشتر بهمون سر بزن.
آمریکا رو با اینجا مقایسه می کنی؟! اون آرامش و امنیت مالی و رفاه رو بده کل درامد پزشکان رو مالیات ببر!
تابناک عزیز.. پزشکان باعث سقوط هواپیما نشده اند...پزشکان باعث بانی فقر گسترده ی مردم نیستند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
تقصیر پزشکا نبوده ولی پزشکا باید بدونن که نمیشه فقط به واسطه درس خوندن و موفقیت تو کنکور و کشیک دادن...این جور کارا بیای وسط یه جامعه فقیر (هم فقر مال هم فقر فرهنگی)تو روز روشن پول در بیاری...بعله اینجوریاست پول دراوردن تو این مملکت راه و روش خاص خودشو داره،الکی که نیست با درس و زحمت پول دربیاری.
مقایسه پزشک ایران وآمریکااشتباه است نه تنهاآمریکابلکه اروپاوباهمه کشورهای پیشرفته تر ارزش کارپزشک درغرب بسیار بسیاربالااست چونکه ارزش جان انسانهاوسلامتشان برای کشورهای پیشرفتبسیارمهم است نتیجتاپزشک که درمانگرانسان است دستمزدبسیاربالائی داردوغیرقابل قیاس باهرشغلی است بخصوص درآمریکا درکشورعزیزمابرخلاف انسانها اتومبیلها ولوازم زندگی قیمت وارزش زیاددارندبهمین دلیل ازپولهای سرسام آوری که صرف خرید اتومبیل یاتعمیرآن وغیره میشودکسی گله نداردولی ازحق ویزیت ناچیزپزشک که درمانگروبزبان سادمکانیک جسم وروحمانست دادمان به هوا است چون خودمان راکم ارزش ترازحتی اتومبیل کهنه قراضه مان بحساب میآوریم بعنی اینجا اتومبیل باارزش است خرج درمانش زیاد وبدون گله وشکایت آنورآب اتومبیل ارزانست ولی انسان گران خرج درمانش گران بدون شکوه وتوهین هرروزه به پزشکانش ...وتوخودحدیث مفصل بخوان ازاین مجمل....
ایجاد فقر همگانی راه حل عدالت نیست
اگر پرامد سایر اقشار کم هست با تصمیماتی درست درامد انها را هم افزایش دهیم نه اینکه معدود صنوفی که درامد انها متناسب هست را کاهش و به صنف کم درامدها اضافه کنیم
مجلس با یک طرح سه فوریتی ، همه صنوفی که شفاف عمل نمیکنند از حمله پزشکان ،و ،وکلای دادگستری ،و بخش دلالی را از کار محروم کنند ،و مجوز آنان را ابطال نمیایند ، نظام پزشکی میتواند با یک بخشنامه به کلیهٔ پزشکان اعلام کند هر پزشکی کارت خوان نصب نکند ،و فرار مالیاتی داشته باشد پروانهٔ طبابت آنرا باطل میکند؟‌آنگاه خواهید دید که همگی تسلیم میشوند ،و عمل میکنند ؟،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
مگه تو غیر شغل حقیقیت پول کامنت گذاشتن هم به حسابت میره و مالیات حرف مفت زدن هم نمیدی جواز کارت رو باطل میکنن؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
من پیشتهاد میکنم همه پزشکان رو محروم کنن از مطب ببینم کی ضرر میکنه!!!
مالیات گرفنتش خوبه .کارهای دیگرش بده .یک بام ودو هوا
باید حسابهای اشخاص کنترل شود و جوابگو باشند مانند تمام دنیا تا جلوی هر کار و در امد اظهار نشده گرفته شود از حمله رشوه، قاچاق، دزدی، اختلاس، پولشویی و ..... سرک کشیدن به حسابها بسیار هم لازم است.

الان فقط با کنترل انتقال ریال راحت جلوی بالارفتن دلار گرفته شد.

در یک قشر میتوان اشخاص پولدارو بی پول را پیدا کرد.

در کل ایران بهشت پزشکان است و به همین دلیل هرگز مهاجرت نمیکنند. و در جاهای بسیاری سرمایه گذاری کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
مثل اینکه ندیدی توی همین هواپیمای سقوط کرده چند نفر پزشک بودن ؟؟؟البته اینجور مواقع نابینای مطلق میشی،بنظرم اول از همه به حساب خودت باید حسابی سرک کشید ببینیم چند میگیری کامنت بذاری
بعضی ها برای نجات جان انسانها پزشک نمیشوند
فقط برای درامد و عنو انش
معلوم است که از دادن مالیات جان به لب میشوند
ما پزشکان وضعمون خوبه تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
...ويزيت يك بيمار در امريكا توسط متخصص حدود ٦٠٠ دلار و عمومي ٢٠٠ دلاره توي ايران ٢ دلار و ٣ دلاره اونوقت تورم تو ايران ٥٠ درصد و امريكا زير ٥ درصده اين مقايسه آیا درسته؟...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان