بازدید 12210
۷
پس از دو بیانیه شدیداللحن و عذرخواهی مدیر روابط عمومی رسانه ملی؛

تاکید خانه سینما بر همکاری با تلویزیون ایران / هماهنگی بیشتر باید میان سینما و تلویزیون باشد / زندگی امروز را نمی‌توان بدون ارتباط مردم و سینما تصور کرد

در این جلسه، پاسخ مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیما در مورد توهین مهمان یکی از برنامه‌های زنده سیما به چند سینماگر، هم‌دلانه، مسئولانه و قابل قبول ارزیابی شد و رؤسای صنوف خانه سینما و هیات‌مدیره ضمن تاکید بر تداوم همکاری با تلویزیون، خواستار هماهنگی بیشتر این دو عضو بزرگ خانواده هنرهای نمایشی شدند...
کد خبر: ۹۵۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 19 January 2020

تاکید خانه سینما بر همکاری با تلویزیون ایران / هماهنگی بیشتر میان سینما و تلویزیون باید باشد / زندگی امروز را نمی‌توان بدون ارتباط مردم و سینما تصور کردمدیریت خانه سینما پس از صدور دو بیانیه شدیداللحن که بدون هماهنگی با صنوف و از طرف صنوف صادر شده بود، امروز در اطلاعیه‌ای که پس از برگزاری نشست صنوف خانه سینما با مدیران این نهاد صنفی برگزار شد، بر همکاری با رسانه ملی و لزوم افزایش هماهنگی میان مجموعه سینمای ایران و دستگاه رسمی اطلاع رسانی کشور تاکید کرد و پیرامون واکنش‌های اخیر یادآور شد، زندگی امروز را نمی‌توان بدون ارتباط مردم و سینما تصور کرد.

به گزارش «تابناک»؛ تنش در ده روز اخیر به نقطه بالایی رسیده بود و پس از واکنش‌های برخی سینماگران نسبت به ماجرای سقوط هواپیما و همچنین درباره جشنواره فجر، در چند روز گذشته در تلویزیون و همچنین برخی بسترهای آنلاین به برخی سینماگران توهین شد که در یک مورد این توهین جنبه‌های ناموسی یافت.

این توهین‌ها منجر به واکنش حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی و ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره‌ فیلم فجر شد و در نهایت اکنون خانه سینما و کانون کارگردانان سینما در این زمینه بیانیه‌هایی داده اند که لحن بیانیه خانه سینما و کانون کارگردان تند و غیرمنتظره بود و به همکارانشان توصیه کرده بودند با تلویزیون همکاری نکنند که البته توصیه غیرعملیاتی بود.

پس از این اتفاقات، روابط عمومی سازمان صداوسیما مواضع مطرح در تلویزیون علیه سینماگران را محکوم کرد و یادآور شد این موضع ارتباطی با مواضع رسمی تلویزیون ندارد؛ مساله‌ای که در نهایت با توجه به عدم اجماع صنوف سینمایی نسبت به صدور بیانیه صنفی، منجر به رویکرد تازه‌ای شد و پس از نشست امروز صنوف خانه سینما با مدیران نهاد صنفی سینمای ایران، موضع تازه‌ای در پیش گرفته شد.

تاکید خانه سینما بر همکاری با تلویزیون ایران / هماهنگی بیشتر میان سینما و تلویزیون باید باشد / زندگی امروز را نمی‌توان بدون ارتباط مردم و سینما تصور کرد

پس از نشست امروز، اکنون روابط عمومی خانه سینما اعلام کرد: «به دنبال مباحث پیش ‌آمده در موضوعات مربوط به دغدغه‌ها و مطالبات صنوف سینما، روز شنبه جلسه‌ای با حضور تعدادی از رؤسای صنوف و هیات‌مدیره و مدیر‌عامل خانه سینما برگزار شد.

در این جلسه، پاسخ مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیما در مورد توهین مهمان یکی از برنامه‌های زنده سیما به چند سینماگر، هم‌دلانه، مسئولانه و قابل قبول ارزیابی شد و رؤسای صنوف خانه سینما و هیات‌مدیره ضمن تاکید بر تداوم همکاری با تلویزیون، خواستار هماهنگی بیشتر این دو عضو بزرگ خانواده هنرهای نمایشی شدند.

همچنین با اتفاق نظر اعضای جلسه بر آرامش فضای سینما، تدابیری برای هماهنگی بیشتر میان رؤسای صنوف و مدیران خانه سینما اندیشیده شد.

در پایان شرکت‌کنندگان در این جلسه با تاکید بر رابطه ناگسستنی میان هنرمندان و مردم اشاره کردند که زندگی امروز را نمی‌توان بدون ارتباط مردم و سینما تصور کرد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۷
جالبه خانه سینما مثل اینکه بیماری آلزایمر گرفته.تا حالا چقدر قول و وعده و وعید از از رسانه میلی گرفتن که بعد زیرش نزده باشند؟ الان قول می ده و عذر خواهی فردا میزنه زیر همه چی. حالا ببین مثل گذشته که دیدی و فراموش کردی
هنرمندی که امروز قدرت را به مردم ترجیح دهد بداند عمر هنری اش به پایان رسیده است و جایی در بین مردم نخواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
حالا تو مثلا نماینده مردمی وبقیه حکومتی؟؟؟؟باشه بابا توروشنفکر
آخه میدونن که حد اقل توی ایران بدون تلویزیون هیچکس اینا رو نخواهد شناخت.
مردم نه دل خوشی از صداوسیما دار ند ونه گردانندگان خانه سینما را غمخوار خود میدانند این دو دستگاه هم هرکدام بیش از آنکه درد وگرفتاری ملت را منعکس نمایند درفکر رفاه و آسایش دست اندرکاران خود می‌باشند وقتی که بجای شهید مطهری علم الهدا وبجای دکتر شریعتی عباسی وشریعتمداری منبر و تریبون دارند، داشتن خانه سینما وصدا و سیما آنهم اسیر دربند ، چه فایده ای می تواند داشته باشد .
بیانیه شدید خخخخ
تابناک خبر رسیده که تلویزیون به کسانی که تحریم کند جشنواره فجر و تلویزیون در اینده جایگاهی در تلویزیون ندارن
و این بیانیه هم عقب نشینی این افراد... است!
فقط منتظر بودن يك نفر ولو ابدارچي صدا و سيما به يه نحوي تلويحا يك عذرخواهي نيم بند كنه ! چه جامعه هنري قاطع و پاي كاري ! صدا و سيما ي ميلي ادم دعوت ميكنه و كلي بد و بيره ميگه بعد ميگه ربطي به مواضع ما نداره!؟!؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر