بازدید 53793
آخرین تحولات خاورمیانه؛

راز پرواز هواپیمای ردیاب هسته‌ای آمریکایی بر فراز عراق /۶۰ کشته و ۵۰ زخمی در حمله ارتش یمن به مأرب/افزایش شمار زخمی‌های ناآرامی بیروت به ۲۲۰ تن/یورش سنگین تروریست‌ها به ارتش سوریه در ادلب

۶۰ کشته و ۵۰ زخمی در حمله ارتش یمن به مأرب، یورش سنگین تروریست‌ها به ارتش سوریه در ادلب، راز پرواز هواپیمای ردیاب هسته‌ای آمریکایی بر فراز عراق و اعلام آمادگی مقام کرد سوریه برای مذاکره با دمشق از جمله مهم ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به افزایش شمار زخمی‌های ناآرامی بیروت به ۲۲۰ تن نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۵۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 19 January 2020

شصت کشته و پنجاه زخمی در حمله ارتش یمن به مأرب، یورش سنگین تروریست‌ها به ارتش سوریه در ادلب، راز پرواز هواپیمای ردیاب هسته‌ای آمریکایی بر فراز عراق و اعلام آمادگی مقام کرد سوریه برای مذاکره با دمشق از جمله مهم ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به افزایش شمار زخمی‌های ناآرامی بیروت به ۲۲۰ تن نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ سازمان صلیب سرخ لبنان از انتقال ۸۰ زخمی به بیمارستان در ناآرامی های شنبه شب در بیروت خبر داد.

بر اساس این گزارش، بیش از ۱۴۰ زخمی نیز در همان محل مداوا شدند.

سعد حریری نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در واکنش به درگیری‌های شدید در بیروت گفت: درگیری، آتش سوزی و اقدامات خرابکارانه در مرکز بیروت، جنون آمیز و مردود و تهدید کننده ثبات داخلی است.

وی افزود: این تبعات وخیمی به دنبال خواهد داشت. بیروت جایی برای اقدامات خرابکارانه نخواهد بود. نیروهای امنیتی به نقش خود در مقابل قانون شکنان و نفوذی‌ها عمل کنند.

راز پرواز هواپیمای ردیاب هسته ای آمریکایی بر فراز عراق/۶۰ کشته و ۵۰ زخمی در حمله ارتش یمن به مأرب/افزایش شمار زخمی های ناآرامی بیروت به ۲۲۰ نفر/یورش سنگین تروریستها به ارتش سوریه در ادلب

همزمان میشل عون، رئیس جمهور لبنان هم از وزیران دفاع و کشور و فرماندهان امنیتی خواست که امنیت تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز را تأمین کرده و مانع اقدامات هرج و مرج طلبانه شوند و سلامت اماکن دولتی و خصوصی را تأمین کنند.

این در حالی است که منابع امنیتی لبنانی اعلام کردند، در درگیری‌های مقابل پارلمان این کشور میان معترضان و نیروهای امنیتی شماری از نیروهای امنیتی این کشور زخمی شده اند.

نیروهای امنیتی اعلام کرده اند، کسانی که اغتشاش می‌کنند، بازداشت خواهند کرد.

۶۰ کشته و ۵۰ زخمی در حمله ارتش یمن به مأرب

نیروهای یمنی روز شنبه دو ارودگاه آموزشی «الاستقبال» و «النصر» در نزدیکی کوه‌های الفرضه شهرستان نهم (شمال شرق استان صنعاء) واقع در شمال شهر مأرب (شرق یمن) را هدف حملات موشک بالستیک و پهپادهای خود قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در این عملیات مشترک یگان پهپادی و موشکی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی، بیش از ۱۱۰ تن از شبه‌نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» را کشته و یا زخمی کردند.

منابع بیمارستانی و نظامی یمن می‎گویند، در این عملیات مشترک، ۶۰ شبه‌نظامی طرفدار منصور هادی از پای درآمده و بیش از ۵۰ تن هم زخمی شدند.

راز پرواز هواپیمای ردیاب هسته ای آمریکایی بر فراز عراق/۶۰ کشته و ۵۰ زخمی در حمله ارتش یمن به مأرب/افزایش شمار زخمی های ناآرامی بیروت به ۲۲۰ نفر/یورش سنگین تروریستها به ارتش سوریه در ادلب

منابع پزشکی یمن تأکید کردند که وضعیت جسمانی برخی از شبه‌نظامیان وخیم است و احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد.

منابع یمنی آمار اولیه کشته‌های ناشی از حملات یمنی‌ها به مارب (شمال یمن) را سی شبه‎نظامی اعلام کرده بودند.

یورش سنگین تروریست ها به ارتش سوریه در ادلب

یوری بورینکوف، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد، گروه های مسلح در منطقه کاهش تنش به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه داده و مواضع ارتش سوریه و مناطق مسکونی را هدف قرار می‌دهند.

وی افزود: شامگاه هفدهم ژانویه گروهی از تروریست‌ها شامل ۵۰ تن با حمایت خودروهای زرهی و ۶ تانک به مواضع ارتش سوریه حمله و پیشروی کردند که نبرد همچنان ادامه دارد.

بورینکوف شمار تروریست‌های جبهه النصره در ادلب بیش از ۲۰ هزار تن است و مزدوران خارجی هم هستند و به مواضع نیروهای دولتی سوریه با هدف از بین بردن آتش بس روسی-ترکی حمله می‌کنند.

راز پرواز هواپیمای ردیاب هسته ای آمریکایی بر فراز عراق/۶۰ کشته و ۵۰ زخمی در حمله ارتش یمن به مأرب/افزایش شمار زخمی های ناآرامی بیروت به ۲۲۰ نفر/یورش سنگین تروریستها به ارتش سوریه در ادلب

وی تاکید کرد، گروه های تروریستی طی روز گذشته ۶۶ بار مواضع ارتش سوریه را در منطقه کاهش تنش ادلب هدف قرار داده اند.

رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه بیان کرد: به علت اوضاع پیچیده منطقه، روند خروج غیرنظامیان امروز از مناطق تحت کنترل تروریست‌ها به سوی مناطق تحت کنترل ارتش سوریه متوقف شده است.

بورینکوف از تروریست‌ها خواست از اقدامات تحریک کننده دست بردارند و مانع خروج غیرنظامیان نشوند.

راز پرواز هواپیمای ردیاب هسته ای آمریکایی بر فراز عراق

السومریه عراق فاش کرد که پس از حمله موشکی به پایگاهی آمریکایی در عراق، یک فروند هواپیمای ردیاب هسته‌ای آمریکایی بر فراز این کشور به پرواز درآمد.

بر اساس این گزارش؛ هواپیماهای WC-۱۳۵ مشهور به فینیکس که آزمایش‌های هسته‌ای در هند، جمهوری خلق کره و پاکستان را دنبال کرده، پس از حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در عراق بر فراز این کشور به پرواز درآمد. این هواپیما متعلق به نیروی هوایی آمریکا بوده و ویژه شناسایی فعالیت‌های رادیواکتیو در زمان آزمایش‌های هسته‌ای است.

این هواپیما مخصوص ردیابی تشعشعات ناشی از فعالیت‌های هسته‌ای و جمع‌آوری اطلاعات در این باره است.

اعلام آمادگی مقام کرد سوریه برای مذاکره با دمشق

«ریاض درار» رئیس سازمان «شورای دموکراتیک سوریه» مدعی تمایل این سازمان برای آغاز مذاکرات با دولت سوریه شد.

او در مصاحبه با شبکه «رووداو»، مدعی شد، این تشکل کُردی از نیمه سال ۲۰۱۸ به سمت گفت‌وگو با دولت دمشق رفته، اما دولت مانع رسیدن به یک توافق شده است.

«ریاض درار» با ادعای اینکه دولت سوریه تلاش دارد تا مسائل به شرایط پیش از سال ۲۰۱۱ بازگردد، افزود: «ما می‌خواهیم تا شرایط مذاکراتی جدید و پویایی به وجود آید تا به یک نتیجه موفقیت‌آمیز منجر شود.»

کردهای سوریه به خصوص پس از حمله ارتش ترکیه به شمال سوریه در قالب عملیات «چشمه صلح» بارها از اعلام آمادگی خود برای مذاکره با دولت سوریه سخن گفته‌اند، اما هر بار پیش‌شرط‌هایی را مطرح کرده‌اند که مورد قبول دولت سوریه نبوده است.

یک مقام دیپلماتیک سوریه پیش از این به سانا گفته بود که کردها هم‌پیمانی با آمریکا را به رغم کارشکنی‌های متعدد واشنگتن به توافق با دولت سوریه ترجیح می‌دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۴۰
برف به تهران رسید

خدا را شکر میکنیم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
بعد از اون سیلی به دولت امریکا، خدا با برف شادی ملت ایران را تقویت کرد.
سیروان کردستان
| Germany |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
باید مدیریت درست به تهران و کل ایران بسه‌ اقای قالیباف داره دوباره به واسطه ارتباطات فامیلی کاندیدا میشه و در کمال ناباوری صلاحیتش تایید شده.
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
برای شماکه دلاروسکه میخریدوچندماه بعدگرانترمیفروشیدوکلی سودمیبریدبرف نعمت است وبرای امثال مثل من که ازبیکاری مجبوريم دستفروشی کنیم برف نکبت است
در مورد آمریکا هیچ راز پنهانی وجود ندارد

همه کارهای آمریکا بر اساس جاسوسی است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
جاسوسی چیه. خواسته ببینه موشکهایی که ایران زده تشعشعات رادیواکتیو داشته یا نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ناشناس محترم پرچم آمریکا

خودت هم تایید کردی جاسوسی بوده
ضمنا خود آمریکایی ها در عراق از فشنگ ها و بمب های اورانیومی استفاده کرده اند
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
یعنی ملت ژاپن بخاطر تجاوز سربازان امریکایی به زنان و دخترانشان ناراحت نمی شوند، از اینکه ترامپ عربستان را گاو شیرده خطاب می کند بن سلمان بهش برنمی خورد....
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اگر دولت امریکا را به کشورت دعوت کردی باید با تفنگ و گلوله بهشان بفهمانی مهمونی تموم شده.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
خوش به حال سلبریتی هم در صداوسیما حضور دارند هم در ضیافت رییس جمهور و هم قهرمان همدردی با ملت هستند، همه زمان همه جا حضور دارند.
نمی دونم چی به سر این مملکت اومده ، اثرات جنگ 8 ساله است یا خوی ما عوض شده . ملتی که صلح می خواست الان داغ ترین خبرهاش جنگ و کشتار و غارت و... توی کشور های دیگه است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ببخشید اگه اخبار را نگن صلح میشه !!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
طرف مقابل زورگو هستش و زده زیر هر چی رئیسای قبلیشون تایید کرده. اگه الانم بگیم باشه هر چی شما می گی باز زیر حرف الانشونم می زنن. مثل اینکه بری سر کار بهت یه چک بدن که اخر سال تسویه بکنی حقوقتو و بعد که چند ماه کار کردی بهت بگن چکو به پول تبدیل نمی کنیم کارم نیای می زنیم توی گوشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
یا باید گاو شیرده باشی(سایلنت) یا شیر نر(با غرش)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اشتباه مثبت دادم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
طرف از آنطرف دنیا آمده و ادعا میکنه که من در خاورمیانه منافع دارم و همه را به جان هم انداخته ودارد مسلمانان را سلاخی میکند ما چه طوری از صلح حرف بزنیم که اصلا صلحی در کار نیست شما باور بفرمایید اگر داعش پا میگرفت الان وارد ایران شده بود و صلح چیز خویی است در صورتی که طرف مقابل هم آنرا بخواهد و به آن پایبند باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
این بلا رو برای امریکاییها چطور میبینید؟ 20 سال جنگ در عراق افغانستان سوریه رو نمیبینید؟ عروسیهای بخاک و خون کشیده شده توسط پهباد های امریکایی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
لطفا چشمهاتونو بروی امریکا نبندین!!!! بعد بروی خودی باز!!!
ایران هرکاری کرده دفاع بوده اگر نه توی کوجه های شهرتونم امنیت ندارین شما احتمالا دوره صدام توی این دنیا نبودین جنایات امریکا رو درک کنین از اون ور دنیا امدن ادم میکشن و تحریم میکنن این صلح و دوستیه!!!!
شما اگه یه دزد سرکش بیاد خونت چه میکنی ؟؟؟؟؟
احد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
داداشی مثل اینکه توهم گرفته ، اینقد این شبکه های من و تو و.... میبینه ملت ایران رو جنگ طلب فرض کرده ، شما در ۲۰۰ یا ۳۰۰ سال اخیر فقط یکبار بگو در چه سالی ایران به کدوم کشور حمله کرده ، ولی متقابلا تاریخ رو بخون ببین امریکا و اسرائیل و کلا کشورهای غربی چند تا حمله به سرزمین ما داشتند ، از پرتغال بگیر تا انگلستان و امریکا و ... مدام به
، کشور ما چشم طمع داشته و دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
این کشور های عربی شایعه میکنند که ایران مدام میگه مرگ بر این و بر آن .اگه مردم ایران فقط شعار مرگ بر این و ان میدن اونا خودشون عملن مرگ رو بر این ان تحمیل میکنن .عربستان هزینه های میلیارد و میلیونی تجهیزات جنگی میگیره و بر سر مردم یمین و میریزه و لشگر کشی به بحرین میکنه در لبنان کشتار راه میندازه و توی عراقم پر واضحه که چه میکنه!!!!!! بعد با چه رویی مردم ایران رو مسخره میکنن!!!!
شرم داره والله کشور های حوزه خلیج از جنایاتشون در جنگ عراق و ایران و یمن و سوریه و .....جلوی خدا شرم نمیکنن ؟؟؟چطوری میخان در پیشگاه خدا حتضر بشن بعد ایرانیارو مرگ بر گو و مسخره میکنن!!!!!!!
شرم !!!! شرم!!!!!!شرم!!!!!!
کاش بیشتر ازین که دشمن داشتیم دوست داشتیم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
خدا را شکر همه ملت ها دوست ما هستند برعکس امریکا که حکومت ها دوست امریکا ولی ملت ها دشمنش هستند.
یک به یک دوازده بند در حال اجراست . به این میگن تضمین عملی به توافق
وذکرهم به ایام الله
سه ایام الله (تشییع میلیونی، شکستن بت شیطان بزرگ و نماز جمعه بی نظیر انقلابی اخیر) در این ماه رخ داده است.
جا دارد تحلیل و تفسیر مناسب و متناسب برای هر یک صورت پذیرد و به سادگی از کنار آنها نگذریم زیرا هر یک در حد معجزه می باشند.
انصار الله یمن از هر کدام از این پایگاهها نه سورتی پرواز رصد کرده اند و حتی اگر طرفداران عبدربه منصور هادی دادن تلفات را تکذیب کنند انصار الله مطمئن است که چندین تابوت به این پایگاه وارد شده است.
آدمهایی که دراین دنیادربرابرقلدریهای آمریکا وامثال آمریکاسکوت رابراعتراض ترجیح میدهندومعتقدندآسه بیاآسه بروگربه شاخت نزنه،اینان بظاهرآدم هستندولی درباطن ازحیوان پست ترند.
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ازاون آدمها،آدمهایی هستن که دلاروسکه میخرن وجنسهاشون راچندبرابرقیمت میفروشن، باپارتی بازی درارگانهای دولتی استخدام ميشن لعنت به سهمیه ایها
صلح فقط زمانی اتفاق می افته که شما قوی باشی وگرنه در این دنیا هر که قوی تره ضعیف رو له می کنه. فقط باید ازت بترسن که باهات کاری نداشته باشند برای همینه که قرآن گفته و اعدوالهم مستطعتم بالقوه ترهبون به عدوالله و عدوکم.
یک روزی فریاد زدند «نه غزّه، نه لبنان»، آنها نه فقط جانشان را فدای ایران نکردند، حتّی حاضر نشدند راحتی خودشان و منافع خودشان را هم در راه کشور فدا کنند؛( می خواستند با این شعارها ملت را سیاه کنند اینا مال این حرفا نیستند)
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
خب شما هم برو جانتو فدای غزه و لبنان بکن .اینکه ناراحتی نداره
منتها از جیب خودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
12:08
هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران جوون هایی در حال فدا کردن جون خودشون هستن که آسیبی به ایران نرسه.
دو انقلاب عظیم ملتهای عراق ولبنان پیروز شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
شما احتمالا معنی انقلاب رو نمیدونی.
اینا آشوبه نه انقلاب.
توی ایران موضوعات اخبار جنگ است و فرتبال
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
آخ چه خوب گفتی. اخبار کاملا لازم میباشد. منتها این فوتبال لعنتی کلی وقت باید صرفش کرد! خوشبختانه این روزها آخر می آید و بایستی رسانه را خاموش کرد. منتها این فهمیدنی نیست که با اینهمه فقدان اطلاعات که در توده مردم موجود است، اینقدر انرژی صرف فوتبال گردد. چه فایده ای دارد که زاویه گل ده درجه یا سی درجه ای بدروازه وارد کردیده است. این واقعا فهمیدنی نیست!!
بهترین گزینه برای سوریه این هست که ضمن مذاکره با کردها و قبول و به رسمیت شناختن حقوق برابر با سایر شهروندان سوری برای آنان، با کردها متحد شوند و تروریست ها و ترکیه را از سرزمیناشون بیرون کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
کردها تا زمانی که ترکیه به شمال سوریه حمله نکرده بود و زیر چتر آمریکا بودند کلا مذاکره با دولت سوریه رو به رسمیت نمیشناختن.اتفاقا حمله ترکیه به نفع شد که تا حضور آمریکا و اسرائیل به مانند کردستان عراق در آنجا کم رنگ تر شود
برای کمک به ارتش سوریه باید نیروهای عراقی موافق بشار اسد و حزب اله لبنان و... به سوریه بروند
برای کمک به ارتش سوریه باید نیروهای عراقی موافق بشار اسد و حزب اله لبنان و... به سوریه بروند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی