بازدید 43116
در آستانه جلسه سرنوشت‌ساز ای‌اف‌سی برای تصمیم نهایی درباره سلب میزبانی از چهار باشگاه کشورمان رخ داد؛

ورود رئیس فیفا به حکم سیاسی کنفدراسیون آسیا و رئیس بحرینی علیه ایران/ مکالمه تلفنی اینفانتینو با شیخ‌سلمان بعداز تماس ایران / آغاز دیپلماسی برای جلوگیری از محرومیت بی‌سابقه چهار تیم

حالا می‌توان اهمیت دیپلماسی و عقلانیت در فوتبال به جای واکنش‌های احساسی را لمس کرد. متاسفانه معرفی افرادی نظیر تاج و کفاشیان با اشغال کرسی‌های AFC امروز اثر منفی‌اش را نشان داده و این دو با کمترین تاثیر و نفوذ در جریانات داخلی این نهاد قاره‌ای، بیشتر تماشاگر بوده‌اند و حتی فدراسیون ایران را از خطرات آگاه نکرده‌اند؛ ارزش نمایندگانی که بتوانند از حقوق فوتبال ایران دفاع کنند، در چنین مواقع بحرانی نمایان می‌شود
کد خبر: ۹۵۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴ 18 January 2020

اخبار مهم فوتبال ایران همچنان از عربستان و رسانه‌های این کشور می‌آید و گویا منابع خبری و آگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا علاقه زیادی به دادن خبر‌های دست اول خود به این کشور دارند که جنگ منطقه‌ای و سیاسی را علیه ایران به راه انداخته و سعی دارد با کشاندن این نبرد روانی به حوزه ورزش، جامعه جوان کشورمان را هدف حملات خود قرار دهد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ پس از اینکه خبر عجیب و باورنکردنی محرومیت تیم‌های ایرانی از میزبانی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا با صحنه گردانی رئیس بحرینی ‌ای اف سی توسط یک خبرنگار معروف سعودی منتشر شد، حالا و پس از واکنش محکم و قاطع چهار باشگاه ایرانی مبنی بر انصراف از رقابت ها، رسانه‌های سعودی، خبری تازه در همین ارتباط نشر داده اند که می‌تواند به فروکش کردن آتش اختلافات کمک کند.

ورود رییس فیفا به حکم سیاسی کنفدراسیون آسیا و رییس بحرینی علیه فوتبال ایران/ مکالمه تلفنی اینفانتینو با شیخ‌سلمان بعداز تماس ایران / آغاز دیپلماسی برای جلوگیری از محرومیت بی‌سابقه ۴تیم ایرانی

خبر تازه سعودی‌ها می‌گوید فدراسیون جهانی فوتبال فیفا برای حل مشکل میزبانی نمایندگان ایران وارد عمل شده است. این همان اتفاقی بود که مقامات ارشد ورزش ایران انتظارش را داشتند. ایران طبق برنامه‌های فیفا در رفع محدودیت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها پیش می‌رفت و این به خودی نشان دهنده افزایش چشمگیر ضریب امنیت در استادیوم‌های کشور است که می‌تواند موجب آزادسازی تماشای بازی‌ها از سپی خانم‌ها در بازی‌های لیگ داخلی شود.

هرچند تیم‌های ایرانی هنوز موفق به فتح لیگ قهرمانان آسیا نشده اند، برگزاری این مسابقات بدون حضور تیم‌های ایرانی ضربه‌ای سنگین به اعتبار و کیفیت این رقابت‌ها وارد خواهد کرد و میانگین تماشاگر مسابقات امسال لیگ قهرمانان را به شدت کاهش خواهد داد و راه را برای جولان تیم‌های متمول و مصرف کننده عربی که کمترین تماشاگر را دارند، باز خواهد کرد. حالا تیم‌های درجه دو عربی از بحرین و کویت در مرحله پلی آف نامه نوشته اند تا شاید شانس بیشتری برای صعود داشته باشند.

ورود اینفانتینو برای حل مشکل میزبانی نمایندگان ایران توقعی بود که قبل از جلسه سرنوشت ساز AFC و هیات اجرایی این نهاد که به شدت تحت تاثیر پول‌های عربستانی هاست، با تماس تلفنی رئیس فیفا با شیخ‌سلمان تحقق یافت.

بعد از اعلام کتبی کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر لغو میزبانی نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا و بازی باشگاه‌های ایرانی در کشور ثالث که با واکنش فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه‌های ایرانی مواجه شد، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا برای حل این مشکل ورود کرد.

خبر این رسانه عربستانی حاکی از پادرمیانی جیانی اینفانتینو در تماسی تلفنی امشب با شیخ سلمان است که در این گفت‌وگو درخواست گزارشی از اتفاقات ارایه کرد و سپس برای حل و فصل این مشکل به تبادل نظر پرداخت. هنوز جزئیاتی از تغییر در تصمیمات صورت گرفته در این باره منتشره نشده است.

فدراسیون فوتبال ایران، کمیته ملی المپیک و نمایندگان باشگاهی ایران، امروز رسما در واکنش به ابلاغیه ظالمانه AFC به صورت رسمی از انصراف برای حضور در لیگ قهرمان آسیا خبر دادند و فدراسیون فوتبال ایران خواهان رسیدگی کنفدراسیون فوتبال آسیا و اعلام نظر در این مورد طی ۲۴ ساعات آینده شده است.

ورود رییس فیفا به حکم سیاسی کنفدراسیون آسیا و رییس بحرینی علیه فوتبال ایران/ مکالمه تلفنی اینفانتینو با شیخ‌سلمان بعداز تماس ایران / آغاز دیپلماسی برای جلوگیری از محرومیت بی‌سابقه ۴تیم ایرانی

رسانه عربستانی مدعی شده است که ابتدا مقامات ارشد ایرانی با رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا تماس گرفته اند و وی را در جریان اتفاقات قرار داده اند.

تابناک با پیگیری این خبر از منابع آگاه در فدراسیون فوتبال مطلع شده است که گویا تهدید و تصمیم فوتبال ایران به اطلاع رییس فیفا رسیده است و او در جریان تصمیم سیاسی چند کشور کوچک عربی مبنی بر اعلام نگرانی از امنیت در ایران قرار گرفت. در این تماس به نفر اول فوتبال جهان گفته شده که وزارت ورزش ایران کلیه تضامین لازم در خصوص امنیت اعضای تیم های مهمان خارجی را داده و غیر از مسابقات و رویدادهای فوتبال، مسابقات بین المللی در رشته های مختلف در مرزهای ایران در حال برگزاری است که جام کشتی تختی با حضور ده ها کشتی گیر خارجی، مهمترین این میزبانی های موفق و بدون خطر بوده است.

انصراف یا تهدید به کناره گیری از رقابت های بین المللی حائز اهمیت همچون لیگ قهرمانان آسیا می تواند عواقب بسیار ناگواری برای فوتبال ایران داشته باشد که کمترین آن محرومیت از کلیه مسابقات باشگاهی خارجی و داخلی و همچنین سقوط هر چهار تیم به دسته پایین تر رقابت های لیگ ایران است. در مقابل گردن نهادن و پذیرش بی قید و شرط این محرومیت های سیاسی که قطعا کاری برنامه ریزی شده از سوی کشورهای متخاصم منطقه ای است، می تواند موجب تداوم و شدت این روند سیاه برای تیم ملی ایران در راه جام جهانی فوتبال شود.

در این میان می توان ارزش دیپلماسی و عقلانیت به جای تصمیمات و واکنش های احساسی را به خوبی لمس کرد. متاسفانه معرفی افرادی نظیر تاج و کفاشیان برای تصدی کرسی های AFC امروز خود را نشان داده و این دو مدیر با کمترین تاثیر و نفوذ در جریانات داخلی این نهاد قاره ای، بیشتر تماشاگر بوده اند و حتی فدراسیون ایران را از خطرات نیز آگاه نکرده اند. ارزش نمایندگانی که بتوانند در چنین مواقعی از حقوق فوتبال ایران دفاع کنند، در چنین مواقع بحرانی خود را نشان می‌دهد.

نویسنده: بهنام شریفی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۴
یک مشت بدرنخور
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
فوتبال داخل سازی میکنیم جام جهانی ایرانی برگذار میکنیم لیگ قهرمانان داخل سازی شده ایرانی می سازیم هیپ هورا هیپ هورا
کفاشیان به کجا وصل است ؟؟؟؟!!!!!!!!!

بی عرضگی هم حدی دارد .
خطاب به همه شیوخ خودفروخته ی غلام حلقه به گوش غرب ؛
ما هم خدایی داریم
خدای ما کدخدای شما را مانند حشره له خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
یادت نره همون خدایی که می گی خدای اونام هست دوست عزیز.
اگه امکان داره دستمزد ۳۹ سال کار این دو تا مدیر بی خاصیت فوتبال کشور را یکجا بپردازید و از آنها بخواهید هرچه سریعتر فدراسیون را ترک کنند و بیشتر از این قلبهای مردم را جریحه دار نکنند

حالت تهوع گرفتیم از بی لیاقتی مدیران فوتبال .
بخدا فایده ای نداره
تیم ما اگر مهمان یا میزبان باشه آخرش به ناداوری ها میبازه
دولت باز شروع شد حالا بعد هواپیما اوکراینی این قضیه را پیش گرفتید کی میخواهید کشور درست کنی اقای روحانی
‏کاش یکی بره به AFC بگه ما فقط به خودمون آسیب می‌زنیم، کاری به بقیه نداریم. بلکه بی‌خیال این قضیه گرفتن میزبانی بشه.
البته اگر سانسور نکنی‌سانسورچی
خیلی خوبه که شما که مقاله و خبر مینویسین یکم به مردم اطلاعات صحیح بدین ! یکی از وظایف رسانه همینه ... همین تیمهای عربی به قول شما "متمول و مصرف کننده" برنامه ریزی صحیح و خوبی دارند زمینهای تمرین عالی تیمهای پایه خوب و استفاده از بازیکن های خوب خارجی ... میشه به جای آسمان و زمین رو بهم بافتن بفرمایین عملکرد مثبت ما چی بوده و تو چه زمینه ای تو فوتبال پیشرفت کردیم ... تعریف اونا از امنیت چیزای دیگه هست برادر من یکیش استاندارد ورزشگاه ها هست ... شما به جایی که راحت ترین کار رو انتخاب کنی و همه تقصیر هارو بندازی گردن این و اون یکم مدیریت فوتبال رو نقد کن که کار رو رسونده به اینجا ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
وقتی بچه مردم تو ورزشگاه امنیت ندار برق میگیرتش شما شعار بده ببین حل میشه
فوتبال ایران کلا سیاسیه یعنی بقیه رشته ها هم همینه حالا ایراد میگیرید چرا اونا فوتبال رو سیاسی کردن
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
کاملا موافقم
والله به پیر به پیغمبر از دست این تاج و کفاشیان باید به کی نامه بنویسیم شکایت کنیم؟ این قدر که از این ها حرص خوردم از هیچ کی حرص نخوردیم. جالب هم هست که نه انتخابی اند و نه انتصابی
فلسفهٔ ورزش مسابقه ای ،و قهرمانی ،منطقه ای ،و جهانی برای ارتباط و تبال فرهنگ ملتها است که باید از سیاست زدگی ،و سیاست بازی دور باشد ، پس جرا ، کشورهایی مانند عربستان ،و امارات ،و قطر ، با دلارهای نفتی در اعضاع کنفدراسیونهای ، قاره ای ،و حهانی اثر گذار هستند ؟‌آیا اعضای کنفدراسیونها هم فاسد شده اند ؟‌
دراین مدت ,حجم اوارهای مشکلات وسختی هایی که برسر این ملت بی پناه امده ,انقدر زیاد بوده ,که. بودن یا نبودن این چهار تیم در کورس بازیها ,توشون گم هست.
چراچند کشور کوچک عربی می توانند بر ما فشار بیاورند بگویید
متن سرشار از کلمات نژادپرستانه و خود برتر بینی بود پس حقمون هست میزبانی گرفته بشه.
یعنی چی نوشته چند کشور کوچک عربی؟
مگر تو متن جغرافیا رو بررسی میکنید؟
ما که مبخواهیم با غرب و شرق بجنگیم فوتبال و ورزش میخواهیم چکار دانشگاه و مدرسه میخواهیم چکار فقط اسلحه
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
البته منطورتون از ما باید هم وطنان آمریکاییتون باشن
این اقا ،رئیس فدراسیون فوتبال آسیا همان کسی است که با رای کفاشیان به این سمت رسید .آخر مدیر را داریم بخدا
از سگ کمتریم اگه بخوایم در کشور ثالث با این لجنها بازی کنیم
سراسر توهین و نژادپرستی در این مقاله
در بی کفایتی مسوولین این مملکت همین بس که جزیره ای که انگلیس از ایران جدا کرد امروز میتونه ایرانو بلاک کنه! و کار زیادی هم ازینا بر نمیاد
جای تاسف که سرزمین کوچکی که قسمتی ایران بود فردی از اونجا رئیس AFC هستش اونوقت ما میزبانی نمیتونیم بگیریم.
دیپلماسی ورزشی اشکال نداره اما ذلت قبول کردن را هیچ ایرانی دوست ندارد حتی اگر محروم شود. البته همه غیرت ندارن
همه قوی تر از ما عمل می کنند حتی رسانه های عربستانی که زودتر اطلاعات را منتشر می کنند
اون از زینب خانم که از مملکت انداختمون بیرون اینم از AFCکه از آسیا انداختمون بیرون تا یه مدت دیگه از کره زمین اخراج نشیم خوبه !!
سال هاست رابطه جای ضابطه گرفته و افراد نالایق بر خیلی از کرسی ها تکیه زده اند!!!! فوتبال ما که پیشرفت نمی کند و هر روز بحران جدیدی دامنگیرش می شود خود گواه بر این مدعاست!
عزیزم دیپلماسی همان زمانی که عربستان گفت تو ایران بازی نمی کنم فاتحه اش خوانده شد اگه اون موقع کوتاه نمی امدیم الان وضعیت اینجوری نبود..
آقای شریفی اگر یک ایرانی هستی به خاطر غیرت تن به هر کاری نباید داد حتی به حذف شدن در جام جهانی باشد . نظر شما محترم اما برای اقتدار، هزینه هایی را متحمل شد
وقتی درمملکت قحط الرجال است کفاشیان همه چی را شوخی می گرفت چرا ......
نویسنده شما فقط حرف بزن خارج گود
کار خوبی کردن
هر دم از این باغ بری می رسد
حالا که کار بیخ پیدا کرده میگین تاج و کفاشیان فلانن و بهمانن؟!!! مشکلی که در ایران هست اینه که رسانه های بیطرف توی هر مسئله ای نمیتونن آزادانه حرفشون رو بزنن و ملتو آگاه کنن!
وقتی مسئولین لدون تخصص در ورزش ورود می کنند، ساده ترین مسائل به پیچیده ترین مشکلات تبدیل می شود. یک مشکل ساده را سریع به یک بحران تبدیل می کنند.
سلام چرا كساني مثل علي دايي مهدي مهدوي كيا علي كريمي هاشميان فرهاد مجيدي،امير قلعه نويي وامثالهم را معرفي نميكنيد فقط سياست بازان بي سياست و بي كياست معرفي ميشوند
عقلانیت ؟چی چی هست!!؟
بابا فوتبال داخلی سازی کنید نیازی بخارنج نداریم ما فوتبال داخلی عزت ابدی
کافیه دو تا موشک بزنیم به AFC تا حساب کار دستشون بیاد و دیگه همچین غلطایی نکنن ...
آسیا بدون فوتبال ایران و تماشاچی ایرانی یعنی کشکککککککک .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
عزیزم
بیا دوتا موشک بزنیم کل دنیا رو نابود کنیم حودمون هم یه دنیای دیگه بسازیم برا خودمون ... نظرت چیه گوگولی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
به نظر من به جای موشک باید یک پوشک به شما بزنم که هنوز وقت نظر دادنت نرسیده
حرفهای ساده لوحانه!
یک امتیاز می دن که یک امتیاز بگیرن. به نظرم از قبل برنامه ریزی کرده بودند که ورود خانمها را به این طریق اجباری کنند. بعد برنامه های دیگه دارند. از طریق شبکه های اجتماعی با تحریک زنان مثلا تماشاچی. حواستون باشه.
گفته میشود تیمهای ایرانی هنوز نامه رسمی مبنی بر عدم شرکت در مسابقات در صورت میزبانی در کشور ثالث را نداده اند.
وقتی که اجازه ندادید افراد متخصص در ورزش به ریاست فدراسیون ها و پستهای مهم آن برسند و با تصمیم نهاد های امنیتی و نظامی و پشت پرده قدرت کسانی را که خودی شمرده می شوند و هیچ شناخت و تخصصی هم در ورزش و مدیریت آن ندارند را روی این پست ها گذاشتید باید انتظار این مصیبت ها را داشت که هر بلایی را چند کشور کوچولو حاشیه خلیج فارس بر سر ورزش ایران بیاورند ! حالا بحرین و عربستان و امارات کم بودند کویت هم به آنها اضافه شد . مبارک است !
اگر برنامه نود تعطیل نشده بود الان همه میدانستیم که در این ماجرا چند چند هستیم. تنها جایی که مسئولان امر به صورت مستقیم و رو در رو و با شیوه ای حسابشده توسط فردوسی پور مورد سوال و جواب قرار می گرفتند نود بود. انتصاب مدیرانی که مانع از شفافیت هستند (آقای فروغی منظورم است) مایه ی شرمساریست.
بذار محروم کنن بابا..
خب نمیشد یه جوری بازی ها رو جنوب برگزار میکردن که زمینی یا با کشتی میومدن.
فقط بازی در ایران
یعنی واقعا متاسفم برای آقایان تاج وکفاشیان.....
ای کاش مدیران نالایق ما فقط تاج و کفاشیان بودند.
کی جرات می کنه با هواپیما بیاد ایران؟؟؟
چرا همیشه دوست داریم دیگران را مقصر جلوه دهیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار