بازدید 4102
۱

سرپرست فدراسیون: فوتبال ایران زیر بار ذلت نمی‌رود

کد خبر: ۹۵۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳ 18 January 2020

حیدر بهاروند در مورد تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای لغو بازی‌های مسابقات باشگاهی در ایران و بازی تیم‌های ایرانی در زمین بی‌طرف اظهار داشت: این تصمیم غیرقانونی بوده و برای اعضای کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده تا آنها تایید کنند اما تاییدیه آنها هنوز مشخص نشده که ان‌شاءالله تا روز یکشنبه مشخص خواهد شد.

به گزارش تابناک ورزشی، بهاروند ادامه داد: ضمن اینکه براساس تصمیماتی که فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها به صورت جمعی گرفتند، همه یکصدا هستند که قطعا جلوی این تصمیم بایستند. ما به هیچ وجه در کشور دیگری بازی نمی‌کنیم. تصمیم فدراسیون و باشگاه‌ها این است که اگر رای AFC قطعی شود به هیچ وجه به کشور دیگر نروند. باید میزبانی کنیم چون حق مردم ما است، نباید تماشاگران خودمان را از میزبانی محروم کنیم. این حق مسلم ما است و پای این حق ایستاده‌ایم. 

وی در خصوص اینکه این تصمیم تبعاتی را خواهد داشت و آیا این تبعات را می‌پذیرند، گفت: باید این تبعات را بپذیریم و یک بار جلوی آنها بایستیم. در مورد بازی با تیم‌های عربستانی جلوی آنها نایستادیم و آن اتفاق افتاد و اگر جلوی این قضیه هم نایستیم مطمئن باشید پشت آن قضیه دیگری وجود خواهد داشت که به ضرر فوتبال ایران خواهد بود.

سرپرست فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته می‌شود این تصمیم خارج از کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته شده و این نهاد آن را فقط اجرا می‌کند، اظهار داشت: در مورد این اطلاعی ندارم، اما این تصمیم، تصمیمی فوتبالی نیست و عاقلانه هم نیست و ما مقابل آن می‌ایستیم. 

بهاروند در مورد اینکه آیا تیم ملی را هم این خطر تهدید می‌کند، عنوان کرد: نه! این مسئله ربطی به تیم ملی ندارد. چون در مورد تیم ملی و بازی‌های مقدماتی جام جهانی فیفا باید تصمیم‌گیری کند و به AFC مربوط نمی‌شود. 

وی در توضیح تبعات کناره‌گیری از مسابقات باشگاهی قاره آسیا تصریح کرد: تبعاتی دارد و ممکن است جریمه‌ای در حدود 20 تا 30 هزار دلار داشته باشد. در مورد این مسئله کارشناسان حقوقی در حال پیگیری هستند. هم جریمه و هم محرومیت خواهد داشت، اما اگر این ذلت را بپذیریم، با شرایطی که داریم بیشتر از این ضرر می‌کنیم که برای آینده فوتبال ما هم بد است. 

سرپرست فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه هر 4 باشگاه ایرانی پذیرفته‌اند در این مسابقات شرکت نکنند، گفت: هر 4 باشگاه، مجموعه فدراسیون فوتبال و مجموعه ورزش کشور تصمیم گرفته‌اند در مسابقات شرکت نکنند به خصوص باشگاه‌ها که تصمیم‌گیرنده اصلی هستند.وزیر ورزش هم جواب داده است و به شیخ سلمان پیام خوبی داد. ما هم جواب دادیم، خود باشگاه‌ها جوابشان را دادند و ما هم به AFC ارسال می‌کنیم که اگر این رای قطعی شود، قطعا از مسابقات کناره‌گیری خواهیم کرد. 

بهاروند در مورد اینکه آیا مهدی تاج هم در این مورد صحبت کرده عنوان کرد: بله، جناب تاج هم صحبت کرده و نظر خودش را هم داده و به آن رای هم اشاره کرده، همکاران هم باید کمک کنند متن مهدی تاج، متن خوبی بود. 

وی افزود: باشگاه‌ها تصمیم گرفتند که اگر این رای قطعی شود، از مسابقات انصراف بدهند، چون این توهین به ملت ما و شعور تماشاگرانمان است. کشوری که امن است و بیشترین جمعیت تماشاگر را در آسیا و غرب آسیا دارد بی‌دلیل محروم می‌شود. باشگاه‌ها پای این قضیه ایستاده‌اند و فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هم پشت آنها هستند. ما متضرر نمی‌شویم چون مردم را داریم. این مردم ناراضی هستند و افکار عمومی راضی نیستند که تیم‌های ما در کشور دیگری بازی کنند. نباید قضیه عربستان اتفاق بیفتد و باید حرف مردم را قبول کنیم. اگر این را بپذیریم مطمئن باشید در سنوات بعدی بدتر از این به سرمان می‌آید. با این حال این تصمیم باشگاه‌ها ممکن است تبعاتی مانند محرومیت و جریمه داشته باشد که آن هم به کمیته انضباطی می‌رود و باشگاه‌ها می‌توانند در کمیته استیناف از خودشان دفاع کنند.

سرپرست فدراسیون فوتبال در مورد اینکه به نظر می‌رسد حامیان مالی AFC نیز از این اتفاق متضرر خواهند شد، گفت: قطعا همین‌طور است، آنها خیلی ضرر می‌کنند. ضرر مالی به آنها می‌رسد. پشت این قضیه تصمیم فوتبالی نیست. ما دیروز ساعت 3 و نیم نامه AFC را دریافت کردیم و حدود ساعت 5 نامه اول را به آنها ارسال کردیم. نامه دوم را هم دیشب ارسال کردیم. دیروز همه ما تا ساعت 8 در فدراسیون بودیم. آقایان تشریف آوردند و جواب نامه را ارسال کردیم. 

بهاروند در مورد اینکه کشورهای دیگر مانند عربستان سعودی و امارات نیز ناامن هستند، افزود: ما در نامه‌ای که به ای اف سی ارسال کردیم اشاره کردیم که در عربستان جنگ است، در امارات هم همین‌طور، در کشورهایی مانند فرانسه و هنگ‌کنگ تظاهرات است، اما بازی‌ها تعطیل نشده، آنها هنوز جوابی نداده‌اند. 

وی در مورد اینکه نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا اهل کشور قطر است و آیا رابطه خوب ما با قطر به ما کمک می‌کند تصریح کرد: روز گذشته مهدی تاج صحبت‌هایی با دوستانش داشته و در حال پیگیری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آیا در کشورهای مورد اشاره شما مانع حضور زنان برای تماشا فوتبال هم میشوند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی