بازدید 17831
۵
وزیر ورزش و جوانان:

وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود

وزیر ورزش و جوانان درباره میزان وام ازدواج جوانان در سال آینده گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۳۹۹، وام ازدواج جوانان برای هر کدام از زوجین، ۵٠ میلیون تومان است و زوجینی که تاریخ عقد آنها بعد از یکم فروردین ۹۶ است می‌توانند از آن استفاده کنند.
کد خبر: ۹۵۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ 18 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «مسعود سلطانی فر» امروز (شنبه) در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با موضوع ایجاد و توسعه تعاونی های جوانان در وزارت ورزش و جوانان، افزود: تسهیلات ازدواج جوانان در سال ٩٧ و ٩٨ برای هر یک از زوجین ٣٠ میلیون تومان بود و این مبلغ به کمک سیستم بانکی در کمتر از ٢ ماه به متقاضیان پرداخت می شد.
وی افزود: در بودجه سال آینده تسهیلات ازدواج برای هر یک از زوجین ۵٠ میلیون تومان تعیین شد و این میزان در کمیسیون تلفیق لایجه بودجه ۱۳۹۹ با نرخ سود چهار درصد و پنج ساله تصویب شده است.
وزیر ورزش با اشاره به افزایش آمار طلاق در سال‌های نخست ازدواج، گفت: با کمک بخش خصوصی دفاتر مشاوره ازدواج در نقاط مختلف راه اندازی کردیم و این مراکز می‌توانند در زمینه مشاوره جوانان خدمات قابل توجهی ارایه دهند.

براساس تصمیم کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از یکم فروردین سال ۹۶ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده اند، با اولویت نخست پرداخت کند. همچنین این تسهیلات با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.

براساس اعلام بانک مرکزی در هفت ماهه امسال، ۵۴۹ هزار و ۷۶۰ فقره وام قرض الحسنه ازدواج به میزان بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان توسط نظام بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵
لطفا یه راه حل ارائه کنید یه جوان بیکار که متاهل شده اضافه بر هزینه های زندگیش از کجا باید 100 میلیون را تو 5 سال بازپرداخت کنه. این وام را هم فقط افرادی که وضعشون خوبه میتونن استفاده کن.
اقساط وام 100 میلیونی رو کدوم زوج میتونه پرداخت کنه؟
به نظر من نه تنها با افزایش وام ازدواج مشکل جوانان حل نمی شه، بلکه بیشتر هم میشه .
چرا که جوانان این مبلغ رو خرج مراسم عروسی و تالار می کنند و لذا بیشتر این مبلغ خرج هزینه غذا و پذیرایی می شه و زوجین تنها زیر بار هزینه های بعضا اضافه می روند و تا سالها باید اقساط این وام رو پرداخت بکنند.
ولی اگر راه حلی پیش پای انها قرار بگیره که فقط این وام صرف خرید مایحتاج شروع زندگی بشه خیلی بهتره تا اینکه نقدا در اختیار آنها قرار بگیره
جناب وزیر امیدوارم این طرح کارشناسی شده باشد و این وام واقعا به جوانان آنهم ازدواج اول و بالای سن 20سال بویژه دختران کشورمان پرداخت شود تا مثل طرح قبل شاهد دریافت وام توسط کهنسالان و دختر بچه‌ها بی که بخاطر فقر مجبور به ازدواج می شوند نباشیم . هر چند با حقوق 1500جایی برای اقساط وام نمی ماند ولی اگر واقعا جوانان بگیرن خیلی بهتر است
مردم را نبندین به وام، بدهکار نکنید جونهارو، بابا به جاش کار درست کنید با دنیا رابطه را درست کنید بقیه کارها درست میشه خود به خود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر