بازدید 11642
۵
کدخدایی پاسخ داد

ادامه فعالیت ۹۰ نماینده ردصلاحیت شده درست است؟

سخنگوی شورای نگهبان گفت: صلاحیت افراد یا رئیس‌جمهور یا نمایندگان خبرگان رهبری را برای دوره ۴ ساله یا ۸ ساله بررسی و اعلام می‌کنیم و تا پایان مدت دوره، مشکلی از نظر قانونی برای فعالیت آنها وجود ندارد.
کد خبر: ۹۵۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ 18 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با حضور در برنامه پارک شهر رادیو تهران در جریان بحث تأیید و ردصلاحیت نمایندگان مجلس برای دور بعدی انتخابات مجلس پ با اشاره به اینکه آیا این امکان وجود دارد که بعد از احراز صلاحیت‌ها، افراد اسنادی ارائه دهند و سپس تأیید صلاحیت شوند؟ گفت: شورای نگهبان در دو مرحله بررسی‌ها را انجام می‌دهد، در مرحله اول که در حال حاضر است، اسامی افرادی که تأیید صلاحیت شده‌اند، اعلام شده است، مدارکی ارسال شده، اما مدارک برای عده‌ای از افرادی که ارسال شده است، به اندازه‌ای نبوده است که باعث ردصلاحیت‌ها شود.

وی افزود: در این مرحله بعد از اعلام نتایج، عده‌ای آمدند و مدعی شدند که مدارکی دارند و ماه هم منتظر هستیم تا مدارک ارائه کنند تا مبادا خدایی نکرده، اسنادی باشد که ما غفلت کرده باشیم، اما اسناد و مدارک ارائه شده به اندازه‌ای نبود که بتواند ردصلاحیت را در برداشته باشد و همان نظر اولیه بود.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: در مرحله دوم که بعد از ۱۱ بهمن ماه آغاز می‌شود، مربوط به افرادی است که در مرحله اول صلاحیت آنها تأیید نشده است، در این مرحله اگر کسی در مرحله اول، صلاحیتش مورد تأیید واقع نشده، در مرحله دوم می‌توانند شکایت کنند و در مرحله دوم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کدخدایی در پاسخ به اینکه افرادی که در حال حاضر در مجلس حضور دارند، اما ردصلاحیت شده‌اند، آیا می‌توانند به فعالیت‌شان به عنوان نماینده مجلس ادامه دهند یا خیر؟، گفت: مشکلی برای ادامه فعالیت آنها وجود ندارد، چرا که اعلام صلاحیت آنها ۴ سال پیش اعلام شد و با اعلام صلاحیتی که الآن اعلام می‌شود، متفاوت است، این اعلام نظرها برای دور بعدی مجلس است.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: ما صلاحیت افراد یا رئیس‌جمهور یا نمایندگان خبرگان رهبری را برای دوره ۴ ساله یا ۸ساله بررسی و اعلام می‌کنیم و تا پایان مدت دوره، مشکلی از نظر قانونی برای فعالیت آنها وجود ندارد، بنابراین از نظر حقوقی منع و اشکالی وجود ندارد، این عدم صلاحیت مربوط به مجلس بعدی است؛ اگر کسی هم جرمی مرتکب شده است، دستگاه قضا می‌تواند رسیدگی کند، دوم اسفند همه پای صندوق‌های رأی باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵
فعالیت افراد رد صلاحیت شده بصورت عقلانی درست نیست. یعنی الان افرادی که صلاحیت ندارند در حال کار در مجلس هستند!!
یا این ۹۰ نماینده فساد مالی دارند که در اینصورت قوه قضاییه باید پاسخ دهد چرا تاکنون با فساد این نماینده ها برخورد نشده است.
یا اینکه شورای نگهبان به این نمایندگان تهمت زده است در این صورت مدعی العموم باید اعضای شورای نگهبان را به اتهام تهمت و افترا به قصد تخریب و از میدان به درکردن افراد تحت پیگرد قانونی قرار دهد.
در هر صورت نشان می دهد شورای نگهبان به جایگاهی برای تسویه حساب تبدیل شده است.
یعنی اگر نماینده ای در ابتدای دوره نمایندگی اش جرمی مرتکب شود، همچنان میتواند تا پایان دوره نمایندگی اش به فعالیت خود(چه بسا جرمهای بزرگتر) ادامه دهد. واقعا که...
یعنی 90 دزد به ادعای شورای نگهبان قانوگذاری کنن مشکلی نداره !؟
انتخابات که قرار نیست نماینده های واقعی مردم انتخاب بشن همین میشه
بنده نه از جانب مردم ،حرف می زنم ،نه اجازه میدهم که به اسم مردم برای بنده ،تعیین تکلیف کنند،بنده شخصا با علم و آگاهی کامل، در صحت و سلامتی روح و جسم، رای نخواهم داد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار