بازدید 13814
واکنش

موضع رسمی ایران: درکشور ثالث بازی نمی‌کنیم

این تصمیم برای ما خوب نیست و برای آنها هم بدون هزینه نیست چون برای تداوم فعالیت AFC ثابت می شود شیخ سلیمان گوش به فرمان کسانی دیگر است، از این رو رسما به او اعتراض شد.
کد خبر: ۹۵۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ 18 January 2020

رییس کمیته ملی المپیک گفت: اگر چنین تصمیمی که تیم های باشگاهی ایران در خانه بازی نکنند، قطعی گرفته شود ما در مسابقات شرکت نخواهیم کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، رضا صالحی امیری در مورد تصمیم AFC مبنی بر بازی نکردن تیم های باشگاهی فوتبال ایران در خانه بیان کرد:  این مسئله را باید در دایره یک موضوع جامع تری ببینید که دشمنی  استکبار جهانی با انقلاب اسلامی است. امروز مسئله فوتبال و ورزش جدا از مسئله سیاست نیست. بخشی از فشار  استکبار جهانی از طریق ورزش است و این هم بخشی از این پروژه  است که نشاط و شادکامی را از مردم بگیرد.

او ادامه داد: یکی از حوزه هایی که روی آن برنامه  ریزی کرده اند همین است و یک مسئله کاملا دروغی  و جعلی را عنوان کرده اند.  همه می دانند که ما در یک فضای امنی هستیم و ایران در منطقه از امن ترین کشورها است. حادثه‌ای که اتفاق افتاد ناگوار بود و رسما جمهوری اسلامی مسئولیت آن را پذیرفت اما ادامه  دادن آن به نوعی انتقام جویی از ملت است. نمی خواهم وارد ابعاد سیاسی  موضوع شوم اما کسانی که این رفتار را دارند انجام می دهند فاقد اقتدار هستند  و عملا به عنوان بازیچه استکبار جهانی عمل می کنند.

 صالحی امیری در مورد موضع ایران گفت: یکشنبه هیات اجرایی AFC جلسه دارد و قطعی اعلام می کند اما ما برای حفظ اقتدار و اعتبار نظام هیچ وقت فشار و تحقیر را تحمل نخواهیم کرد. رسما اعلام شده اگر چنین تصمیم گرفته شود ما در مسابقات شرکت نخواهیم  کرد. تبعات آن  هم بر عهده کسانی است که این تصمیم را می گیرند.

 او افزود: این تصمیم برای ما خوب نیست و برای آنها هم بدون هزینه نیست چون برای تداوم فعالیت AFC ثابت می شود  شیخ سلیمان گوش به فرمان کسانی دیگر است، از این رو رسما به او اعتراض شد. در این مورد دیروز جلساتی با حضور مسئولان ذی ربط برگزار شد و امروز هم این جلسات در وزارت ورزش ادامه دارد و رسما موضع جمهوری اسلامی قبل از ظهر اعلام می شود. چنانچه این رویه غلط را اصلاح کنند تیم های ایرانی شرکت می کنند در غیر این صورت شرکت نمی کند. جوانان ما می دانند  عزت و غرور ملی به مراتب ارزش آن از هر تصمیمی مهم تر است. تحت هیچ شرایطی حق نداریم با غرور و هویت ملی معامله و بازی کنیم. از طرفی اگر این روند را بپذیریم برای بازی های بعدی دچار چالش  می شویم و باید در همین نقطه این روند را متوقف کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
چه عجب انصراف دادید......
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
کار درست را انجام دادند

اما بازی بدی را شروع کردند...

باید نا امنی خانه های تار عنکبوتی شان بر همگان روشن شود و بازی ها در کشورهای معاند هم برگزار نشود.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
الکیه
خب مشخص است هدف آنها هم منزوی کردن فوتبال ایران است.باید تدبیری دیگر اندیشید
انصافا حرف زور و بی منطقی بود که نباید زیر بارش می رفتیم.
آفرین
هزینه های زیادی به باشگاه ها تحمیل میشود همان باتر که شرکت نمیکنیم این شیخ سلمان فقط هوای تیمهای عربی رادارد دست مسئولین فدراسیون درد نکند که به ابن اقا رای دادند در یازی ایران با بحرین دبدید که چطور به بحربن رفت و تبریک گفت به فدراسیون ان کشور در صورتیکه در ابن پست میلاییت بی طرف لاسد .
نمی دانم اینجا رئیس کمیته ملی المپیک چکاره است که نظر می دهند. خود باشگاهها گفته اند که شرکت نمی کنیم کفایت می کند شما دیگه موضوع را حیثیتی و سیاسی نکنید شاید مسئولین AFC کوتاه آمدند.
یک راه دیگر هم هست که برای اعراب ایذایی است . اگر زورمان نرسید که در ایران بازی کنیم بخواهیم که در ارمنستان یا افغانستان برگزار شود . در آنجا احترام خوبی داریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
چرا در این دو کشور اعتبار خوبی دارین؟؟؟؟
نکنه نژادپرستین
من به شدت عمل کاملا سیاسی کنفدراسیون آسیا را محکوم می کنم ولی ازحق نباید گذشت وقتی تمامی ایرلاین ها آسمان ایران را تحریم کرده اند واز آن عبور نمی کنند تیمهای مقابل چگونه می توانند به امنیت ایران اطمینان کنند وبا کدام پرواز غیر از قطری و ترکیش به ایران پروازکنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
چه حرف بی معنی ای! اونا که برگشتند به آسمان ایران. اوضاع ما که از اوکراین یا عراف بدتر نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
همان قطری....
رضا
| United States of America |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اخوی یک سری به پروازهای فرودگاه امام بیانداز امارات،الاتحاد،،العربیه ،کویت،قطری،عمانی،سلام،چاینا ساترن،ایرفلوت،ترکیش،اطلس گلوبال،سان اکسپرس،عراقی،ارمنستان،اذربایجان و... بس نیست؟حالا به درک که 4 تا کشور اروپایی مغرض به ایران پرواز نکنند و حتی جلوی پروازهای ماهان را هم بگیرند
انصراف دادن که چاره کار نیست...

این همه هزینه کردید فوتبالیست تربیت شده که انصراف بدید...

البته ایرادی نداره بازیکنان هم قطعا پیشنهاد باشگاههای رده پایین خارجی را می پذیرند که درآمد داشته باشند..
عزت و غرور ملي ؟
ممنون و سپاس
تا کی می بایست شاهد لگدمال شدن حیثیتمان در کنفدراسیون آسیا می شدیم
بالاخره یک واکنش محکم شاید به این گاوهای شیرده بفهماند ما اهل شیردادن نیستیم
بنده فکر میکنم فضای عربستان به سبب جنگ یمن و شلیک موشکهای آنها و پهپادها بسیار ناامن تر است (موضوع ما یک خطای تصادفی است که در 100 ساله اتفاق افتاده است).
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
البته هنوز جای بحث هست
با سلام بهتر است رئیس کمیته ملی المپیک در پیامی به فدراسیون جهانی فوتبال با ارائه گزارشی از کشورهایی که در ان حوادث مشابه هی داشتند ولی میزبانی انها تعطیل نگردید به جنبه سیاسی تصمیم فوق اشاره کند و با استناد به قانون عدم دخالت سیاست در ورزش خواستار لغو حکم فوق گردد . این کار در کنار موضع قدرتمند باشگاه های ذینفع بهترین پیشنهاد است
خداروشکر ! جمع بشه بساط این فوتبال !
انها از تماشاگران پرشور ایرانی می ترسند
بهتره پیشنهاد بدیم توی پایگاه عین الاسد بازی های ایران رو بذارن چون سپاه موشک زده صاف شده کلا و لودرها هم اونجا رو تمیز کردن شده یک زمین فوتبال
اگر فدراسیون فوتبال اونجا رو برای میزبانی ایران پیشنهاد بده عالی میشه
بهتره تیمهای ایرانی انصراف بدن جون اول و آخر خواهند باخت انصراف حفظ آبروست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل