بازدید 15599

فرش قرمز «بزرگتر» سازمان حفاظت محیط زیست زیر پای شکارچیان!

عیسی کلانتری که با حضورش در راس هرم سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان ترجیح داد، ممنوعیت شکار را پایان داده و شکارفروشی را جایگزینش کند، حالا با قدرت، سیاست توسعه شکارفروشی را در دستور کار قرار داده است تا جایی که شاهد افزایش شمار متقاضیان شکارفروشی و پاسخ مثبت سازمان به آن‌ها هستیم!
کد خبر: ۹۵۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ 17 January 2020
تابناک اجتماعیعیسی کلانتری که با حضورش در راس هرم سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان ترجیح داد ممنوعیت شکار را پایان داده و شکارفروشی را جایگزینش کند، حالا با قدرت، سیاست توسعه شکارفروشی را در دستور کار قرار داده است!

به گزارش «تابناک»؛ سازمان محیط‌ زیست در ۹ ماه ابتدایی امسال، هیچ مجوزی برای شکار چهارپایان صادر نکرد تا برخی‌ گمان کنند که سیاست‌های این مجموعه تغییر کرده و حتی برای این تغییر، شاهد و مثال نیز آوردند و تاکید کردند که تغییر معاون محیط‌ زیست طبیعی سازمان موجب شده است که دست از سیاست‌های شکارفروشی بکشند.

خواب خوشی که دو سه هفته پیش مهر ابطال خورد، چون کیومرث کلانتری، معاون جدید محیط‌ زیست طبیعی در حاشیه بازدید از تالاب هورالعظیم از درخواست دوازده اداره‌کل استانی محیط‌ زیست برای صدور مجوز شکار گونه‌های علفخوار در ماه‌های باقی مانده سال خبر داد، در شرایطی که سال قبل تنها هفت اداره کل چنین تقاضایی کرده بودند!

افزایش شمار ادارات متقاضی شکارفروشی نشان داد که نه تنها تغییری در سیاست‌های محیط زیستی کشورمان رقم نخورده، که حتی توسعه سیاست‌های جدید نیز در دستور کار قرار دارد. توسعه سیاست‌هایی که مخالفان و منتقدان زیادی دارد که بار‌ها و بار‌ها اشکالات شکارفروشی را به شیوه‌های مختلف فریاد زده اند و صدایشان راه به جایی نبرده و به گوش کسی نرسیده است.

معنای دیگر افزایش ادارات کل محیط زیست که متقاضی صدور پروانه شمار هستند، افزایش شمار پروانه‌هایی است که برای شکار صادر خواهد شد. افزایشی که مترادفش، افزایش کشتار گونه‌های حیات وحش باقی مانده در کشورمان است. حیواناتی که طی سال‌های اخیر از هزار و یک بلا جان به در برده اند، اما توان فرار از مدیران سازمان متولی حفاظت از محیط زیست و برنامه هایشان مانند فروش مجوز شکار را ندارند.
 
فرش قرمز «بزرگتر» سازمان حفاظت محیط زیست زیر پای شکارچیان!
شادی شکارچی خارجی از کشتن یک کل ایرانی که سازمان حفاظت محیط زیست پروانه کشتارش را صادر کرده!

گونه‌هایی که قرار است در سال آتی شمار بیشتری از آن‌ها شکار شده و به ازای فروش پروانه شکارشان، مقدار کمی ارز روانه جیب سازمان حفاظت محیط زیست ایران شود؛ مبلغی جزیی که قرار است کمی افزایش بیابد، اما به ازایش شمار بیشتری از گونه‌های حیات وحش ایران نابود خواهند شد.

این را می‌شود از مقایسه آماری دریافت که حکایت از صدور ۱۰۵ پروانه در استان‌های کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و البرز برای شکار قوچ، کل و آهو و صد پروانه در استان‌های گیلان و خوزستان برای شکار گراز در سال جاری و افزایش شمار این پروانه‌ها برای سال آتی به ۲۹۷ پروانه دارد.

افزایشی حدود دو برابری که همزمان با توجه افکار عمومی کشورمان به اخبار مهم و رویداد‌های تکان دهنده در حوزه‌های دیگر اعمال شده و برخی فعالان محیط زیستی و دوستداران حیات وحش کشورمان برملایش کرده اند. افزایشی ابهام برانگیز که معلوم نیست نتیجه کدام سرشماری و محاسبات است؟

ابهامی بزرگ و کلیدی که هرچقدر بیشتر مطرح می‌شود، سازمان حفاظت محیط زیست بیشتر نسبت به آن بی محلی نشان می‌دهد و از پاسخگویی به آن و شفاف سازی پیرامونش طفره می‌رود، شاید از این رو که می‌دانند جوابشان بر پایه هیچ اصل و اصول علمی نیست و با ارائه اش، تنها بیشتر زیر سوال خواهند رفت.

دردناک‌تر اینکه این آمار تنها مربوط به شکار چهارپایان در مناطق چهارگانه است و به برکت اقدامات گسترده سازمان حفاظت محیط زیست از جمله دایر کردن قرق‌های اختصاصی (بخوانید شکارگاه‌های خصوصی!)، شمار چهارپایان ایرانی با شدت بیشتری در حال کاهش است، همان گونه که پرندگان بومی و مهاجر و حتی وسعت زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده در کشورمان رو به کاهش هستند!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
تابناک از خان محمد علی آقا درخواست کنن موضوع رو در چند بند تحلیل و به سمع و نظر مخاطبین تابناک برسونه
مشتی مزخرف به هم بافتید
مگر سالها پیش که دکتر فاضل اساس غلط آتش بس با حیات وحش را گذاشت و شکار را ممنوع کرد ندیدید چه شد؟ چند محیط بان باید کشته شوند تا شماها از تاریخ درس بگیرید؟
من خودم قبلا شکار میرفتم ولی الان واقعا به این نتیجه رسیدم که شکار کاملا یک تفریح غیر انسانی و کثیفه که اونایی که دارن میرن شکار به بلوغ عقلی و فکری انسان نرسیدن واقعا وقتی اون روزایی که میرفتم شمار یادم میافته حالم از خودم بهم میخوره . در ضمن همیشه گفتم بازم میگم حتما حتما کسانی که میخان مجوز شکار بگیرن شمارو به قرآن یه تست روانشناسی ازشون بگیرن بعضیا واقعا مریضن
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
ممنونم هم وطن و شکارچی سابق،من در اولین فرصت به روانپزشک مراجعه می کنم چون عاشق شکار هستم
آقای کلانتری ما هم شکارچی هستیم و اسلحه مجاز داریم چطوره که به ما مجوز شکار نمیدین ولی برای خارجی ها فرش قرمز‌ جان کردید؟یعنی اسکناس دلار اینقدر عطر و بوش مستی آوره که از خود بیخود شدین؟حتما توقع دارید با سختگیری های همکارانتون برای یه مجوز شکار از حیات وحش چیزی هم باقی بمونه.وقتی به امثال بنده مجوز شکار نمیدین مطمئن باشید ما بدون مجوز شما وارد شکارگاه میشیم.
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
هموطن شکارچی منم شکارچی هستم ولی متاسفانه سالهاست که بی نصیب موندم از امکانات کشورم.بله خارجی ها با درآمد بالا و سلاحهای روز دنیا میان و لذتشونو می برن و ما هستیم که با چند تا چوب دستی با تکنولوژی 1950 بریم قوطی حلبی بزنیم
پروانه شکار خودمونم میدن کم کم
لعنت خدا بر آدم های بی سواد
شرم بر سازمان حفاظت محیط زیست کی به ریس این سازمان اجازه داده که با مجوز به کشتار ‌وحوش طبیعت دست بزنه یکی نیست جلوی این رفتار رو بگیره
چرا با حکم حکومتی روند شکار و شکارفروشی متوقف نمی شود؟؟؟؟؟
شرم بر شما آقای کلانتری وقتی کسی رو در راس مجموعه ای قرار بدی کم هم شناختی از اون نداره، وضع از همینه
وقتی آقای کلانتری دغدغه محیط زیست نداره عشقی به حیوانات و گونه‌های حیات وحش نداره چه انتظاری از شروع میشه داشت؟
خدایا این دردو کجا بذاریم؟ این کلانتری دیگه چه مصیبتی بود سرمون اومد... خودمونم اتش بزنیم این مسولا به هیچشون نیست..... شرافت خیلی کم یاب شده واقعاتو مدیران ایران
سلام
متاسفانه فاتحه محیط زیست از هر لحاظ خیلی وقته خونده شده است
برادر ايشان هم در زمان وزارتش با ساختن پل ميانگذر باعث نابودي درياچه اروميه شد
ترا بخدا محیط زیست ایران را نجات دهید شکار ظلمه گناه است شکار از سر گرسنگی و لب مرز مردن نیست شکار از سر تفریحه و این جنایته
انشالله بزودی پای خائنین باید به دادگاه باز بشه و مجازات اعمالشون رو خواهند دید
به طور خودجوش مردم هرجا شکارچی خارجی دیدن زنده زنده دفنش کنن آثار کارشون رو پاک کنن تا شناسایی نشوند
از بی پولی دولت و بودجه کم محیط زیست است که دست به کشتن حیوانات کرده تا از دیه شون استفاده کند . واقعا
بنده بخاطر توصیه بزرگان هرگز شکار و صید را نمی پسندم ( جز موارد استثنا از جمله ماهیگیری )

شکارچی عاقبت به خیر نمیشه

نه خودش و نه خانواده اش
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
شر و بدبختی مال من شما نگران نباش،شما اصلا نه مرغ بخور نه ماهی نه گوشت
شکار عملی کاملا شرعی و قانونی است. چرا مغالطه میکنید ؟!
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
مخالفان عقده خود درست پنداری دارن
چطور دلتون می آد. بیمارای روانی محسط زیست و نابود کنین؟!
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اگر سواد کافی داشته باشین حاضرم باهاتون مناظره کنم
اقای کلانتری در وزارت کشاورزی چه گلی به سر مملکت مالیدند بره در تخصص حیات وحش را احیا کنه هر چی می کشیم از انتخاب های خودمان در مجلس و نمایندگان بی مسئول است
تنها راه نجات محیط زست ایران، تعطیل کردن سازمان محیط زیست است.
کلانتری و معاونینش هیچ تخصصی در محیط زیست ندارن.رزومه مدارک تحصیلی شان رو ببینید متوجه میشوید یکی از معاونینش دکتر امیدی نیا هیات علمی پاستور ست که مدرکش فراورده های بیولوزیک میباشد.خودتان سرچ کنید!!!!!
یکی از راههای جبران کمبود هزینه هم اینه دیگه!! از جان شکاربانان و حافظان محیط زیست کشور که عزیزتر نیستند!!
الان دوساله اداره محيط زيست آذربايجان شرقي در اقدامي غير مسئولانه و کارشناسي نشده پروانه شکار پرتده 4ماهه صادر ميکنه.
به حيوانات رحم كنيد تا خداوند بزرگ به شما رحم كند ، برويد تحقيق كنيد آخر عاقبت شكارچيان بسيار بد است .
فقط باید مردم وارد شوند
جناب مدعی العموم کجائی ، جناب دادستان کجائی ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر