بازدید 12297

تنفس ۹۰ روزه خزانه‌داری برای اجرای تحریم‌های جدید

وزارت خزانه‌داری آمریکا در پایگاه اطلاع‌رسانی خود اعلام کرد برای اجرای تحریم‌های جدید خود علیه ایران یک دوره تنفس ۹۰‌روزه در نظر گرفته است.
کد خبر: ۹۵۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴ 16 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه در پایگاه اطلاع‌رسانی خود اعلام کرد که دوره تنفس ۹۰‌روزه‌ای را برای اجرای تحریم‌هایی که هفته گذشته علیه ایران وضع کرده، در نظر گرفته است.

بر اساس اطلاعاتی که در بخش پرسش و پاسخ وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره تحریم‌های این وزارتخانه علیه ایران درج شده است، شرکت‌های خارجی فعال در بخش‌های ساخت‌وساز، معدن، تولید (صنعت) و نساجی تا روز ۹ آوریل ۲۰۲۰ (۲۱ فروردین ۱۳۹۹) مهلت خواهند داشت که کسب‌وکار خود در ایران را متوقف کنند و پس از این مهلت، مشمول تحریم‌های ثانویه آمریکا خواهند شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین تأکید کرده است که راه‌اندازی کسب‌وکار جدید در ایران از سوی شرکت‌های خارجی مشمول این دوره تنفس ۹۰ روزه نمی‌شود و شرکت‌های خارجی در صورت راه‌اندازی کسب‌وکار جدید در ایران بلافاصله از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم خواهند شد.

هفته گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دستور شخص دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور، تحریم‌های جدیدی را علیه صنایع فلزات ایران وضع کرده است. این وزارتخانه پیش از این نیز تحریم‌های متعددی را علیه بخش‌های مختلف اقتصاد ایران وضع کرده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا چند روز قبل از وضع تحریم‌های جدید تهدید کرده بود که اگر ایران در پاسخ به ترور سردار سلیمانی توسط نیرو‌های آمریکایی در عراق به پایگاه‌های آمریکایی حمله کند، ۵۲ هدف از قبل تعیین‌شده در ایران مورد حمله آمریکایی‌ها قرار خواهد گرفت؛ اما پس از حمله بامداد چهارشنبه ایران به نیرو‌های آمریکایی مستقر در عراق، وی نتوانست به تهدید خود عمل کند و در نهایت به‌منظور اقناع متحدان سیاسی و هواداران خود در آمریکا، اقدام به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران کرد.

کارشناسان آمریکایی و نهاد‌های بین‌المللی اذعان کرده‌اند که اثر تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران تخلیه شده و آمریکا ابزار تحریمی بیشتری برای اعمال فشار بر اقتصاد ایران در اختیار ندارد.

بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در گزارش‌های اخیر خود پیش‌بینی کرده‌اند که با توجه به تخلیه اثر تحریم‌ها، اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۰ به ثبات نسبی برسد و در سال ۲۰۲۱ نیز رشد مثبت را تجربه کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر