بازدید 39151
مرور روزنامه‌های پنج شنبه ۲۶ دی ماه؛

«توافق ترامپ» جایگزین برجام؟! / مسئولیت عراق در ترور سردار سلیمانی چیست؟ /شورای نگهبان و قضیه حق‌الناس

زلزله سیاسی در مسکو، رد صلاحیت ۹۰ درصد کاندیدا‌های اصلاح‌طلب، رویکرد آینده محور پوتین، عدم ارسال پرونده املاک نجومی به دادگاه، برگزاری نماز جمعه تهران به امامت مقام معظم رهبری، واکنش سخنگوی شورا، پاسخ دفتر رئیس‌جمهور، بهترین قیمت‌گذار خودرو، آغاز تشییع شهدای بوئینگ، دو قطبی فساد و مالیات، سنگ گرانی پیش پای زوج‌های جوان، واکنش شدید ایران به برجام ترامپ، عذرخواهی زینب ابوطالبی و مدعی شدن کوشکی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۹۵۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۰ 16 January 2020

«توافق ترامپ» جایگزین برجام؟! / مسئولیت عراق در ترور سردار سلیمانی چیست؟ /شورای نگهبان و قضیه حق‌الناس

به گزارش «تابناک» روزنامه های امروز پنج شنبه ۲۶ دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که سخنان رئیس جمهور درباره ردصلاحیت ها و تاکید بر همدلی و حضور حداکثری گروه های سیاسی و مردم در انتخابات، واکنش سخنگوی شورای نگهبان به سخنان او و پاسخ دفتر رئیس جمهور به توییت کدخدایی از یک سو و اعتراض علی مطهری درباره ردصلاحیت خود به شورای نگهبان و گزارش هایی درباره رد صلاحیت ۹۰ درصدی کاندیداهای جریان اصلاحات در روزنامه های نزدیک به این جریان برجسته از اخبار دیگر منعکس شده است.

روزنامه های نزدیک به اصولگرایان از جمله وطن امروز با انتخاب تیتر متارکه‌ برجامی؟ سخنان روز گذشته رئیس جمهور را حمله ای بی سابقه به طرف های اروپایی دانسته است.

روزنامه جوان نیز آشفتگی سیاسی در امریکا پس از ترور شهید سلیمانی را تیتر یک شماره امروز خود کرده است. زلزله سیاسی در مسکو و استعفای دولت روسیه نیز دیگر موضوعی است که محل بحث و یادداشت نویسی در چند روزنامه امروز شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های روزنامه های امروز را مرور می کنیم؛

مسئوليت عراق در ترور سردار سليماني چیست؟

سيدعلی خرم، ‌استاد حقوق بين‌الملل طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه شرق با تیتر مسئوليت عراق در ترور سردار سليماني نوشت: ‌در دو يادداشت قبلي، از دو منظر به ترور سپهبد شهيد قاسم سليماني پرداختم. در اين يادداشت، درباره دو مؤلفه ديگر بحث می‌کنم. سومين منظر در اين ترور، جايگاه عراق به‌عنوان يک کشور مستقل است. بعد از دوران اشغال که از سال ۲۰۰۳ و سقوط صدام شروع و در نهایت دولت مستقل و آزاد در عراق تشکیل شد، آمریکا مجبور شد شکل اشغالگری خود را با یک قرارداد دوجانبه تعویض کند تا در جامعه بین‌المللی برخورنده نباشد. در این قرارداد آمریکا متعهد شده از تعرض به جان اتباع عراقی و اتباع خارجی خودداری کند و هرگونه عملیات نظامی در عراق با تصویب دولت این کشور انجام شود؛ همچنین آمریکا از خاک عراق برای تعرض یا حمله به دیگر کشور‌ها استفاده نکند.

آمریکا در حادثه سوء‌قصد به جان شهید سلیمانی همه موارد یادشده را نقض کرده؛ بنابراین موجب عصبانیت و تصویب اخراج نیرو‌های ۱۷۶ کشور عضو ائتلاف در مجلس عراق شد. درصورتی‌که دولت عراق خروج نیرو‌های آمریکا را از عراق رسما تقاضا و آمریکا از این امر امتناع کند، ادامه حضور نیروهایش در عراق می‌تواند عملی تجاوزکارانه محسوب شود و در این صورت دولت عراق از حق دفاع مشروع برخوردار است و نیرو‌های مردمی می‌توانند دائم به‌طور مسلحانه متعرض نیرو‌های اشغالگر باشند که کاملا توجیه حقوقی دارد.

«توافق ترامپ» جایگزین برجام؟! / مسئولیت عراق در ترور سردار سلیمانی چیست؟ /شورای نگهبان و قضیه حق‌الناس

به‌ هر‌ حال عراق کاملا حق دارد از نقض قول و عهد آمریکا درباره توافق دوجانبه به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت کند. ایران نیز می‌تواند با هماهنگی قبلی، از نظر حقوقی مدعی دولت عراق شود که به جان یکی از مقامات عالی ایران در عراق سوء‌قصد شده و باید پاسخ مناسب داده شود که به معنای فشار بر دولت عراق برای پیگیری حقوقی جنایت جنگی انجام‌شده از سوی آمریکا است. ایران همچنین می‌تواند در یکی از دادگاه‌های مناسب در اروپا علیه جنایت و تروریسم دولتی آمریکا طرح شکایت کند.

دادگاه‌های اروپا به موضوع تروریسم که خود درگیر با آن هستند حساس بوده و این موضوع می‌تواند راهکاری برای ایران باشد. چهارمین منظر به‌خطر‌افتادن صلح و امنیت بین‌المللی است. شورای امنیت سازمان ملل متحد به‌دلیل اینکه این ترور‌ها و اعدام‌های خودسرانه و فراقضائی می‌تواند صلح و امنیت بین‌المللی را به خطر جدی بیندازد و احتمال یک جنگ تمام‌عیار خارج از ذهن نیست، باید جلسه فوری تشکیل دهد. با توجه به اینکه اقدام تروریستی اخیر آمریکا موجبات افزایش تنش در منطقه را فراهم کرده و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به مخاطره انداخته است، شورای امنیت سازمان ملل باید به مسئولیت خود عمل کند و با توجه به پیامد‌های وخیم این ماجراجویی نظامی و خطرناک آمریکا نسبت به صلح و امنیت بین‌المللی، این اقدام جنایتکارانه تروریستی دولتی دولت آمریکا را به‌صراحت محکوم کند.

تشکیل جلسه شورای امنیت و طرح شکایت ایران با رایزنی قبلی با اروپا، روسیه و چین می‌تواند آلترناتیوی برای بخشی از انتقام باشد که اجازه دهند شکایت مطرح و حتی اعضا، تعرض و عملکرد آمریکا را محکوم کنند. اگر چنین جلسه‌ای به قطع‌نامه اجرائی هم نینجامد، برای ایران مشروعیت لازم را ایجاد می‌کند. باید توجه داشت که آمریکا به‌عنوان یکی از سه امین منشور ملل متحد، به بزرگ‌ترین ناقض منشور تبدیل شده و به قول معروف «هرچه بگندد نمکش می‌زنند، وای به روزی که به گندد نمک!». این نقض آشکار تعهدات آمریکا، جایگاه این کشور را به‌عنوان امین منشور و نگهبان صلح در جهان کاملا زیر سؤال برده است. مردم آمریکا باید بیش از این متوجه شوند که رئیس‌جمهورشان، جهان را به ورطه بی‌ثباتی و هرج‌ومرج کشانده است تا خود آستین بالا زده و از راه‌های دموکراتیک چنین شخص نالایقی را از کار برکنار کنند.


برخی حقوق‌دان‌ها بنا بر تعریف قطع‌نامه تجاوز، اعتقاد دارند عملیات مسلحانه نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق «تجاوز» محسوب می‌شود و حق دفاع مشروع براساس ماده ۵۱ منشور را از آن عراق می‌دانند. به موجب ماده ۳ قطع‌نامه تعریف تجاوز مجمع عمومی (۳۳۱۴ دسامبر ۱۹۷۴) اگر دولتی که با توافق دولت پذیرنده در سرزمین آن دولت حاضر است، در مغایرت با شرایط مقرر در موافقت‌نامه، متوسل به نیروی مسلح شود، این عمل صرف‌نظر از اعلام‌کردن یا اعلام‌نکردن جنگ، از مصادیق تجاوز خواهد بود؛ اما، چون اغلب نقاط عراق در سیطره آمریکا و نیرو‌های ائتلاف است، عراق در جایگاهی نیست که بخواهد به مقابله بپردازد، بلکه با مصوبه مجلس باید تلاش کند آمریکا را از عراق بیرون کند.

«توافق ترامپ» جایگزین برجام؟!

احمد زیدآبادی در یادداشتی با عنوان «توافق ترامپ» جایگزین برجام؟! در روزنامه آرمان ملی نوشت: دونالـد ترامـپ رئیس جمهـور آمریـکا از پیشـنهاد بوریـس جانسـون نخسـت وزیـر بریتانیـا در مورد سرنوشـت برجـام اسـتقبال کرد. جانسـون پیشـنهاد داده اسـت که چیزی به عنوان «توافـق ترامپ» جایگزیـن برجام شـود. منظـور از توافـق ترامـپ ظاهـرا طرحی اسـت که رئیـس جمهور آمریـکا به طـور یک جانبـه درباره نحـوه حـل و فصـل اختلاف کشـورش با جمهوری اسلامی ارائه خواهـد کرد. به نظـرم چنین طرحی بی شـباهت به «معامله قرن» ترامـپ برای حـل منازعۀ اسـرائیل و فلسـطین نخواهد بود.


معامله قرن توسـط تیمـی از نزدیـکان ترامپ و بـدون مشـارکت طرف های اسرائیلی و فلسطینی تهیه شده و گویا قرار اسـت پیش از انتخابات پارلمانی اسـرائیل در اواسـط اسـفندماه از آن رونمایی شـود. علت اینکه کاخ سـفید مقام هـای فلسـطینی و اسـرائیلی را در تدویـن معامله قـرن دخالـت نداده این اسـت که همـکاران ترامپ، مذاکـره با آنهـا را بیهـوده تلقـی کرده اند! از نگاه تدوین کننـدگان معامله قرن، حل بحران بین اسـرائیل و فلسـطینی ها به «سـازشهای دردناکی» از سـوی هر دو طـرف منازعه نیازمند اسـت که هیچکـدام نمی خواهنـد به آنهـا تـن در دهنـد.


بنابرایـن، نه مذاکـرات بین خود آنها بر سـر اصـول کلی حاصلـی دارد و نـه مذاکـرات آمریکا بـا هر یک آنها در این مورد خـاص! از این جهت، تنهـا راه حل منازعه از نـگاه زمامداران کاخ سـفید، ارائه فرمولـی در برگیرنده موضوعات اساسـی از سـوی ترامپ و سـپس تلاش برای متقاعـد کردن طرفیـن به منظـور پذیـرش آن به عنوان تنها راه حـل عملی و واقع بینانـه بحـران در خاورمیانه و آغـاز مذاکره بین آنهـا به قصـد اجرای آن اسـت.

«توافق ترامپ» جایگزین برجام؟! / مسئولیت عراق در ترور سردار سلیمانی چیست؟ /شورای نگهبان و قضیه حق‌الناس
عجیـب اینکـه مقام های فرانسـوی هـم این راه حل را نسـبت به دسـت یابی دو طـرف به توافقـی از طریق مذاکـره مؤثرتر
دانسـته اند به این شـرط که فرمول مـورد نظر ترامپ متـوازن باشـد. ظاهرا ترامپ در مـورد ایران هم بـه همین نتیجه رسـیده اسـت. از نـگاه او مذاکره بـا جمهـوری اسلامی از نقطـه صفـر، اتلاف وقـت اسـت و کمکی بـه رفع اختلافات نمی کند. از ایـن رو، او درصـدد ارائه فرمولی اسـت که اگـر قرار به مذاکره باشـد، مذاکرات بـر سـر آن فرمول صـورت گیرد. به نظرم جانسـون پیش از ارائه علنی پیشـنهاد خـود را با ترامـپ هماهنگ کرده و چه بسـا که به توصیـه او این پیشـنهاد را مطرح کرده باشـد! با این حسـاب، این احتمال جدی اسـت که در ماه های آینـده رئیس جمهور آمریکا طرحـی را برای حل تمام اختلافات بـا ایران تحـت عنوان «توافـق ترامپ» در سـطح بین المللی مطرح کند و در پی جلب حمایت کشـورهای مختلـف از آن برآیـد. به نظرم ممنوعیت غنی سـازی اورانیوم در حد صنعتی و محدودیت رسـمی ساخت موشـک های دوربـرد بـا قابلیـت حمـل کلاهک، اسـاس درخواسـت های ترامپ از ایـران باشـد.


در مقابل او عادی سـازی روابـط با آمریـکا، رفع کامل تحریم های اقتصادی و بسـیج صدها میلیـارد دلار سـرمایه بین المللی برای سـرمایه گذاری در ایران را به عنـوان امتیاز به جمهوری اسلامی ارائه خواهد کـرد. بـرای حل مشکلات منطقـه ای نیـز احتمـاال ترامـپ خواسـتار عدم مقابله ایـران با اجـرای معاملـه قرن و پیوسـتن جمهـوری اسلامی به یک معاهده اقتصـادی و امنیتـی منطقه ای خواهد شـد؛ موضوعی که سیاسـت خاورمیانـه ای جمهـوری اسلامی را بلا موضوع می کنـد و تاثیـرات ژرفی بر سیاسـت داخلـی ایـران می گـذارد. طبعـا مهمترین پرسشـی کـه در اینجا مطـرح می شـود، نـوع موضع گیـری ایـران در مقابـل چنین طرحی اسـت.


روشـن اسـت که ایران طـرح را رد خواهد کرد امـا ترامپ بر این گمان اسـت که سیاسـت فشـار حداکثری و جنبه های وسوسـه آمیز طرح نهایتا شانسی برای موفقیت آن پدیـد خواهـد آورد! مایک پنس معاون ترامپ گفته اسـت که سیاست کشـورش اسـتقرار صلح از طریق زور اسـت! ارائه چنین طرحی نیـز مصداقی از سیاسـت مـورد نظر پنس به شـمار مـی رود.


شورای نگهبان و  قضیه حق‌الناس

غلامرضا ظریفیان طی یادداشتی که روزنامه ایران در شماره امروز خود منتشر کرده در مطلبی با عنوان شورای نگهبان و حق‌الناس نوشت: با اعلام نتایج بررسی صلاحیت‎های کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از سوی هیأت نظارت استانی، مشخص شد که طیف زیادی از اصلاح‎طلبان باز هم گرفتار نظارت استصوابی شدند. هرچند سخنگوی شورای نگهبان از آمار هفده نفر برای هر صندلی پارلمان می‎گوید اما به گفته رئیس جمهوری، مهم این است که این افراد از کدام جناح سیاسی هستند. با نگاهی به انتخابات سال‎های گذشته، جریان اصلاحات همواره بیشترین آمار ردصلاحیت‎ها را به خود اختصاص داده است.


مجلس شورای اسلامی یکی از مراکز حکمرانی خوب است. اگر این فرصت فراهم آید که از حداکثر نیروهای توانمند و متخصص کشور استفاده شود و از توانایی جریان‎های سیاسی فعال کشور به شکلی عادلانه استفاده شود، حکمرانی خوب هم حاصل خواهد شد. اما مسئولان امر دقت کافی به این موضوع ندارند. در شرایطی که نیاز به همبستگی اجتماعی وجود دارد و لازم است که به دلیل وجود مشکلات عدیده‎ای که در داخل با آن روبه‎رو هستیم و از خارج از کشور نیز به ما تحمیل می‎شود، تصمیمات درستی اتخاذ کنیم، با کنار زدن بسیاری از چهره‎های سیاسی آن هم از یک جریان خاص اوضاع را بدتر از قبل کرده‌ایم.وقتی می‎دانیم که بسیاری از دشمنان خارجی منتظر وقوع بحران در ایران هستند، حداقل در فضای سیاسی داخل کشور این انتظار می‎رفت که تأیید صلاحیت کاندیداها با نگاه ملی و حداکثری صورت بگیرد. در اعلام نظر شورای نگهبان کمترین توجهی به مسأله حق‎الناس وجود ندارد. آنها با رد صلاحیت نیروهای توانمندی که خود را آماده نمایندگی ملت می‎کردند، حق بزرگی را از مردم سلب کرده‎اند. متأسفانه در حالی که نیاز به حفظ همبستگی اجتماعی بیش از پیش احساس می‎شود درک درستی از حق‎الناس در ماجرای تأیید صلاحیت‎ها وجود نداشته و بخش مهمی از نیروها کنار زده شدند.
«توافق ترامپ» جایگزین برجام؟! / مسئولیت عراق در ترور سردار سلیمانی چیست؟ /شورای نگهبان و قضیه حق‌الناس
نکته قابل توجه، واکنش عباسعلی کدخدایی به موضع رئیس جمهوری در جلسه دیروز هیأت وزیران بود. او با این جمله که «جنجال برای تأیید افراد فاقد صلاحیت تازگی ندارد، اما پیشگامی رئیس جمهوری در این پروژه ضدملی تأسف‌بار است. البته نمی‎دانستیم عدم تأیید بستگان به معنی حذف جناح‌های دیگر است»، چهره دیگری از شورای نگهبان نشان داد.


حکومت و مدیریت جامعه یک امر بشری است نه فوق بشری. اگر حکومت‎ها در ساحت و اندازه‎های بشری ظاهر نشوند و تلقی معصومیت به آنان دست داده باشد، دچار خطای بزرگی شده‎اند. لازم است که شورای نگهبان، حداقل به هشدارهای حضرت امام(ره) در ارتباط با توجه این شورا به مصالح کشور دقت لازم را داشته باشد.


هرچند این نهاد از جایگاه وسیعی در کشور برخوردار است اما بهتر است مراقبت کند تا اقداماتش همچون رد صلاحیت‎های گسترده توان و قدرت کشور را دچار خدشه نسازد. بخشی از مشکلات موجود به مراحلی که برای تأیید صلاحیت‎ها اندیشیده شده باز می‎گردد. اقدامی که کشور را از افراد توانمند شجاع و پاکدست محروم کرده است، مردم را هم برای انتخاب افراد اصلح دچار مشکل ساخته است. حاصل تصمیم‎گیری‌های این شورا، کاهش حضور نمایندگان واقعی ملت در پارلمان است.


چنین شرایطی بر مشارکت مردم و انگیزه آنان برای حضور در پای صندوق‎های رأی هم تأثیرگذار خواهد بود. نظام جمهوری اسلامی براساس سند بالادستی، یک نظام مردم‌سالار است و یکی از ارکان مهم این نظام هم مردم و نقش آنان در تعیین سرنوشت خود است. هر عملکردی در این مسیر که موجب شود انگیزه و شوق مردم برای شرکت در انتخابات از بین برود، آسیب‎های جبران‎ناپذیری به وجود خواهد آورد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۱
کشور ما از نظر اقتصادی ضعیف است . مدیریت دولتی ما ناتوان و غیر علمی و گزینشی است. جا برای نخبگان در مدیریت کشور باز نمی شود. خودمان را گول نزنیم. با برجام و توافق ترامپ چیزی حاصل نمی شود.
«توافق ترامپ» جایگزین برجام؟ چنین طرحی بی شـباهت به «معامله قرن» ترامـپ برای حـل منازعۀ اسـرائیل و فلسـطین نخواهد بود:
برنامه ترامپ معامله قرن است و این عین واقعیت است. ترامپ طرحی ندارد، فقط همان 12 ماده است که فقط از همان طریق است که بتواند معامله قرن را انجام دهد و ایران را مثل شیر بی یال و کوپال و بی دندان کند. هر کسی که معتقد به مذاکره با امریکا، اروپا، سعودی، ... یا هر کس دیگری است، هر چه بگویند، در آخر باید 12 ماده مطروحه پمپئو را بپذیرند، شک نکنید، البته این 12 ماده اگر ایران با ترامپ طرف باشد این 12 ماده تا 120 ماده افزایش پیدا میکند. ترور سردار سلیمانی و همراهنشان را انجام دادن که بگویند ما اینیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
بی جهت پیش داوری نکنید چون 12 شرط آمریکا هرگز به 120 تا افزایش نمی یابد و حتی امکان اضافه کردن یک شرط هم وجود ندارد. ضمنا اکثر بندهای این شرائط مربوط است به محدود کردن فعالیت ایران در خارج از مرزهای خود، و نافی پیشرفت و رونق اقتصاد داخلی نخواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
12:46
اگر پیش بینی آینده نشه قضیه برجام تکرار میشه چرا انقدر ساده انگاری می کنید و حرف امریکا رو حجت میدونید فعالیت امریکا از اون سر دنیا نباید محدود شه حرف های عجیبی میزنید تنها نگاه کن که آقای زید آبادی برای نمونه در مورد معامله قرن میگه اسراییل در اون دخالتی نداره
واقعا این اقایون انتظار دارند که مردم در انتخابات شرکت هم بکنند؟؟؟!!! مسئولین ما اگه هیچی نداشته باشند یه چیزرو دارند: ,اعتماد به نفس, در حد ......حدش رو شما بگید چون من نمیتونم معادل براش پیداکنم......
امریکا ازبرجام خارج شد بورس رکورد زد
امریکا ایران را مورد تحریمهای بیسابقه درتاریخ قرارداد بورس رکورد زد
صادرات نفت به پایین ترین میزان رسید بورس رکورد زد
کشور در یکقدمی جنگ قرارگرفت بورس رکورد زد
ایران باکاهش های پی درپی تعهدات عملا ازبرجام خارج شد بورس رکورد زد
کشورهای باقیمانده برجام مکانیزم ماشه رافعال کردند بورس رکورد زد
رکود اقتصادی فراگیرشد بنگاههای اقتصادی ورشکسته شدند بورس رکورد زد
اف ای تی اف به احتمال بسیارزیاد تصویب نخواهد شد بازهم بورس رکورد میزند !!!!!!!!!
هریک ازاین اتفاقات به تنهایی بورس هر کشور دیگری را کن فیکن میکرد !!!
اما بورس مابی اعتنا به همه پارامترهای اقتصادی وسیاسی همچنان میتازد وقله های جدید رافتح میکند !!!!!
مساله : پیدا گنید پرتقال فروش را !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
کنترل جابجایی پول مهمترین اقدام دولت بود و پول راهی بجز بورس الان ندارد پس بورس بالا نیرود.
اینهم پرتقال فروش
مساله حق الناس، در مورد انتخابات و رد صلاحیت ها اولین باره که به گوشم می رسه ینی تا حالا از این منظر بهش نگاه نکرده بودم ولی حق مردم در مقابل حق عده ای قرار دارد کسانی که فساد مالی داشته اند بهتره به جای رد صلاحیت مورد پیگرد قانونی هم قرار بگیرد.
اما مساله حق الناس واژه ی غریبی است که خدا برای شهدا هم فرموده من اینو نمی بخشم چون حق من نیست....
تیتراول روزنامه سینه چاک بورس وضد بازارهای رقیب ان:
هفته ۱۳ درصدی بورس !!!!
وقتی تنهادریک ساعت شاخص کل سقوط تاریخی وبیسابقه ۱۷ هزارواحدی داشت کجابودید؟!!!!!
پروپاگاندا یعنی این !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
ایران درسال ۲۰۱۹ بالاترین سقوط اقتصادی را در دنیا داشته است
بورس ایران درسال ۲۰۱۹ بیشترین رشددربین بورس های دنیا داشته است !!!!!
آقای احمد زید آبادی : پیشداوری جنابعالی مصداق یکی به نعل و یکی به میخ هست ! اولا قیاس پیشنهاد ترامپ با معامله قرن فلسطین و اسراییل قیاس درستی نیست ، اینکه ایران از الآن ، پیشنهاد ترامپ رو رد خواهد کرد هم قضاوت درستی نیست ، شاید در نهایت رد بکند اما بررسی آن ضمن بحثهای کارشناسی منطقی توأم با بیطرفی ، خالی از لطف نخواهد بود ؛ شما با این اظهار نظرها و قیاسهای مع الفارق ، حکومت رو بنوعی گردنگیر میکنید ، اگه جنابعالی واقعأ به پیشرفت ایران و ایرانی و برون رفت از این بن بست بوجود آمده علاقمند باشید قبل از همه به رفراندوم فکر میکنید که برای یکبار هم شده ، عموم مردم در این امر سرنوشت ساز تصمیم بگیرند ؛ فراموش نکنیم چین با اون وسعت و سرمایه عظیم و ایدئولوژی خاص خود ، با آمریکا و ترامپ مذاکره میکنه و آخر هم برای پیشرفت کشور ، به خیلی از خواسته های ترامپ تن میده. مهمتر از منافع شخصی ، آینده کشوره.
بابا بذارین افراد دیگه ای بیان تو مجلس. چرا مجلسو قبصه کردین. همین نمایندهها بودن که اخوندی رو چندبار منصوب کردن تا ساخت و ساز رو متوقف کنه و اینجور بیکاری تو مملکت بیاره. این نمایندهها بودن که مشکل گرانی و بالا رفتن قیمت ها به وجود اومد. مثلا دولت خواستار افزایش بنزین شد اما مجلس نذاشت و دولت دلارو برد بالا که از دستشم در رفت.
ما الان حدود ۹۵ درصد تحریم هستیم شاید تاثیر مکانیزم ماشه در حد ۵ درصد باقیمانده باشه و دیگه از جنگ هم ترسی نداریم

فقط اروپا بداند که فورا بازرسانش را بیرون میکنیم و احتمالا از ان پی تی هم خارج میشویم و احتمالا باید بعدا با ایران مجهز به بمب اتمی مذاکره کند
حق الناس این است که آقایون رد صلاحیت شده نمایده مجلس یه دست عدالت سپرده شوند تا حق مردم از آنها گرفته شود والا فقط رد شدن در انتخابات مجلس باعث میشه فردا از جای دیگر سر دربیاورند و بازهم واژه آشنای
حق الناس را بشنویم
.پست ومقام وثروت چه ارزشي دارد اين همه تهمت نميشود أصلاً حرف نزنيد ؟
«توافق ترامپ» جایگزین برجام؟!چنین طرحی بی شـباهت به «معامله قرن» ترامـپ برای حـل منازعۀ اسـرائیل و فلسـطین نخواهد بود.علت اینکه کاخ سـفید مقام هـای فلسـطینی و اسـرائیلی را در تدویـن معامله قـرن دخالـت نداده این اسـت:
آقای زیدآبادی خیلی ساده لوهانه است اگر باور کنیم که اسرائیل در تدوین معامله قرن دخالت نداشته باشند.
- کوشنر که داماد ترامپ، شوهر ایوانکا، طراح و مجری معامله قرن است خودش یهودی است.
- یهودیهای قدرتمند در امریکا اصولاً ترامپ را با همین ماموریت اجرای معامله قرن به کاخ سفید آوردند (یعنی طرح قبلا واحتمالاً جزو شروط ولیعهدی بن سلمان بود). ترامپ فقط مجری است.
- یهودییان کوشنر را برای آینده، شاید بعنوان یک مقام بلند پایه و یا ریاست جمهور امریکا پرورش داده اند.
بعد از اینکه که سناتور "جو لیبرمن" یهودی تبار که کاندیدا در انتخابات 2008 نتوانست خواسته یا ناخواسته از پس اوباما برآید و بعنوان یکی از کاندیدای دمکراتها از اوباما شکست درون حزبی خورد و بعد از آن او از دمکراتهای جدا شد و بعنوان مستقل در انتخابات سنا شرکت کرد.
حتی ممکن است که وصلت کوشنر بعنوان داماد ترامپ مانند وصلتها در امپراطوریهای قدیم است، یعنی برای بده بستان و اتحاد پایدار باشد. آقای زیدآبادی اگر شما توجه کنید که چگونه سعی در بزرگ کردن کوشنر میکنند، شاید نظر این جانب را تا حدودی بپذیرید.
جریان اصلاحاتی که حق خودش را قادر نیست مطالبه کند و بگیرد قطعا از گرفتن حق مردم عاجز است!!!
. خسته نشدید از این همه جانبداری؟ الان هم عنوان مطلب "مرور روزنامه های پنجشنبه" هست ولی فقط سرمقاله ایران- آرمان ملی- شرق رو منتشر کردید! واقعا خسته نباشید
کوشکی در سخنانش از لفظ آن خانم استفاده می کند اگر ایشان دانشی در حد ادبیات دوم راهنمایی داشت می دانست که آن خانم قطعا اشاره به یک خانم خاص است که البته ایشان در ادامه جمله دقیقا آنرا مشخص می کند و بعد هم اتهام زنی جنسی می کند.
اصطلاحات و عباراتی که در مباحث سیاسی مطرح میشود و مثال هایی که زده میشود واقع گرایانه نیست.خواهشمندم یکم به تاریخ روز و ماه و سال امروز توجه کنید سیاسیون مملکت!
اگرضرورتی داره براتون که وزن فکری نظردهنده هم مشخص باشه مثبت و منفی ها را بگذارید!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر