بازدید 17035
انبارلویی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

چرا تمایلی برای گرفتن مالیات از ثروتمندان وجود ندارد؟ / حل مشکل بیکاری و تورم، اولویت اصلی مجلس آینده است/ اصولگرایان می‌توانند به لیست واحد برسند

انبارلویی با بیان اینکه نظام اقتصادی ما در وضعیت فعلی، تمایلی به دریافت مالیات از ثروتمندان ندارد و دریافت مالیات از مردم تنها به گروه خاصی از جمله کارمندان متمرکز شده است، گفت: اصلاح ساختار‌های اقتصادی، از مهم‌ترین رویکرد‌هایی است که باید در مجلس آینده اصلاح شود تا ما شاهد پویایی و رونق کسب و کار در کشور باشیم؛ روندی که متاسفانه در مجلس فعلی هیچ بهایی به آن‌ها داده نشد...
کد خبر: ۹۵۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷ 15 January 2020

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اصلاح ساختار اقتصادی کشور و حل مشکلات مردم از جمله بیکاری و تورم، از مهم‌ترین اولویت‌های کاری نمایندگان در مجلس آینده است.

محمدکاظم انبارلویی در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» درباره مهم‌ترین اولویت‌هایی که باید در مجلس آینده در دستور کار نمایندگان قرار گیرد، اظهار کرد: بر اساس آخرین نظرسنجی ها از مردم، بیش از ۸۱ درصد مردم، مشکل اقتصادی، بیکاری و تورم را مهم‌ترین مشکل کشور می‌دانند؛ از این روی، دغدغه افرادی که می‌خواهند در مجلس آینده باشند، باید پاسخگوی این مطالبات مردم باشد.

مجلس یازدهم باید گام‌های جدی برای حل مشکلات اقتصادی بردارد

وی افزود: مجلس در مرکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز کشور است؛ از این روی، بدون شک نمایندگان می‌توانند در حل مشکلات مردم به خصوص در حوزه اقتصادی، قدم‌های جدی بردارند. بر همین اساس اولویت مجلس یازدهم باید توجه به این موضوع باشد.

چرا تمایلی برای گرفتن مالیات از ثروتمندان وجود ندارد؟/ حل مشکل بیکاری و تورم اولویت اصلی مجلس آینده است/ اصولگرایان می‌توانند به لیست واحد برسند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: بر پایه رهنمودهای مقام معظم رهبری، قرار بود دولت ساختار بودجه و نظام اقتصادی کشور را اصلاح کند و تلاش‌هایی هم در لایحه بودجه سال ۹۹ در این راستا آغاز شده؛ اما این رویکرد در بزرگترین بنگاه‌های پولی کشور یعنی به فرض مثال شرکت ملی گاز و شرکت ملی نفت ـ که از منابع اصلی درآمد کشور هستند ـ در نظر گرفته نمی‌شود.

باید درباره بودجه نهادهایی مثل شرکت نفت شفاف سازی شود

انبارلویی خاطرنشان کرد: بنده بر این باورم که اگر نمایندگان مجلس آینده بر موضوع شفاف‌سازی در حوزه بودجه کشور به خصوص شرکت‌های بزرگی چون شرکت ملی نفت و شرکت‌های تابعه ـ که دو سوم بودجه کشور مربوط به این شرکت‌هاست ـ متمرکز شوند، نتایج خوبی در حوزه رونق کسب و کار در کشور شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: متاسفانه ارزیابی مصوبات مجلس و دولت در چند سال اخیر، گویای این است که بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی کشورمان سود چندانی ندارند و این روند بدون شک در مجلس آینده باید لحاظ شود.

متاسفانه تمرکز بر گرفتن مالیات از کارمندان است، نه ثروتمندان!

انبارلویی با بیان اینکه نظام اقتصادی ما در وضعیت فعلی، تمایلی برای دریافت مالیات از ثروتمندان ندارد و دریافت مالیات از مردم، تنها به گروه خاصی از جمله کارمندان متمرکز شده است، گفت: اصلاح ساختارهای اقتصادی، از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در مجلس آینده اصلاح شود تا ما شاهد پویایی و رونق کسب و کار در کشور باشیم؛ روندی که متاسفانه در مجلس فعلی هیچ بهایی به آنها داده نشد!

وی اظهار کرد: مجلس آینده باید روی مسائلی چون بودجه و اصلاح ساختار اقتصادی کشور وارد عمل شود تا با اصلاح قوانین شاهد بهبود وضعیت کشور نیز باشیم.

زیرساخت رسیدن به لیست واحد در بین اصولگرایان مهیاست

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره وضعیت اصولگرایان در انتخابات مجلس تصریح کرد: بر اساس آخرین گفت و گوهایی که با احزاب و تشکل‌های سیاسی اصولگرا صورت گرفته، زیرساخت‌ها و مباحث دوستان به سمتی است که بنده بر این باورم که اصولگرایان می‌توانند به یک لیست واحد برسند.

انبارلویی در عین حال خاطرنشان کرد: البته حالا و پس از اتمام زمان اعلام صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان می توان تصمیم گیری درستی را از سوی اصولگرایان و در نهایت لیست مشترکی و واحدی را در انتخابات پیش رو شاهد بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۷
چه برا خودشون از الان لیست سیاه انتخابات آماده میکنن. رای دیدی سلام منم برسون
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
مرغ یک پا دارد!
همه در خطرند!
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
نیازی به رای ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
چرا پزشکان سوپر میلیاردر مالیات نمیدن. یه دندون عصب کشی کردم 1 میلیون تومان. یه کشاورز سالی 500 میلیون درآمد داره ولی یک ریال هم مالیات نمیده.فقط کارمندان مالیات میدن.
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
چون مقامات خودشان از ثروتمندان هستند . شفافیت مالی را حتی برای خودشان و خانوادشان قبول ندارند . برای مصرف سیاسی قرار بود رای مجلس نمایندگان شفاف باشد دیگر شفافیت ها را قبول ندارند وقتی شفافیت برای مجلس برای رد صلاحیت ها بود . هم قدرت و هم ثروت و هم سیاست ها باید شفاف باشد .
"چرا تمایلی به گرفتن مالیات از ثروتمندان وجود ندارد؟" عجب سوالی مطرح کرده اید. بابا جان عزیزجان پاسخ این سوال که کاملا معلوم است. زیرا کسانی که در این خصوص تصمیم گیرنده هستند خودشان جزء ثروتمندان هستند.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
بیشترین مالیات رو ثروتمندان میدن یه ثروتمند یه ماشین میخره 2 میلیارد یک میلیاردش تعرفه هست کدوم آدم بینوا میتونه یه میلیارد مالیات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
احسنت
تیتر بعدی-اولویت مجلس جدید تولید آقازاده و ارسالشون به آمریکا استرالیا و انگلیسه. کاری هم به کار مردم ندارند . کاملا بی خطر!!!!
تیتر بعدی-ما توی کشورمون اصول گرا و اصلاح طلب نداریم. همه از یه گروهن و فقط به فکر منافع خودشون و حذبشون هستند. کاری هم به مردم ندارند. کاملا بی خطر!!
چرا باید پزشکان در مجلس لابی داشته باشند از خدا بترسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
چون لیاقت و توانشو دارن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
چه ربطی داشت؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
چون هر قشریا ارگانی که پول داره تو مجلس لابی داره وگرنه ایران الان حداقل 100 هرار تا کمبود پزشک داره چرا ظرفیت دانشگاه رو زیاد نمیکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
برو بابا ...خدا شفات بده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
پس از صدهها سال برگشتیم به جوامع طبقاتی ،؟؟
همه باید مالیات بدهند
حتی سازمان هایی که قبلا با یک دستنوشته یا حکم مالیات نمیدادند
چه حرفا می زنید شما . !!؟ اول شما ثابت کن ثروتمند کیست تا بگم چرا ؟
چرا تمایلی به گرفتن مالیات از ثروتمندان وجود ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟
چون ثروتمندان خودشون پست و مقام هم دارند و تصمیم گیرنده هم هستند.
چون هم پول دارند
هم قدرت دارند
هم پارتی دارند
هم نفوذ دارند
هم آقا زاده هستند
هم ژن برتر هستند
و هم ثروتمند هستند
و اگر ازشان مالیات بگیریم
ناراحت می شوند
چون هم پول دارند
هم قدرت دارند
هم پارتی دارند
هم نفوذ دارند
هم آقا زاده هستند
هم ژن برتر هستند
و هم ثروتمند هستند
و اگر ازشان مالیات بگیریم
ناراحت می شوند
چرا تمایلی برای گرفتن مالیات از ثروتمندان وجود ندارد؟:
تمامی مشکلات مردم و فساد و تخلف که در کشور بصورت گسترده و فراگیر قابل مشاهده است، و غیر قابل کنترل که باعث اعتراضات و عامل بوجود آمدن اغتشاشات است همین است. اگر مقامات کشوری و لشکری توانستند این معذل را حل کنند، ضمن حل حجم بسیاری از مشکلات کشور، امریکا و اسرائیل هم از رخنه به صفوف مردم ایران ناامید میشوند.، آنها دو را بیشتر ندارد و یا تصمیم به جنگ میگیرند و یا به خواسته ایران گردن میگزارند. راه حل سومی در کار نیست.
متاسفانه مردم اگه رای ندن یه عده بسیجی رای میدن مجلس همش میشه بسیجی ،کاش یه قانونی بود اگه رای از یه مقدار کمتر بود رای گیری اعتبار نداشت ،یا کسی که ثروت کل خانواده اش بیشتر از یک میلیارد تومن بود حق نداشته باشه تو هیچ انتخاباتی کاندید بشه یا تو هیچ سمت دولتی ای مشغول به کار بشه ، ویه قانون دیگه کسی که سنش بیشتر از 50 باشه حق شرکت تو هیچ انتخاباتی نداشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
ای برادر تو در این بحر تفکر کجایی و ....!!!!یک میلیارد ثروت که پول خورد حساب میشه
همش شعاره! دیگه بعد این همه سال فهمیدیم که برنامه ای وجود نداره و همش کشکه!
رای بی رای..
اگر از ثروتمندان ماليات بگيرن اونوقت نفتمونو چكار كنيم؟
میگن کشاورز بدون درآمده ابتدای سال 98بود پسر کم سن وسالی که شناخت کاملی ازش دارم گفت مهندس چقدر درآمد سالیان داری گفتم تو فیش حقوقی کلاٌ55ملیون گفتم کم نگم به من گفت درآمد سال گذشته ام 470 ملیونه که با آن یک واحد دامداری صنعتی زدم بعد یک ریال مالیات نمیدن ولی من حقوق رو بهم ندادن مالیاتش رو کم میکنند
نسل ثروتمند امروز ، همان افراد و منسوبین طبقه حاکمه است .
بفرماييد اولويت نمايندگان در مجالس قبلي چه بوده است ؟ ضمناً جناب انبارلويي قبل از انتخابات اولويت هاي قشنگ مطرح ميشه اما بعد از حضور مردم ودريافت آراء مردم كه از ان سوء استفاده تبليغاتي ميشه و مصلحت واقتضا اولويت ها رو تغيير ميده .
خودشان از خودشان مالیات بگیرند جلل الخالق
کاش به قضیه مالیات جامع فکر میکریم و نه صرفا در برهه اخیر چون منابع در آمدی نفت کم شده شیپور مالیات مالیات را بزنیم بله مالیات باید از همه ی فعالان اقتصادی گرفته شود و حتی مالیات عایدی نیز میتواند با قانون درست گرفته شود ولی نکته اساسی اینجاست که ما باید چند کار مهم انجام دهیم اول :کشف شبکه زیر زمینی اقتصاد و رد یابی فعالیت های پنهان و قاچاق دوم :حذف معافیت های غیر متعارف سوم :حذف کلیه مناطق آزاد و ویژه چهارم: حذف تمام معافیت های بازارچه های مرزی و ته لنجی و .... (جایگزین میتوان کمک نقدی کرد) پنجم :حذف روش پلکانی ۳۵ درصد با وجود تورم بالا و پایین آوردن این سقف تا ۲۰ و حداکثر ۲۵ درصد ششم :روش تشخیص هر گونه شناسایی سود را با تورم محاسبه کنیم یعنی اگر میخواهیم مالیات عایدی بگیریم و ارزش پول یک سوم شده گرانی اسمی را سود تلقی نکنیم و تورم را از آن کم کنیم هفتم :بی اعتبار کردن تمام اسناد قولنامه ای اطراف شهرها و الصاق ضمیمه اثباتی و ردیابی این اسناد چون بسیاری از سودهای نجومی از طریق خرید سنگین زمینهای بزرگ اطراف شهرها بصورت قولنامه ای و تکه تکه کردن آن و فروش آن است هشتم :سخت گیری اداره ثبت در دادن سند به اینگونه زمین ها ونظارت شدید بر شرکتهای دولتی و خصولتی
در آخر با انجام این کارها درآمد واقعی افراد تا حدود زیادی شناسایی میشود و بعد میتوان مالیات درستی با قانون درست و دقیق گرفت ولی در کل نرخ مالیات ۳۵ درصد در کشوری که تورم بالای ۲۰ درصد دارد غیر منطقی و هم بازدارنده فعالیت های سالم اقتصادی است و هم انگیزه فرار مالیاتی را بیشتر میکند الان خیلی ازمردم با درآمد متوسط در به ور تلاش میکنند ارزش پول خود حفظ کنند سود پیشکش حالا ما در این شرایط اصرار به راههای نا درست در اخذ مالیات کنیم اوضاع را بدتر میکنیم و عملا مالیات هم نمیتوانیم بیشتر بگیریم هر کاری قاعده ای دارد نمیشود اشاره به میزان مالیات در کشور های اروپایی کرد ولی به سایر مولفه ها چون تورم ۱ تا ۲ درصدی اشاره نکرد و یا به شفاف شدن هزینه کردها اشاره نکرد همانطور که باید در آمد مردم شفاف باشد و توسط دولت قابل رد یابی هزینه کردهای دولت و خصولتی ها نیز برای مردم قابل رد یابی باشد ...اشاره کردن به حذف مناطق آزاد و بازارچه بخاطر این است که بسیاری از بستر اقتصاد پنهان و قاچاق توسط همین معابر است البته تشدید فشار بر گمرکات نیز موثر است
چرا باید آقازاده ها و وارد کننده ها که تولید داخل را نابود می کنند و پولهای هنگفت به جیب می زنند هز مالیات دادن فرار کنند و کسی پیگیرشون نشه ولی پزشکان که دارن مشلی از مشکلات مردم را حل می کنند و مالیات هم زیاد براشون می برند هنوز مورد لطف قرار بگیرند. ظاهرا بعضی هابرای اینکه خودشون و همکاراشون را از تیررس مردم خارج کنند دارن بقیه را بزرگ می کنند
رای نمیدم رای نمیدی ونخواهیم داد.
شما پیگیری کنید که چرا نمایندگان احزاب چپ و راست در مجلس(همان به اصطلاح نمایندگان مردم) چرا قانون مالیات بر ثروت را تصویب نکردند و مسکوت مانده است؟ خودتون به جواب نهایی میرسید
یک منطق نا کاملی وجود دارد درباره مالیات گرفتن از ثروتمندان
که با گرفتن مالیات از ثروتمندان، سرمایه داران فرار میکنند
سوال اینکه کجا فرار میکنند؟ همه آنجا هایی که خواهند رفت سیستم مالیاتی به مراتب ویچیده تر و کامل تری دارد
بس کنید تو رو خدا 41 ساله الویته اما دریغ از عمل به یک وعده و تاسف برای مردم که بازم باور می کنند \
به هیچ کدام از کاندیدا های اصولگرایان بخاطر عدم بی طرفی شورای نگهبان رای نخواهیم داد.
فقط زورشون رسید به اخذ مالیات پیش فروش سکه. البته اگر تونستن بگیرن
چرا تمایل به گرفتن مالیات از ثروتمندان وجود ندارد؟
چون تمایلی به گرفتن مالیات از ثروتمندان وجود ندارد
اگر رای دیدید لیست بدهید بای بای صندوق
به وزارت کشور.
موضوع: استثمار افاغنه از ایران!
درآمد بیش از ۱۵ میلیون تومانی اتباع افغانی در ایران!
بیش از ۷۰ درصد دستفروشها افغان هستند ، خانوارشان پر جمعیت هست ، هر کدوم فقط روزی صد هزار تومان هم که سودش باشه، برا یه خانواده پنج نفره میشه ماهیانه پانزده میلیون!
کودکان کار؛ افغان! دستفروش: افغان!(این دوتا معضل اجتماعی بزرگ!). آشفتگی بازار ارز و طلا به دلیل تبدیل پولشون برای بردن به افغانستان!
مالیات که نمی‌دن! سرایداری بهشون میدن پس کرایه خانه و پول برق و گاز و آب هم ندارن ( حتی حقوق سرایداری هم میگیرن)
(چرا مردم مناطق کمتر برخوردار از جمله سیستان و بلوچستان عزیز در مشاغلی همچون سرایداری و نگهبانی و باغداری و دامداری و... که در سیطره افاغنه افتاده به کار گرفته نشن!؟ دفاتر کاریابی تو این استان ها دایر بشه، بکارگیری اتباع خارجی تو این دست کارها غدقن بشه، همون امتیاز ها و حقوقی که به افغان‌ها میدن هم در نظر گرفته بشه ، کلی مشکل اشتغال حل میشه!)
تمام کودکان کار سر چهارراه ها افغانن! مشاغل کاذب همچون دستفروشی و سر چار راه ، قانونا به سفارتشون ابلاغ بشه که ممنوعه.
خواهش میکنم متوجه این معضل بزرگ بشوید!!!
فکر میکنم ما هم باید دوتا مجلس برپا کنیم
اعیان و عوام
مستضعف چون که معنیش عوض شده نمیشه به جای عوام استفاده کرد
اولویت مجلس قبلی چی بود !
چون اقتصاد دولتی است و صد البته منابع و منافع و درآمد و ثروت در دست همون اقلیت حاکم و دولتی است که قانون گذار و مجری هستند ومسلما تمایلی به دادن مالیات ندارن و نخواهند داشت ...
این وسط سایر ثروتمندان نیز بهره مند میشن از این موضوع.
چون ثروتمندان در مصدر قدرت هستند
چون ثروتمندان در مصدر قدرت هستند
کشاورزان و باغداران و دامداران در حال حاضر. ثروتمند ترین افراد جامعه هستن. چرا این دولت فشل مالیات از این اقشار نمیگیره. من باغدار میشناسم که سالی ده ملیارد سیب فروخته امسال مالیات نداده من یک مغازه تو پاساژ دارم درآمد سالیانه من ده ملیون نیست مالیاتم اومده. دو ملیون تومان. الله برکت الله
همه مسئولان خودشان ثروتمندند یا سعی میکنند در حین مسئولیت ثروتمند شوند لذا مطمئن باشید قانونی که متضاد با منافعشون باشه رو نمیزارند
لطفا لیستی از کارهای مفید این مجلس را ارایه نمایید، مردم ببینند این فیلترهایی که برای انتخاب افراد قرار داده شده در مجموع درست عمل کرده یا معکوس؟ آیا این حرف که اکثر افرادی که بالا می روند به علت ظاهری مطیع و ارتباطات بعضا نا صحیح است، درست است یا خیر ؟
اگر تا اندازه ای هم صحبت بالا درست باشد، چگونه می توان آن را تصریح نمود؟مثلا همین موضوع مالیات محوریست، چرا به آن بها داده نمی شود؟ حساسیت موضوع درک نمی شود یا به نفعشان نمی بینند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل