بازدید 8924

ابراز امیدواری «منوچین» به بازگشت تحریم‌های ایران

در ادامه سیاست‌های خصمانه آمریکا درقبال کشورمان، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: ما به دنبال همکاری با اروپایی‌ها برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران هستیم.
کد خبر: ۹۵۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳ 15 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در گفتگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی مدعی شد که تحریم‌ها علیه ایران کارساز بوده است.

منوچین با اشاره به تصمیم انگلیس، فرانسه و آلمان برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه در برجام گفت: ما معتقدیم که اکنون تحریم‌های بین‌المللی می‌تواند به سرعت علیه ایران بازگردانده شود.

وی ادامه داد: من رایزنی‌های کاملا مشخصی با همتایان خود در این باره داشته‌ام، وزیر خارجه پمپئو نیز همین‌طور. همه شاهد بودیم که گروه E۳ مکانیسم حل اختلاف را فعال کرده است. ما به دنبال این هستیم که خیلی فوری با آن‌ها همکاری کنیم و انتظار داریم که تحریم‌های سازمان ملل (علیه ایران) به جای خود بازگردند.

به گزارش ایسنا، فرانسه، انگلیس و آلمان روز سه‌شنبه با انتشار یک بیانیه مشترک اعلام کردند که مکانیسم حل اختلاف در برجام را به دلیل آنچه "نقض توافق از سوی ایران" خواندند، فعال کرده‌اند.

مکانیسم حل اختلافات برجام (مکانیسم ماشه) یک روند مذاکره و گفتگو میان اعضای برجام است که با ارجاع گزارش اختلافی از سوی یکی از طرف‌های برجام به کمیسیون مشترک آغاز می‌شود و برای چند مرحله با زمان‌های قابل تمدید در نظر گرفته شده است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پس از اعلام فعال‌سازی مکانیسم ماشه با انتقاد از بی‌عملی اروپایی‌ها در قبال تعهدات‌شان در برجام، اقدام آن‌ها برای استفاده از مکانیزم حل و فصل اختلافات را از نظر حقوقی بی‌مبنا و از نظر سیاسی اشتباه راهبردی خواند.

همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به فعال‌سازی مکانیسم ماشه تاکید کرد: این سازوکار ابزاری برای یافتن راه‌حل و رفع مسائل پیرامون اجرای برجام است. من اطمینان می‌دهم که هدف از این مکانیسم بازگرداندن تحریم‌ها نیست.

وی در ادامه از تمامی طرف‌ها خواست تا برای حفظ برجام به سختی تلاش کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان