بازدید 69496
پیمانه اقتصادی؛

وزیر صنعت: خودروسازان از بهمن ماه پارسال تاکنون افزایش قیمت کارخانه‌ای نداشتند/ جزئیاتی تازه از توافق تجاری امشب چین و آمریکا/ رکوردزنی بورس در آخرین روز هفته/ از دلار صرافی ها چه خبر؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون وانت پراید به ۶۰ میلیون تومان رسید، تاکید دو خودروساز بر ادامه اتحاد، آیا نماگر بورس تا پایان سال به ۴۲۰ هزار واحد می‌رسد؟، بورس‌های جهانی قرمزپوش شدند، سکه طرح جدید به ۵ میلیون نزدیک شد، جزییات تغییرات هشت ماهه قیمت‌ها در بازار و پیشنهاد ۶ هزار میلیارد تومانی همسان سازی حقوق بازنشستگان به مجلس را در بر دارد.
کد خبر: ۹۵۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 15 January 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون وانت پراید به ۶۰ میلیون تومان رسید، تاکید دو خودروساز بر ادامه اتحاد، آیا نماگر بورس تا پایان سال به ۴۲۰ هزار واحد می‌رسد؟، بورس‌های جهانی قرمزپوش شدند، سکه طرح جدید به ۵ میلیون نزدیک شد، جزییات تغییرات هشت ماهه قیمت‌ها در بازار و پیشنهاد ۶ هزار میلیارد تومانی همسان سازی حقوق بازنشستگان به مجلس را در بر دارد.

وزیر صنعت: خودروسازان از بهمن ماه پارسال تاکنون افزایش قیمت کارخانه‌ای نداشتند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز ساخت قطعات در داخل، رشد تولید که پیامد کاهش قیمت خودرو را به دنبال خواهد داشت در دستور کار قرار دارد و در یکی دو ماه گذشته تولید خودرو افزایش یافت و تلاش می شود این روند ادامه یابد و در نتیجه بر بازار خودرو تاثیر می‌گذارد. رضا رحمانی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت خودرو با توجه به رشد تولید، گفت: این افزایش تولید  به دلیل تامین نقدینگی نبود و خودروسازان برنامه‌های متنوعی را اجرا کردند. وی افزود: خودروسازان ساخت قطعات در داخل را جدی گرفتند که این اقدام بر قیمت تمام شده موثر است و قیمت خودرو را کاهش می‌دهد و علاوه بر آن در بحث مدیریت و اصلاح ساختاری نیز اقدام های قابل توجهی انجام دادند که هر کدام در جای خود قابل تقدیر است. وزیر صنعت،‌معدن و تجارت اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد خودروسازان از بهمن ماه پارسال تا کنون  افزایش قیمت کارخانه‌ای نداشتند و نوسان بازار خودرو بیشتر متاثر از اتفاق های اخیر بوده که افزایش تولید یکی از راه‌های مقابله با آن است و در یکی دو ماه قبل به این وضعیت رسیدیم. وی تاکید کرد: تلاش می شود روند افزایش تولید خودرو  ادامه یابد و با توجه به رشد تقاضای خرید خودرو در پایان سال، خودروسازان موظفند تمهیداتی در این زمینه بیاندیشند. /ایرنا

وانت پراید به 60 میلیون تومان رسید!

در بازار امروز خرید و فروش خودرو، پراید 111 با قیمت 57 میلیون  و 500 هزار تومان، پراید 131 با قیمت 52میلیون تومان، چانگان با قیمت 214میلیون تومان، و استپ‌وی با قیمت 241 میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین کوئیک اتوماتیک با قیمت 114 میلیون تومان و تیبا2 با قیمت 68میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای سایپا در بازار امروز 1398/10/25 به‌شرح زیر است: (منبع: تسنیم)

ردیف

نوع خودرو

قیمت خودرو کارخانه

قیمت خودرو بازار

1

قیمت سایپا 111

39،941،000

57،500،000

2

قیمت سایپا 131

37،641،000

52،000،00

3

قیمت سایپا 151

40،330،000

60،000،000

4

قیمت تیبا

46،443،000

67،000،000

5

قیمت ساینا

55،960،0000

69،000،000

6

قیمت کوئیک اتوماتیک

69،000،000

114،000،000

7

قیمت چانگان

155،000،000

214،000،000

8

قیمت سراتو 2000

295،000،000

 341،000،000

9

قیمت استپ وی اتوماتیک

توقف تولید

 241،000،000

10

قیمت رنو پارس تندر

84،200،000

166،000،000

11

قیمت برلیانس H330

---

148،000،000

12

قیمت برلیانس H320 (اتوماتیک)

---

173،000،000

13

قیمت تیبا 2

51،603،000

68،000،000

تاکید دو خودروساز بر ادامه اتحاد

مقامات شرکت رنو گزارش‌های اخیر رسانه‌ها مبنی بر احتمال مرگ اتحاد ۲۰ ساله این خودروساز را با شرکت ژاپنی نیسان رد کرده‌اند. این اتحاد که شرکت میتسوبیشی را نیز شامل می‌شود به گفته ژان فیلیپ سنارد، رئیس رنو « قوی مستحکم و پویا است» از سوی دیگر برونو له مایر، وزیر دارایی فرانسه نیز در واکنش به برخی از گزارش‌های اخیر در این باره آنها را «بدخواهانه» خواند. گفته می‌شود لوکا دی‌مئو، مدیرعامل پیشین برند فولکس‌واگن، یکی از گزینه‌های محتمل برای تکیه بر کرسی مدیرعاملی رنو است. به نقل از دنیای اقتصاد؛ نیسان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «به هیچ وجه در حال بررسی پایان دادن به اتحاد با رنو نیستیم، چراکه این اتحاد منبع توان نیسان برای رقابت در بازارهای جهانی است.» از نوامبر ۲۰۱۸ و پس از بازداشت کارلوس گوسن، رئیس پیشین اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی به اتهام فساد مالی، نگرانی‌ها از پایان یافتن اتحاد این دو خودروساز مهم افزایش یافته است.

رکوردزنی بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش 3532 واحدی معادل 0.89 درصد به رقم 399 هزار و 445 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 16 واحدی به رقم 5 هزار و 110 واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 945 واحدی معادل 0.89 درصد به رقم 106 هزار و 871 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 1427 واحدی معادل 1.18 درصد، عدد 122 هزار و 16 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 953 واحدی معادل 1.18 درصد به رقم 81 هزار و 469 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 5642 واحد افزایش معادل 1.22 درصد را رقم زد و به سطح 469 هزار و 977 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 2513 واحد افزایش معادل 0.88 درصد به رقم 286 هزار و 972 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 7426 واحد افزایش معادل 0.91 درصد همراه بود و عدد 827 هزار و 378 واحد را به نمایش گذاشت.

وزیر صنعت: خودروسازان از بهمن ماه پارسال تاکنون افزایش قیمت کارخانه‌ای نداشتند/ جزئیاتی تازه از توافق تجاری امشب چین و آمریکا/ رکوردزنی بورس در آخرین روز هفته/ از دلار صرافی ها چه خبر؟

آیا نماگر بورس تا پایان سال به ۴۲۰ هزار واحد می‌رسد؟

محمدرضا قاسمی کارشناس ارشد بازار سرمایه با تاکید بر اینکه شاخص کل بازار سرمایه عمدتا از سهم‌های بزرگ نشأت می‌گیرد، اظهار کرد: البته باید توجه داشت که سهم‌های کوچک هم به اندازه خودشان وزن دارند. از سوی دیگر در کلیت بازار سهم‌های بزرگ عمدتا از دلار و تا حدودی هم از فلزات جهانی و نفت تاثیر می‌گیرند. زمانی که این موارد کنار هم قرار می‌گیرد، با توجه به دلار ۱۱ هزار تومانی نیما در سال جاری، نفت  ۶۵ دلاری و فولاد ۴۰۰ د لاری شاخص ۳۶۰ تا ۷۰ هزار واحدی برای امسال کافی بود اما در بازار سرمایه اصطلاحی تحت عنوان پیش خور وجود دارد؛ یعنی قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد قیمت سهم‌ها افزایش پیدا می‌کند. درحال حاضر نیز بازار سال آینده را پیش‌خور می‌کند؛ بنابراین رشد شاخص کل در این روزها حباب نیست بلکه سال آینده را پیش‌بینی می‌کند و بر این اساس، شاخص کل تا آخر سال می‌تواند تا ۴۲۰ هزار واحد هم افزایش پیدا کند. /ایسنا

بورس‌های جهانی قرمزپوش شدند

رویترز: روند معاملات در نقاط مختلف جهان تحت تاثیر ریسک های مختلفی قرار گرفت. در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که دو شاخص از سه شاخص مهم بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته  شدند. شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" با ۰.۱۱ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۲۸ هزار و ۹۳۹.۶۷  واحد بسته شد. شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۱۵ درصد کاهش تا سطح ۳۲۸۳.۱۵واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با ریزش۰.۲۴ درصدی در سطح ۹۲۵۱.۳۳ واحدی بسته شد. 

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد بهتری داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۰۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۶۲۲.۳۵ واحد بسته شد. شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با ریزش ۰.۰۸ درصدی در سطح ۶۰۴۰.۸۹ واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود۰.۰۴درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۴۵۶.۴۹  واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۱۶ درصد پایین رفت و به ۹۵۲۸.۳۰ واحد رسید. از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند تا جایی که شاخص  "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش۰.۴۵ درصدی تا سطح ۲۳هزار و ۹۱۶.۵۸ واحدی پایین رفت و شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ریزش ۰.۵۱ درصدی به ۲۸ هزار و ۷۳۸.۴۱ واحد رسید. در چین شاخص " شانگ‌های  کامپوزیت " با ریزش ۰.۵۵ درصدی در سطح ۴۱۶۶.۷۳  واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۴۷ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۶۹۹۴.۸۴  واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.

از دلار صرافی ها چه خبر؟

در معاملات امروز بازار ارز، شاهد رشد نرخ دلار و یورو در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور هستیم. به گونه ای که دلار در این صرافی ها، به نرخ 13000 تومان از مردم خریدرای شده و به قیمت 13100 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز سه شنبه، 100 تومان رشد داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی های بانکی به نرخ 14600 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 14700 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 100 تومان گران تر شده است.

سکه طرح جدید به 5 میلیون نزدیک شد

قیمت سکه طرح جدید، امروز به ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۳۰ هزار تومان است. ۸۸ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۹۶ هزار و ۹۶ تومان است.

روند صعودی طلا در بازار جهانی از سرگرفته شد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تردید سرمایه‌گذاران پیرامون کارآمدی فاز اول توافق تجاری آمریکا و چین، افزایش پیدا کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش پیدا کرد و به ۱۵۵۱ دلار و ۳۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به پایین‌ترین حد در دو هفته اخیر سقوط کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۵۵۲ دلار و ۳۰ سنت رسید.

پیشنهاد ۶ هزار میلیارد تومانی همسان سازی حقوق بازنشستگان به مجلس

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان را یکی از دغدغه‌های مهم جامعه دانست و گفت: نخستین بودجه پیشنهادی دولت به مجلس، عدد بودجه کل چیزی حدود ۴۷۰ هزار میلیارد تومان بود که تصور می‌شد با توجه به شرایط اقتصادی کشور، بودجه خوبی تدوین شده، اما وقتی شرایط تحریم و مشکلات فروش نفت پیش آمد، این عدد در گام اول به ۴۰۱ هزار، در گام دوم به ۳۸۰ هزار و در نهایت به ۳۰۱ هزار میلیارد تومان کاهش یافت و منابع و مصارف کشور را دچار تغییر کرد. وی افزود: دولت ابتدا پیشنهاد ۶ هزار میلیارد تومانی را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان به مجلس ارایه داده و کانون های بازنشستگی در تعامل با مجلس و نمایندگان می توانند روندی را طی کنند که به بهبود بودجه و اعتبارات این بخش کمک کند. شریعتمداری گفت: پایین بودن افزایش حقوق و دستمزد نسبت به تورم در سال‌های مختلف وجود داشت و تلاش می شود این روند را تغییر دهیم و امسال هم این افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان ۱۵ درصد درنظر گرفته شده است.

جزئیاتی تازه از توافق تجاری امشب چین و آمریکا

راشاتودی نوشت: چین و آمریکا قرار است امشب (روز چهارشنبه به وقت آمریکا) اولین بخش از توافق تجاری خود را نهایی کنند تا راه برای توافقی جامع‌تر و گسترده‌تر که به اختلافات تجاری دیرینه دو اقتصاد بزرگ جهان پایان دهد، باز شود. آن‌چه تا به حال از روزنامه چاینا مورنینگ پست و پالیتیکو، اعلام شده نشان می‌دهد که چین توافق کرده است در ۲ سال آینده ۲۰۰ میلیارد دلار خرید محصولات آمریکایی را افزایش دهد. افزایش واردات چین از محصولات ۴ صنعت خواهد بود.

طبق گزارش رویترز، خرید کالاهای بخش تولید با بیشترین افزایش روبرو خواهد شد. این واردات شامل خودرو، قطعات خودرو، هواپیما، ماشین‌آلات کشاورزی، تجهیزات پزشکی و نیمه‌رساناها خواهد بود. واردات این بخش با افزایشی ۸۰ میلیارد دلاری روبرو می‌شود. به علاوه پکن خرید انرژی از آمریکا را ۵۰ میلیارد دلار افزایش می‌دهد و ۴۰ میلیارد دلار روی خریدهای محصولات کشاورزی خود از آمریکا خواهد گذاشت. همچنین بین ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلار به واردات خدمات از آمریکا افزوده خواهد شد. همچنین قرار است این توافق شامل حوزه‌های دیگری مانند حفاظت از مالکیت معنوی، انتقال فناوری، بازار ارز و دسترسی به بازار بخش‌های حساسی از اقتصاد چین، را در بر بگیرد. البته هیچکدام از این ارقام هنوز از سوی چینی‌ها به طور رسمی اعلام نشده و آنها از این نظر محتاطانه عمل کرده‌اند.

جزییات تغییرات هشت ماهه قیمت‌ها در بازار

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به مقایسه خلاصه وضعیت قیمت در بازارهای مختلف در هشت ماهه نخست سال گذشته و امسال پرداخته است. براساس این گزارش که بر مبنای آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران منتشر شده، آمده است:

میانگین نرخ دلار در بازار آزاد شهر تهران در هشت ماهه ۱۳۹۷ معادل ۱۰هزار و ۲۰۰ تومان بوده که در سال جاری به ۱۲ هزار و ۵۳۰ تومان افزایش یافته و رشدی ۲۲.۸ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین میانگین نرخ یورو در بازار آزاد شهر تهران در مدت زمان مشابه از ۱۱هزار و ۹۰۰ تومان به ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافته که ۱۸.۴ درصد افزایش یافته است. در هشت ماهه نخست سال ۱۳۹۷، میانگین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بوده که میانگین این رقم تا پایان آبان‌ماه امسال به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. براین اساس قیمت سکه ۳۴.۲ درصد رشد پیدا کرده است. این مقایسه برای سه طرح قدیم نیز حکایت از افزایشی ۳۹ درصدی دارد و قیمت این سکه از ۳ میلیون و ۸ هزار تومان به ۴ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان رسیده است.

نبض نفت در بازار جهانی روز چهارشنبه

بهای معاملات نفت بازار جهانی روز چهارشنبه در پی بروز تردیدهای جدید نسبت به توافق تجاری میان آمریکا و چین که خوش بینی نسبت به رشد تقاضا برای نفت را تضعیف کرد، کاهش یافت. بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۹ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۴ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۹ سنت معادل ۰.۳ کاهش یافت و به ۵۸ دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
من واقعا نمیفهمم تا کی قراره از این مافیا خودرو طرفداری کنیم و پشتشون باشیم ؟! عجیب نیست بجا طرف مردم طرف خودروسازا گرفته میشه ؟!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
تا وقتی همین مسئولین را داریم!
آقای وزیر شما که دروغ نمی گی ......
نه ترخداافزایش قیمتم داشته باشند
وزیر صنعت: خودروسازان از بهمن ماه پارسال تاکنون افزایش قیمت کارخانه‌ای نداشتند.

فهیمدم جناب وزیر، بزودی شاهد افزایش قیمت دوباره خواهیم بود.
خدایا این مسئولین را برای ما نگهدار چرا که به یمن اینها یک مملکت گل و بلبل درست کرده اند.
خودروسازان افرایش قیمت نداشتند مثل همیشه دلالها بودند مثل همیشه سلب مسئولیت مثل همیشه کی بود کی بود من نبودم یه الگوی تکراری
اگر آقای وزیر خیلی ناراحتند و احساس می فرمایند که ارزانند لطف بفرمایند دستور دهند که قیمت ها را افزایش دهند.
به وزیر صنعت بگویید به توهین های شما و همکارانتان به شعور و عقل و غرورمان عادت کرده ایم ولی اهمیتی ندارد
"وزیر صنعت: خودروسازان از بهمن ماه پارسال تاکنون افزایش قیمت کارخانه‌ای نداشتند!" بفرما بازم بذار رو قیمتهاشون! عجب رویی داری اونوقت شعار هم میدی!
بله كار گران كردن را از ما بهتران انجام ميدهند
خداییش یعنی پول اضافه ای که از من گرفتن برمیگردونن؟!!
بمیرم براتون که انقدر مظلومید. اگه تولید نمیصرفه جمع کنید از ایران برید. اشکم در اومد.
این مسئولان حرف نزنن بخدا کسی شاکی نمیشه
فکر کنم خاتمی به ملت ایران خیانت کرده بود که پراید را پنج میلیون می داد برای جبران آن خیانت شما پراید را صد میلیون به مردم بدهید !
وزیر
چرا افزایش نداشته اند؟
پدر ملت را در آوردین
پراید کیلوی چند؟
مرگ مرگ آمریکا
"خودروسازان از بهمن 97 تا کنون اضافه قیمت نداشته اند" . آقای وزیر میخواهید افزایش قیمت ها را ماه به ماه برایتان بفرستیم .
هدفش از این حرف که خودرو سازا افزایش نداشتن چی بود؟ امسال ۳ بار گرون کردن!
رو که نیست سنگ پای قزوین است
وزیری که از همه جا بی خبر است.
همین امسال خودروی ساینا دو بار افزایش قیمت خورد.
حواست کجاست عزیزم!
امریکا ازبرجام خارج شد بورس رکورد زد
امریکا ایران را مورد تحریمهای بیسابقه درتاریخ قرارداد بورس رکورد زد
صادرات نفت به پایین ترین میزان رسید بورس رکورد زد
کشور در یکقدمی جنگ قرارگرفت بورس رکورد زد
ایران باکاهش های پی درپی تعهدات عملا ازبرجام خارج شد بورس رکورد زد
کشورهای باقیمانده برجام مکانیزم ماشه رافعال کردند بورس رکورد زد
رکود اقتصادی فراگیرشد بنگاههای اقتصادی ورشکسته شدند بورس رکورد زد
اف ای تی اف به احتمال بسیارزیاد تصویب نخواهد شد بازهم بورس رکورد میزند !!!!!!!!!
هریک ازاین اتفاقات به تنهایی بورس هر کشور دیگری را کن فیکن میکرد !!!
اما بورس مابی اعتنا به همه پارامترهای اقتصادی وسیاسی همچنان میتازد وقله های جدید رافتح میکند !!!!!
مساله : پیدا گنید پرتقال فروش را !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
آخه افزایش وپایین امدن بورس دست خودشان است مثل دلار که هر چند روزی یک مرتبه یهویی میره بالا وبعد یواش یواش میاد پایین تا دور بعدی
آقای وزیر با مردم صادق باش سال گذشته حتی تا اواخر تیر ماه سال 98 قیمت دنا معمولی 66 میلیون بود طبق قرارداد باید خودرو را با همان قیمت تحویل ما می دادند چون سررسید ما پایان تیر بود ول خودرو را در دیماه با حدود 84 میلیون تحویل دادند. اگر مدارک و مستندات خواستید به همین ایمیل پیام دهید براتون ارسال می کنم.
اخه خودرو سازی که از تیرماه سال ۹۷ تا بهمنماه همون سال افزایش قیمت برخی از محصولاتش از ۹۰٪ هم بیشتر شده و تازه ارز ۴۲۰۰ هم گرفته صدها میلیون دیگه چی رو میخواد اضافه کنه.
وزیر صنعت: خودروسازان از بهمن ماه پارسال تاکنون افزایش قیمت کارخانه‌ای نداشتند؟؟؟؟؟
یا نمیدانی یا نمیخواهی بدانی!!!!
بابا یکم فکر کن بعد حرف بزن مگه کجا زندگی میکنی؟؟؟؟؟؟؟
اشغالترین ماشینهای دنیا که تو ایران تولید میشن هم شده آرزوی محال دست نیافتنی، یکی چرا نیست به جای بازی با اعصاب ملت یبار هم شده جمع و جور بکنه وضعیت کنونی رو...
مشخص است که شغل قبلی جناب وزیر چه بوده؟ احیانا دلال ماشین نبوده؟ افتضاح تر از این هم میشه تو این دوران تصدی ایشون ...
تیتراول روزنامه سینه چاک بورس وضد بازارهای رقیب ان:
هفته ۱۳ درصدی بورس !!!!
وقتی تنهادریک ساعت شاخص کل سقوط تاریخی وبیسابقه ۱۷ هزارواحدی داشت کجابودید؟!!!!!
خوب به سلامتی چین هم که رفت تو فاز معاملات بیشتر با امریکا وخرید نفت وانرژی وکشاورزی وخلاصه همه چیز برای خودشان از امریکا ماشین میاورند بما ماشینهای خودشان را میفروشند بعد هم میگویند ایران شریک تجاری خوبی است البته فقط در حوزه صادرات به ایران پس بیخودی دل به کسی خوش نکنید به مردم که خیری ندادید البته بجز انها که دوست داشتید وضع اقتصادی خراب جوانها بیکار والدین شرمنده فرزندان واخر سر هم باید به شما که عامل همه اینها بودید رای بدهند
اگه براتون خودمون تو خونه ماشین بسازیم بیشتراز ۵میلیون نمی شه ۴لاستیک وصندلی و چند تا ورق ویک موتور که نه تابستان و نه زمستان نمی شه کولر وبخاری رو روشن کرد میشه پراید چقدر سود خجالت داره
جناب وزیر شما فقط چاخان میکنی
کاری هم از دستت بر نمیاد
بجای نقالی وضعیت بازار را درست کن که هر روز ی قیمت افزایشی داره
آقای وزیر بسم الله من حاضرم 20 درصد قیمت محصولات خودروسازان افزایش یابد به شرطی که یک ماهه به متقاضی تحویل بدهند وقتی که نمی توانیم از کارخانه خرید کنیم نیازی به توضیحات بی اثر نیست
در ضمن جناب وزیر که دغدغه شما خودروسازان است چرا نمی گویید در عرض 18 ماه قیمت خودرو در کارخانه 250 دصد افزایش یافت
دوتیتر جالب
بورس های جهانی نزولی شدند
بورس ایران رکوردزنی کرد !!!!
قیمت سمندپارسال۳۳میلیون بودالان شده ۱۰۰میلیون
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان