بازدید 4867

۲۰ زخمی بر اثر درگیری معترضان روبروی بانک مرکزی لبنان

در جریان درگیری سه شنبه شب میان صدها معترض وضع موجود و نیروهای ضد شورش لبنان روبروی بانک مرکزی این کشور در خیابان الحمراء در غرب بیروت، ۲۰ معترض زخمی شدند.
کد خبر: ۹۵۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶ 15 January 2020

در جریان درگیری سه شنبه شب میان صدها معترض وضع موجود و نیروهای ضد شورش لبنان روبروی بانک مرکزی این کشور در خیابان الحمراء در غرب بیروت، ۲۰ معترض زخمی شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رسانه های صوتی و تصویری لبنان گزارش کردند جوانان معترض با سردادن شعار علیه «ریاض سلامه» رییس کل بانک مرکزی و محکوم کردن سیاست های مالی و اقتصادی، خواهان استعفا یا برکناری وی شدند.

برپایه این گزارش، عده ای از معترضان به مراکز تجاری و شعبه های بانک ها در خیابان اصلی الحمراء حمله کردند و شیشه های آن ها را شکستند.

جوانان معترض هم چنین خیابان اصلی الحمرا و خیابان فرعی نزدیک بانک مرکزی را با آتش زدن لاستیک و سطل های آشغال و بلوک های سیمانی بستند که نیروهای نظامی و ضد شورش برای باز کردن مسیر دخالت و به طرف آنان گاز اشک آور پرتاب کردند.

در اثر استنشاق گاز اشک آور ۲۰ جوان معترض زخمی و دچار خفگی شدند که صلیب سرخ آنان را به بیمارستان منتقل کردند.

نیروهای انتظامی لبنان با بلندگو از تظاهرکنندگان در خیابان الحمراء خواستند به تجمع خود پایان داده و این خیابان را ترک کنند.

بانک مرکزی لبنان یکی از اهداف اعتراضی مردم است زیرا معتقدند که سیاست های مالی این بانک موجب افزایش بهای کالا و خدمات و نیز افزایش قیمت دلار در این کشور شده است.

هم چنین شامگاه سه شنبه معترضان بزرگراه های فُرن الشباک و الناعمه در شرق بیروت و بزرگراه خلده در جنوب این شهر را با سنگ، آتش زدن لاستیک و روغن های سوخته و سطل های آشغال بستند و عبور و مرور خودروها را مختل کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر