بازدید 11586

وام ازدواج ۵۰ میلیون تومان شد

درحالی که وام ازدواج در لایحه بودجه از سوی دولت بدون تغییر و ۳۰ میلیون تومان تعیین شده بود، عصر امروز کمیسیون تلفیق با افزایش وام ازدواج به ۵۰ میلیون تومان موافقت کرده است.
کد خبر: ۹۵۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸ 14 January 2020

 

به گزارش تابناک احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه در گفتگو با تسنیم با اعلام این خبر افزود: در نشست امروز این کمیسیون، افزایش وام ازدواج مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی اعلام کرد: با موافقت اعضای کمیسیون تلفیق، وام ازدواج از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت؛ بنابراین طبق مصوبه کمیسیون تلفیق وام ازدواج به هر زوج ۵۰ میلیون تومان و با باز پرداخت ۷۰ ماهه تعیین شد.

 در لایحه بودجه ۹۹ که از سوی رئیس‌جمهور به مجلس تقدیم شد، رقم وام ازدوج بدون تغییر مانده بود.

در تبصره ۱۶ این لایحه آمده بود: "به‌منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آن‌ها بعد از ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با اولویت نخست پرداخت کند. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ۹۹ سیصد میلیون (۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال با دوره بازپرداخت پنج‌ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است. ".

اما بعد از آغاز بررسی لایحه بودجه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، کمیسیون فرهنگی تصمیم گرفت، وام ازدواج از ۳۰ میلیون تومان برای هر زوج به ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد که همین پیشنهاد در کمیسیون تلفیق مصوب شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی