بازدید 14957
یک استاد اقتصاد بین‌الملل؛

هماهنگی‌پنهان اروپاوترامپ با فعال‌شدن مکانیسم ماشه

یک استاد دانشگاه گفـت: در واقع یک هماهنگی پنهان و ناگفته‌ای بین این سه کشور و آقای ترامپ وجود داشت و به نوعی در این یک و نیم سال گذشته با ایران بازی می‌کردند.
کد خبر: ۹۵۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ 14 January 2020

 

به گزارش تابناک، جمشید عدالتیان در گفت‌وگو با ایلنا در مورد بیانیه اخیر سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان علیه ایران در مورد فعال شدن مکانیسم حل اختلاف در برجام (ماشه) گفت: بر اساس این سیاست در صورت بروز اختلاف، پرونده ایران به شورای امنیت می‌رود و به صورت اتوماتیک تحریم‌های قبلی علیه ایران وضع می‌شود و هیچ کشوری حق مبادله اقتصادی با ایران را نخواهد داشت.

این استاد اقتصاد بین الملل یادآور شد: وقتی این سه کشور در جلسه‌ای با ترامپ بودند، ترامپ به آنها گفته بود که با تدوین یک معاهده جدید می‌توان امتیازاتی از ایران گرفت که به نفع ما و شما باشد. در واقع یک هماهنگی پنهان و ناگفته‌ای بین این سه کشور و آقای ترامپ وجود داشت و به نظر می‌رسد به نوعی در این یک و نیم سال گذشته با ایران بازی می‌کردند.

عدالتیان مدعی شد: آقای ترامپ بر اساس تئوری بازی توانست این موضوع را مدیریت کند یعنی یک سطح حداقلی و یک سطح حداکثری در نظر گرفت و به نظر می‌رسد اروپا نیز از این شرایط راضی باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر