بازدید 3279

عربستان: برای ثبات بازار نفت تلاش می‌کنیم

وزیر انرژی عربستان گفت: از انجاییکه تنش‌ها در منطقه ما بالاست، عربستان هر آنچه بتواند انجام خواهد داد تا بازار نفت مطمئن را تضمین کند.
کد خبر: ۹۵۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ 14 January 2020

به گزارش فارس به نقل از رویترز، وزیر انرژی عربستان گفت این کشور در زمانی‌که تنش‌های میان ایران و آمریکا تشدید شده است، برای ثبات بازار کار می‌کند تا قیمت‌های و رشد تقاضا با ثباتی شاهد باشیم.

عبدالعزیز بن سلمان گفت بسیار زود است تا در مورد ادامه کاهش تولید اوپک پلاس که در ماه مارس منقضی می‌شود، صحبت کنیم.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: «از انجاییکه تنش‌ها در منطقه ما بالاست، عربستان هر آنچه بتواند انجام خواهد داد تا بازار نفت مطمئن را تضمین کند.»

وی افزود: «ما دوست داریم که بازار نفت با ثباتی شاهد باشیم، رشد با ثباتی در زمینه عرضه و تقاضا ببینیم . هم قیمت پایین و هم قیمت بالا مطلوب نیست. بدترین چیز این است که قیمت پایین داشته باشیم که دائما به صنعت خسارت می‌زند.»

پس از اینکه آمریکا فرمانده ارشد نظامی ایران را در عراق ترور کرد و ایران به تلافی پایگاه آمریکا در عراق را هدف موشک قرار داد، دیگر به نظر می‌رسد ایران و آمریکا از مواجه کامل عقب‌نشینی کردند، قیمت‌ها در روز دوشنبه ثابت ماند.

وزیر انرژی عربستان گفت آمریکا یک شریک استراتژیک با نقش بزرگ در امنیت بین المللی است. «ما این را به دوستان خود در آمریکا سپرده‌ایم تا آنطور که مناسب است، اداره کنند.»

عربستان به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت در جهان، در 1 سپتامبر هدف حملات پهپادی یمن قرار گرفت که تولید نفت این کشور را به نصف رساند.

به گزارش فارس، حملات اخیر ایران و آمریکا، سعودی‌ها را به فکر امنیت تاسیسات نفتی انداخت.

وزیر انرژی عربستان گفت پس از حملات اخیر در عراق، این کشور تمام اقدامات احتیاطی را برای تضمین امنیت تاسیسات نفتی‌اش انجام داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها