بازدید 7643

پافشاری پمپئو بر سیاست فشار حداکثری علیه ایران

وزیر امور خارجه آمریکا گفت "استراتژی بزرگتری" در پس کشتن (ترور سپهبد شهید) سلیمانی، فرمانده نیروی قدس ایران در خارج از این کشور قرار دارد
کد خبر: ۹۵۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴ 14 January 2020

وزیر امور خارجه آمریکا گفت "استراتژی بزرگتری" در پس کشتن (ترور سپهبد شهید) سلیمانی، فرمانده نیروی قدس ایران در خارج از این کشور قرار دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنرانی در موسسه هوور دانشگاه استنفورد به ریاست کاندولیزا رایس مشاور امنیت ملی جرج دبلیو بوش اعلام کرد ایران تحت فشار همه جانبه آمریکا قرار گرفته است.

مایک پمپئو گفت: ما کارزار انزوای دیپلماتیک، فشار اقتصادی و بازدارندگی را درباره ایران در کنار هم قرار دادیم.

رئیس سابق سازمان سیا تاکید کرد: کشتن (ترور سپهبد شهید) قاسم سلیمانی بخشی از یک راهبرد گسترده‌تر بازدارندگی از چالش‌های ایجاد شده توسط دشمنان آمریکاست که همچنین درباره چین و روسیه نیز صدق می‌کند.

خبرگزاری رویترز نوشت: پمپئو با این اظهارات، این ادعا را که ارشدترین ژنرال ایرانی به علت توطئه برای حملاتی قریب الوقوع علیه اهداف آمریکایی هدف گرفته شده، بیش از پیش تضعیف کرد. وی در این سخنرانی، هیچ اشاره‌ای به تهدید حملات قریب الوقوع برنامه ریزی شده توسط (سردار شهید) سلیمانی نکرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت "استراتژی بزرگتری" در پس کشتن (ترور سپهبد شهید) سلیمانی، فرمانده نیروی قدس ایران در خارج از این کشور قرار دارد.

وی همچنین در ادامه، با نادیده گرفتن رای پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیرو‌های بیگانه از خاک این کشور، مدعی شد: من شاید پنجاه تماس تلفنی از عراقی های مختلف داشتم. آنها به صورت علنی نمی گفتند اما به صورت محرمانه می گفتند که همه آنها از حضور آمریکا در این کشور استقبال می کنند.
وزیر امور خارجه آمریکا که رژیمش پشتیبان اصلی گروه تکفیری تروریستی داعش در عراق و سوریه بوده است، مدعی شد: آمریکا همچنان در حال اجرای کارزار ضد تروریستی در عراق است و اطمینان می دهد داعش دوباره در صحنه ظاهر نشود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر