بازدید 6291
مؤسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران برگزار می کند؛

برگزاری همایش پیامدهای ‌ترور شهیدسپهبد سلیمانی

ترور شهید سپهبد سلیمانی از سوی استکبار آمریکا و رژیم صهیونیستی بیانگر تلاش نظام سلطه به منظور مقابله با الگوی صلح و ثبات‌سازی ج.ا.ایران و محور مقاومت در منطقه غرب آسیا است.
کد خبر: ۹۵۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 13 January 2020

 به گزارش تابناک، همایش تخصصی پیامدهای منطقه‌ای و بین‌المللی ترور شهید سپهبد سلیمانی توسط مؤسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران و با همکاری پژوهشکده امنیت ملی دانشگاه عالی دفاع ملی، در تاریخ چهارشنبه 25 دی ماه 1398 برگزار می‌شود.

درخصوص ضرورت این نشست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
جمهوری اسلامی ایران به عنوان رهبر محور مقاومت درصدد ایجاد الگوی صلح و ثبات‌سازی در منطقه غرب آسیا است. الگوی صلح ج.ا.ایران و محور مقاومت متشکل از مؤلفه‌هایی چون امنیت مردم محور، نقد نگاه تک‌بعدی مادی‌گرایانه و سخت افزاری به امنیت، اولویت عدالت بر امنیت و مقابله با تحمیل نظم موردنظر نظام سلطه می‌باشند. ج.ا.ایران و محور مقاومت پیش زمینه‌های ایجاد چنین الگوی والایی را مبارزه با رژیم صهیونیستی، از بین بردن تهدیدات گروه‌های تکفیری مسلح و خروج ایالات متحده آمریکا از منطقه غرب آسیا می‌دانند. ترور شهید سپهبد سلیمانی از سوی استکبار آمریکا و رژیم صهیونیستی بیانگر تلاش نظام سلطه به منظور مقابله با الگوی صلح و ثبات‌سازی ج.ا.ایران و محور مقاومت در منطقه غرب آسیا است. گرچه ایالات متحده آمریکا و ایادی‌اش در منطقه موفق نخواهند شد نظم موردنظر خود را بنا نهند اما آنچه پس از ترور شهید سپهبد سلیمانی حائز اهمیت است تلاش و تحرکات آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا برای مقابله با الگوی صلح و ثبات‌بخشی ج.ا.ایران و محور مقاومت در منطقه غرب آسیا است. لذا به نظر می‌رسد ضروری است فعالان حوزه اجرایی و علمی حول سناریوهای مختلف در باب الگو و نظم‌های امنیتی ممکن در منطقه به تبادل نظر بپردازند.
علاوه بر پیامدهای منطقه‌ای ترور سردار شهید سپهبد سلیمانی، ضروری است بر پیامدهای حقوقی ترور یکی از مقامات عالی رتبه یک کشور، در داخل خاک یک کشور خارجی بحث و تبادل نظر کرد. زیرا اقدام ایالات متحده آمریکا مصداق جرم بین‌المللی و نقض فاحش قواعد آمره و عرف حقوق بین‌الملل است. بنابراین ضروری است اقدام آمریکا از منظر حقوق بین‌الملل بررسی شود و راهکارهایی درباب حقوقی و جلب توجه افکار عمومی جهانی از این اقدام جنایتکارانه اشاره شود.
در این راستا، همایش مزبور با محورهای تحلیل ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی در چهارچوب حقوق بین‌الملل، نقش رژیم صهیونیستی در افزایش تنش در منطقه، آینده حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا و نقش گفتمان مقاومت در ثبات بخشی و انسجام اسلامی در سالن همایش‌های مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه و تعاون برگزار می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار