بازدید 3522

تفاوت کارت‌های ملی هوشمند و کاغذی چیست؟

کد خبر: ۹۵۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ 13 January 2020

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور به بیان توضیحاتی درباره تفاوت کارت‌های هوشمند ملی و کاغذی پرداخت.

به گزارش میزان،‌ سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره تفاوت کارت ملی‌های قدیمی با کارت ملی هوشمندی گفت: کارت ملی‌های قدیمی (کاغذی) هوشمند نبود، ولی کارت ملی‌های کنونی هوشمند هستند.

ابوترابی در ادامه درباره مولفه‌های هوشمندی این کارت‌های ملی گفت: کارت‌های ملی هوشمند در بحث فضا‌های کاربردی چند ویژگی دارند که کارت‌های قبلی فاقد آن‌ها هستند. تشخیص چهره، اثر انگشت، اسکن عنبیه چشم از جمله مولفه‌های هوشمندی این کارت‌ها است و این کارت‌ها به صورت الکترونیکی در سامانه های سایر دستگاه ها قابل بهره برداری هستند و سایر دستگاه‌های می‌توانند از بستری که به وسیله این کارت‌ها فراهم شده استفاده کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در ادامه درباره تفاوت کارت‌های هوشمند ملی که پیش از این وارداتی بودند و هم اکنون در داخل تولید می‌شوند نیز گفت: بین کارت‌های ملی که هم اکنون در داخل تولید می‌شوند و کارت‌های وارداتی قبلی هیچ تفاوتی وجود ندارد و دقیقا مثل هم هستند.

علت تاخیر در صدور کارت‌های هوشمند ملی

ابوترابی در ادامه درباره علت تاخیر در صدور کارت‌های هوشمند ملی نیز گفت: قبل از این شرایط فعلی کارت‌های هوشمند ملی به صورت انبوه وارد می‌شد و هم اکنون با مشکل تولید انبوه در چاپخانه دولتی مواجه هستیم. کارت ملی‌هایی که هم اکنون در کشور تولید می‌شود مشابه خارجی است و چاپخانه دولتی قول مساعد داده که تولید این کارت‌ها را به مقدار انبوه برساند، ولی تاکنون به این قول خود عمل نکرده است.

با استفاده از این کارت‌های هوشمند، هویت افراد بررسی میشود و پس از آن مورد تائید قرار میگیرد. بدیهی است در صورت جعل کارت‌های شناسائی، امکان استفاده از آن به دلیل کد گذاری‌ها بر روی اطلاعات پرسنلی افراد مقدور نمیباشد. کارت هوشمند بیومتریک یک ابداع نسبتا جدیدی میباشد که در یک تعریف کلی میتوان گفت تمامی سیستم‌های احراز هویت اعم از تشخیص چهره، اثر انگشت، اسکن عنبیه چشم و تمامی مشخصات فردی شناسائی افراد برای اعطای مجوز دستیابی به مراکز داده و یا ارائه خدماتی خاص متناسب با سطح دستیابی تعریف شده به افراد و هر اطلاعاتی که در جهت احراز هویت انجام میگردد را درون این کارت پیاده سازی می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر