بازدید 5689

کشته‌شدن یک فرمانده ارشد طالبان در شرق افغانستان

یک منبع خبری در افغانستان به نقل از سخنگوی وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که یکی از فرماندهان ارشد طالبان در یک حمله هوایی در استان قندوز این کشور کشته شد.
کد خبر: ۹۵۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰ 13 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «حافظ محب الله» یکی از فرماندهان ارشد طالبان در حمله هوایی به ولایت قندوز در شمال شرق افغانستان کشته شده است.

در بیانیه وزارت دفاع افغانستان آمده است: «رهبر طالبان در شمال شرق [افغانستان]»، محب الله، در حال رانندگی در بخش امام صائب در ولایت قندوز کشته شد.

گفتنی است که گروه طالبان هنوز نسبت به خبر کشته شدن این فرمانده خود اظهارنظری نکرده اند.

گفتنی است که اوایل سال ۲۰۱۹، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که محب الله- که در گفتگو‌ها با مقامات آمریکا فعالانه حضور داشته- در شهر پیشاور پاکستان به طور موقت بازداشت شده بود.

حال در میانه تشدید تنش‌ها در افغانستان و شروع مجدد گفتگو‌ها میان مقامات طالبان و آمریکا پس از وقفه‌ای سه ماهه، منابع خبری از کشته شدن حافظ محب الله خبر می‌دهند.

این در حالی است که روز یکشنبه در اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در ولایت قندهار افغانستان دو تروریست ارتش آمریکا کشته و دو تروریست دیگر زخمی شدند.

طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان