بازدید 11904
رزیتا علیپور، حمیده عباسعلی، بهمن عسگری، پورشیب و گنج زاده بربام دنیا

قهرمانی ایران در لیگ جهانی کاراته شیلی با ۵ طلا

رزیتا علیپور نماینده وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان ایران در دیدار فینال برابر جوانا رکویچ دارنده مدال طلای جهان۲۰۱۸ از صربستان ۳ بر ۳ پیروز شد و به مدال طلا دست یافت و نخستین طلایی ایران بود
کد خبر: ۹۵۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴ 12 January 2020

رزیتا علیپور، حمیده عباسعلی، بهمن عسگری، ذبیح‌الله پورشیب و سجاد گنج زاده با برتری مقابل تمامی رقبا به مدال طلای لیگ جهانی کاراته وان شیلی دست یافتند و صالح اباذری نیز برنز گرفت.

به گزارش تابناک ورزشی، در جریان رقابت‌های روز پایانی نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته وان سری آ. در راستای افزایش امتیازات کسب سهمیه المپیک که در سانتیاگو کشور شیلی برگزار شد، تیم‌های کاراته مردان و زنان ایران به ۵ مدال طلا و یک برنز دست یافتند که سهم تیم مردان ایران ۳ طلا و یک برنز بود.

رزیتا علیپور اولین طلایی ایران در شیلی

رزیتا علیپور نماینده وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان ایران در دیدار فینال برابر جوانا رکویچ دارنده مدال طلای جهان۲۰۱۸ از صربستان ۳ بر ۳ پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

علیپور پیش از این در اولین مبارزه ۵ بر صفر جولیا آنجلوچی از ایتالیا را برد. سپس ۳ بر یک مقابل کارولینا ویدلا از شیلی به برتری رسید و در سومین مبارزه نیز ۳ بر صفر بر لیلا هورتالت از فرانسه را برد و به نیمه نهایی راه یافت. او در این دیدار به مصاف مروه کوبان از ترکیه دارنده طلای قهرمانی اروپا ۲۰۱۹ و یک طلا و یک برنز کاراته وان‌های ۲۰۱۹ رفت و موفق شد ۸ بر صفر این حریف را شکست دهد و راهی دیدار پایانی شود.

دومین مدال طلای ایران به بهمن عسگری رسید

نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم مردان ایران در دیدار نهایی کاراته وان شیلی مقابل برونو تکسیرا دارنده مدال طلای جوانان جهان۲۰۱۳ از برزیل با نتیجه ۵ بر یک پیروز شد و به مدال طلا رسید. عسگری پیش از این در دور مقدماتی و در مبارزه نخست ۴ بر صفر آرمان التیمور از ترکیه را برد و در دور دوم نیز مقابل اوسامه فاهسی دارنده مدال طلای جوانان آفریقا از مراکش ۲ بر یک به برتری رسید. وی در دور سوم ۸ بر صفر کریستوفر آگوستین از مراکش را برد و در نیمه نهایی نیز توماس اسکات قهرمان پان آمریکن ۲۰۱۹ از آمریکا را ۳ بر یک برد و فینالیست شد.

ذبیح الله پورشیب سومین طلایی ایران
نماینده وزن ۸۴- کیلوگرم مردان ایران در دیدار فینال مقابل اوگور آکتاش دارنده مدال برنز بزرگسالان جهان و طلای امید‌های جهان از ترکیه در یک مبارزه سخت با نتیجه ۳ بر ۳ پیروز شد و سومین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.
پورشیب پیش از این در مبارزه اول ۲ بر صفر ولید دقالی از بلژیک را برد و در مبارزه دوم نیز مقابل میشله جیانی از ایتالیا با همین نتیجه به پیروزی رسید. او در سومین دیدار ۳ بر ۲ ایگور چیخمارف از قزاقستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت و در این مرحله نیز ۲ بر یک ایوان وسیچ از کرواسی دارنده یک نقره و یک برنز کاراته وان‌های ۲۰۱۹، برنز قهرمانی اروپا ۲۰۱۹ و طلای قهرمانی جهان ۲۰۱۸ را شکست داد و فینالیست شد.

حمیده عباسعلی دومین طلایی تیم بانوان ایران
نماینده وزن ۶۸+ کیلوگرم کاراته زنان ایران در دیدار فینال برابر هانگی چائو دارنده مدال‌های برنز جوانان و امید‌های آسیا از چین با نتیجه صفر بر صفر و با رای داوران به پیروزی رسید و چهارمین مدال طلای ایران و دومین مدال طلای تیم بانوان ایران را از آن خود کرد.

قهرمانی ایران در لیگ جهانی کاراته شیلی با ۵ طلا

 گنج زاده باز هم طلایی شد
نماینده وزن ۸۴+ کیلوگرم ایران دیگر طلایی تیم مردان ایران بود که در فینال مقابل جاناتان هورنه آلمانی ۲ بر صفر پیروز شد و بر سکوی نخست این رقابت‌ها ایستاد.
گنج زاده پیش از این در اولین دیدار ۹ بر صفر از سد الکساندر بنجامین ریوست از کانادا گذشت و در ادامه ۳ بر یک برایان ایر از آمریکا را برد. وی سپس مقابل صالح اباذری دیگر نماینده ایران در این وزن یک بر صفر پیروز شد و به فینال رسید.

صالح اباذری به مدال برنز رسید

نماینده وزن ۸۴+ کیلوگرم ایران در دیدار رده بندی مقابل برایان ایر نفر سوم پان آمریکن از آمریکا ۴ بر یک پیروز شد و به مدال برنز رسید. اباذری پیش از این ابتدا ۷ بر صفر آدام راموس کاراته کایی از برزیل را برد. سپس ۳ بر صفر مقابل آلپ ارسلان یامان اوغلو از ترکیه دارنده یک طلا، یک نقره و یک برنز کاراته وان‌های ۲۰۱۹ و برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۸ به برتری رسید، اما در نیمه نهایی مقابل سجاد گنج زاده دیگر نماینده ایران در این وزن یک بر صفر شکست خورد و به رده بندی رفت.

سارا بهمنیار به برنز نرسید
سارا بهمنیار نماینده وزن ۵۰- کیلوگرم، در دیدار رده بندی مقابل ران ران لی از چین و دارنده نقره و برنز آسیا ۳ بر ۳ شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.
بهمنیار پس از استراحت در دور اول، در مبارزه نخست۷ بر صفر جولیانا دی اولیورا از برزیل را شکست داد و در ادامه با نتیجه ۴ بر ۲ آیچا سایا از مراکش را مغلوب کرد. او در سومین بازی ۶ بر ۲ نتیجه را به سراپ اوزچلیک از ترکیه دارنده ۶ طلا، یک نقره و ۲ برنز کاراته وان‌های ۲۰۱۹، برنز قهرمانی اروپا ۲۰۱۹ و یک طلا، یک نقره و یک برنز قهرمانی جهان واگذار کرد و به رده بندی رفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان