بازدید 21439
سخنرانی سید حسن نصرالله؛

هیچ کشوری جز ایران، جرات حمله به آمریکا را نداشت/ حاج قاسم در جنگ ۳۳ روزه در کنار ما بود

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت هفتمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس تاکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی، بهترین پرچمدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و در تمام جهان بود.
کد خبر: ۹۵۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸ 12 January 2020

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت هفتمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس تاکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی، بهترین پرچمدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و در تمام جهان بود.

به گزارش «تابناک»؛ سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی در مراسم هفتم شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، جانشین سابق فرمانده نیروهای داوطلب مردمی عراق گفت: ما در هفته‌ای که گذشت، در بسیاری کشورها از عراق تا یمن و فلسطین و سوریه از اقدامات قاسم سلیمانی شنیدیم، به ویژه آنانی که با این شهید در ارتباط بودند و به خوبی می‌دانستند چه کارهایی برای آنها انجام داده و چگونه آنها را حمایت کرده است تا به مردم خود و به جهان بگویند که این شهید بزرگ چه اقداماتی انجام داده است. حاج قاسم فرمانده ای بود که در مکتب اسلام و امام خمینی (ره) پرورش یافت. آشنایی ما با حاج قاسم در سال ۱۹۹۸ هنگامی که فرماندهی سپاه قدس را بر عهده گرفت، شروع شد و هنگامی که این مسئولیت را بر عهده گرفت، به لبنان آمد و منتظر نماند که ما به ایران برویم تا با وی آشنا شویم و سازوکار رابطه را مشخص کنیم، بلکه آمد و به سرعت توانست با حزب الله و رزمندگان روابط بارز و محکمی تا زمان شهادتش برقرار سازد. ما احساس کردیم که وی یکی از ماست و به سرعت زبان عربی را آموخت. وی ژنرال بزرگی در ایران بود؛ اما درجه و پروتکل مانعی بر سر راه برقراری ارتباط نبود.

وی افزود: وظیفه ما تشکر از آنچه شهیدان با جانفشانی خود انجام داده اند و در رأس آنها، شهید سپهبد قاسم سلیمانی است. از زمانی که حاج قاسم را می‌شناختیم، رابطه برادری بوده است. حاج قاسم در رابطه اش با مقاومت با شادی ما شاد می‌شد و با غم ما محزون می‌شد و همواره به نزد ما می‌آمد.

نصرالله بیان کرد: یکی از دلایل کمیت کمی و نوعی در فعالیت مقاومت در اواخر دهه نود ـ که به پیروزی سال ۲۰۰۰ انجامید ـ اقدام و اهتمام حاج قاسم سلیمانی بود. وی شریک کامل در آزادسازی لبنان در سال ۲۰۰۰ بود. پس از سال ۲۰۰۰ مقاومت به نیرویی که توان و قدرت بازدارندگی برای قطع دست دشمن اسرائیل از لبنان را داشت تبدیل شد و تحول مقاومت و ورود موشک‌های جدید شروع شد و حاج قاسم همراه ما بود. او در جنگ ۳۳ روزه در تهران بود و به سوریه رفت و خواست که به بیروت به شکلی بیاید تا در کنار ما باشد و با ما زیر بمباران ماند. حاج قاسم در زمان جنگ ۳۳ روزه در بیروت ماند و به من می‌گفت یا با شما به شهادت می‌رسم یا با شما می مانم. تا چهاردهم آگوست در کنار ما ماند. زمانی که مشخص شد که جنگ متوقف خواهد شد، از ما پرسید چه نیاز دارید و ما گفتیم که اولویت پس از جنگ خانه‌های ویران شده است و ما به پول نیاز داریم تا مردم بدون سرپناه نباشند و ما شروع به ساخت خانه‌های آسیب دیده کنیم و به تهران رفت و روز بعد در این باره به ما اطمینان داد و پس از کمک ایرانی برای بازسازی رسید و پس از سال ۲۰۰۶ به تلاش خود ادامه داد تا اینکه تحولات سوریه و عراق رخ داد و حاج قاسم حاضر شد. در همه نبردها از سلسله جبال شرقی تا عرسال همه یک نبرد محسوب می‌شد؛ از جرود تا شرق حمص و شرق حلب و دیرالزور و شرق فرات و حاج قاسم با ما و سوری‌ها بود.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: برخی هنگامی که به جنگ داعش و جبهه النصره در جرود عرسال می‌نگرند، تلاش می‌کنند آن را کوچک بشمارند که اگر در شرق حمص و تدمر شکست نمی‌خوردند، امکان بیرون راندن آنها از لبنان وجود نداشت.

وی افزود: توان کنونی مقاومت لبنان شامل بازدارندگی و امکانات به تهدیدی برای اسرائیل تبدیل شده است.

نصرالله افزود: ما انتظار نداشتیم روزی بیاید که دشمن به مقاومت لبنان به عنوان خطر وجودی برای خود بنگرد و این به برکت ایران، امام خامنه ای و حاج قاسم سلیمانی است. حاج قاسم به خاطر آنچه به مقاومت لبنان می‌داد و کمکی که می‌کرد، منتی نمی‌گذاشت و چیزی برای خودش و ایران طلب نمی‌کرد؛ اما کادر مقاومت برای کمک به عراق برای مبازه با داعش را طلب کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: احدی از آمریکا و حامیان آن نمی‌تواند بپذیرد که ایران کمک می‌کند و در مقابل چیزی طلب نمی‌کند. ایران در قبال ملت‌های مستضف با مسئولیت دینی و اخلاقی و انسانی عمل می‌کند و بدون انتظار چیزی کمک می‌کند و این را بسیاری از مردم دنیا نمی‌دانند و از این رو به مقاومت به عنوان ابزار ایران می‌نگرند؛ اما آنها دوستان ایران و متحدانش هستند.

هیچ کشوری جز ایران جرات حمله به آمریکا را نداشت/ حاج قاسم در جنگ 33 روزه در کنار ما بود

وی افزود: در حشد شعبی بیش از ۱۲۰ هزار رزمنده هستند و تصادفی نیست که حاج قاسم و ابومهدی المهندس شهید شوند. حاج قاسم تماسی از ابومهدی المهندس دریافت می‌کند و به وی می‌گوید که به بغداد نیاید زیرا اوضاع بد است اما وی اصرار بر حضور کرد و با هم شهید شدند. مرجعیت دینی در نجف فتوایی صادر کرد که نیاز به مردانی برای جنگ در میادین بود و حاج قاسم می‌توانست در تهران بماند و کمک بفرستد اما روز بعد در بغداد حاضر شد و داعش در آن روزها مورد حمایت آمریکا بود و هنوز هم هست و مورد حمایت کشورهایی در منطقه و رسانه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس. حاج قاسم به بغداد آمد و ابومهدی المهندس به خاطر سوابق مبارزاتی از فرماندهان مرکزی در این نبرد تا ساعات آخر بود و هنگامی که شهید شد، نیروهای حشد شعبی در حال پاکسازی امنیتی بودند، زیرا داعش از تحولات برای قتل و کشتار دوباره بهره برد.

نصرالله بیان کرد: اگر داعش در عراق شکست نمی‌خورد، همه کشورهای منطقه را تهدید می‌کرد و شکست در عراق به شکست آن در سوریه کمک کرد و اگر شکست آن نبود کشورهای حوزه خلیج فارس که کمک شایانی به داعش کردند در معرض خطر بودند و ایران و تکریه در معرض خطر بود اما سم بر عامل آن غلبه خواهد کرد و اما حاج قاسم و ابومهدی المهندس و بسیاری از همراهان آنها داعش را شکست دادند. همه ملت‌های منطقه باید از حشد شعبی و فرماندهان و سربازان و شهیدانش ممنون باشند، زیرا در جنگ با داعش از همه ملت‌های منطقه حمایت کردند.

وی اعلام کرد: همان گونه که می‌گوییم تشییع امام خمینی (ره) تاریخی بود. تشییع حاج قاسم سلیمانی تهران چه خبر بود؟ تجمع بزرگ انسانی که مانندی در تاریخ پس از تشییع امام خمینی ندارد و قابل توجه اینکه میادین قبل از طلوع خورشید پر بود و در طی روز ماندند تا غروش خورشید تا زمانی که پیکر شهیدان به میدان آزادی برسد و به قم منتقل شود. در حقیقت این تشییع مثل و مانندی در تاریخ ندارد و این ملت ایران بی نظیر است و من تعارف نمی‌کنم. کدام ملت را سراغ دارید که هنگامی که کسی از بین می‌رود ساعات طولانی به همراه خانواده و با شرایط آب و هوایی برای وداع پیکر بماند و این صحنه در استان‌های دیگر تکرار شد و این بی سابقه بود. تجمع گسترده در خوزستان برای رژیم‌های خلیج فارس که علیه ایران از خوزستان و ایران توطئه می‌کنند، پیام داشت به ویژه که این رژیم‌ها به دنبال بهره برداری از موضع مذهبی و نژادی و توطئه علیه ایران هستند و از شرایط دشوار منطقه بهره می‌برند و آنها و اربابانشان امید دارند. من هنگامی که شاهد این تشییع بودمريال به رژیم‌های خلیج فارس ناامید شده گفتم که این اوامر الهی است که کسانی که از دین شما کفر ورزیدند ناامید شدند. این پیام خوزستان قوی و گواه زیادی دارد. ما شاهد تولی مجدد انقلاب اسلامی در ایران به برکت خون‌های ذکیه هستیم و این فقط از خوزستان نیست، بلکه از سراسر ایران است.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: در تاریخ سابقه ندارد کشوری به اشتباهش اعتراف کند؛ مشابه کاری که ایران در موضوع هواپیما کرد.

وی در ادامه با اشاره به پاسخ به شهادت حاج قاسم گفت: پاسخ به جنایت عملیات واحد نیست، بلکه روند طولانی است که باید به اخراج آمریکایی‌ها از منطقه ما منجر شود و آنچه در عین الاسد رخ داد، به مثابه سیلی بود و نه واکنش به ترور حاج قاسم سلیمانی و هرکه این را واکنش می‌داند، کاملاً در اشتباه و سرآغاز نظامی قوی و گام اول در مسیری طولانی برای واکنش به این جنایت است. حادثه عین الاسد منطقه را در آستانه جنگ قرار داد و گواه این سیلی این است که برخی رسانه‌های آمریکایی و خلیج فارسی و جهان عرب شروع به مقدمه سازی برای موضع آمریکا کردند و فهمیدیم که ترامپ این موضوع را هضم می‌کند و گفتند که کشته و زخمی نداشته و سیلی را کم اهمیت برشمردند؛ اما آنچه قابل توجه است اینکه اولاً، این حمله نظامی نشان شجاعت بی نظیر است که نیروها و پایگاه آمریکایی را هدف قرار داده و این از زمان جنگ جهانی دوم رخ نداده است. ما از حمله به کشوری صحبت می‌کنیم، نه گروه یا جنبش‌های مقاومت بلکه کشور و در دنیا چه کسی جرأت می‌کند که در برابر آمریکا بایستد و پایگاه‌های آن را هدف قرار دهد، به ویژه پس از تهدیدات ترامپ و مسئولان آمریکایی و به ویژه ترامپ که اهدافی را مشخص کرده بود؛ اما وی حرف‌هایش را خورد و این نه قبل آن بوده و پس از آن خواهد بود و این ملت و رهبری نمی‌هراسد و عقب نمی‌نشیند و این شاید قوی‌ترین تصمیم زندگی امام خامنه ای باشد. در ثانی، این سیلی است که توان نظامی ایران را نشان داد و هنگامی که گفتند، زدند. این از توان نظامی ایران خبر داد و موشک‌ها، ساخت ایران هستند و نه خریداری شده از کارخانه‌های ساخت سلاح و میلیون‌ها دلار برای آنها هزینه نشده است. سلاح ایرانی و اجرای ایرانی و موشک به اهدافشان در فاصله صدها کیلومتری اصابت کردند و این یعنی اینکه همه پایگاه‌های آمریکایی در منطقه در تیررس موشک‌ها هستند با علم به اینکه ایران موشک‌های دقیق دارد؛ اما آنها را استفاده نکرده است. این پیامی به هر توطئه کننده به همراه آمریکا علیه ایران و پیامی به رژیم صهیونیستی است. پیام این حمله موشکی، پیامی قوی به صهیونیستهاست و هنگامی که تهدیدات از سوی رهبران ایران را می‌شنوند، باید آن را جدی بگیرند. حمله موشکی به عین الاسد در عراق شد اما رژیم صهیونیستی عزادار شد. از این روی، حمله بزرگ و مهم بود. اینکه کشته شده اند یا نه و زخمی داشته یا نه را، گذشت روزها مشخص می‌کند. خبرنگار سی ان ان از ویرانی و خسارات سنگین خبر داده است؛ از نشانه‌های آن شکسته شدن هیبت و شوکت آمریکا در چشم دوستان و دشمنان بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان