بازدید 7777
۱

سرنوشت جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی چه می‌شود؟

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: مقصد نخست برای خواندن جعبه سیاه این هواپیما، اوکراین است اما هم‌اکنون در حال ارزیابی شرایط، امکانات و تجهیزات این کشور هستیم تا ببینیم، این جعبه سیاه در اوکراین قابل بازسازی و خواندن است و در غیر این صورت آن را به فرانسه می‌بریم.
کد خبر: ۹۵۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹ 12 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در پی سقوط هواپیمای ۸۰۰-۷۳۷ اوکراینی که صبح چهارشنبه هفته گذشته با شلیک اشتباه پدافند ایران اتفاق افتاد، جعبه سیاه این هواپیما و چگونگی خواندن و آنالیز اطلاعات آن وارد فاز جدیدی شد و این سوال را به وجود می‌آورد که اساسا آیا با مشخص شدن زوایای این حادثه ناگوار، خواندن این جعبه سیاه فایده‌ای دارد یا خیر؟

حسن رضایی‌فر مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در این باره اظهار کرد: بر اساس قوانین بین‌المللی انکس ۱۳ باید همه مراحل تحقیقات گروه‌های ۱۲ گانه تشکیل شده در این سانحه کامل شود و بنابراین خواندن جعبه سیاه در این راستا لازم و ضروری است.

وی افزود: با توجه به اینکه این دو جعبه سیاه آسیب‌ دیده قابل بازسازی و خواندن در کشور نیست، اوکراین از ما برای انجام این کار تحقیق کرده است و همه کشورهای ذینفع و ذیصلاح که شامل فرانسه، آمریکا و اوکراین است در حال ارزیابی توان بازسازی و بازخوانی جعبه سیاه این هواپیما در این کشور هستیم.

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: مقصد نخست ما برای بازسازی و خواندن جعبه سیاه این هواپیما اوکراین است اما اگر نتایج تحقیقات و ارزیابی‌ها این باشد که این کشور نمی‌تواند این کار را انجام دهد، مقصد نهایی ما فرانسه است.

رضایی‌فر با بیان اینکه نمایندگان همه کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، سوئد و افغانستان و ایران قرار است برای خواندن جعبه سیاه به اوکراین بروند، گفت: از نظر قوانین بین‌الملی تنها ایران، فرانسه، اوکراین و آمریکا می‌توانند در روند بررسی این سانحه و خواندن و آنالیز جعبه سیاه تصمیم‌گیر باشند و دیگر کشورها که هم وطنان‌شان در این حادثه جان باخته‌اند تنها نقش نظاره‌گر را بر عهده دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
باید دقیقا مشخص شود عمدی بوده یا نه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر