بازدید 19725
«محمد هاشمی» در گفت‌وگو با «تابناک»؛

مردم در مواقع حساس پای کار نظام هستند، اما گلایه‌ها و مشکلات جدی دارند/ دولت و مجلس عملکرد مطلوبی نداشتند/ مردم دیگر به یک جریان خاص تعلق خاطر ندارند

«محمد هاشمی رفسنجانی» از فعالان سیاسی درباره پیش بینی اش از نحوه و میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس باتوجه به شرایط این روزهای کشور اظهار کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی نشان داد که مردم در مواقع حساس در صحنه حضور دارند و از نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند و این در صورتی است که گلایه‌ها و مشکلاتی وجود دارد...
کد خبر: ۹۵۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ 12 January 2020

کمتر از یک ماه و نیم دیگر تا انتخابات مجلس یازدهم فرصت باقی است، اما کشور متاثر از اتفاقات تلخی که طی یکی دو هفته گذشته روی داده است، کمترین شور انتخاباتی را دارند و این موضوع حتما کار را برای گروه ها و جریانات سیاسی ـ که خود را آماده رقابت جدی و نفسگیر در انتخابات اسفند ماه می نمایند ـ سخت می کند، چون آنها باید بتوانند فضا را برای مشارکت جدی مردم در انتخابات فراهم کنند.

به گزارش «تابناک»؛ بسیاری از مردم از اتفاقات اخیر غمگین هستند و به دلیل مشکلات اقتصادی که گریبانگیر کشور است خسته شده اند؛ بنابراین، برای ایجاد امید دوباره در مردم و همچنین نشاط آفرینی در جامعه حاکمیت و بخش های مختلف کشور ـ که جریانات سیاسی هم جزو بازیگران اصلی آن در یک ماه و نیم باقی مانده هستند ـ باید بتوانند برنامه های ویژه و مناسبی را به اجرا بگذارند تا انتخابات اسفند ماه هم به صحنه دیگری برای حضور مردم تبدیل شود.

مردم در ماجرای شهادت سردار سلیمانی نشان دادند، در مواقع حساس پای کار نظام هستند، اما اشتباهی نظیر آنچه در ماجرای هواپیمای اوکراینی ـ که منجر به از دست رفتن جان تعدادی از هموطنانمان شد ـ رخ داد، دقیقا می تواند این پای کار بودن را هدف قرار بدهد؛ بنابراین، باید مراقبت و مواظبت ویژه ای انجام بشود تا این دست اتفاقات منجر به از کف رفتن اعتماد مردمی نشود.

در همین خصوص، عضو سابق حزب کارگزاران سازندگی گفت: بدون شک در این دوره از انتخابات مجلس، کسانی پیروز میدان رقابت خواهند بود که نامشان در لیست‌های ائتلافی باشد.

محمد هاشمی رفسنجانی از فعالان سیاسی در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» درباره پیش بینی اش از نحوه و میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس با توجه به شرایط این روزهای کشور، اظهار کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی نشان داد که مردم در مواقع حساس در صحنه حضور دارند و از نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند و این در صورتی است که گلایه‌ها و مشکلاتی وجود دارد.

وی افزود: مردم همواره مشکلات و دغدغه‌هایی را که دارند از میزان وفاداری به نظام جدا می‌کنند؛ از این روی، من تصور می‌کنم در انتخابات مجلس باز هم مردم حضور فعالی خواهند داشت.

مردم در مواقع حساس پای کار نظام هستند، اما گلایه‌ها و مشکلات جدی دارند/ دولت و مجلس عملکرد مطلوبی نداشتند/ مردم دیگر به یک جریان خاص تعلق خاطر ندارند

این چهره سیاسی تصریح کرد: مردم بدون شک در انتخابات پیش ‌روی حضور بسیار وسیعی خواهند داشت، چون آنها هم به خوبی می دانند که حضور پرشورشان در عرصه مهمی چون انتخابات برای دشمنان ما بازدارنده است.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در انتخابات به اندازه ای اهمیت دارد که دشمنان ما درباره میزان حضور و مشارکت مردم در انتخابات نقشه می کشند و برنامه‌ریزی می‌کند؛ از این روی، لازم است در این برهه حساس کنونی تمام بسترها برای حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات فراهم شود.

هاشمی درباره وضعیت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: بنده دقیقا از برنامه‌ها و رویکردهای اصلاح‌طلبان و جریانات اعتدالی برای انتخابات پیش روی مجلس اطلاعی ندارم؛ اما امیدواریم این جریان به ‌رغم عملکرد ضعیفی که نمایندگان این طیف در مجلس داشتند، بتوانند با یک برنامه منسجم و البته معرفی چهره‌های باتجربه و شناخته در انتخابات مجلس، حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی تاکید کرد: در این دوره از انتخابات مجلس، با توجه به نقش حمایتی اصلاح‌طلبان از دولت و نارضایتی مردم از عملکرد قوه مجریه به ریاست آقای روحانی به خصوص در دوره دوم، اصلاح‌طلبان بدون شک برای پیروزی در انتخابات در درجه اول و سپس تهیه لیست‌های انتخاباتی خود با معذوریت‌هایی مواجهه‌اند که این روند کار آنها را در مقابل رقیب دیرینه‌شان یعنی اصولگراها سخت کرده است.

عضو سابق حزب کارگزاران گفت: به روال انتخابات‌هایی که در کشورمان برگزار شده مشخص گشته که جناح‌های سیاسی از هر طیف سیاسی ضریب محبوبیت بسیار کمی دارند و در نهایت میزان علاقه مندی مردم به آنها مابین ۳۰ تا ۴۰ درصد است؛ از این روی، در این میدان رقابت جریانی پیروز خواهد بود که با ائتلاف و جلب مشارکت سایر گروه‌ها یک لیست ترکیبی ارائه دهد و نظر مردم را جلب کند.

هاشمی اظهار کرد: به نظر می‌رسد در این دوره از انتخابات مجلس کسانی می‌توانند بر صندلی‌های مجلس تکیه بزنند که نام آنها در یک لیست‌های ائتلافی سفت و محکم با حضور قشرهای مختلف سیاسیون باشد، چون تجربه ثابت کرده این دست از ضریب پیروزی بیشتری در بین مردم برخوردارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۹
دیگه به جنابعالی هم اعتماد نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
مگه قبلا داشتیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
شما هم از جانب مردمی که دردش را نمی دانید صحبت نفرمایید
با رفراندوم مسئله حل میشه . به جای مردم صحبت نکنید و تصمیم نگیرید. ض
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
تنها راه کم هزینه رفراندم است
انچه مردم می خواهند خیلی بیشتر از (‌گلایه) است.
مردم شکایت دارند
مردم دلشان خون است
مردم اعتماد ندارند
مردم بسیاری از مسئولین را ناکار امد می دانند
نه اینکه فقط ( گلایه ) داشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
میشه چندتا کارامدشو نام ببری
انگاره دوباره خانواده هاشمی وارد صحنه شدند کاکو دیگر شما چهل سال مملکت در دست دالشتید ول کنید وبروید
این فقط نظرشماست آقای هاشمی...
آیا ایجاد هیجان و احساسات در هر زمانی برای مدیریت کشور لازم است!؟ مسئول کنترل هیجان و احساسات در کشور کیست!؟ هزینه هیجان و احساس با هزینه شرمساری یکسان است!؟ اینها ده ها سوالی هستند که باید در جامعه توسط محققان و دانشگاهیان پاسخ داده شود و صد البته سیاسیون به آنها عمل کنند.
مردم را بیچا ه کردین
یعنی باز هم توقع دارید رای بدهیم کی چی بشود مسخره کرده اید مردم را
نه اقای محترم مردم این بار شرکت نخواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
سلام دوست عزیز
درسته ما گلایه ها وشکایت هایی داریم مخصوصا خودبنده واقعا سخته اما بدونید اینجاایران است و خاک خودمون نباید با حرفایی نابود کنیم کشورمونو که کشورهایی مثل آمریکا و......همینو میخوان .دل رهبرتونو نشکنین اونم تواین شرایط .شما رای بده فقط واسه کوری دشمن نه بخاطر دلخوشی و... مسئولین و
سعی کنید شخصی مردمی رو وارد مجلس کنید نه اونایی که قبلا عدم لیاقت خودشونو نشون دادن
بازم میگم به خاکت وفاداری‌ به رهبرت آقاسیدعلی
من خودم به شخصه داغ دیده هستم و مشکلات زیاد اما نمیزارم کشورهایی چون آمریکا و...... تو مسائل کشورم دخالت کنن
سالم وسلامت باشید دوست عزیز
انتخابات پرشور؟؟!! به همین خیال باشید!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
با این تصویه کاندیدا ها میتونید هم انتصابی ادامه بدهید ،ظاها خودتان انتخابات را دارید تحریم می کنید!
تکثر واختلاف نظر زیبا ولازمه رشد هر کشوری است .اما اولویت منافع ملی اصلی است اساسی در هر کشوری.واکنون هیچ منفعتی بالاتر از پاسداشت خون بزرگ مرد مجاهد ودلاور ایرانی سردار سلیمانی نیست.وهر ایراد وابراز نظری باید با رعایت این مصلحت طرح گردد.عزیزان فراموش نکنیم این مرد برای ارامش همه خصوصا مسولان نظام چه ایثاری کرده است.هر حرکت وحرفی که به جایگاه وخون این ابرمرد لطمه بزند واقعا خیانت است.پس شما را به خدا دقت کنیم.وجایگاه وشرایط حساس کشور را درک کنیم.ای بزرگانی که به برکت خون این عزیزان برمسند نشستید.بترسید از روز پاسخ در پیشگاه الهی.بترسبد.
پاسخ ها
منم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
اصلا متوجهی که سقوط هواپیما دلیلش موشک پرانی بوده که دلیل اونم همین موضوعه؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
این خزعبلات چیه می بافی؟ تو کجا زندگی میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
کشور در زمانی حساسیست
از ۴۰ سال پیش
وضعيت بد زندگي ، عدم اميد به آينده ، آينده مبهم براي فرزندانمان ...هر روز صبح با استرس و ترس راديو روشن ميشه و خبرهايي ميشنوي كه بدنت عرق ميكنه ...اينجا همه آماده مردن هستن
آقای هاشمی برای هر فرایندی بتید دنبال دشمن تراشی بود؟
راه حلی برای وفاق ملی ارائه می فرمائید؟؟
به نظر اشتباه میکنی
کماکان هم میگم
رای بی رای
باور نمیکنم اشتباه انسانی بوده . سیستمهای دفاع هوایی دستگاه تشخیص هواپیما دارند . این ادعاییه که خودشون قبلا کردند . ولی اگر درست باشه که عذر بدتر از گناهه مگه پدافند جنگ جهانی دومه ؟ اگر اینطوره که از این به بعد هیچ هواپیمای مسافری در امان نیست و هر آن ممکنه به هر علتی اشتباه بشه . فردا میگن ببخشید اپراتور داشت دستگاهو تمیز میکرد یهو انگشتش خورد به دکمه آتش !
پاسخ ها
علی
| Turkey |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
برای همینه سازمان هوایی جهانی گفته از آسمان ایران پرواز نکنید
نمی دانم که چرا مقامات ما دوست دارند موضوعات را جور دیگری جلوه دهند. آقا مردم تحت فشار شدید هستن. دنبال حل مشکلات باشید قبل از اینکه خیلی دیر شده باشد. اکثر جامعه از لحاظ روانی وضعیت مناسبی ندارند. آخه چقدر شوک به این جامعه تحمیل میشه. یک طرفش آب میبره دولت هیچ بودجه ای نداره. یک طرفش گرد و خاک زندگی مردم را نابود میکند دولت بودجه و برنامه ندارد. تحریم میشیم دولت توان مذاکره ندارد. یه روز ماشین سر به فلک میشکه. یک روز مسکن. یه روز مواد غذایی. و و و ....... آدم چی بگه. حالا هی شماها خودتون را گول بزنید و بذارین تا روزی که وضعیت کاملا غیر قابل کنترل بشه. مقامات باید منافع شخصی و گروهی را که نمی تواند با ادامه این وضعیت ادامه دار باشد، کنار بگذارند و با چاره اندیشی جمعی راه حل مشکلات را با تحمیل کمترین ضرر به کشور، بیابند و اقدام کنند. دیگه شعار تو کله هیچ کس نمیره و مردمی که برای سردار آمدند اکثرا به احترام شخص او آمدند. ای کاش قدر این ملت را بدونید. برای مردم دیگه فرقی ندارد که چه کسی وارد مجلس میشود. مجلسی که نمایشی است و نمایندگان عزیز و مهربان و مقدس هم که صرفا منافع و اغراض خود را دنبال می کنند. کدوم رای؟ کدوم انتخابات؟ مشکلات را حل کنید تا ایران جایی برای زندگی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
مشکل از اونجایی شروع شد که مصلحت جاش رو با قانون
عوض کرد
کسی در انتخابات شرکت نخواهد کرد
مردم فقط به خاطر سردار سليماني اومدن
از خواب بیدار شو برادر

اکثریت بیدار شدند
برادرت ریشه اصلی مشکلات ایران بود او مبتکر اشرافی گری، خصوصی سازی شرکت های سود ده و نابود کردن آنها با تبدیل آنها به اصطبل اسب و کاخ های چند هزار متری، حذف قراردادهای استخدامی 30 ساله و ابداع شرکت های پیمانکاری برای استثمار کارگران و... بود
لطفا به شعارهای مردم توجه کنید آقای محترم، مردم مطالباتشان بیش از دولت و مجلس است. این دو نهاد واقعا به وظایف خود عمل نکرده اند.
آقای هاشمی بهتره شما حرف نزنید.سکوت کنید بهتر است.
به همین خیال باشین ،
آقای ژن خوب
ساكت شو فقط ساكت شو!!!!!!!!!!!!!
این آقا از طرف خودش حرف زده ! !
کدوم دست اورد
همه از طرف مردم حرف می زنن.نمی زارن خود مردم حرفشونو بزنن
شما که همیشه خدا دوران حساس دارید مردم دیگر این دوران ها را نمی خواهند بیخودی خودتان را امیدوار نکنید.
شمایی که میخوای تنور انتخابات گرم کنی برای انتخابات هم اتوبوس شهربه شهر بگردانید و هر روز انتخابات یک شهرتون باشه !!!
فقط دولت و مجلس؟!
حاجی کار ازگلایه گذشته شما انگار خوابی
مثبت یعنی قبول دارم که مردم پای کار نظام هستن و فقط گلایه دارن .
دز غیر اینصورت منفی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
نظر سنجیت جالب بود
خوابید یا خودتونو به خواب زدید از مردم مایه نذارید
نتیجه لیستی رای دادن را یکبار دیدیم . مومن اگر به راستی مومن باشد از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود ! من شده حتی نام یک نفر را بنویسم قطعا به کسانی که برنامه و هدف دارند و شعور دارند رای خواهم داد . این لیستها به درد عمه شان میخورد . یادمان نرفته که کرباسچی میلیاری می گرفت و اسم افراد را در لیست می گذاشت ! انهم بچه های یک عده. ببین اینها را بگذار تو لیست ناشناسند شورای نگهبان رد صلاحیت نمی کند ! چه جالب ! من توصیه می کنم که هشتک چرا من رای میدهم را اجرا کنید . ملت فقط برای مملکتشان یک رای می دهند انهم هرکس میخواهد ندهد ، به جهنم ! ما همیشه فکر می کنیم کمیت مهم است ولی به نظر من به جایی رسیده ایم که کیفیت مهم است . مهم نیست که کسی با چند رای نماینده می شود مهم این است که کسانی که به او رای داده اند انگیزه و هدف و شناختشان در چه حد است و این فرد انتخاب شده تا چه حد توانایی و لیاقت تکیه زدن بر صندلی مجلس به نمایندگی از انها را دارد . ادم ناکارامد به چه دردمان میخورد ! نه من رای می دهم ولی نه به لیستها !
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
از همه ی مردم بابت اینکه اشتباهی مثبت دادم عذر میخوام
سکوت کن بابا سکوت
از طرف مردم حرف نزن خواهشاً
رای بی رای ....دیگه بابام هم کاندیدا بشه بهش رای نمیدم چون میدونم کمتر از یک سال مثل خودتون میشه...بی تدبیر ؛ بی مسوولیت...... از ماست که برماست !
فکر نکنم مشکل نهادهای انتخابی باشند.
فقط رفراندوم
یه هیچکاره ای که اصلا سنخیتی با مردم نداره.
باز هم برهۀ حساس کنونی :)))))))))
#رای بی رای.فقط با #رفراندوم حال عمومی مردم خوب میشه
زرشک
تشکیلات از کوچک تا بزرگ در جهت منافع مردم ایران کار نمی کنند
راي بي راي
خواب دیدی خیر باشه.
دشمن.دشمن و دشمن...تمامی ندارد.همه زندگیشان را می کنند و ما در پازل ناتمام دشمن مانده ایم
اعتماد از دست رفته و تمام .
حالا شما شدی کارشناس ؟!
بابا مردم خسته و عصبی و ناامید هستن اگر اینو نفهمید زمانی میفهمید که خیلی دیر شده..........
پاسخ ها
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
یعنی هنوز امید دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا در ساختار اصلاحات انجام نمیدید ؟!
با درود پیشنهاد می شود برای صلح و ثبات جهانی مجلسی تشکیل بشود از بالاترین مقام تمامی کشورها و این مجلس چیگیر تشکیل جهان عاری از سلاح باشد و تمامی سلاح ها در یک کویر بزرگ بایگانی شود و اگر نیاز بود در کشوری مورد استفاده قرار گیرد با رای اکثریت این سران باشد.
چرا ما بندگان خدا در جهان بی خود و بی جهت باهم می جنگیم و به هم توهین می کنیم در صورتیکه همه آفریده یک خداییم.

بیایید جهان عاری از سلاح را شروع کنیم و دست از دشمن و دشمن بازی برداریم
هر چه می کشیم از خانواده هاشمی می کشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
و بقیه
انتخاببات پرشور جالب بود خندیدیم راستی از آقا پسر جه خبر
همین آقای روحانی دستپخت خانواده هاشمیه .! خدا از سر تقصیراتتان بگذرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
نگذرد
برخی پنهبه تو گوش گذاشتن و خودشونو به خواب زدن شعارهای مردم در خیابان ها را نمی شنوند
از قول مردم حرف نزنید
هیچ تفاوتی با هم ندارند!!!!!!!
اغتشاشگران زمانی که مردم معترض گرانی بودند و زمانی برای بنزین اعتراض داشتند آشوبهایی را ایجاد کردند . با اینهمه رشادتهایی که نظامیان و شهدا برای کشور به ارمغان آوردند اینبار کاملا مشخص است که منظور این اغتشاشگران چیست و مردم آین آرامش و ادامه آنرا از نیروهای انتظامی خواهان هستند .
زن و بچه ها دیگر تحمل این نابسامانی ها را ندارند .
پاسخ ها
علی
| Turkey |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
چندهزار بار بگوییم از طرف مردم نظر ندهید مردم شعورشان خیلی بالاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
آشوب کار مردم نبود
مردم فقط موقع انتخابات وراهپيمايي ها عزيز هستند
اولین گام شنیدن صدای مردم است. صدای شما هیچ ارزشی ندارد.
دریغ از یک کامنت موافق
آرزویت را بیان کردی!؟
نه
به همین خیال باشید ...
دیگر شعار دادن و عمل نکردن به قول و وعده ها برای یک زندگی ساده و راحت شما مسولان محترم فایده ای واقعا ندارد با این همه تورم و مردم زیر خط فقر و کسادی بازار و متاسفانه هرچی که در مجلس تصویب میشود بجای آنکه حال و رفاه مردم باشد برعکس میشود فقط یک نمونه را عرض میکنم همین قانون جدید مالیاتی اصناف که واقعا درآمد نیست که اصناف و خورده فروشان بخواهند از اول سال ۱۳۹۹ مالیات که حق دولت است را بیشتر بدهند و قدرت خرید مردم بسیار کم شده حالا واقعا شما چه انتظاری دارید که دل ما به حرفهای شما گرم باشد لطفا اول قوانین را اصلاح کنید مردم را شاد کنید تورم و فقر را از بین سریعا ببرید با مردم صادقانه باشید به مردم تهمت نزنید برای فرار مالیاتی ودست مردم را بگیرید و کمک کنید تا اعتماد از بین رفته دوباره برگردد سر جای خودش که بعید میدانم
...ملت ایران دیگه خام نمیشن.
سانسورچی خسته نباشی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان