بازدید 109103
هزار و هشتصد و هشتاد و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

واکنش قالیباف به حادثه دلخراش سقوط هواپیمای اوکراینی / نظر چامسکی در مورد ترور سردار سلیمانی / گزارش ستاد کل نیرو‌های مسلح چه زمانی به رییس‌جمهور ارائه شد؟

رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: اظهارنظر رئیس سرویس امنیت اوکراین درباره سقوط هواپیما / واکنش عارف به مشخص شدن علت سقوط هواپیمای اوکراینی / ادعایی درباره بازداشت یک ایرانی با چاقو و قمه نزدیک استراحتگاه ترامپ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۵۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 11 January 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
آشنا برای واکنش دلخراش سقوط هواپیما توئیت زد

حسام الدین آشنا در حساب توییتری خود نوشت: آنچه خبر می‌پنداشتند دروغ بود. آنچه دروغ می‌پنداشتند خبر بود. ما -را - گول خوردیم. امان از پنهانکاری.
 
واکنش قالیباف به حادثه دلخراش سقوط هواپیمای اوکراینی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: لاله‌های جوانمان در پرواز P۲۷۵۲ پرپر شدند و غم تمام وجودم را فرا گرفته است. متن یادداشت اینستاگرامی محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:بهت‌زده‌ام از این فاجعه؛ لاله‌های جوانمان در پرواز P۲۷۵۲ پرپر شدند. غم تمام وجودم را فرا گرفته است. جز تسلیت به خانواده‌های داغدارشان چه می‌توانم بگویم. خدایا به همه مردم ایران خصوصاً خانواده‌های عزیز این فرزندان رشید ایران در سوگ آن‌ها صبر و آرامش عطا فرما و همه آن عزیزان را با بهترین بندگانت همنشین کن. اندوه و بهت باهم راه گلو را بسته‌اند.
 
نظر چامسکی در مورد ترور سردار سلیمانی

کارشناس برجسته سیاسی دنیای سیاست از اقدام ترامپ در ترور سردار سلیمانی انتقاد کرد. به گزارش تایمز هندوستان، نوام چامسکی، دانشمند و کارشناس برجسته مسائل سیاسی معتقد است که ترور سردار قاسم سلیمانی "اقدامی تروریستی" بوده است. این منتقد سیاست خارجی آمریکا و نقش نظامی واشنگتن در خارج از مرز‌های آمریکا به اچ تی گفت: "ترور (سردار) سلیمانی دستکم یک تروریسم بین‌المللی است، اگر بدتر نباشد. "چامسکی با اشاره به این موضوع که ترور سردار سلیمانی نقض قوانین بین‌المللی بوده گفت: قوانین بین‌المللی در این موارد کاملا واضح هستند. این قوانین استفاده از نیروی نظامی در امور بین‌الملل را ممنوع می‌کند، به غیر از مواردی استثنا که شامل این مورد نمی‌شود. چامسکی همچنین معتقد است که به نظر نمی‌رسد حضور نظامی آمریکا در غرب آسیا طی هفته‌ها و ماه‌های آتی به پایان برسد. با اینحال او همچنان سلطه نظامی آمریکا بر منطقه را در مقایسه با سال ۲۰۰۳ زیر سوال برده و آن را بدترین جنایت هزاره اخیر می‌داند. سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده نیرو‌های حشد شعبی و برخی از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.
 
سنایی از ظریف پُست گرفت

سفیر پیشین ایران در روسیه به عنوان مشاور ارشد وزیر خارجه منصوب شد. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه طی حکمی مهدی سنایی را به عنوان مشاور ارشد خود منصوب کرد. سنایی پیش از این سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه بود.
 
اظهارنظر رئیس سرویس امنیت اوکراین درباره سقوط هواپیما

رئیس سرویس امنیت اوکراین گفت که بیانیه ایران مبنی بر شلیک به هواپیمای این کشور یکی از نظریه‌های این سازمان را درباره سرنوشت این هواپیما تایید می‌کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، «ایوان باکانوف» رئیس سرویس امنیت اوکراین، امروز -‌شنبه- اعلام کرد که بیانیه ایران مبنی بر شلیک سهوی به هواپیمای این کشور یکی از نظریه‌های این سازمان را درباره سرنوشت این هواپیما تایید می‌کند. وی در بیانیه‌ای اعلام کرد که برخلاف اظهارات شماری از متخصصان، این سازمان معتقد بود که سامانه ضدموشکی ایران به‌صورت دستی وارد عمل شده و نه خودکار. روز چهارشنبه، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین که از تهران به سمت کی‌یف در حال پرواز بود، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه سقوط کرد. تمامی ۱۷۶ مسافر این هواپیما کشته شده‌اند
 
خبر استعفای رئیس جمهور تکذیب شد

از شب گذشته شایعاتی پیرامون استعفای حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در فضای مجازی منتشر شده است. پیگیری خبرنگار فارس از یک منبع آگاه در دولت نشان می‌دهد، این خبر از اساس کذب بوده و رئیس جمهور با پیام صبح امروز (شنبه) خود راجع به سقوط هواپیمای اوکراینی، نشان داد که در دفترش حضور یافته و درحال انجام فعالیت‌های خود است.
 
معزی: گزارش ستاد کل نیرو‌های مسلح، عصر دیروز به رییس‌جمهور ارائه شد

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور نوشت: تا عصر جمعه، آنچه برای رییس‌جمهور قطعیت داشت منحصر به اطلاعات فنی بود و گزارش ستاد کل نیرو‌های مسلح، عصر دیروز به رییس‌جمهور ارائه شد. علیرضا معزی در توئیتی نوشت: تا عصر جمعه، آنچه برای رییس‌جمهور قطعیت داشت منحصربه اطلاعات فنی بود و گزارش ستاد کل نیرو‌های مسلح، عصر دیروز به رییس‌جمهور ارائه شد. بلافاصله جلسات مرتبط از جمله جلسه شبانه شورای عالی امنیت ملی تشکیل و بیانیه ایشان نیز درساعات پایانی دیشب آماده بود و پس از اطلاعیه ستاد کل منتشر شد.
 
بعیدی‌نژاد: عذرخواهی می‌کنم و پشیمانم

سفیر کشورمان در لندن از انتقال اطلاعات نادرست که از آن‌ها به عنوان یافته‌های رسمی مقام‌های مسئول کشور یاد کرده عذرخواهی کرد. حمید بعیدی‌نژاد در توئیتی نوشت: من در اظهارات دیروز خود به رسانه‌های انگلیس، یافته‌های رسمی مقامات مسئول در کشورم را انتقال دادم که موشک در آن برهه زمانی نمی‌توانست به هواپیمای اوکراینی اصابت کند؛ برای انتقال چنین یافته‌هایی عذرخواهی می‌کنم و پشیمان هستم.
 
واکنش عارف به مشخص شدن علت سقوط هواپیمای اوکراینی

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان گفت: از موضع نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد در خور با مقصران، پنهان کاران و ناصادقان با ملت هستم. محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان رئیس در یادداشت اینستاگرامی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ضمن انتقاد شدید از عدم صداقت برخی مسئولان با مردم، خواستار استعفا، برکناری و برخورد درخور با مقصران، پنهان کاران و ناصادقان با ملت شد. وی در یادداشت خود آورده است: در پی حادثه دردناک سقوط هواپیمای بوئینگ و جان باختن تعدادی انسان بی‌گناه، از جمله جمعی از نخبگان کشورمان، موجی از نگرانی و تاثر، کشور و ملت ایران را فرا گرفته است. در بدو حادثه و در تسلیت قبلی از مسئولان امر خواستم با بررسی همه جانبه این رخداد ناگوار، پاسخگوی افکار عمومی باشند. عارف تصریح کرده است که متاسفانه آنچه غم این فقدان جانگداز را تشدید نمود، بی توجهی و عدم صداقت با افکار عمومی بود. این بی مسئولیتی که نمونه دیگر آن را در حادثه تشییع پیکر شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی در کرمان شاهد بودیم، اقتدار، وحدت و انسجام ملی‌ای را که خدای بزرگ به پاس خون پاک سردار سرافراز میهن، حاج قاسم سلیمانی، به کشور و ملت ما هدیه داده بود را تحت الشعاع قرار داده و زمینه‌ی شکاف افکنی بد خواهان کشور را فراهم آورد. رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان افزود: پرسیدنی است که در جمهوری اسلامی، که قرار بر آن بود که جمهوریت آن، مزین به ارزش‌های انسانی، اخلاقی و اسلامی باشد، چرا و توسط چه کسانی این ارزش‌ها نادیده انگاشته می‌شود و به اعتماد ملت و حاکمیت لطمات جبران ناپذیر وارد می‌نماید؟ در جمهوری اسلامی مورد پذیرش ملت، مصلحتی فراتر از اخلاق، امنیت و اصول اخلاقی و انسانی نداریم. نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بر متولیان امر فرض است که در پاسخ به افکار عمومی و احترام به حساسیت‌های شکل گرفته و احساسات پاک ملت، پاسخی در خور بدهند. از موضع نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار استعفا، برکناری و برخورد در خور با مقصران، پنهان کاران و ناصادقان با ملت می‌باشم. ضمن تسلیت مجدد به خانواده جانباختگان این حادثه غم انگیز، بر همه ما فرض است در دلجویی از خانواده این عزیزان از هیچ تلاشی فرو گذار نکنیم.
 
ادعایی درباره بازداشت یک ایرانی با چاقو و قمه نزدیک استراحتگاه ترامپ

رسانه‌ها از دستگیری یک شهروند ایرانی با چاقو و تبر در ۴ مایلی تفریحگاه ترامپ در ایالت فلوریدا خبر می‌دهند. پایگاه خبری «دیلی میل» خبر داد که پلیس آمریکا یک شهروند ایرانی را که یک چاقو در دست داشته در پالم بیچ ایالت فلوریدا بازداشت کرده و گروه چک و خنثی بمب نیز به جستجوی خودروی این فرد در نزدیکی فرودگاه پرداخته است. این فرد به بازداشتگاه منتقل شد و مشخص شد علاوه بر چاقو، ۲۲ هزار دلار پول، یک چاقوی بزرگ و یک تبر نیز به همراه داشته است. تحقیقات در حال انجام بوده و پلیس محلی در حال همکاری با مقامات فدرال است و هنوز جزئیاتی درباره این موضوع منتشر نشده است. پلیس آمریکا همچنین اعلام کرد که این فرد آدرس مشخص و شناخته شده‌ای ندارد. مکان دستگیری این فرد در چهار مایلی «مارالوگو» تفریحگاه ترامپ در دوران تعطیلات کریسمس بوده است. در حال حاضر ترامپ در کاخ سفید و در واشنگتن حضور دارد، اما احتمال دارد به زودی دوباره به اقامتگاه خود در مارالوگو بازگردد.
 
جلسه غیرعلنی مجلس با فرمانده سپاه درباره سقوط هواپیما

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس با فرمانده سپاه در روز یکشنبه خبر داد. بهروز نعمتی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: جلسه غیر علنی فردا (یکشنبه) مجلس احتمالاً با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار خواهد شد. به گفته وی، سقوط هواپیمای مسافربری تهران-کی‌یف موضوع جلسه غیر علنی فردا (یکشنبه) مجلس خواهد بود.

پیشنهاد سازمان امور مالیاتی برای سه پله‌ای شدن مالیات حقوق کارمندان

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور: به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس پیشنهاد کرده ایم به جای دو پله‌ای شدن مالیات حقوق کارمندان، سه پله در نظر گرفته شود. اگر مالیات حقوق کارکنان برمبنای ماده ۱۳۱ قانون مالیات‌های مستقیم یعنی ۱۵، ۲۰ و ۲۵ درصد پیش‌بینی شود درآمد‌های مالیاتی حتی از پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۹۹ بیشتر خواهد شد. /فارس

تصمیم سوئد چقدر برای ایران‌ایر خسارت می‌آورد؟

شب گذشته آژانس حمل و نقل سوئد در تصمیمی اعلام کرد که تمامی پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران‌ایر از ایران به سوئد تا اطلاع ثانوی لغو شده است. مسافران هما حالا مجبور هستند با وجود داشتن بلیت این شرکت یا از ایرلاین دیگری که شرکت هواپیمایی ایران‌ایر معرفی می‌کند استفاده کنند و با وجود تغییر ایرلاین راضی به انجام سفر شوند و یا از انجام سفرشان انصراف دهند. هزینه‌های تغییر ایرلاین نیز در صورت افزایش قیمت بلیت با هواپیمایی جمهوری اسلامی است و مشخص نیست ادامه‌دار شدن توقف پرواز‌های هما به این کشور منجر به خسارت چند دلاری برای هما شود. / ایرنا

بحث استعفا مطرح است، اما قضیه نباید نمایشی باشد

سید محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:طبیعی است که احساسات مردم جریحه‌دار شود. اینکه شلیک به سوی این هواپیما تکذیب می‌شود و سرانجام اعلام می‌شود که به اشتباه صورت گرفته است بسیار باعث تاسف است. بررسی شود که چرا اصلا چنین اتفاقی می‌افتد؟ اینجا مشخص است که مدیریت این سیستم کاملا مشکل و مساله دارد. هرچند بحث استعفا مطرح است، اما قضیه نباید نمایشی باشد. بلکه باید به صورت جدی از تکرار این قضایا جلوگیری کرد

آرزو به دلمان ماند که حداقل یک نفر استعفا دهد

شهیندخت ملاوردی، معاون سابق رئیس جمهور در توییتر نوشت که "آرزو به دلمان ماند حداقل یک نفر در این شرایط استعفا دهد". ملاوردی نوشته است: "کمترین پاسخی که برای تشفی خاطر و تسکین افکار عمومی در این لحظات می‌توان داد چسبیدن به این میز‌ها و عناوین چه ارزشی دارد در برابر فوران خشم و سرخوردگی و احساس تحمیق یک ملت؟! "

چه کسانی مسافران هواپیما بودند؟

هواپیما ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی داشت که همه آن‌ها جان خود را از دست دادند. ۱۴۶ نفر از مسافران گذرنامه ایران، ۱۰ نفر گذرنامه افغانستان، ۵ نفر گذرنامه کانادا، ۴ نفر گذرنامه سوئد و ۲ نفر گذرنامه اوکراین داشتند. هر ۹ نفر خدمه پرواز هم تبعه اوکراین بودند. تعداد زیادی از مسافران ایرانی این پرواز دارای تابعیت دوگانه بودند و ۱۴۶ نفر ذکر شده بنا به گفته مقام‌های رسمی، با گذرنامه ایران این کشور وارد شده بودند.

نباید در شرایط جنگی اجازه پرواز داده می‌شد

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر در ابتدا دلیل حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی صادقانه اعتراف می‌شد، اثر منفی کمتری داشت. مسئولان کشور با لاپوشانی اولیه و تعلل در اعلام واقعیت علت سقوط هواپیمای اوکراینی به منافع ملی کشور، اعتماد عمومی و حیثیت دولت آسیب زدند. مدعی‌العموم باید لاپوشانی در اطلاع‌رسانی سریع و صادقانه را به عنوان یکی از تخلفات در این ماجرا بررسی کند/ اعتمادآنلاین
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۵
در انتظار بررسی: ۱۹۳
انتشار یافته: ۱۶۰
خدایا کشور مرا از دروغ و خشکسالی حفظ کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
کسی به فکر آن بنده خدایی که این اشتباه از او سرزده نیست که چه عذاب وجدان وفشاری را تحمل می کند بخصوص اگر محاکمه علنی شود وشناخته شود شزایط برایش بسیار بسیار سختتر می گردد...فقط امیدوارم بتواند چنین فشاری را تحمل کند وباشند افرادی که کمکش کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
واقعا چرا باید به رییس جمهوری که 24 میلیون رای مردم را دارد و رییس امنیت ملی کشور است
باید پس از 48 ساعت اطلاع بدهند ؟
واقعا دولت و مجلس که مثلا منتخبین مردم هستند
چکاره هستند ؟
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
نباید پول کشور واسه غرامت به کانادایی ها هزینه بشه
اگه دلشون خیلی غرامت میخواد برونو از خاوری و شیخ الاسلامی ها بگیرند
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
الهی آمین.
اما خودمونیم مگر خود ما در زندگی روزمره راستگو هستیم که مسئولین راستگو باشن؟!!!
هیتلر خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
اون شب بین یکسری مسئولین اختلاف نظر وجود داشته که پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد رو لغو کنیم یا نکنیم.
که متاسفانه هنوز با هم هماهنگ نشده بودند و آخرش هم همونی شد که نباید میشد.
خان ممدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
کار کار امریکا و انگلیس بوده
انداختن گردن سپاه
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
همینجا اعلام میکنم که خان محمدعلی آقا یدونه ست او هم بنده هستم
این همه اسم!!!!!!
ثبات و استقلال شخصیتی که میگن همینه ها!!!!!!!
علی
| Turkey |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
خان ممد علی ای کاش تو جای اون عزیزان تو هواپیما بودی
علی
| Turkey |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
خان محمدعلی آقاجان ببخشید من فکر کردم خودتی که کامنت نوشتی بنابراین ازت عذر میخوام
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
در جنگ با امریکا چند مورد باید لحاظ شود . جنگ زمینی . هوایی و دریایی و جدیدا جنگ دیگری در امریکا شکل گرفته بنام جنگ الکترونیکی . یعنی با ارسال پالاس . پازازیت های به مانند و مشابه موشک و هواپیمای مجازی به داخل کشور های دیگر باعث میشود که پدافند کشور باعث شلیک به مواضع مجازی شود و این در آینده برای سامانه های دفاعی بسیار درد سر ساز خواهد بود . لذا پس از خلع سلاح شدن پی در پی سیستم پدافندی بعد با جنگ واقعی با موشک های کروز واقعی و هواپیمای واقعی میپردازد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
واقعا که بعضیا خعلی جو گیرن رفتن جلوی دانشگاه شریف و امیرکبیر اعتراض کردن و حرفهایی زدن مقابل نظر هفت میلیون نفری که چندروز پیش اومده بودن تشییع ژنرال سلیمانی
آخه اینایی که نمیدونن دودوتا میشه چندتا رو چرا به شریف و امیرکبیر راه دادن که بیان شعار الکی بدن؟!
علی
| Turkey |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
تابناک به جایی رسیده از قول من مطلب چاپ میکنه و از خان محمدعلی عذرخواهی،فکر کردم هنوز کور سوی اعتمادی وجود داره دیگه این شاهکاره خداحافظ براسی همیشه رسانه دروغ و جعلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
علی جان
احتمالا کار خود خان محمدعلی است...از این کامنتهای فدایت شوم برای خودش زیاد می گذارد باسم دیگری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
علی
یکبار بدون نام کامنت گذاشتم دیدم تابناک بالای کامنتم یک اسم حعلی گذاشت ....از سانسور و تحریف پیام ها که نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
قضیه سقوط هواپیمای اوکراینی بودار ومشکوک است.به نظر می آید قبلا توسط نفوذی ها برنامه ریزی شده تا هواپیما را ساقط کنند آنها میدانستند ایران حتما ازآمریکا توسط موشکها انتقام میگیرد ومتعاقب آن آمریکا هم تهدید کرده بود که ایران را میزند در این میان آنها میخواستند همزمان در صورت حمله آمریکا با این عمل احساسات مردم داغدار را بر علیه نظام برانگیزند تا بخیال خودشان بتوانند از دوجبهه به نظام ضربه وارد کنند. واز طرفی قدرت نیروهای مسلح را تضعیف کنند. وبعد همان نفوذی ها کاسه داغ تر ازآش مدعی خون خواهی شدند ومجددا عواملشان را وارد خیابانها بریزندوبعد از آب گل آلود ماهی بگیرند ونظام را متهم کنند. دلسوزان کشور باید بررسی کنند جه کسانی پشت این قضیه بوده است ودر ضمن بررسی شود در آن شب آن نفری که تنهای ایستاده از سقوط هواپیما فیلم بر داشته چه کسی هست این موضوع در شبکه های مجازی هم درج شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
23:7
شب کجا بود!!!! اذان صبح را هم گفته بودند ونزدیک ساعت شش صبح بود وخیلی ها بیدار از جمله خودم
سلام
استعفای رییس جمهور و کابینه کمترین کار دولت برای سقوط هواپیما می‌باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
اینا از این کارا نمیکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
عقده گشایی
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
چرا سایتهای خبری و روزنامه ها سیاهی نمیزنند. 147 ایرانی هموطن بیگناه کشته شده ، برای لحظاتی فکرکنید که میتونست یکی از اعضاء خانواده هاتون جزء این جمع باشند. ماشالله عین خیالتون نیست..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
فقط دولت ؟؟؟
تا وقتی هنوز درگیر رقابتهای جناحی هستیم هیچ چیز درست نمی شه
این یک خطا ی مهلک بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
این موضوع هیچ ربطی به دولت ندارد کس دیگری باید استعفا دهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
رییس جمهور در این یکی دوهفته چکاره بود چرا رییس جمهور استعفا بده بدبخت تو دنیا باید جواب روسای جمهور رو بده برای کاری که نکرده در داخل هم باید حرفهای شماها رو بشنوه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
به رییس جمهور چه
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
اونی که اسمان ایران رو نبسته باید عزل و محاکمه بشه
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
مگه دولت زده؟
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
دولت و مجلس در کشور ایران کاره ای نیستند ‌. رای مردم هم ارزش سیاسی و کاربردی و سیاست گداری ندارد . مجلس و دولت فقط تدارکات انجام‌میدهند . استعفا باید حارج از دولت و مجلس شکل بگیرد . خوابی بیدار شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
رییس جمهور یعنی نباید خودجوش دستور لغو یک هفته ای پروازها رو میداد؟!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
چرا رییس جمهور؟
نيرو هاي مسلح نه ! سپاه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
زیر یک مجموعه هستن نابغه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
احتمال خرابکاری در این زمینه است چون می توان با هک کردن سیستم ها چه هواپیما و یاسیستم دفاعی این فاجعه را وجود اورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
دقیقا
فقط سپاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
حاک برسرت عنصر کثیف اسراییلی مگر ندیدی مردم نیروهای سپاه را چقدر دوست دارند شما مفسدین دنبال فرصت هسی تا اراجیف ببافید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
پدافند فراتر از هر دو هست. هر چند دل و دماغی برام نمونده راجع به این موضوع چیزی بنویسم ولی چیزی که مشهود است در صحبتهای سردار حاجی زاده، تلاش شبانه روزی نیروهای مسلح برای امنیت کشور است و اینکه چه خطراتی رسانه ای نمیشود تا ما راحت و در امنیت بمانیم و دائما از این و اون گلایه کنیم. خطا جزئی از وجود آدمیست. کاش میدانستیم امنیت چه بهایی دارد و شکرش را میتونستیم بجای آوریم.
آشنا که همه خبر گزاری های دنیا را دروغگو می پنداشتی. حالا
به دروغگویی خود اعتراف می کنی پس نوبت قانون. است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
آشنا فکی میکنه با تهدیداش باید همه ازش بترسند.
دیگر به حرف هیچ مسئولی را باور ندارم
پاسخ ها
خان ممد شاسگول تپه وطن فروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
از بس خاعنی
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
در کشور باید یک نفر مسولیت اقتصادی . نطامی و سیاسی را بپذیرد . در کشور باید یک نهاد نطامی و پاسخگو باشد .
هیچ مسئولی نمیتواند این فاجعه را با خطای انسانی پاک کند

چرا مردم تاوان جنگ دولتهای ایران و آمریکا را بدهند در حالی که خانواده های مسئولان در همان آمریکا در حال خوشگذرانی اند ؟؟؟؟؟؟!!!!
جناب قالیباف ! شما کی مطلع شدین؟ واقعا" تنها کاری که میتونی انجام بدهید همینه که بگوئید : جز تسلیت به خانواده‌های داغدارشان چه می‌توانم بگویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
این آقا از اونها بدتر
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
این خلبان قالیباف چرا همان روز اول حرف نزده یا از موصوع خبر داشته یا از مسایل خلبانی خبر نداره . در هردو حالت .....
ضمن عرض تسلیت به همه ایرانیان بزرگوار به این فرموده فردوسی تمسک جوییم :

ببخشیم و زان پس نجوییم کین / که چندین بلا خود نیرزد زمین

سراینده از سال چون برف گشت / ز خون کیان خاک شنگرف گشت

سرانجام هم جز به بالای خویش / نیابد کسی بهره از جای خویش

بمانیم روز پسین زیر خاک / سراپای کرباس و جای مغاک
خاورمیانه از هزاران سال پیش تا کنون رنگ آرامش و خوشی به خود ندیده. این سرزمین نفرین شده هست. تنها در 100 سال گذشته ملیون ها انسان بیگناه در خاورمیانه جان خود را به دلایل غیر طبیعی و دلایل ناشی از فقر و فلاکت از دست داده اند و متاسفانه تعداد کمی از ساکنان خاورمیانه توانستند با مهاجرت جان خود رو از این نکبت و نفرین نجات دهند.

دوستان دست از زاد و ولد برداردید. نفرین خاورمیانه همیشه با ساکنان آن باقی خواهد ماند پس چه بهتر که با خودداری از زاد و ولد این نفرین و این چرخه فقر و فلاکت رو برای همیشه از بین ببریم.

پیام ساده و دلنشین هست دست از خودخواهی بردارید، منطقی فکر کنید، همیشه آینده نگر باشد و دست از زاد و ولد بردارید. داشتن حتی یک فرزند هم در خاورمیانه گناهی نابخشودنی در حق آن موجود معصوم و بی گناهاست.

بسیاری از ما اگر اختیار به دنیا آمدن خود را داشتیم هرگز حاضر نمیشدیم در خاورمیانه به دنیا بیاییم و زندگی کنیم. متاسفانه حماقت والدینمان و امید واحی به بهبود شرایط در خاورمیانه باعث شده تا شرایط کنونی برای بسیاری از مردم بیگناه خاورمیانه رخ دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
انگلیس و آمریکا هم همینو از ملت میخوان.که جمعیت کشور کم بشه و خود به خود نابود بشه
انگار در این کشور هیچ مسئولی انصاف نداره
از هم اکنون ائتلاف قالیباف در مجلس را در نظر داشته باشید

تبلیغات انتخاباتی قالیباف !!!!!
کی باید استعفا بده.اینا که بررسی کردن شفاف به ملت گزارش دادن.گفتن گردنمون از مو باریکتره.یااونایی که گفتن همه مسافران قطار بیمه بودن یادتون که نرفته یک کم شرف داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
شما الان شرف داری که بعد سه روز تحمیق مردم و کسانی که مجبور شدن واقعیت را بگن داری می گی اطلاع رسانی شفاف ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
یعنی سه روز قبل خبر نداشتند یک موشک کمه و شلیک شده بعد از مدارک آمریکا فهمیدند تعصب انسان را کور می کنه بینا باش و واقعیات رو انتخاب کن اگه پرواز داخلی بود بیچاره خلبان مقصر حادثه بود شک نکن
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
تعداد کشه ها در عراق را ۸۰ نفر گفتند ولی در پایتخت کشور موشک اشتباهی به هواپیما خورده . انوقت بیخ گوششان هیچکدام خبر ندارند .
ماه هیچ وقت پشت ابر باقی نمیمونه.
تابناک تو نمی‌خوای بابت انتقال دروغ و ساختن دروغ (که از اولی زشت‌تر است) عذرخواهی کنی؟
تو رسماً شایعه‌سازی کردی تابناک. از مردم که نمی‌ترسی، از خـــدا بترس
تابناک ، مردم با بصیرت ما با حضور پر شور خودشون در خاکسپاری سردار دلها نشون دادند که پشت ولایت رو هیچ گاه خالی نمی کنند.حادثه سقوط هواپیما بسیار تلخ بود ولی ما نشون دادیم که هیچ اتفاقی باعث نمیشه رهبر عزیزمون تنها بمونه.
امروز سردار حاجی زاده فرمودند: حدود ساعت 12شب یک سامانه پدافند در نزدیکی فرودگاه درمحلی حساس درست بر سر راه هواپیماهایی که به سمت کیف میرفته اند قرا رداده شده و5تا 6ساعت بعداین فاجعه بوقوع پیوسته.سوال اینست که چرا مسئولین سپاه این موضوع به این مهمی را به فرودگاه امام اطلاع نداده اند؟ اینکه میگویند هواپیما چرخش کرده به سمت پدافند رفته وباعث شده که موشک شلیک شود درست نیست، چون هواپیما در مسیر خودش حرکت میکرده ولی اون پدافند اومده سر راه هواپیمای مسافری قرارگرفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
با وجود زحمات فراون ایشان، اما صحبت هایشان پر از تناقصات فراوان بود

مسئولین اگر سعی کنند کمتر صحبت کنند و حدقل قبل از صحبت با چند متخصص صحبت کنند ابن اشتباهات تکرار نمیشد

متاسفانه وقتی بدون هماهنگی عمل میکنید نتیجه همین میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
باز دارند به گردن امریکا و بقیه جز خودش می اندازند
تا عذر خواهی و استعفا نکنند
نامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
اگه مطلب من رو بزاره برو پایین علتشو بخون که چرا به فرودگاههای مملکت چیزی نگفته بودن
عذرخواهی می کنم و پشیمانم ولی استعفا نمی دهم فکر بد نکنید
مجلس غیر علنی شورای اسلامی
محیط زندگی انسان مهمترین عامل در سلامت فرد هست. شما وقتی در یک محیط پر استرس زندگی کنید، در یک جامعه با مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراون، هر روز صبح با اخبار بد و ناراحت کننده برای شما شروع بشه همه اینها باعث میشه تا بدن انسان با تولید هورمون هایی مانند آدرنالین و اکسیتوسین شرایط بدی ایجاد کنه که در نهایت وقتی این شرایط مستمر و همیشگی باشه باعث تضعیف سیستم دفاعی بدن و افزایش احتمال ابتلا به انواع مختلف بیماری ها خواهد شد.

دوستان من آلزایمر، چاقی، افسردگ، بیماری های قلبی و عروقی و آسم تنها تعدادی از بیماری هایی هستند که ارتباط آنها با فشارهای عصبی و تنش های محیطی در زندگی انسان ثابت شده.


امیدوارم همیشه سالم و تندرست باشید و با پیشگیری از بیماری ها هرگز گذرتون به مطب پزشک و بیمارستان نیفته چون در غیر این صورت دودمانتون به باد میره و باید زندگیتون رو حراج کنید و بریزید در جیب برخی پزشکان عزیز، طماع و حریص که تنها چیزی که در آن متاسفانه تخصص و صلاحیت ندارند طبابت هست چون به اصول اولیه انسانی و آن قسمی که خورده اند هرگز عمل نمیکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
الان این نظر تو چه ربطی با خبر بالا داشت؟ خدا شفات بده.
جلوی رودخانه و جریان آب رو هیچ وقت نمیتونید بگیرید
اقای روحانی همانند زمان گران شدن بنزین همزمان با مردم عادی از این رویداد خبر دار شدند رئیس شورای امنیت ملی همانند مردم عادی زندگی میکند دستگاهها به ایشان خبر نمیدهند ؟؟؟؟ ر ئوسای جمهوری سایر کشور ها به ایشان خبر دادند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
وي در هر دو مورد راست گفته است. اگر خوب به محتواي سخن او و جايگاهي که دارد؛ دقت شود خواهيد ديد که وي هيچ کاره است.
ظاهرا قبل از حمله ایران در تمام عراق مردم می دانستند قرار است حمله بشود
مردم می دانستند نه فقط دولت عراق
مثلا در کردستان عراق از قبل آژیرهای خطر به صدا درآمده
آیا بهتر نبود در ایران هم خبر می دادند تا آنهایی که می خواستند با هواپیما مسافرت کنند تصمیم بگیرند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
مردم ایران هیچ و قت خودی نبودند. یک نگاهی به سیاست خارجی کشور متوجه میشید که مسئولین دغدشون بیشتر ساکنان کشورهای عربی هستند تا مردم ایران
دوستان
اصلا به جنگ با آمریکا فکر نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
کی فکر کرد؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
هنوز جنگ نکرده ۲۵۰ تا کشته دادیم اونها هیچ
چطور ممکن است هواپیمای مسافربری که دارد از تهران دور میشور را با موشکی که دارد به سمت تهران می آید اشتباه گرفت؟ هم جهت و هم سرعت اینها کاملا متفاوت است
موج سواری دکتر جهادگر خلبان هم آغاز شد!!!!
حالا همه می خوان بگن من دروغگو نبودم گفتند این طوربگید!!!!!!!
شهیندخت ملاوردی، باید استعفا رو از خودش شروع کنه، ایشان و خانم ابتکار مثل سرجهازی در تمام دولت های اصلاحت و 8 سال دولت هاشمی همیشه در ریاست جمهوری بودند بدون اینکه وجودشون کوچکترین بازدهی برای مردم و کشور داشته باشد.

شما نگاه کنید ببینید یک تولید کننده که حداقل 10 نفر را شاغل نموده و برای کشور تولید داره میکنه چقدر برای کشور مفید هست یا یک کشاورز اما متاسفانه این ها باید مالیات سنگین بدن، آن وقت امثتا شهیندخت، معصومه، وزرا ، نمایندگان مجلس، اعضای هیات علمی دانشگاه ها، پزشکان، کارکنان شرکت نفت نه تنها مالیات نمیدهند بلکه بالاترین افزایش حقوق ها و پاداش ها رو هم دریافت میکنند

این راهی که کشور در اون قرار گرفته راه یک جاده بن بست هست و باید تا دیر نشده مسیر عوض بشه و صدای مرد مفلوک و بیچاره که بیش از 90 درصد مردم ایران هستند شنیده بشه و مشکلات آنها حل بشه و حل شدن مشکلات مردم هم در کوتاه ترین زمان ممکن قابل اجرا هست مثلن با حذف مالیات ها، حذف تعرفه گمرکی، رایگان شدن آب، برق، گاز و تلفن برای تولید کنندگان و مردم عادی و تعطیل کردن دو فرغون ساز عمده کشور و واحدهای ستادی تمامی وزارت خانه ها

امروز شما با یک سایت اینترنتی میتونید کاری که الان در ساختمان های وزارت خانه ها با 2000 نفر مفتخور که 1500 نفر از آنها سمت مدیریتی دارند و حقوق های بالای 50 میلیون تومن میگیرن، انجام میشه را با 10 نفر انجام بدید

بسیاری از مشکلات کشور ما هیچ ارتباطی با تحریم ها ندارد چون ایران یکی از ثروتمند ترین کشورهای دنیا است بلکه ریشه اصلی مشکلات ما بی کفایتی، نداشتن صلاحیت و تخصص افرادی هست
چقدم که تکذیب های شما موثقه....
پشیزی برای مردم ارزش قایل نیستید.
چرا دروغ میگید؟!!!!
مگه دروغ گو دشمن خدا نیست؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
نه احتمالا شدن آمریکاست
مردم شریف ایران پیشاپیش اتفاقاتی که قرار هست در روزهای آینده به وقع بپیوندد را به همه شما تسلیت میگویم چون ظاهرن وارد چرخه تکرار سوانح (وقع یک سانحه برای کم اثر کردن تاثیرات سانحه قبلی) شده ایم.
فقط وای بر سر چپ و راست و اعتدالی و تمامی مسئولین بی اخلاق و بی دین
واقعا نمی دونیم چطور مسئولین این کار می تونن دوباره سرکار باشند؟!!
چرا این قدر استعفا دادن براشون سخته؟!!
خداقل برای آسودگی وحدان خودشون و تسلی خاطر کوچک برای بازماندگان استعفا بدهند.
این همه جوان به آسمانها پر کشیدند، کودکان کشته شدند ، خانواده ها داغدار شدند. ما از رئیس جمهور میخواهیم برخورد سختی با مخفی کاران انجام دهد.
به خانم مولاوردی باید گفت بهتراست تمام نمایندگان مجلس و خودش استعفا کرده تا بقیه مسولان هم استعفا کنند.
باید مسئولینی که دستور لغو تمام پروازهای اون روز رو صادر نکردن و یا در انجامش کوتاهی کردن معرفی و مجازات بشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
موافقم خطای اصلی اینجا اتفاق افتاده وگرنه درشرایط جنگی در یک لحظه اپراتور چه تصمیمی می تونسته بگیره
شاید بتوان هر سال از 13 تا 20 دی ماه را به عنوان هفته ایران یا هفته تاریخ ایران ثبت کرد زیرا در این هفته تمام تاریخ خلاصه شد شهادت شخصیت مهم سو مدیریت کشته شدن مردم در حوادث مختلف دروغگویی جنگ سیل زلزله تحریم
خدا رو شکر کنید که جنگ نشد . واقع بین باشیم و صادق .
دست از شعار برداریم و اگر واقعا به فکر مملکت هستیم با همه دنیا تعامل کنیم و از در صلح و دوستی وارد شیم.
واقعیات کشور ما ، توان ما ، اقتصاد ما و تکنولوژی ما مشخص هست بیش از این واقعا به صلاح نیست این روند ، مگر بخواین مملکت رو نابود کنید.
همه میدانستند
ندادن جعبه سیاه به بوئینگ که بلا فاصله بعد از حادثه اعلام شد ، نشانه آشکارشدن موضوع بود
ای نماینده عزیز به چند دهه و یا حداقل به چندسال نمایندگی خودت نگاه کنید ببینید آیا با مردم صادق بودید، به مردم فریب و حیله و دروغ نگفتید که الآن باید وضعمون اینطوری نمیبود. آیا شماها برای مردم کارکردید یا برای جیب خودتان.
گفتند که گزارشها نشون میداده موشکهایی به سمت ایران شلیک شده و همین باعث شده اپراتور به خطا بزنه. چند تا سوال : 1) موشک رو که از حیاط پشتی خونه شلیک نمیکنن. از بیرون مرز شلیک میشه و تا به تهران برسه کلی رادار میتونه اونو شناسایی کنه . 2) از این تعداد موشک فرضی که به سمت ایران شلیک شده بوده اون شب، چه تعدادیش به زمین خورده و چه تعدادیش در هوا معدم شده؟ جواب : هیچ. این یعنی اصلا موشکی به سمت ایران شلیک نشده بوده و صحبتهای فرمانده هوا فضا زیاد با عقل جور در نمیاد.
خانم ملاوردی چه طور دولت داشت پشت هم فاجعه به بار می آورد(قطار،معدن،سیل و...) چنین دخواستی از همکاران دولتیش نمی کرد حالا داره برای تسکین غم مردم نسخه استعفا می پیچه!!!
خانم ملاوردی شما اگر راست می گویید 6 سال بما دورغ گفتید ملت را به سمت بدبختی کشاندید با برجامتان چرا استعفا ندادی
در گفتگوي ازاد با درستانم من موضوع اصابت
موشك را قبول نميكردم و ميگفتم سناريوي غربي
عليه ايران است، من هميشه از مسئولين كشورم
در صحبتها با دوستانم حمايت ميكردم
اما ...
خدايا دعاي داريوش كبير يادم امد
كه ميگفت خدايا اين كشور را از دروغ
در امان بدار
بررسی ها ی انجام یافته نشانگر وجود معضلات اساسی در سیستم پدافندی کشور است که بایستی رفع گردد ایراد اول عدم شناسایی دقیق اهداف دوم اینکه رده های تصمیم گیری آنلاین در دسترس نبوده است.
تابناک تو فقط سانسور کن............تابناک تو تصمیم نداری از مخاطبانت بابت اطلاعات اشتباه عذرخواهی کنی؟؟؟؟؟هرچند که اصلا برات مهم نیست
با عرض تسلیت درگذشتگان این حادثه این چه موضعگیری است از دشمنانتان یاد بگیرید که از نیروهایشان چگونه دفاع میکنند الان موقع گوسفند کشی جریان ضد انقلاب و مزدوران داخلی انها است امریکایی ها عمدا هواپیمایی مسافری ما را ساقط کردند وبه بانی ان پاداش ولی توانستد افکار عمومی خودشان را مدیریت کنند ما خواهیم دید دولتیها طبق معمول چی جوری ما رابدهکار غربی ها میکنند
یه عده زخم خورده از انتقام سپاه از امریکا وتشییع پیکر یک عضو سپاه انهارا دیوانه کرده واین حادثه را حتما بهانه می کنند چون فتنه گرند انها که شیطانن
من هم مثل شما همین صبح جمعه فهمیدم سه روز دروغ شنیدیم .
خدایا تا کی صبر می کنی
متاسفانه در یک رسانه آمریکایی و در هیچ فریومی حتی یک نفر اعلام نکرده برادرم پدرم فرزندم در حملات موشکی ایران کشته شده. چرا واقعا این قدر دروغ؟؟؟ چرا تعداد کشته شدگان و دستگیری ها ی آبان ماه گفته نشد؟؟؟ چرا می خواستیم قضیه سقوط را ماست مالی کنیم و وقتی دیدم نمیشود لو دادیم؟؟؟ چرا یک نفر در این همه رسانه مخالف جنگ ترامپ در آمریکا عکس یک سرباز کشته شده را نگذاشته است و اسمی نبرده است؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
در جنگ عراق هم گفتند کسی کشته نشده چند ماه بعد به تدریج گفتن اشکال اینجاست که تو ایران همه چی برعکسه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
به احتمال بسیار بالا به نظر می رسد که آمریکا در حمله موشکی ایران تلفاتی نداشته است مهمترین دلیل آن است که نیروهای آمریکایی چند ساعت قبل از شروع حمله از آن آگاه شده بودند و به همین دلیل امکان رفتن به پناهگاه های مجهز برای آنها فراهم بوده است
دوم اینکه در کشور آمریکا مثل ایران نمی توان به رسانه ها و مردم به راحتی دروغ گفت چرا که دروغ گفتن و یا مخفی کاری در کشور آنها بر خلاف کشور ما جرم و گناه بزرگی است و تاکنون چند بار ترامپ مسئله عدم وجود تلفات را در سخنرانی های خود تکرار کرده است . ترامپ هر چقدر هم که احمق باشد با وجود رقیبان سرسختی که دارد و رسانه های آمریکایی که دنبال کوچکترین دروغ یا خطای رئیس جمهور هستند بعید است که چنین حماقتی را مرتکب شده و این دروغ را که برای مردم و رسانه های آمریکا بسیار مهم است در این زمانی که نزدیک انتخابات است تکرار کند
سوم اینکه در پایگاه عین الاسد به غیر از نیروهای آمریکایی و عراقی ، از 5 کشور دیگر نیز نیروی نظامی حضور داشته اند و همگی اعلام کرده اند که در حمله تلفاتی نداشته اند که بخاطر اطلاع قبلی آنها بوده است. دروغ گفتن 6 یا 7 کشور بطور همزمان خیلی بعید است
در نهایت می توان گفت که ایران با اقدامی هوشمندانه و عاقلانه سعی کرده است با خبر دادن به نیروهای آمریکایی از کشته شدن آنها و افزایش سطح تنش و بروز یک درگیری وسیع جلوگیری کند
حمله موشکی خطا انسانی بود آیا پنهانکاری هم خطای انسانی بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
اساس سیاست آمریکا و امپریالیسم بر دروغ و خباثت است
شما این مطالبو بر اساس کدوم واقعیت نوشتید؟!
تصور کنید اگر آمریکا حمله می کرد. آنوقت چه تعداد از این خطاهای انسانی پیش می آمد. آنوقت مردم ایران باید مارادونا ول می کردند مواظب غضنفر می شدند
آیا حذف و تطبیق رتبه های عادی در شیوه نامه جدید رتبه بندی معلمان، قانونی است؟

با توجه به اینکه در بخشنامه جدید رتبه بندی که به تازگی ابلاغ شده، هیچگونه اشاره ای مبنی بر لغو بخشنامه سال ۱۳۸۹ موضوع ضوابط نحوه ارتقای كارمندان در طبقات و رتبه‌های جدول حق شغل (بخشنامه ۵۵۵۸۸/۲۰۰ مورخ ۱۳۸۹/۱۰/۲۷) نشده است، لذا وزارت آموزش و پرورش اجازه حذف رتبه های عادی موضوع بخشنامه فوق الذکر را ندارد و صرفاً می بایست رتبه های حرفه ای موضوع بخشنامه ۱۲۳ سال ۱۳۹۴ را تطبیق دهد و چنانچه موضوع بخشنامه سال ۱۳۸۹ را کنار بگذارد، طبق قانون، فرهنگیان حق طرح شکایت در دیوان عدالت اداری را برای خود محفوظ می دارند.

لطفاً معاون برنامه ریزی و مدیرکل تشکیلات اداری وزارت خانه صراحتاً اعلام نمایند که تکلیف بخشنامه های سال ۸۹ و سال ۹۴ چگونه می شود؟ با اجرای رتبه بندیِ جدید، همکارانی که بعد از تاریخ ۹۸/۷/۲ و پس از ۶ سال انتظار، مشمول ارتقاء رتبه می شوند کاملاً متضرر شده اند. اگر آموزش و پرورش رتبه های عادی(نه حرفه ای) را حذف نموده بایستی علت آن را کتباً اعلام نماید.
مجدداً یادآوری می شود که این بخشنامه، مصوبه مجلس شورای اسلامی و مشمول کلیه کارمندان دولت می باشد که وزارت آموزش و پرورش حق حذف آن را ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
یک حقوق مفت بالای 5 میلیون تومن در ماه دارید میگرید و 6 ماه از سال هم تعطیلید، درس هم که نمیدید و بازدهی هم که ندارید. برید خدا رو شکر کنید همین حقوق رو هم بهتون میدن و اینقدر طلبکار کشورتون نباشید چون خیلی از مردم ایران دستشون به همین هم نمیرسه و حتی حاضرن با نصف حقوقی که الان شما داری میگری با تحصیلات بالاتر بیان و کار شما رو انجام بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
برو خدات رو شکر کن ، واقعا این نیروهای تازه کار خیلی پرتوقع هستند ، روزی که من استخدام شدم حقوقم یک چهارم نیروهای با سابقه بود ولی حالا تقریبا یک نیروی تازه کار تصف یه باسابقه دریافتی داره ؟؟؟
وقتى پهباد امريكا را درجنوب كشور توسط پدافند هوايى ساقط شد گفته شد يك هواپيمايى نظامى سرنشين دار درحال حركت بوده واكاهانه مورد اصابت قرار نگرفته وترامپ هم از اين بابت تشكر كرد حالا چطور ميشود سيستم پدافندى درحومه مهمترين فرودگاه كشور وپاى تخت كه حتما بايد پيشرفته تر باشد قادر به تشخيص نبوده است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
افرادی که پشت دستگاهای پدافندی هستند دروس کلاسیک نطامی و دانشگاهی را نخواندند بلکه مواردی از درگیری چریکی به انها اموزش داده شده است
خطای محاسباتی بوده بی جهت فضا را التهاب نکنید سپاه در تامین امنیت کشور جانفشانی می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
التهب یلتهب التهاب
قبل از اینکه مردم در سیل سیستان و بلوچستان و بندر عباس بمیرند به دادشان برسید
سامانه موشکی که هواپیمای مسافربری را با موشک کررررروز اشتباه گرفته!!!!!!!!!!!!احتمالا ساخت روسیه بوده!!!!!!!تابناک جان ببخشید که از روسیه انتقاد کردم!!!!!!
چرا. کنترل این سامانه های پدافند به نیروهوایی ارتش سپرده نمی شود.
چرا ارتش موضع گیری نمی کند. اصلا ارتش داریم
اقای قالیباف... با این حرفها رای نمیاری. فکرت راحت...... بنظر میاد هنوز تمام واقعیت رو نمیگن. واقعیت چیه که تو فاصله کم وارتفاع پایین و هواپیمای پهن پیکر با کد شناسایی یا هر اسمی غیرنظامی با مجوز رسمی درحال دورشدن رو موشک کروز درحال نزدیک شدن فرض بشه و جالب اینکه چطوراین مثلا موشک از مرز رد شده و هیچ راداری متوجه نشده؟؟؟ و شلیک مرگبار؟؟؟ لااقل یه هشدارمیدادن . باورکردنی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
برای همین باید بیشتر تحقیق بشه چرا به اوپراتور گفتن موشک کروز سلیک شده ظ. کی بهش این اطلاع را داده ؟ ممکنه با جنگ الکترونیک سیگنال اشتباه بهش دادن که موسک را شلیک کنه خوب موشک بعد سلیک به سمت شیی پرنده میره تا بهش بخوره حتم دارم این ترفند نظامی امریکایی ها بوده اوپراتور مقصر نیست سیستم فریب داده سده باید تحقیق بشه باید بیشتر بررسی کنند
واقعا فکر میکنین نظر مسئولینی مانند قالیباف چقدر برای مردم مهمه؟!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
هیچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
خیلی
متاسفانه ما متوجه شدیم که
اولا مسولین خودمان با ما صادق نیستند نه در ماجرای حوادث آبان نه سقوط هواپیما
ثانیا این کشورهایی که همیشه دشمن خطابشان می کردیم آمریکا انگلیس فرانسه کانادا و استرالیا بودند که حقیقت را گفتند و روسیه و چین هم که از جنس خودمان هستند پنهان کار و منفعت طلب
یک سوال مهم چرا هرگاه ایران در مسائل مهمی بین المللی دست پیش داره یک اتفاق می افتد که شرایط برعکس می شود بطور مثال زمانی که ایران قایق انگلیسی را بدلیل ورود به ابهای ایران توقیف کرد عده ای به سفارت انگلیس حمله کردند و باعث شد روابط ایران واروپا دچار مشکل بسه. زمانی که شیخنمر توسط عربستا اعدام شد وجامعه جهانی علیه او بودند حمله به سفارت عربستان و این مرد اخیر بطور حتم یک نفوذی در سطوح بالا رخنه کرده و آنقدر نفوذ داره که سیستم اطلاعاتی کشور خبر داره البته این نفوذی نیروهای متعددی در قسمت های مختلف داره .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
انگلیس هم‌باید به سفارت ما در انگلیس با ترقه و اتش بازی و اتیش کشیدن پرچم انجام‌میداد . چرا نداد ؟ این دیگه خیلی حرف داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
آخه برادر محترم کدوم کشور بعد از 2 روز موضوعی مشابه را مشخص کرده؟ ایران در 48 ساعت قبول کرد. این بی سابقه است. آمریکا و روسیه هیچوقت زیر بار خطاشون نرفتند. بعد از 2 سال از مرگ خاشقچی هنور سعودی ملعون قبول نکرده. چند مدت پیش در روسیه انفجار اتمی رخ داد کسی مسئولیتشو گردن نگرفت و عذرخواهی نکرد.
اتفاقاً از صداقت سپاهیان و نظامیانی که با خونشان امنیت را برای ما مهیا کردند باید تشکر نمود
قالیباف مواظب باش با این موضع گیری تند سرت را به باد ندهی!!!! تو که یک خلبان هم هستی نمی گی این چه وضعیه میخواهی اینجوری وارد مجلس شوی خخخ
چرا باید رئیس جمهور استعفا کند در این خصوص عملکرد نیروهای مسلح چه ربطی به رئیس جمهور دارد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
قابل توجه کاربران نطریه پردازی که خیلی از تدارکاتچی انتطار دارند . بیخودی جوسیاسی کشور را بهم نزنید هرچی میکشیم از دست شما های هستند که حتی الفبای اخلاق و سیاست را نمیدانید با غوغاسالاری فقط برای کشور هزینه ایجاد میکنید که باعث گرانی و تورم و جنگ و کشتن مردم‌میشوید
کمترین خواسته مردم استعفای آقای روحانی است ایشان باید چطور ثابت کند که توانایی اداره کشور را ندارد؟ در همین ماجرا هم دولت می رفت که با دروغ از کنار خون این افراد بگذرد که نتوانست باز هم خدا را شکر که اینها صاحب داشتند و کانادا و آمریکا دفاع کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
دولت ومجلس کلا هیچ کاره هستن
این اتفاق ها که در اثر خطای انسانی است در همه جای دنیا می افتد. هر چند که این حادثه برای همه مردم ایران غم انگیز است اما غم انگیزتر اینست که همدیگر را متهم کردن و برای دلخوشی استکبار جهانی یک عده دنبال گرفتن ماهی خودشان هستند. در این شرایط با ایجاد کردن جنجال کشته ها را زنده نمی شوند. پس یک عده که اصلاً هیچ دلسوزی برای هم وطنان از دست رفته ندارند، دنبال پیرآهن عثمان نروند.
داغ عزیزان بر همه ما سنگین است اما مواظب موج سواری ارتش سایبری منافقین باشیم. لاشخورهای سیاسی که هر اتفاق برای آنها بهانه خوبی برای سیاه نمایی و خدمت به ارباب است.
واقعا دیروز عصر به رییس جمهور رو از شلیک موشک مطلع کردن , رییس جمهور باید قبل از هر کسی مطلع میشد و همه افراد مطلع را عزل کند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
رییس جمهور بی تفنگ چرا باید از نفنگ سر در بیاره . . پشت سر هم این‌مطلب را تکرار میکنی . رییس جمهور و مجلس با شرایطی که بوجود امده باید حذف شوند و جای ان باید نهادهای انتصابی قرار گیرند و مسولیت ها را بپدیرند .
چرا مسوولان برای اطلاع رسانی به اولین چیزی که فکر می کنند تکذیب است
وقتی سی سال پیش امریکا هواپیمای ایران ایر رو زد و اعلام کرد به اشتباه با یک هواپیمای f-14 هدف قرارداد، همه مسئولان گفتند مگه می شه هواپیما مسافری و با جنگی اشتباه کرد و مسئولان این جنایت باید محاکمه شوند.

حالا چطور هواپیمای مسافری با موشک کروز اشتباه گرفته می شه !
از صميم قلب ارزو كردم هواپيما موشك نخورده باشه قلبم شكست خدا به همه صبر بده
عاملان باید مجازات بشن
دوست عزیز معلمی که از وضعیت حقوقت راضی نیستی هر چه زودتر برو بیرون هزاران نفر حاضرن با نصف حقوقت کار کنند ، یادش بخیر یه زمانی تو کشور طرف حداقل ۱۰ سال حق التدریس حاضر بود خدمت کنه بدون هیچ چشم داشتی ، واقعا این نیروهای تازه کار خیلی پررو تشریف دارن ، شما اگه هنر دیگری داری بفرما ؟؟
در حالی که ترامپ تو تعطیلات هستش وزارت دفاع و نظامیان اون کشور طرح ترور سردار سلیمانی را میریزند و بعد اجرا ترامپ از خواب بیدار شده میادهمه تقصیرها را به گردن میگیره و میگه من گفتم ! از اون بدتر برای تبریه نظامیان میگن ما چند تا طرح دادیم نمیدونیم چرا ترامپ اینو انتخاب کرد! یعنی وقتی دیدند هوا پس هستش باز هم نطامیان را از ابن کار مبرا و منزه کردن و تقصیر جنایتکارانه بودن عملشونو گذاستن گردن ترامپ ! یعنی کسی که احتمالا سال دیگه و در بهترین حالتش چند سال دیگه رفتنی هستش ! حالا شما بیا با این ملت که این نبمچه امنیت و اقتدار و استقلال مملکتشونو وامدار همین نظامیان و همین موشک ها هستند مقایسه کن ؟ جلوه دیگه این مقایسه در خودداری امریکا از ارایه هر نوع اطلاعات ناشی از حمله به پایگاه گرفته تا اینکه ترامپ میاد میگه از بروز جنگ جلوگیری کردم با اعلان نکردن کشته و مجروحین و خسارتها و ایجاد جنگ الکترونیک در واقع تونستند با یکپارچگی خودشون و دست بالای در نقشه های جنگی نوع جدید از نوع حقه های جنگی مدرن !!! برنده را بازنده و بازنده را برنده معرفی کنند اونم با بدترین حالتش ! جنگ الکترونیکی که منجر به این میشه که فردا هر اوپراتوری جرات شلیک به پرنده های متخاصم را از دست بده و دست و دلش بلرزه .
چند پیشنهاد جهت بهبود اوضاع اقتصادی کشور
۱_ قیمت بنزین هر چه زودتر به قبل برگرد
۲_ تمام حقوقها بین ۳ تا ۷ میلیون تعدیل شود
۳_ مالیات نجومی بگیران و پزشکان اخذ گردد ،
۴_ بودجه نها دهای موازی کار قطع گردد
۵_ حل مشکلات داخلی در اولویت باشد
۶_ برای یک سال هم که شده بی خیال کشور ها باشیم
استعفای واقعی و نه تعارفی عذر خواهی از تمام خانواده های ایرانی و غیر ایرانی که در این فاجعه جان باختند حداقل کاری است که اگر ذره ای احساس مسئولیت در مسئولین باشد انجام خواهند داد! در شگفتم که چرا در ایران هیچگاه مسئولی استعفاء نمیدهد؟!
آنها فقط به وظیفه خودشان عمل می کنند همانطور که کارگر معدن یا کارگر سکوی نفتی یا کارگر نانوایی یا یک معلم و...به وظیفه شان عمل می کنند. و اگر ثابت شود خطای صورت گرفته باید مجازات بشوند
آقای تابناک؛توکه هیچ کدام ازنظرات منرانمیگذاری ولی انصافااینرابذار؛خانم مولاوردی که منتظراستعفای دیگرانی اتفاقا خودتووآشناومجیدانصاری وظریف بایداستعفابدهیدکه باتئوریزه کردن تسلیم ودادن پالس به آمریکاکه منشاهمه این فجایع بشوداگرهمین هواپیماانتحاری بودوبه تهران میخوردیقه مسئولین نظامی رامیگرفتیدکه چرانزدی؟خودتان راجای اپراتورپدافندبگذاریدبعدقضاوت کنید
نفوذیهایی که در سیستم پدافندی اختلال ایجاد کردند و به دروغ گفتند راکتهایی به سمت ایران شلیک شده است باید پیدا شوند. در ضمن چرا آن فردی که ویدئو را ضبط کرده اینقدر خونسرد است؟ آیا او قبل از این حادثه آماده بوده؟ چه کسی در آن موقع شب هوس فیلمبرداری به سرش می زند؟ آیا می دانید که اولین فردی که این ویدئو را پخش کرده از کارکنان رسانه سعودی اینترنشنال بوده؟ دشمنان از عظمت خون شهید سپهبد سلیمانی به هراس افتادند و از اتحاد مردم ناخوشنود گشتند و لذا با کمک نفوذیهای داخلی این دسیسه را رقم زدند. حال هم برخی ناآگاهان پیاده نظام دشمن شده اند و به کوبیدن مهمترین بخش دفاعی کشور می پردازند. ننگ بر این افراد وطنفروش. به این خائنین می گوییم که سیل جمعیتی که برای تشییع پیکر مطهر سردار دلها آمدند را فراموش نکنید. آنان شما را ذلیل می کنند. درود بی پایان ما به سردار شجاع و مرد ایرانی آقای حاجیزاده.
بی کفایتی بحدی است که نه با استعفا و نه با محاکمه پاک میشود،
مگر با استعفای چند نفری دل بخون نشسته داغدیدگان و یک کشور غرق در ماتم این عزیزان آرام گیرد. با زیر بار نرفتن و نپیذیرفتن بموقع نمک بر زخم این عزیزان ریختن.
شهیندخت ملاوردی، معاون سابق رئیس جمهور در توییتر نوشت که "آرزو به دلمان ماند حداقل یک نفر در این شرایط استعفا دهد". ملاوردی نوشته است: "کمترین پاسخی که برای تشفی خاطر و تسکین افکار عمومی در این لحظات می‌توان داد چسبیدن به این میز‌ها و عناوین چه ارزشی دارد در برابر فوران خشم و سرخوردگی و احساس تحمیق یک ملت؟! "
هرچه بدبختی میکشیم از دولت شماست
اینهمه ادم کشته شد
بگردید دنبال مقصر
تا کی؟
با سلام خدمت تمام هموطنان عزیزم
اینجانب ن وابسته به جایی هستم و ن کسی گفته حرفی بزنم فقط از روی غیرت ایرانی بودن این حرف رو با شما میزنم
1- اولا سانحه موشکی که اتفاق افتاده عمدی نبوده؛فرمانده هوافضا سپاه با شجاعت کامل اومد حرف رو صادقانه زد.
2-کسی که مسئول این حادثه هم سپاه نبوده
3- در جنگ حلوا خیرات نمیکنن،ایران هم در جنگ بود آن روز فقط جنگ ایران کمی با جنگ عراق ؛سوریه و ...فرق داشت
4- اگر توییت شهروندان آمریکایی رو بخونید متوجه میشدید که اونا این حادثه را به ترامپ ربط دادن و عامل تنش در منطقه دونستن...
5- چندیدن و چند سال از عمر نظام وانقلاب اسلامی میگذره که الحمدا.. در آرامش کامل بسر بردیم و تحصل کردیم و جوانانمان را به خانه بخت فرستادیم و .... این هم از برکت انقلاب بوده
6-سپاه در تمام این سالها در کنار هموطنان یار ویاور مستضعفان و مظلومین عالم بوده و هست _سیل _سپاه-زلزله_سپاه_جنگ_سپاه و ..... کارها و خدمات عمرانی و آبادانی زیادی که زبان قاصر از گفتن اونهاست
مردم -برادارن و خواهران عزیزم این متن رو جوانی نوشته که از تحصیلات عالی برخورداره ولی خدارو شاهد میگیرم به هیچ جایی وابسته نبوده و نه هستم
شمارو به حق بی بی دو عالم قسم میدم در این شرایط بحرانی پشت نظام و انقلاب قرار بگیرید تا گزندی به ایران سرزمین دلیران و سرزمین مادریمان وارد نشود
یاد بیارید زمان جنگ رو من که جنگ رو ندیدیم و لی کسانی دیدن و گفتن که مردم در آن سالها کنار هم بودن و پشت انقلاب و هم بودن شما هم پشت هم باشید
برادران وخواهران گرامی یاد بیارید حماسه حاج قاسم رو
یاد بیارید حماسه های غرور آفرین دیگر رو که پشت به پشت هم بودیم برای سرافرازی ایران
پاینده باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
شما نست به زمان جنگ قد نمیده نه ؟
آرامش داشتی زمان جنگ ؟
خانم ملاوردی بفرمایند چرا در سانحه قطار آرزوی بر دل مانده را با همکارشان جناب آخوندی در میان نگذاشتند.
نقش وزیر راه و شهرسازی که وزیر مستقیم در این جریان است کجاست چرا در آن شب وزیر راه مسولیتش را انجام نمی دهد آیا نباید وزیر استعفا دهد یا علاوه بر این محاکمه شود فرودگاههای مسافری زیر نطر کدام وزارتخانه است سازمان هواپیمایی و رئیس آن معاون کدام وزارتخانه است مجلس مطابق وظیفه اش از کدامین وزارتخانه باید علت را جستجو کند مگز می شود در شرایط جنگی فرودگاهها باز باشند در صورتیکه در یک همایش رزمی فرودگاههای کشور بسته می شوند
واقعا متاسفم كه به من ميگن ايراني برخی هم اسمشون و ايراني ميزارن
از خودم معذرت ميخوام
سلام
یک سوال آزار دهنده داشتم که جوابی براش ندارم و اونم اینه که با توجه به اخبار و منابع زیادی که ذکر کرده اند آمریکایی ها حداقل 6 ساعت قبل از حمله موشکی به پایگاه هاشون، از این حمله مطلع بودند، چگونه بالاترین سطوح امنیت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح با اینکه پدافند در بالاترین سطح آماده باش بوده، با توجه به خطرات بسیاری که پاسخ آمریکا می توانسته برای پروازهای غیر نظامی ایجاد کند، آنقدر از عدم پاسخ آمریکا مطمئن بوده اند که نخواستند حتی برای چند ساعت هزینه ی لغو پرواز های مسافری را بر عهده بگیرند؟
آیا آمریکا قرار نبوده پاسخ دهد؟
آیا با آنهمه هیاهو اطلاع داریم ژنرال هایی که گزینه ترور شهید را به ترامپ پیشنهاد دادند، دقیقا چه کسانی بودند؟
مردم در ذهن مسئولین ما کجای قصه هستند؟
هر اتفاقی می افته .تابناک نظر قالیباف رو بعد نظر رهبری منتشر می کنه. واقعا چرا...
درسته که هواپیما توسط ایران ساقط شده اما اپراتوری که شلیک کرده قطعا یا جاسوس اسراییل بوده یا مزدور امریکا یا نفوذی انگلیس یا اغتشاشگر. امکان نداره ار نیروهای خدوم سپاه بوده باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
به بهروز
اگر این چنین که میگی باشه و به این آسونی در حساس ترین و بالاترین مکان دفاعی کشور رسوخ کرده باشن پس با خیال راحت بخواب
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار