بازدید 3358

داعش مسؤولیت بمب‌گذاری مسجدی در کویته پاکستان را برعهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسؤولیت بمب‌گذاری خونین در مسجدی در جنوب غرب پاکستان که بالغ بر ۱۵ کشته بر جای گذاشت را بر عهده گرفت.
کد خبر: ۹۵۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵ 11 January 2020

گروه تروریستی داعش مسؤولیت بمب‌گذاری خونین در مسجدی در جنوب غرب پاکستان که بالغ بر ۱۵ کشته بر جای گذاشت را بر عهده گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند که انفجاری مهیب مسجدی در شهر کویته مرکز استان بلوچستان پاکستان را به هنگام نماز مغرب در روز جمعه هدف قرار داد.

گزارش شده که در این انفجار یک مقام ارشد پلیس پاکستان به همراه ۱۳ تن دیگر کشته شدند.

همچنین جدیدترین برآورد حاکی از زخمی شدن ۲۰ نمازگزار دیگر در این بمب گذاری تروریستی بوده است. عبدالرزاق چیما رئیس پلیس کویته گفت: با مرگ یک قربانی دیگر این بمب‌گذاری تروریستی در اثر جراحات جدی در یک بیمارستان شهر کویته تعداد تلفات این حادثه به ۱۵ تن رسید.

او گفت که دو مجروح دیگر این حادثه نیز حالشان وخیم است.

گروه تروریستی داعش اعلام کرد که عوامل این گروه یک حمله انتحاری را انجام داده‌اند که به گفته آنها هدفش طالبان افغانستان بوده است. داعش این ادعا را در یک کانال تلگرامی به نام داعش پاکستان مطرح کرده است.

قاری محمد یوسف احمدی، سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اینکه عضوی از این گروه در مسجد حضور داشته را رد کرد.

استان بلوچستان پاکستان محل فعالیت چند گروه شبه نظامی پراکنده است و این گروه‌ها سال‌هاست که در سطح پراکنده‌ای حملاتی را انجام می‌دهند.

دولت پاکستان مدعی شده که گروه‌های شبه نظامی را در بلوچستان سرکوب کرده اما خشونت‌های آنها همچنان ادامه یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان