بازدید 3701
وزیر صنعت:

لاستیک‌های وارداتی، به بازار عرضه می‌شوند

کد خبر: ۹۵۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 11 January 2020

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: لاستیک‌های سنگین که برای تنظیم بازار وارد و توزیع آنها به دلیل اشباع متوقف شده بود، می‌توانند با همکاری وزارت راه و شهرسازی در بازار توزیع شوند.

«رضا رحمانی» روز شنبه در نشست مشترک با رییس اتاق تعاون ایران و اتحادیه‌های تعاونی سراسری که در محل اتاق تعاون ایران برگزار شد، اظهار داشت: تعاونی‌ها همواره در شرایط بحرانی در توزیع اقلام مورد نیاز بازار کمک حال ما بوده‌اند و یکی از این موارد توزیع لاستیک‌ بود.

وی افزود: با توجه به اشباع بازار و حمایت از تولید داخل، توزیع لاستیک‌های سنگین وارداتی متوقف شده بود. با توجه به تاریخ انقضای این کالا و خسارات ناشی از آن به اتحادیه‌ها، برای حل این موضوع می‌توانند با همکاری وزارت راه و شهرسازی و پس از ثبت در سامانه تجارت، لاستیک‌های سنگین خود را در شبکه‌های مورد تایید به فروش برسانند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته با افزایش قیمت لاستیک رانندگان خودروهای سنگین و نیمه سنگین که کار حمل و نقل کالا و یا مسافر را انجام می دهند اعتراض و اعتصاب کردند که در این راستا دولت برای کمک به رانندگان این ناوگان، توزیع لاستیک با نرخ دولتی را به سازمان راهداری سپرد.

واردات با ارز ۴۲۰۰ تومانی و تعرفه پایین، در ابتدا برای حل مشکلات حمل و نقلی کشور اتخاذ شد، اما در نهایت به تولید داخلی ضربه زد و براین اساس توزیع لاستیک‌های وارداتی متوقف شد.

تعاونی‌ها مصداق مردمی بودن هستند

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با اشاره به پنج راهبرد اقتصادی مقاومتی گفت: دانش بنیان بودن، عدالت محور بودن، مردمی بودن، درونزا و برونزا بودن از راهبردهای اقتصادی مقاومتی است.

وی افزود: با توجه به مردمی بودن تعاونی‌ها برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه به تعاونی‌ها باید مورد بازبینی قرار گیرد.

رحمانی تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بر گسترش ارتباط با تعاونی‌ها تاکید دارد و این رابطه باید با معاونت‌های دستگاه‌های اجرایی برقرار شود.

وی با اشاره به ظرفیت تعاونی‌ها گفت: در شرایط فعلی انتظار داریم تعاونی‌ها مسوولیت قبول کند و برای مسائل مختلف راه‌حل‌های مناسب با قانون ارائه کند.

وزیر صنعت،‌معدن و تجارت با اشاره به سخنان برخی از فعالان اقتصادی درباره افزایش نرخ دلار و رشد صادرات، گفت: بارها در جلسات مختلف صادرکنندگان اعلام می‌کردند که با افزایش نرخ دلار بنگاه‌های تولیدی رونق گرفته و صادرات نیز افزایش می‌یابد و انتظار داریم که این سخنان اجرایی شود.

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که ما باید خود را باور کنیم و برای رسیدن به اهداف با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

رحمانی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال صادرات افزایشی بود، گفت: سال گذشته صنعت رشد منفی ۹.۵ درصد داشته است و و در ۹ ماهه امسال ۱۰۳ میلیون تن صادرات داشتیم و به عبارتی صنعت رشد ۱۰ درصدی داشته است.

وی درباره مزایای الحاق به اوراسیا گفت: تعاونی‌ها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و با تشکیل کمیته‌هایی برای صادرات کالاهایی که توجیه اقتصادی دارد برنامه‌ریزی کنند.

وزیر صنعت با اشاره به مشکل نقدینگی برخی تعاونی‌ها گفت: در این زمینه تفاهم‌هایی با بانک‌ مرکزی انجام دادیم و علاوه بر آن به دنبال شیوه‌های نوین تامین سرمایه نیز هستیم.

وی درپایان از تعاونی‌های فعال در کشور خواست برای حل مشکلات راه‌حل‌های اجرایی ارائه کنند.
.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در حاشیه این نشست، در جمع خبرنگاران به آخرین وضعیت فعالیت شرکت‌های آذرآب و هپکو در اراک پرداخت و گفت: مشکلات شرکت آذرآب کم بود و با تصمیماتی که در این خصوص گرفته شد برخی امور اصلاح شد. 

وی افزود: در مورد شرکت هپکو نیز مهمترین مشکل، سفارش گیری بود که در این خصوص همه صنایع وابسته وارد میدان شدند و نیازهای خود را از این شرکت تامین می‌کنند. 

رحمانی اظهار امیدواری کرد که شرکت هپکو با تامین نیاز صنایع و رشد سفارش گیری به چرخه تولید بازگردد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر