بازدید 25572
۸
پبروزی سخت در مصاف نیمه‌نهایی که تا امتیاز آخر ست پنجم طول کشید؛

برد میلیمتری و نفسگیر والیبال ایران مقابل کره‌جنوبی/صعود ایران به فینال انتخابی المپیک

در حالی که ستاره‌های والیبال ایران، خود را برای یک پیروزی آسان مقابل کره جنوبی آماده کرده بودند، این تیم پرانگیزه شرق آسیا، لحظات سختی را برای شاگردان کولاکوویچ رقم زد و نزدیک بود سهمیه المپیک در یکقدمی فینال از دست برود. استرس در عملکرد تیم ایران به خصوص در ست پایانی مشهود بود، اما بلندقامتان ایران حالا منتظر برنده چین و قطر هستند
کد خبر: ۹۵۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 11 January 2020

تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو ۲۰۲۰ امروز به مصاف کره‌جنوبی رفت و در یک بازی دشوار و بسیار نزدیک بر حریف شرقی غلبه کرد تا به فینال مسابقات راه پیدا کند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت ۱۱:۳۰ پیش از ظهر امروز در جیانگمن به مصاف کره‌جنوبی رفت و در حالی که دو ست را به حریف چغر واگذار کرد، موفق شد حریف را با نتیجه نفسگیر ۳ بر ۲ مغلوب کرده و در فینال منتظر برنده مصاف قطر و چین باشد. استرالیا مهمترین رقیب ایران که قبل از آغاز مسابقات به عنوان یکی از بخت‌های نخست صعود معرفی می‌شد، در مرحله مقدماتی با شکست برابر قطر حذف شد.

در حالی که ستاره‌های والیبال ایران خود را برای یک پیروزی آسان مقابل کره جنوبی آماده کرده بودند، این تیم پرانگیزه شرق آسیا لحظات سختی را برای شاگردان کولاکوویچ رقم زد و نزدیک بود سهمیه المپیک در یکقدمی فینال از دست برود. استرس در عملکرد تیم ایران به خصوص در ست پایانی مشهود بود، اما به هر حال بلندقامتان ایران حالا منتظر برنده بازی چین و قطر هستند.

تیم ملی والیبال ایران در پایان این دیدار ۵۱ امتیاز از اسپک، ۱۷ امتیاز از دفاع روی تور، ۶ پوئن سرویس و ۳۵ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و تیم کره نیز ۶۵ امتیاز از اسپک، ۷ امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، ۶ پوئن سرویس و ۲۴ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند.

در سوی دیگر نیز تیم ملی کره ۶۵ امتیاز از آبشار، ۷ امتیاز از دفاع روی تور و ۶ امتیاز سرویس به دست آورد. ۲۴ امتیاز این تیم نیز با خطا‌ها و اشتباهات بازیکنان ایران به دست آمد. طبق آمار اعلام شده، "کوآنگ‌این جئون" با کسب ۲۵ و "چول‌وو پارک" با کسب ۲۲ امتیاز برای کره‌جنوبی، امتیاز آورترین بازیکنان این دیدار حساس شدند. برای تیم ملی ایران نیز علی شفیعی و سید محمد موسوی به ترتیب ۱۷ و ۱۶ امتیاز کسب کردند.

ترکیب ایران در ابتدای بازی: سعید معروف، شهرام محمودی، سیدمحمد موسوی، علی شفیعی، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی و محمدرضا حضرت‌پور 

سرمربی: ایگور کولاکوویچ

ست اول این بازی را کره جنوبی ۲۵ بر ۲۲ پیروز شد، اما در ست‌های بعدی ایران جبران کرد. ست دوم را ملی پوشان ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ پیروز شدند و ست سوم را نیز ۲۵ بر ۱۸ بردند. اما کره در ست چهارم جبران کرد و ۲۵ بر ۲۲ پیروز شد و بازی ۲-۲ مساوی شد. بازی به ست پنجم کشیده و ایران موفق شد با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ کره جنوبی را شکست دهد و ۳ بر ۲ این بازی را پیروز شده و راهی فینال شود.

ست نخست؛ ۲۲ بر ۲۵ به سود کره جنوبی

بازی به صورت بسیار نزدیک از سوی هر دو تیم آغاز شد. هیچ تیمی دوست نداشت که در ست اول این مسابقه بازنده شود. در امتیاز ۸ بر ۷ به سود کره‌جنوبی، دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. کره‌ای‌ها بعد از وقت استراحت اول روند صعودی خوبی گرفتند و در امتیاز ۱۶ بر ۱۰ به سود آنها، وقت استراحت فنی دوم نیز با عقب ماندگی امتیازی شاگردان کولاکوویچ گذشت. در ادامه ایران اختلاف را به عدد ۳ رساند و در امتیاز ۱۸ بر ۱۵ سرمربی کره درخواست وقت استراحت کرد. در نهایت اختلاف امتیاز باعث شد تا این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود کره جنوبی تمام شود.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران

برتری در شروع ست دوم با ایران بود و بازی مسلط ستاره های ایران، حریف را غافلگیر کرد. هرچند کره‌ای‌ها بلافاصله اختلاف را کم کردند در امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایران، تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند تا برای نخستین بار تیم ملی برتری را در این بازی حساس لمس کند. هر چه بازی ادامه پیدا کرد برتری ایران نیز بیشتر شد تا اینکه در امتیاز ۱۶ بر ۱۱ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رسیدند. تیم ایران با اداره بازی و حفظ اختلاف امتیاز که سرویس های ناقص کره کمکی زیادی به آن کرد، این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود خود خاتمه داد.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران

در حالی که رقابت در ست سوم بین دو تیم‌ بزرگ آسیا بسیار نزدیک بود و با امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایران، نتیجه ست دوم تکرار شده بود، بعد از وقت استراحت فنی اول، برتری ایران مثل ست قبلی در ست سوم هم تشدید شد تا بازی با پنج پوئن پیاپی ملی پوشان کشورمان در امتیاز ۱۳ بر ۷ به سود ایران حاکی از برتری مجدد شاگردان کولاکوویچ باشد. سرمربی کره نیز راهی جز درخواست وقت استراحت های فنی نداشت؛ اما هیچ یک کارساز نبود و در امتیاز ۱۶ بر ۸ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. تیم ایران همین اختلاف امتیاز را تا آخر بازی در این ست نگهداری کرد و دو تیم با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران زمین ها را عوض کردند تا ست حساس چهارم شروع شود.

ست چهارم؛ ۲۲ بر ۲۵ به سود کره جنوبی

ایران تمام تلاش خود را به کار گرفت تا کار را در ست چهارم تمام کند، اما سختکوشی کره ای ها اجازه این کار نداد. در امتیاز ۸ بر ۶ به سود کره‌جنوبی، تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در ادامه باز هم کره جنوبی بود که در امتیاز ۱۶ بر ۱۳راهی وقت استراحت فنی دوم شد و برتری را به امتیازات پایانی کشاند. هرچند تیم ایران تا آستانه مسای کردن امتیازات پیش رفت، دو اشتباه در نهایت این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود کره جنوبی رقم زد.

ست پنجم؛ ۱۵ بر ۱۳ به سود ایران

ست نفسگیر پنجم با برتری دو امتیازی ایران آغاز شد تا روحیه ملی پوشان تقویت شود. بلافاصله سرمربی تیم کره درخواست وقت استراحت فنی کرد تا این اختلاف اوج نگیرد. در امتیاز ۸ بر ۵ به سود ایران تیم‌ها جای خود در زمین مسابقه را تعویض کردند. اختلاف مطمئنی که می توانست با تداوم برتری حکم به برتری ایران بدهد اما از امتیاز دهم به بعد تیم کشورمان بار دیگر دچار افت شد و دو پوئن پیاپی را در دو رالی به حریف واگذار کرد. خوشبختانه اسپک عبادی پور کار را قبل از گره خوردن تمام کرد و این ست در نهایت با نتیجه نزدیک ۱۵ بر ۱۳ به سود ایران پایان یافت.

در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی تیم‌های چین و قطر از ساعت ۱۵:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
قهرمانی المپیک هم ارزشی ندارد
شمام وقت گير آوردين
توي اين وضعيت كشور خبر اصلي تون رو بازي واليبال تيتر مي زنيد

واقعا كه
يه كم عرق ملي و مردمي داشتنم خوب چيزيه
پاسخ ها
علیرضا کریمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
دوست عزیز کلا متوجه باش که آقای شقایقی ربطی به آقای .گودرزی ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
چه ربطی داره میخوای همه چی رو تعطیل کنیم؟
زمانی تمامی تیم های آسیایی را مثل آب خوردن می بردیم! چنین بردهایی نشانگر ضعیف تر شدن تیمل ملی و قوی تر شدن رقبا است! زنگ هشدار...
ديگر دراين وضعيت هيچ چيزي مردم را خوشحال نميكند
پاسخ ها
معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
شماسخنگوی ملت ایران نیستید. مادره شرایطی ازبردملتمان درهر زمینه ای خرسندی شویم.
آفرین به ملی پوشان ایران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها