بازدید 15750

عابدزاده:آمریکا اسنادسقوط هواپیمای اوکراین را منتشرکند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آمریکایی‌ها گر واقعا جرات و جسارت دارند، یافته‌های خود را که پشتوانه علمی و فنی داشته و در ساختار انکس ۱۳ ایکائو جا دارد به دنیا نشان دهند.
کد خبر: ۹۵۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ 10 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، علی عابدزاده اظهار کرد: اطلاعات جعبه سیاه یا پارامترهای پروازی و صبحت‌هایی که خلبان در کاکپیت (کابین) کرده، برای اعلام نظر سازمان هواپیمایی کشوری بسیار حیاتی است.

وی ادامه داد: جعبه سیاه به گونه ‌ای طراحی شده که صدها اطلاعات پروازی در آن نهفته است که قابلیت آنالیز دارد. هرگونه اظهارنظر قبل از این‌که اطلاعات استخراج شود کارشناسی نیست.

وی افزود: اما آنچه برای ما محرز است و با اطمینان می‌توانیم بگوییم که موشکی به هواپیما برخورد نکرده است. هواپیما بیش از 1.5 دقیقه با آتش در حال پرواز بوده است. جای هواپیما نشان می‌دهد که خلبان تصمیم داشته به فرودگاه برگردد و این‌که خلیان نتوانسته تماس بگیرد، دلایل زیادی می تواند داشته باشد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد:‌ خلبان بعد از تیک‌آف با مهرآباد تماس گرفته و اجازه رفتن به ارتفاع 26 هزار پایی را گرفته است. این مسائل در 2 دقیقه روی داده است.

عابدزاده گفت: چنانچه مستنداتی از سقوط هواپیمای اوکراینی به دست سیاستمداران امریکایی رسیده، آنها موظف هستند از طریق ایکائو آنرا به جهانیان اعلام کنند. این اعلام را دنیا باید به راحتی در سایت‌ها ببیند.

وی تاکید کرد: آنها اگر واقعا جرات و جسارت دارند، بیایند یافته‌های خود را که پشتوانه علمی و فنی داشته و در ساختار انکس 13 ایکائو جا دارد به دنیا نشان دهند.

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری نیز درباره دلایل تاخیر پرواز هواپیمای تهران-کی یف گفت: این تاخیر به واسطه آن بوده تا هواپیما مقداری از بار خود را خالی کند و تا با پرواز بعدی به کی یف منتقل شود.

وی با بیان این‌که این مشکل فنی نبوده و هماهنگی عملیاتی برای ایمنی پرواز بوده است، در خصوص پرداخت خسارت‌های ناشی از سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: شرکت بهره‌بردار اوکراینی باید تمام خسارت‌های ناشی از این سانحه را پرداخت کند. این کار نیز به ان بستگی دارد که شرکت بهره‌بردار جزو پیمان ورشو، توکیو و یا شیکاگو است. اوکراینی‌ها باید بیمه نامه هواپیما را به ما تحویل دهند و بر اساس آن خسارت‌ها را در نطر خواهیم گرفت.

وی تاکید کرد: شرکت بهره‌بردار متصدی پرداخت خسارت است و خسارت‌های وارده به محل سقوط را نیز باید پرداخت کنند. شرکت بهره‌بردار از بیمه نامه پوششی استفاده کرده اما هنوز پرداخت ارزی یا ریالی هنوز مشخص نیست سقوط هواپیمای اوکراینی یک سانحه بزرگ و مرگبار است و یک تا دو سال بررسی آن و خواندن جعبه سیاه یک تا دو ماه زمان می‌برد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر