بازدید 2509

افزایش قیمت نفت پس از حمله موشکی به بغداد

کد خبر: ۹۵۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 09 January 2020

قیمت‌های نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی پس از یک حمله موشکی به بغداد که نگرانی‌های جدیدی نسبت به تنشها در خاورمیانه ایجاد کرد، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۴۳ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۶۵ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت روز چهارشنبه در واکنش به پاسخ کوبنده سپاه به حمله تروریستی آمریکا نوسان زیادی را تجربه کرد و سرانجام تحت تاثیر اظهارات رئیس جمهور آمریکا که اعلام کرد واشنگتن پاسخ نظامی نخواهد داد، ۴.۱ درصد سقوط کرد.

قیمت نفت اکنون نسبت به زمان حمله تروریستی هوایی آمریکا در عراق و شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، اندکی پایین رفته است.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۶۱ سنت معادل یک درصد افزایش یافت و به ۶۰ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید.

در حمله روز پنج شنبه، دو راکت به منطقه سبز بغداد که مقر سفارتخانه ها و ساختمانهای دولتی است، اصابت کرد. با این حال حملات مذکور تلفاتی نداشت و هیچ کس مسئولیت آن را برعهده نگرفت اما نشان داد که التهابات خاورمیانه همچنان استمرار خواهد داشت.

همچنین آمار رسمی نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به سوم ژانویه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه رشد کرده است در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش ذخایر به میزان ۳.۶ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین بانک جی پی مورگان پیش بینی خود از قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۰ را حفظ کرد و همچنان انتظار دارد میانگین این شاخص قیمت ۶۴ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان