بازدید 3847
۱

دوپله‌ای شدن مالیات بر درآمد به نفع افرادی است که حقوق‌های نجومی می‌گیرند

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه کسانی که حقوق‌های بیشتری می‌گیرند باید مالیات بیشتری هم بپردازند، گفت: دوپله‌ای شدن مالیات کارمندان، خلاف عدالت است و به نفع کسانی است که حقوق‌های نجومی می‌گیرند.
کد خبر: ۹۵۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵ 10 January 2020

حسن لطفی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با موضوع مصوبه این کمیسیون درباره شیوه محاسبه مالیات پلکانی بر درآمد کارمندان گفت: در جلسه هفته گذشته کمیسیون تلفیق، بند «الف» تبصره 6 لایحه بودجه 99 مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در لایحه پیشنهادی دولت بر مدل پنج پله‌ای مالیات تاکید شده بود. این موضوع با مخالفت تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق مواجه شد. نمایندگان مخالف با پیشنهاد دولت معتقد بودند، مالیات بر درآمد کارمندان باید به صورت دو پله‌ای اخذ شود. هنوز این مساله به نتیجه نرسیده است. اگرچه تعدادی از نمایندگان موافق آن هستند. اما موضوع مذکور در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و پس از آن باید در صحن هم به رای گذاشته شود تا نهایی شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه مدل دو پله‌ای اخذ مالیات به نفع کسانی است که حقوق‌های نجومی می‌گیرند، گفت: طبق مدل دوپله‌­ای کسی که حقوق سه و نیم میلیونی می­گیرد و کسی که 21 میلیون حقوق می­گیرد، 10 درصد باید مالیات بپردازد. این مدل مالیاتی عدالت اجتماعی را زیر سوال می‌برد. امیدواریم این موضوع در جمع‌­بندی نهایی کمیسیون تلفیق مدنظر نمایندگان قرار بگیرد.

لطفی در پایان تصریح کرد: کسانی که حقوق‌های بیشتری می‌­گیرند باید مالیات بیشتری هم بپردازند. دولت درحال حاضر با کسری بودجه مواجه است. دریافت مالیات از نجومی‌بگیران، درآمدهای مالیاتی دولت را افزایش می‌دهد. دوپله‌ای شدن مالیات کارکنان دولت، اشتباه و خلاف عدالت است.

به گزارش فارس، اواخر هفته گذشته، کمیسیون تلفیق مجلس در اقدامی عجیب، ضمن رد پیشنهاد دولت برای پنج پله ای شدن مالیات بر درآمد کارمندان در بند «الف» تبصره 6 لایحه بودجه 99، مصوب کرد مالیات بر درآمد کارمندان به صورت دو پله ای اخذ شود. کارشناسان اعتقاد دارند این مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس که به معنای کاهش چشمگیر مالیات افرادی است که حقوق های نجومی می گیرند، هم برخلاف عدالت است و هم موجب کاهش 5 هزار میلیارد تومانی درآمد دولت از این محل می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
يعني حقوق 10 يا 12 ميليوني هم نجوميه ؟!! بجاي گير دادن به حقوق بگيران ، يقه كسانيكه در مشاغل آزاد درآمدهاي چند صد ميليوني و ميلياردي دارند رو بگيريد . البته اگر عزمي در اين مورد در كار باشد و زورمداران اجازه دهند !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر