بازدید 15781
۷
حذف استرالیای مدعی با نتیجه عجیب و جنجالی قطر-کره‌جنوبی

پیروزی کوبنده والیبال و تساوی امیدبخش فوتبال ایران در انتخابی المپیک توکیو / فرصت‌سوزی شاگردان استیلی مقابل قهرمان آسیا

مهمترین رشته‌های تیمی ورزش ایران امروز در دو مصاف حساس گزینشی المپیک توکیو، بدون شکست زمین مسابقه را ترک کردند تا امیواری به کسب دو سهمیه ارزشمند این رقابت‌ها افزایش یابد. در انتخابی والیبال، چین درخانه‌اش حریف بلندقامتان کشورمان نشد و درفوتبال امیدها بدون تدارکات مناسب دربازی نخست نمایش رضایت‌بخشی داشتند.
کد خبر: ۹۵۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸ 09 January 2020

امروز پنجشنبه روز مهمی برای دو رشته تیمی ورزش ایران درراه کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک ۲۰۲۰ بود و ملی پوشان ایران در دو تیم والیبال و فوتبال بازی‌های حساسی را بدون شکست پشت سر گذاشتند.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم‌ ملی آماده و قبراق والیبال ایران در آخرین بازی خود از مرحله گروهی رقابت‌های انتخابی المپیک قاره آسیا، مقابل چین میزبان به برتری سه بر صفر دست یافت تا به عنوان سرگروه به دور بعدی صعود کند. در تایلند نیز امیدهای زیر۲۳سال فوتبال ایران با هدایت حمید استیلی در کنار نمایش خوب، با بدشانسی و هدردادن چندین موقعیت گل مقابل مدافع قهرمان قاره به یک امتیاز بسنده کردند تا به صعود از گروه مرگ همچنان امیدوار باشند. 

خبر مهم رقابت های امروز، حذف تیم ملی والیبال استرالیا در مرحله گروهی گزینشی المپیک بود که بعد از شکست بحث برانگیز ۳ بر ۲ قطر مقابل کره‌جنوبی رقم خورد! قطر که با شکست ۳برصفر استرالیا شگفتی خلق کرده بود، امروز پس از گرفتن دو ست مقابل کره و قطعی شدن صعودش به عنوان صدرنشین، ناگهان بازی را با اهمیت پایین تر دنبال کرد تا به هدیه سه ست پیاپی به حریف، عملا استرالیایی ها را از گردونه رقابت ها حذف کند.

برخی محافل رسانه ای و ورزشی این نتیجه را حاصل تبانی یا باخت عمدی قطری ها دانستند. اغلب کارشناسان معتقدند تیم متحول شده قطر اگر به طور طبیعی بازی را ادامه می داد، قطعا پیروز میدان بود ولی با گرفتن یک امتیاز لازم، بازی را رها کرد تا یکی از قدرت های اصلی حاضر در مسابقات را از جدول بازی ها کنار بزند. قطر پیش از این تورنمنت، در بازی دوستانه به سختی مغلوب ایران شده بود.

برتری قاطع و آسان والیبالیست ها در خانه چین 

از ساعت ۱۵:۳۰ امروز (پنج‌شنبه) ۱۹ دی ماه ۱۳۹۸، تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود از دور گروهی رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ قاره آسیا در چین، مقابل تیم ‌میزبان به میدان رفت که ست نخست را ۲۲-۲۵ پیروز شد. ایران در ست دوم هم با نتیجه ۲۰-۲۵ برنده شد. در نهایت تیم ایران با برتری در ست سوم که با نتیجه ۲۵-۲۱ به دست آمد، پیروز این میدان شد.

سرمربی ایگور کولاکوویچ تیم ملی ایران را با ترکیب شهرام محمودی، سعید معروف (کاپیتان)، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، علی شفیعی، پوریا فیاضی و محمدرضا حضرت‌پور به میدان فرستاد و برای تیم‌ چین نیز، جیانگ، تونگ (لیبرو)، یاوچن، داوشوآیی، جنگ، ژانگ و میاو به میدان رفتند.

ست اول: ۲۲ - ۲۵ ایران

با شروع بازی دو تیم عملکرد خوبی در دریافت‌ها و حمله داشتند و تا امتیاز ۴ به صورت پایاپای پیش رفتند تا اینکه چین روی اشتباه فیاضی ۷ - ۵ پیش افتاد. دو تیم در امتیاز ۸ - ۶ به سود چین، راهی وقت استراحت فنی اول شدند. با شروع‌ مجدد بازی، با درخشش عبادی‌پور در خط سرویس، بازی در امتیاز ۱۱ به تسلوی کشیده شد. در ادامه با درخشش محمودی در خط حمله، ایران برای نخستین بار در این بازی پیش افتاد تا نهایتا ۱۵ - ۱۶ وقت استراحت فنی دوم را کسب کند.

با ورود دو تیم به زمین، پس از یک رالی زیبا و دریافت‌های فوق‌العاده عبادی‌پور، ایران توانست اختلاف را به دو امتیاز افزایش داده و ۱۷ - ۱۹ پیش بیفتد. با ورود شریفی به جای موسوی نیز یک امتیاز سرویس برای ایران به دست آمد تا شاگردان کولاکوویچ ۱۹ - ۲۲ پیشی بگیرند. چینی‌ها در این امتیاز تقاضای وقت استراحت کردند. ایران با حفظ برتری سه امتیازی، ۲۲ - ۲۵ ست نخست را پیروز شد.

ست دوم: ۲۰ - ۲۵ ایران

امتیاز نخست این ست را چینی‌ها کسب کردند. در حالی که دو تیم به صورت‌ پایاپای پیش میرفتند، عبادی‌پور آبشار خود را بیرون زد تا میزبان ۵ - ۳ پیشی بگیرد. پس از یک رالی ۱۶ ثانیه‌ای، چینی‌ها اختلاف را به سه امتیاز افزایش دادند تا ۸ - ۵ وقت استراحت فنی اول را از آن خود کنند. با شروع مجدد بازی، توپ‌ها در زمین ایران یکی پس از دیگری دریافت شد تا نهایتا با آبشارهای فیاضی و محمودی، نتیجه در امتیاز ۱۱ مساوی شود. بازی به صورت پایاپای ادامه یافت تا دو تیم در امتیاز ۱۶ - ۱۵ به سود چین، راهی وقت استراحت فنی دوم شوند.

با شروع مجدد بازی، عملکرد خوب شفیعی در دفاع ایران را ۱۶ - ۱۷ پیش انداخت. با تک دفاع موسوی، اختلاف به دو امتیاز افزایش یافت تا چینی‌ها در امتیاز ۱۷ - ۱۹ به سود ایران، وقت استراحت بگیرند. در اواخر این ست سرویس‌های قدرتی فیاضی دریافت چینی‌ها را با مشکل مواجه کرد که با درخشش محمودی روی توپ‌های برگشتی، ایران ۲۰ - ۲۵ پیروز ست دوم شود.

ست سوم: ۲۱ - ۲۵ ایران
با شروع این ست نیز دو تیم بازی پایاپایی را از خود به نمایش گذاشتند و تا امتیاز ۷ برابر پیش رفتند، اما این تیم ایران بود که روی کارهای سرعتی دفاع چین را جا گذاشت تا ۷ - ۸ وقت استراحت فنی اول را به دست آورد. در حالی که اختلاف امتیاز به سه پوئن افزایش یافت، چینی‌ها در امتیاز ۹ - ۱۲ به سود ایران تقاضای وقت استراحت کردند. با بالا رفتن اشتباهات میزبان در دریافت‌ها، ایران اختلاف را به ۶ پوئن افزایش داد تا نهایتا ۱۰ - ۱۶ وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کند.

با شروع مجدد بازی چینی‌ها اختلاف را به پنج امتیاز کاهش دادند اما ایران همچنان ۱۷ - ۲۲ از میزبان پیش بود. در پایان این ست چینی‌ها توانستند اختلاف را به سه امتیاز کاهش دهند تا کولاکوویچ در امتیاز ۲۱ - ۲۴ تقاضای وقت استراحت کند، اما نهایتا ایران توانست با حساب ۱۹ - ۲۵ پیروز این ست شود تا در مجموع ۳ بر صفر برنده این مسابقات باشد.

پیروزی کوبنده والیبال و تساوی امیدبخش فوتبال ایران در انتخابی المپیک توکیو / فرصت‌سوزی شاگردان استیلی مقابل قهرمان آسیا

فرصت سوزی مهاجمان تیم امید دریکقدمی برد مقابل ازبک ها

دو تیم ازبکستان و ایران در چارچوب مسابقات فوتبال قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک 2020 توکیو و از گروه C این رقابت‌ها، از ساعت 13:45 امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه تینسولانون شهر سونگلا تایلند به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک - یک خاتمه یافت. اسلام‌جان کوبیلوف (39 - پنالتی) برای ازبکستان و رضا دهقانی (58) برای ایران گلزنی کردند.

ترکیب تیم ازبکستان: نعمت‌اف عبدووحید، اسلام‌جان کوبیلوف، علیجان‌اف خوجی اکبر، عبدالله عبدالله‌اف، عزیزجان گانی‌اف، نوریلو توختاسینوف (67 - اویبک بوزوروف)، جسوربک یاخشیبواف، بوبیر عبدیکولیکوف، علیجان‌اف ایلخومجون، علی کولوف و سانجار کودیرکولوف (86 - اسلام کنجابائف).

ترکیب تیم ایران: حبیب فرعباسی، مجتبی نجاریان، مهدی مهدی‌خانی، اللهیار صیادمنش، رضا شکاری، رضا دهقانی (20 - محمد خدابنده‌لو)، محمد محبی (84 - جعفر سلمانی)، علی شجاعی (46 - مهدی قائدی)، متین کریم‌زاده، امید نورافکن و عارف آقاسی.

نیمه اول
دقیقه 4:
روی شروع مجدد حبیب فرعباسی توپ به دروازه‌بان ازبکستان رسید که اشتباه او در مهار توپ، برای تیم ایران ایجاد موقعیت کرد و ضربه برگردان شکاری برای باز کردن دروازه، توسط مدافعان ازبکستان دور شد.

دقیقه 5: عارف آقاسی در محوطه جریمه ازبکستان روی پاس رضا شکاری صاحب موقعیت خوبی بود که ضربه نهایی او به سمت دروازه، توسط مدافعان دفع شد.

دقیقه 11: علیجان‌اف خوجی اکبر از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 18: عارف آقاسی با خطای سخت و خطرناکی که روی بازیکن ازبکستان انجام داد، با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه 25: اللهیار صیادمنش با توپ ربایی پشت محوطه جریمه، توپ را به کنار خط عرضی زمین برد و با ارسالی دقیق به دهانه دروازه علی شجاعی را با دروازه خالی مواجه کرد، اما ضربه بی‌دقت شجاعی بهترین موقعیت ایران برای گلزنی را از بین برد.

دقیقه 27: شوت از راه دور ازبکستانی‌ها را حبیب فرعباسی در اختیار گرفت و مانع باز شدن دروازه‌اش شد.

دقیقه 38: مجتبی نجاریان با خطایی که در محوطه جریمه مرتکب شد، به ازبکستان پنالتی داد.

دقیقه 39: اسلام‌جان کوبیلوف ضربه پنالتی را خلاف جهت حرکت حبیب فرعباسی وارد دروازه کرد.

دقیقه 41: پرتاب اوت از بازیکنان ایران در محوطه جریمه به رضا شکاری رسید که ضربه این بازیکن را دروازه‌بان ازبکستان در آغوش گرفت.

دقیقه 44: ارسال روی دروازه ازبکستان از روی ضربه ایستگاهی ابتدا با ضربه سر نورافکن همراه شد که موقعیتی مناسب برای اللهیار صیادمنش فراهم کرد، اما ضربه این بازیکن را مدافعان ازبکستان برگشت دادند.

نیمه دوم
دقیقه 47:
مهدی قائدی در اولین حرکت خود با دریبل‌های پی در پی مدافعان ازبکستان نظم خط دفاعی این تیم را به‌هم ریخت و در لحظه آخر که قصد پاس دادن به بازیکن هم‌تیمی‌اش را داشت، دروازه‌بان ازبکستان از دروازه خارج شد و توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 55: مجتبی نجاریان از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که توپ با اختلاف کمی به اوت رفت.

دقیقه 58: اوت بلند به محوطه جریمه ازبکستان در شلوغی محوطه جریمه این تیم به اللهیار صیادمنش رسید، اما او نتوانست به توپ ضربه بزند تا رضا دهقانی صاحب موقعیت شود. ضربه اول او برگشت داده شد و در ادامه توپ را به دهانه دروازه برد و در نهایت با ضربه‌ای محکم توپ را به تور دروازه ازبکستان چسباند.

دقیقه 65: ضدحمله سریع برای ایران روی حرکت اللهیار صیادمنش فضای خوبی را برای این بازیکن ایجاد کرد، هرچند با حضور مدافعان پرتعداد راهی برای او باقی نمانده بود که با پاسی به دهانه دروازه محمد محبی را صاحب موقعیت کرد، اما این بار هم بی‌دقتی بازیکنان ایران موقعیت خوب دیگری را برای گلزنی گرفت.

دقیقه 81: بازیکنان ازبکستان در محوطه جریمه ایران صاحب موقعیت شدند که ضربه آنها توسط مدافعان تیم ایران برگشت داده شد.

دقیقه 84: دفع ناقص مجتبی نجاریان موقعیت خوبی را برای بازیکنان ازبکستان فراهم کرد که البته این موقعیت خوب ثمری برای ازبک‌ها نداشت.

پیروزی کوبنده والیبال و تساوی امیدبخش فوتبال ایران در انتخابی المپیک توکیو / فرصت‌سوزی شاگردان استیلی مقابل قهرمان آسیا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
وقتی تیم امید ایران نمی تواند دروازه خالی ازبکها را باز کند ؛ چرا به المپیک برود؟
چرا به بازیکنان ما نحوه صحیح ضربه زدن به توپ در شرایط مختلف را آموزش ندادند؟
تیم فوتبال فوق العاده ضعیف بی برنامه پر استرس شوت زدن زیر توپ دروازه خالی اوت زدن و بدن سازی ضعیف بود خود سرمربی استرس از سر تا پاش میریخت
استیلی رفتن المپیک را با پیک نیک اشتباه گرفته! با من بمیرم ؛ تو بمیری نمیشه به آوردگاه تیمهای فوتبال قدرتمند رفت ؛ بر فرض محال هم که تیم امید بی تجربه ما به المپیک برود کیسه گل حریفان قدرتمند و باعث سر افکندگی ایران میشود
مدیری که با دخالت تو کار سرمربی اونو مجبور به استعفا کرد اونم به خیال تاریخ سازی بعد از 4 دهه یه تیم ضعیف رو فرستاده تو زمین. اگه دوندگی بی امان اللهیار که تمرکز خط دفاعی حریف رو بهم زده بود فاکتور بگیریم تیم کار خاصی انجام نداد. اونم در مقابل حریفی که تو 6 ماه گذشته چند بار باهاشون بازی کردیم و ناشناخته نبودن. خدا بخیر کنه دو بازی باقی مانده رو.
بنظرم یک روانشناس باید با بازیکنان تیم امید صحبت کنه.
دروازه خالی رو چطور به اوت زد واقغا حیرت انگیز است
انهم در سطح تیم ملی ادم معمولی بود اون رو گل میکرد
بچه 10 سال دروازه خالی رو گل میکرد این چه بازیکن تیم ملی است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر