بازدید 7987
۱

جزییات برخورد قضایی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شمال

امسال برای ساخت و سازهای غیر مجاز دریایی حدود ۱۰۰ پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد که تاکنون با بسیاری از آن‌ها برخورد قضایی صورت گرفته است و در سال گذشته نیز ۱۵۰ مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در سواحل کشور تخریب شدند.
کد خبر: ۹۵۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹ 09 January 2020

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی از برخورد با ساخت‌ و سازهای غیر مجاز در سواحل شمالی کشور خبر داد و گفت: امسال برای ساخت و سازهای غیر مجاز دریایی حدود ۱۰۰ پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد که تاکنون با بسیاری از آن‌ها برخورد قضایی صورت گرفته است و در سال گذشته نیز ۱۵۰ مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در سواحل کشور تخریب شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سازه‌های دریایی که وارد دریا شده باشند از هر نوع و کاربری باید از سازمان بنادر و دریانوردی مجوز دریافت کنند، در غیر این صورت به عنوان سازه‌های غیر مجاز ساحلی و دریایی شناخته شده و باید ضمن برخورد قانونی، این سازه‌ها تخریب شوند. حمید خلیلی -مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی- پیش از این درباره ساخت و سازهای غیر مجاز ساحلی اعلام کرده بود که بیش از ۱۰۰ پرونده ساخت و ساز غیر قانونی در حال بررسی در مراجع قضایی است و سال گذشته نیز با بیش از ۱۵۰ مورد آن برخورد قضایی صورت گرفته و تخریب شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر در استان‌های شمالی و شهرستان‌هایی مانند نوشهر ساخت و سازهای غیر مجازی وجود دارد که امکان رؤیت دریا و ساحل را هم از مردم می گیرد، چه برسد به استفاده از آن. این در حالی است که حق مردم استفاده کردن و بهره‌بردن از دریا در طول سواحل کشور بوده و این حق برای همه به صورت یکسان باید در نظر گرفته شود.

حالا پس از ماه‌ها بررسی این پرونده‌ها در مراجع قضایی، این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه نتیجه این پرونده‌ها چه شد؟ گفت: طی ماه‌های گذشته دستگاه قضایی عملکرد مناسبی در برخورد با سازه‌های غیر مجاز دریایی داشته است و همه سازه‌های دریایی مانند موج شکن، دیوار حفاظت ساحلی و ... در صورت نداشتن مجوز باید تخریب شوند.

خلیلی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای انجام فعالیت‌های اقتصادی، گردشگری و ... آیا مجوزی برای ساخت سازه‌های دریایی صادر می‌کنید یا خیر؟ گفت: اگر کسی متقاضی ساخت سازه دریایی بر اساس چهارچوب‌های قانونی باشد باید درخواست خود را به سازمان بنادر و دریانوردی ارائه کند تا آن را بررسی کرده و نسبت به صدور مجوز آن در صورت لزوم برخورد کنیم اما اگر پروسه قانونی طی نشده باشد با این ساخت و ساز با عنوان یک سازه غیر مجاز برخورد می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سلام
تو خلافی که میلیاردها پول داره سازه اش رو خراب کنن دوباره میسازه بلاخره میسازه ...
باید یک بار جریمه ای سنگین مثل زندان برای صاحب مال یا خلاف کار در نظر گرفته بشه ...
کاملا معلومه منافع خیلی ها تو این قضایا هست که نمی خوان بساط ساخت و سازها ی غیر مجاز و تخریب محیط و آینده زندگی مردم اصلاح بشود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی