بازدید 6594

قشقاوی : ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست

سفیر ایران در اسپانیا با تأکید بر غیر قانونی بودن عملیات تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی بنا به دعوت مقامات رسمی دولت قانونی عراق و با هواپیمای غیر نظامی به آن کشور سفر کرده بود و در فرودگاه بین المللی بغداد در منطقه‌ای غیر نظامی مورد ترور واقع شد.
کد خبر: ۹۵۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵ 08 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حسن قشقاوی در گفتگو با رادیو W. اسپانیا، حمله تروریستی ارتش تروریست ایالات متحده آمریکا و به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش را نقض حاکمیت ملی عراق و مقررات حقوق بین‌الملل دانست و گفت: تصویب اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور موضوعی است که مقامات و مردم عراق به دنبال آن هستند و هیچ ارتباطی با سطح و میزان پاسخ ایران ندارد.

وی با تأکید بر غیر قانونی بودن عملیات تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی گفت: این شهید بنا به دعوت مقامات رسمی دولت قانونی عراق و با هواپیمای غیر نظامی به آن کشور سفر کرده بود و در فرودگاه بین المللی بغداد در منطقه‌ای غیر نظامی مورد ترور واقع شد.

سفیر کشورمان همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا تحولات اخیر ایران را به سمت تولید تسلیحات هسته‌ای سوق می‌دهد گفت: جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام کرده که تولید و نگهداری تسلیحات هسته‌ای را مغایر با منافع ملی و حتی شرع مقدس می‌داند.

وی تصریح کرد:ایران با امضای توافق هسته ای، پذیرش NPT و پروتکل الحاقی و نیز قبول بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان داده است که خواهان دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار