بازدید 19351
اختلاف در هیات‌رئیسه بر سر انتخاب سرمربی ایرانی به دخالت وزارت ورزش انجامید/ رای ناگهانی چند عضو به نفع قلعه‌نویی!

انتخاب سرمربی تیم ملی ازبین دایی، قلعه‌نویی و یحیی / فوتبال ایران قطعی قید گزینه خارجی و برانکو را زد

فوتبال بدون رئیس ایران با میراث بدهی انباشته تاج، امشب یک گام بلند به عقب برداشت و بعد از اختلاف در هیات رئیسه بر سر انتخاب سرمربی داخلی تیم ملی، سرپرست موقت را پوشه به بغل، راهی اتاق وزیر ورزش کرد تا بار دیگر پای دخالت دولت در جزیی ترین موضوعات فوتبال باز شود!
کد خبر: ۹۵۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶ 08 January 2020

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در نخستین آزمون جدی خود برای تصمیم مهم تعیین سرمربی تیم ملی به مشکل خورد و کار به ساختمان وزارتخانه کشید تا بار دیگر شاهد تصمیم گیری برای تیم ملی خارج از فوتبال باشیم.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در جلسه سرنوشت‌ساز امشب، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که کمتر از چهارماه تا پایان دوره مسئولیت شان باقی مانده است و اغلب نفرات آن بازنشسته یا دوشغله هستند، بر سر معرفی جانشین ویلموتس به نتیجه‌ای نهایی نرسیدند تا کار در کمال تعجب به دفتر سلطانی‌فر بکشد.

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که بعد از کناره گیری مهدی تاج، بدون رئیس و تنها با حضور سرپرست موقت تشکیل جلسه می‌دهد، در آخرین جلسه خود ـ که غروب امروز برگزار شد ـ دو گزینه داخلی یعنی علی دایی و امیر قلعه‌نویی را برای هدایت تیم ملی به بحث گذاشته که در نهایت به دلیل اختلاف نظر قرار شده است، موضوع با وزارت ورزش به مشورت گذاشته شود.

در حالی که پیش از این نام علی دایی و گل محمدی به گوش می رسید، امشب ناگهان نام امیر قلعه نویی هم مطرح و وارد گزینه ها شده است! همچنین به نظر می رسد طرح نام جواد نکونام هم در این میان برای پر کردن لیست نامزدها مطرح شده باشد. مشخص نیست کدام یک از اعضای جلسه، نام سرمربی کنونی سپاهان را که منتقدان زیادی بین رسانه‌ها دارد و یک پرونده باز در کمیته اخلاق نیز از او مطرح است، بین کاندیداهای نهایی گنجانده است؟ در همین حال، مصاحبه های فراوان قلعه نویی طی یک دهه گذشته و یادآوری کارش در دوران بدون رئیس فدراسیون به عنوان دلیل ناکامی، انتخاب این مربی پرحاشیه را دور از ذهن می کند.

اما به هر ترتیب به نظر می رسد، سیستم ورزش کشور تصمیم خود را گرفته و همه روی استفاده از مربی داخلی اجماع نظر دارند. گویا موضوع انتخاب مربی خارجی و توافق با برانکو ایوانکوویچ کامل منتفی شده و فوتبال ایران با حجم انبوه بدهی توان اقتصادی قرارداد جدید میلیون دلاری را ندارد. امروز در جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مقرر شد سرمربی بعدی تیم ملی ایرانی باشد؛ دو گزینه‌ای که در جلسه مطرح شده امیر قلعه‌نویی و علی دایی بوده‌اند.

انتخاب سرمربی تیم ملی از بین دایی، قلعه‌نویی یا یحیی

در این جلسه، بحث‌های زیادی انجام شده و بر اساس خبرهایی که به بیرون درز کرده است، بیشتر اعضای هیات رییسه که نزدیک به تیم‌های خاص هستند علاقه شدیدی داشته‌اند تا قلعه‌نویی هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد. آنها معتقد بوده‌اند با قلعه‌نویی راحت‌تر از علی دایی می‌شود کار کرد. در مقابل نیز اعضایی معتقد بوده‌اند علی دایی گزینه مناسب‌تری برای تیم ملی است و شخصیت ملی برجسته تری دارد. در این میان برخوردهای جنجالی دایی با مدیران فوتبالی در ادوار و مقاطع مختلف، کمی روی انتخابش تاثیر منفی گذاشته است. همچنین خیلی ها دایی را فاقد دانش روز فوتبال دنیا می دانند؛ ایرادی که برای قلعه نویی و اغلب مربیان سرشناس ایرانی صدق می کند.

حیدر بهاروند، سرپرست موقت فدراسیون فوتبال بعد از اتمام جلسه پر اصطکاک هیات رییسه، به طرف ساختمان وزارت ورزش رفته است تا درباره این موضوع با وزیر ورزش مشورت کند؛ بنابراین، به احتمال زیاد یکی از میان دو گزینه قلعه‌نویی و دایی به عنوان سرمربی آینده تیم ملی معرفی خواهد شد و اگر تحت هر شرایطی چنین اتفاقی رخ ندهد، شانس یحیی گل‌محمدی یا جواد نکونام جدی‌تر از بقیه مربیان داخلی خواهد بود. گفته می شود گل محمدی پیش از این مذاکرات مثبتی را با متولیان ورزش کشور داشته و حتی در میان شروطش بحث مالی مطرح نبوده است.

باید منتظر ماند و دید آیا فدراسیونی که تا خرخره بدهکار است و باید به زودی جواب شکایت ۱۰۰میلیارتومانی مربی بلژیکی اش را بدهد، در دوران تحریم های سنگین اقتصادی می تواند تیم ملی را به سومین جام‌‌‌جهانی پیاپی برساند یا اینکه ایران با بازگشت به دوران آماتوری، به قطر نخواهد رسید.

نویسنده: صادق لودریچه

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۸
گل محمدی فردی کمرو و خجالتی است و نمی تواند حاشیه های تیم ملی را جمع
کند ؛ دایی هم بد نیست اما به پای افتخارات قلعه نویی نمی رسد . بهتر است امیر قلعه نوعی سر مربی ؛ یحیی کمک مربی و دایی مشاور ارشد امیر شود .
بنظرم دایی انتخاب خوبیه
خداحافظ جام جهانی
گل محمدی را امتحان کنید بقیه امتحان پس دادن فقط گل محمدی
یحیی
تو را به خدا علی دایی را سرمربی نکنید، دوباره حاشیه و توهین به خبرنگاران و تکبر و غرور و من من کردن های ایشان! یک آدم افتاده که بدون حاشیه تیم ملی رو هدایت کنه. الان با vpn نوشتم که آقای دایی به دادگاه نره از بنده شکایت کنه!!! ماشالا دست به شکایتش خوبه
باسلام واحترام-انتخاب سرمربی ازبین مربیان فعلی فوتبال ازچند جهت حائزاهمیت است.1-درشرایط فعلی که کشورمابه سبب تحریم های ظالمانه امریکادرتامین ارزدچارمشکلات چندی است .بهترین تصمیم مربی ایرانی است.2-به غیرازاندک مربیان خارجی مابقی آنچنان درپیشرفت فوتبال تعریف چندانی ندارند.
یحیی گلمحمدی بنظر میاد بی شیل پیله تره.
بخدا خيانت به خون شهداست هركس اجنبي پرست باشد.حيف پول بيت المال كه به پاي اين اجنبي ها ريخته شد؟!!
پس جام جهانی بی جام جهانی
فکر کنم بهترین گزینه امیر خواهد بود
با سلام
ديگه واضح تر از اين هم مي شد به امير خان قلعه نويي توهين كرد.
نصف مقاله ات تخريب بهترين مربي ايراني است.
انصاف هم خوب است
احسنت
این زالو های پولدوستو که برا ما ناز میکنن‌ بندازین دور
واقعا اون برانکو چقدر وقیحه که بعد از اون ول کردن و رفتن و قرار داد بستن و اخراج شدن باز اومده پی مربیگری تو ایران.
مربیگری که هیچی. ویزا هم نباید داد بهش.
دایی
امیر را بی خیال شین ، سپاهان بیشتر قدرشو میدونه به کار شما نمیاد
بدین یحیی یا بدین دایی
قلعه نویی خوبه
مارکار آقاجانیان نزدیک هشت سال با کیروش کار کرد و تجربه کسب کرده. همانطور که خودش هم گفته، فقط بخاطر ارمنی بودن نمیخواهند سر مربی تیم ملی بشه.
ای کاش تابناک یه نظرسنجی می گذاشت.
تابناک این خبر رسانی بود یا توهین به قلعه نویی؟
فقط آقا یحیی باور کنید در این چند سال گذشته ، آقا یحیی در هر تیمی بوده با کمترین امکانات و مخارج بهترین نتایج را کسب کرده فقط آقا یحیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
خدا رو شكر. آخه چه لزومي داره تو اين وضعيت ميليون ها دلار هزينه مربي خارجي بشه؟؟!
هنوز نیامدن شما جبهه گرفتید . دوره قبل قلعه نوعی بدون باخت از تیم ملی گذاشتید کنار.
ادمهای با انصاف میدانند که اگر تا کنون موفقیتی در فوتبال ایران طی سالهای متمادی بوده حدود هشتاد درصد ان متاثر از نظم و دیسیپلین حاکم بر تیمهای ما بوده
قلغه نوعی
باسلام
بنظر من آقای علی پروین بهترین گزینه است بخاطر ارتباط خوبی که با متولیان فوتبال و فوتبال دوستان دارد .
بین دایی و قلعه نویی، قلعه نویی مناسب تره، هر چند به نظر نمی اد هیچ کدومشون چیزی از دانش روز فوتبال بدونن و بتونن تیم ملی را به جام جهانی برسونن.
به ن
ظظظظل من یحی بشه
یحی اخه فوتبال میدونه چیه ؟ با اون چیپ زدنش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار