بازدید 23083
۷
پیمانه اقتصادی؛

پیش‌بینی رئیس کل بانک مرکزی از قیمت دلار/ تاثیر حمله موشکی بر سهام شرکت‌های نظامی/ زنگنه: افزایش قیمت نفت به نفع ایران است/ امارات: نمی‌توانیم هرگونه کمبود نفت را جبران کنیم

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران بازهم قرمز شد، افت بازار‌های سهام جهان بعد از پاسخ موشکی ایران، سهام آرامکو سقوط کرد، قیمت جهانی طلا از مرز ۱۶۰۰ دلار عبور کرد، قیمت جهانی نفت افزایش یافت، قیمت دلار و یورو، قیمت سکه پنج میلیون و ۱۷۵ هزار تومان شد، "تیبا ۲" ۷۰ میلیون تومان شد و رشد قیمت بیت کوین به دنبال تحولات منطقه را در بر دارد.
کد خبر: ۹۵۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 08 January 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران بازهم قرمز شد، افت بازار‌های سهام جهان بعد از پاسخ موشکی ایران، سهام آرامکو سقوط کرد، قیمت جهانی طلا از مرز ۱۶۰۰ دلار عبور کرد، قیمت جهانی نفت افزایش یافت، قیمت دلار و یورو، قیمت سکه پنج میلیون و ۱۷۵ هزار تومان شد، "تیبا ۲" ۷۰ میلیون تومان شد و رشد قیمت بیت کوین به دنبال تحولات منطقه را در بر دارد.

بورس تهران بازهم قرمز شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با کاهش 5035 واحدی معادل 1.40 درصد به رقم 353 هزار و 807 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت 71 واحدی به رقم 4 هزار و 559 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 1347 واحدی معادل 1.40 درصد به رقم 94 هزار و 664 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 1427 واحدی معادل 1.30 درصد، عدد 108 هزار و 173 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 953 واحدی معادل 1.30 درصد به رقم 72 هزار و 241 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 5844 واحد کاهش معادل 1.40 درصد را رقم زد و به سطح 412 هزار و 889 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 3676 واحد کاهش معادل 1.43 درصد به رقم 253 هزار و 702 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 10164 واحد کاهش معادل 1.36 درصد همراه بود و عدد 735 هزار و 18 واحد را به نمایش گذاشت.

پیش‌بینی رئیس بانک مرکزی از قیمت دلار/ تاثیر حمله موشکی بر سهام شرکت‌های نظامی/ زنگنه: افزایش قیمت نفت به نفع ایران است/ امارات: نمی‌توانیم هرگونه کمبود نفت را جبران کنیم

افت بازارهای سهام جهان بعد از پاسخ موشکی ایران

رویترز می‌نویسد: «بازارهای مالی روز چهارشنبه پس از شلیک موشک‌های ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق، با افت جدی مواجه شدند. بازارهای سهام آسیا و اوراق قضه خزانه‌داری آمریکا ریزش داشتند، قیمت نفت و طلا نیز جهش کرد. چرا که سرمایه‌گذاران نگران گسترده‌تر شدن نزاع در خاورمیانه هستند.» بر اساس گزارش رویترز، گزارش‌های اولیه از این حملات ایالات متحده آمریکا را، نگرانی‌ بازارها درباره پاسخ بعدی آمریکا را افزایش داد. اما تا اوایل ظهر چهارشنبه(به وقت بازارهای جهانی) دارایی‌های آسیایی زیان خود را کاهش داده بودند، ین تثبیت شده بود و اوراق بهادار آمریکا نیز بخشی از زیان خود را جبران کرد. شاخص گسترده MSCI در آسیا و اقیانوسیه در انتهای معاملات روز چهارشنبه، ۰.۵ درصد افت کرد. این شاخص در اوایل روز، یک درصد کاهش یافته بود. شاخص بلوچیپ چین نیز ۰.۴۸ درصد افت کرد. شاخص نیکی ژاپن با ۱.۲۹ درصد افت گسترده‌ای داشت و در اوایل روز، ارزش آن ۲ درصد کاهش یافته بود. شاخص سهام استرالیایی‌ها نیز در ابتدای روز بیش از یک درصد افت کرده بود اما در انتهای روز، با افت ۰.۱۸ درصدی معاملات را پایان داد. شاخص آتی S&P۵۰۰  آمریکا نیز در اوایل روز ۱.۷ درصد از ارزش خود را از دست داده بود و در انتها با ۰.۲۸ درصد کاهش معاملات را به پایان رساند.

«جیمز مک‌گلو»، مدیر اجرایی بورس بهادار سازمانی در آرگوت پرت می‌گوید: «ما حرکات اغراق‌ شده‌ای در بازی بی‌ثباتی انجام می‌دهیم. بازارها از اساس از بی‌ثباتی متنفرند. این یک مثل قدیمی است اما در این شرایط صادق است: بازار هزینه ریسک را می‌پردازد اما هزینه بی‌ثباتی را نه.» بر اساس گزارش رویترز، ارزش دلار نیز در برابر سایر ارزها کاهش یافت. شاخص دلار که ارزش این ارز را در برابر ۶ ارز عمده دیگر اندازه می‌گیرد، ۰.۰۷ درصد کاهش یافت. یورو نیز ۰.۰۴ درصد ضعیف شد. اما ارزش ین، به عنوان ارز امن ژاپن در مقابل دلار آمریکا ۰.۰۸ درصد افزایش یافت.

تاثیر حمله موشکی بر سهام شرکت‌های نظامی

سی‌ان‌بی‌سی: روز چهارشنبه، پس از حمله موشکی ایران به چندین پایگاه نظامی آمریکا در عراق، سهام دفاعی در آسیا حدود ۲۰ درصد جهش کردند. در کره‌جنوبی، سهام شرکت تولیدکننده جنگ‌افزار، ویک‌تک، ۲۶ درصد، صنایع نظامی هانیل بیش از ۲۱ درصد و سهام اسپکو که سازنده تجهیزات نظامی است، ۱۸ درصد جهش کرد. در ژاپن، سهام ایشیکاوا سیساکوشو، تولیدکننده مین‌های جنگی، ۲۴ درصد، توکیو کیکی، که تجهیزات ناوبری نظامی تولید می‌کند ۱۳ درصد جهش کرد. سهام شرکت هووا که تولیدکننده تفنگ است نیز با ۱۶ درصد جهش قیمت سهام مواجه شد. در چین، سهام شرکت‌های نظامی با حداکثر مجاز جهش روزانه خود، یعنی ۱۰ درصد، روبرو شد. این شامل شرکت‌های آنهویی گریت‌وال، صنایع سنگین لینژو، تیانجین موتور و شرکت هوافضای سی‌اچ یوای‌وی، می‌باشد.

سهام آرامکو سقوط کرد

روز چهارشنبه پس از حمله موشکی ایران به مواضع آمریکا در عراق، سهام آرامکوی سعودی به ۳۴ ریال (۹.۰۶ دلار) سقوط کرد که پایین‌ترین سطح آن از آغاز تجارت آن از ۱۱ دسامبر تا کنون است. همچنین به دنبال افزایش شدید تنش‌های بین ایران و آمریکا شاخص سهام عربستان ۱.۴ درصد سقوط کرد. به این ترتیب ارزش سهام آرامکو نسبت به اوج ۳۸.۷۰ ریال خود (که در ۳۱ دسامبر ثبت شده بود) ۱۲ درصد سقوط کرده، اما همچنان از قیمت تعیین شده برای عرضه اولیه آن (۳۲ ریال) که ارزش‌گذاری شرکت را به ۱.۷ تریلیون دلار رسانده بود، بالاتر مانده است.

قیمت جهانی طلا از مرز ۱۶۰۰ دلار عبور کرد

رویترز: روز چهارشنبه، به دنبال شلیک موشک‌های ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق، سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امن پناه بردند و قیمت طلا با بیش از ۲ درصد جهش (حدود ۳۲ دلار) از ۱۶۰۰ دلار هم فراتر رفت. در ساعت ۴ بامداد چهارشنبه به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، اسپات‌گلد، ۱.۹ درصد جهش کرد و به رکورد ۱۶۰۳.۲۱ دلار رسید. قیمت طلا در واکنش اولیه به حمله موشکی ایران تا رکورد ۱۶۱۰.۹۰ دلار بالا رفت که این بالاترین قیمت آن از مارس ۲۰۱۳ تا کنون است. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۲ درصد جهش کرد و به ۱۶۰۵.۸۰ دلار رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت نفت تحت تاثیر پاسخ موشکی ایران به ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی که به پایگاه آمریکا در عراق انجام شد، افزایش یافت. شاخص جهانی نفت، نفت خام برنت، روز چهارشنبه قبل از معاملات آتی ICE در سنگاپور با ۳.۴۸ دلار افزایش به ۷۱.۷۵ دلار در هر بشکه افزایش یافت. شاخص نفت نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز ۲.۹۵ دلار معادل ۴.۷ درصد افزایش یافت و به ۶۵.۶۵ دلار رسید.

زنگنه: افزایش قیمت نفت به نفع ایران استپ

بیژن زنگنه امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد طبق دستوری که داده شده، بوده است، ‌ ادامه داد:‌ امیدواریم که عزت مردم ایران در این اقدام باشد. وی با اشاره به اینکه قیمت نفت در بی‌ثباتی بالا می‌رود و در شرایط ثبات پایین می‌آید، افزود: از نظر روانی اکنون قیمت نفت تا حدی روال صعودی داشته است به نفع ایران است تا کمی قیمت بالا رود.

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه 18 دی 98
 
در معاملات امروز بازار ارز، شاهد ادامه نرخ گذاری دلار در کانال 13 هزار تومانی در صرافی های بانکی و مجاز هستیم. به گونه ای که دلار در این صرافی ها به نرخ 13280 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 13380 تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته می شود.  این نرخ نسبت به روز قبل، تغییری نداشته است. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، به نرخ 14880 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 14980 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود. هرچند در این میان، خبرها از بازار آزاد حکایت از رشد دلار به نرخ 14130 تومان دارد. یورو و درهم امارات نیز به ترتیب به قیمت های 15750 و 3820 تومان معامله می شوند.
 
پیش‌بینی رئیس کل بانک مرکزی از قیمت دلار
 
عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفت: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می‌کنیم که به درخواست حماسه آفرینان کشور و مردم پاسخ دادند و الحمدالله در آینده شاهد آثار مثبت این اقتدار جمهوری اسلامی خواهیم بود. وی ادامه داد: الحمدالله اوضاع در بازارهای مالی خوب و آرام است و همانطور که قول داده بودیم، بانک مرکزی در بازار حضور داشته و اجازه نوسانات زیاد را نمی‌دهد. امیدواریم ان شاالله با تدابیری که در بانک مرکزی اتخاذ کردیم و با اقداماتی که در حال انجام هستیم، شاهد ثبات خوب و تعدیل شده نرخ ارز در بازار باشیم.

همتی درباره پیش‌بینی قیمت ارز افزود: امیدواریم که قیمت ارز بازگردد و باید بگویم که قیمت موجود براساس شوک‌های سیاسی جابجا شده است و ماندگار نیست. هفته پیش نیز گفته بودم و در حال حاضر نیز می‌گویم که نرخ ارز در صرافی‌های رسمی از قیمتی که در سایت‌ها اعلام می‌شود، بسیار پایین‌تر است. وی تاکید کرد: تقاضای واقعی ارز را که در صرافی‌ها معامله می‌شود، تامین می‌کنیم. آثار شوک‌های روانی ناشی از تنش‌های سیاسی، سرجای خود است ولی به تدریج میرا خواهد شد. ما سعی می‌کنیم که نرخ ارز را به ارزش ذاتی خود نزدیک کنیم و باید بگویم که نرخ فعلی، ارزش ذاتی ارز نیست.

بازدید سرزده رئیس کل بانک مرکزی از صرافی‌های خیابان فردوسی

تعداد بازدید : 398
قیمت سکه پنج میلیون و ۱۷۵ هزار تومان شد
 
هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران در ساعت ۱۴ امروز به بهای پنج میلیون و ۱۷۵ هزار تومان به فروش رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد تهران نیز به بهای پنج میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین نیم سکه نیز دو میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۷۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۴۰ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۵۱۳ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز دو میلیون و ۲۲۶ هزار تومان به فروش رسید. /ایرنا
 
امارات: نمی‌توانیم هرگونه کمبود نفت را جبران کنیم
 
سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات اعلام کرد در صورت لزوم، اوپک به هرگونه کمبود احتمالی عرضه نفت واکنش نشان خواهد داد، اما محدودیت‌هایی نیز برای این کار دارد. وی گفت: با ظرفیت مازادی که داریم، نمی‌توانیم هرگونه کمبود نفت را جبران کنیم. با این همه، وزیر انرژی امارات اعلام کرد: شرایطی که سبب نگرانی از کمبود نفت در بازار شود مشاهده نمی‌شود. المزروعی گفت: ما کمبودی برای نفت پیش‌بینی نمی‌کنیم، مگر اینکه تشدید بحران وجود داشته باشد که اکنون شاهد آن نیستیم.

"تیبا ۲" ۷۰ میلیون تومان شد

قیمت خودروهای سایپا در بازار امروز 1398/10/18 به‌شرح زیر است:

ردیف

نوع خودرو

قیمت خودرو کارخانه

قیمت خودرو بازار

1

قیمت سایپا 111

39،941،000

57،000،000

2

قیمت سایپا 131

37،641،000

53،000،00

3

قیمت سایپا 151

40،330،000

61،000،000

4

قیمت تیبا

46،443،000

66،700،000

5

قیمت ساینا

55،960،0000

69،000،000

6

قیمت کوئیک اتوماتیک

69،000،000

115،000،000

7

قیمت چانگان

155،000،000

209،000،000

8

قیمت سراتو 2000

295،000،000

 338،000،000

9

قیمت استپ وی اتوماتیک

توقف تولید

 245،000،000

10

قیمت رنو پارس تندر

84،200،000

162،000،000

11

قیمت برلیانس H330

---

147،000،000

12

قیمت برلیانس H320 (اتوماتیک)

---

172،000،000

13

قیمت تیبا 2

51،603،000

70،000،000

رشد قیمت بیت کوین به دنبال تحولات منطقه

قیمت بیت‌کوین در پی حمله موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق با ۶ درصد رشد از ۸ هزار و ۳۰۰ دلار عبور کرد. به نقل از ایبنا؛ کارشناسان حوزه رمز ارز پیش بینی کرده بودند که با افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه، قیمت بیت کوین به عنوان یکی از دارایی‌های با محوریت پناهگاه امن به بیش از ۸ هزار دلار خواهد رسید که این موضوع محقق شده و کارشناسان تاکید دارند که روند افزایش قیمت بیت کوین تحت تاثیر تحولات منطقه غرب آسیا همچنان ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است که قیمت سایر ارزهای رمزنگاری شده که سهم بازار بزرگی را به خود اختصاص داده‌اند نیز با افزایش روبرو بوده اما در این میان تتر به عنوان ارز رمزنگاری بر پایه دلار آمریکا با توجه به ضریب کاهش ارز دلار، بالغ بر ۰.۰۷ کاهش قیمت پیدا کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
گران شدن دلار یعنی گران شد بقیه اجناس ،فقط بودجه روی کاغذ همه چیز نیست!
قیمت ارابه ها خیلی بالا رفته .

چه خبره ؟؟؟؟؟؟؟
چقدر نمایش تبلیغاتی ؟ این نمایش های تبلیغاتی چه خیری برای مردم داره ؟
خدابه خیر کند.
گرانتر میشود احتمالا.
خودرو چرا هر روز گران میشود؟؟؟؟
مردم زندگی روزمره شان نسبت به پارسال بسیار سخت تر نشده که شما دلار دلار می کنید؟؟؟؟؟
هنر دارید بازارهایی که مردم با آنها سر و کار دارند را درست کنید نه الان که مردم تو همه فکری هستند الا دلااااااار
ظاهرا هنوز تصفیه حساب اتاقهای تصفیه ویژه ژانویه تمام نشده برای همین دلار قیمتش بالا رفتهههههههه!!!!!!!!!!!!
فکر میکنم اگر ارزش دلار در جهان صفر و یا حتی منفی شود بازار ایران هیچ عکس العملی به این کاهش جهانی نمی دهد؟!... چرا؟!...آیا این وضع نشانه یک بیماری در اقتصاد ایران نیست؟!...کارشناسان جواب دهند...
دلار تو جهان ریزشی اروپا با یورو کار میکنه دلار فقط برای منطقه خاورمیانه است با هزینه دلاری امریکا تو خاورمیانه دلار زیاد شده تو بدترین شرایت هم نباید دلار 8000 بیشتر شود قطعا از این شرایط سو استفاده شده حالا جو جو کی تمام میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر