بازدید 15833

مرگ ۵۲۲ نفر در «تابوت پرنده» آمریکا طی یک سال اخیر

کد خبر: ۹۵۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ 08 January 2020

در حالی صبح امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در نزدیکی فرودگاه امام (ره) سقوط کرد که این نوع هواپیما ید طولایی در بروز سانحه و سقوط دارد، هواپیمایی که آمریکایی‌ها به آن لقب تابوت پرنده را داده‌اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، حدود ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراینی به‌شماره پرواز PS۷۵۲ از مبدأ فرودگاه امام به کییِف در منطقه‌ای بین پرند و شهریار سقوط کرد. این هواپیما ۱۷۶ مسافر و کروی پروازی داشته و به‌گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به‌محض اعلام سقوط این هواپیما، تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل سقوط هواپیما اعزام شدند.

طی ماه‌ها و سال‌ها شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا به‌دلیل سقوط پیاپی هواپیما‌های بوئینگ مکس با چالش‌های اساسی روبه‌رو بوده است، چالش‌هایی که در نهایت باعث شده تا بسیاری از کشور‌ها سفارش‌های خرید خود را به این کمپانی لغو کنند.

همان‌گونه که اعلام شد جدیدترین سانحه برای هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ صبح امروز در منطقه‌ای بین شهر جدید پرند و شهریار روی داده که به‌گفته رئیس اورژانس کشور تمامی مسافران و کروی پروازی این هواپیما جان خود را از دست داده‌اند.

پیش از این در مهرماه سال گذشته هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس متعلق به شرکت لاین ایر اندونزی در دریای جاوه سقوط کرد و ۱۸۹ مسافر و کروی پروازی آن کشته شدند. حدود پنج ماه بعد نیز هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اتیوپی دچار سانحه شد و ۱۵۷ سرنشین آن جان خود را از دست دادند. این دو هواپیما بر اساس اعلام کشور‌های مربوطه نو بوده‌اند.

پس از این اتفاقات بود که شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا به‌دلیل فشار‌ها و همچنین لغو سفارش خرید، تولید هواپیمای نوع ۷۳۷ مکس را به‌حالت تعلیق در آورد. از سال ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۳۷۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس تحویل شرکت‌های هواپیمایی مختلف شده که برخی از ایرلاین‌ها استفاده از این نوع هواپیما را به‌حالت تعلیق در آورده‌اند.

به گزارش تسنیم، آبان‌ماه سال گدشته و پس از سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اندونزیایی قانونگذاران آمریکایی اعلام کردند هواپیماسازی بوئینگ برای اخذ مجوز پرواز هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ یک الگوی پنهانکاری عامدانه برای سودجویی را دنبال کرده است.

سناتور ریچارد بلومنتال دراین‌باره گفته بود بوئینگ برای تسریع فرآیند کسب مجوز برای این هواپیما یک "الگوی پنهانکاری عامدانه" را دنبال و بوئینگ عملاً یک تابوت پرنده طراحی کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
هواپیمای سقوط کرده از سری 800 بوده پرواز تمام هواپیماهای بویینگ737 مکس در سراسر دنیا ممنوعه
چرا فرودگاه کشور ، اجازه پرواز را به این نوع هواپیما داده در آسمان ایران؟ البته اگر این بوئینگ نوع مکس بوده یا دارای نقص فنی
لطفا پروازهای این تابوت پرنده توسط خطوط هوایی ایرانی نیز لغو شود.
اینهم جنس مرغوب آمریکایی که خیلیا براش تو ایران سر ودست میشکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
داداش شما یه لاستیک شو تو ایران بساز
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
آقا این پراید دهها برابر این نوع هواپیماها در سال کشته میده
هم مشتری داره و هم از تولیدش حمایت میشه
خوب آمریکا هم باید حمایت از تولیدات کشورش را از ایران یاد بگیره
به هيج هواپيمايي از اىن نوع اجازه پرواز و فروش بليط ندهيد
داداش دانش و تحصیلات هوانوردی نداری مجبور نیستی با لیسانس حسابداری یا علوم سیاسی مطلب فنی بنویسی. هر دانشجوی سال اول هوانوردی هم فرق سری ۸۰۰ و سری مکس رو می دونه .
آقا این هواپیما سری 800 هست مه سری مکس ، که در سال 2016 تحویل شرکت هواپیمایی اوکراین شده، هواپیمای یاد شده کلا سابقه پروازیش به 4 سال هم نرسیده
تابوت پرنده !! تو فرق سری مکس و ۸۰۰ رو نمی دونی بعد نظر هم می دی ؟
در باره تابوت های خزنده سایپا وایران خودرو هم آمار میدین لطفا؟
چه اخباری!! واقعأ که مملکت گل و بلبل ، آخه این مردم صاف صاف وسط محل یک سانحه چکار میکنند، دنبال چی هستن؟ و کو ماسک امدادی ها ؟ تازه به درخواست بویینگ این هواپیما نباید فعلأ پرواز بکنه ! .از اونطرف هم یک خاکسپاری که میکنیم نباید که دهها کشته ببار بیاره ،یعنی اینهم اینقدر سخته مدیریتش؟حالادلمون هم خوشه که چند تا موشک انداختیم روی ساختمونهای خالی !!.واقعأ که اقتدارمون چشم دنیا رو کور کرده !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها