بازدید 250382

سقوط بوئینگ ۷۳۷ مسافری اوکراینی حوالی پرند+ فیلم و عکس/ جان باختن تمام سرنشینان هواپیما/ اغلب مسافران ایرانی بودند+اسامی جان باختگان/ واکنش شرکت بوئینگ به حادثه/ پایان عملیات جمع‌آوری پیکر جان‌باختگان

صبح امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار نقص فنی شد و در حوالی شهر پرند سقوط کرد؛ هواپیمایی اوکراینی که حامل ۱۷۶ مسافر و خدمه به مقصد پایتخت این کشور بود و متاسفانه همه سرنشینان آن که اغلب ایرانی بودند، جان به جان آفرین تسلیم کردند.
کد خبر: ۹۴۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۹ 08 January 2020
تابناک اجتماعیحوالی ساعت ۶ صبح امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس (Boeing 737 MAX) پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) دچار نقص فنی شد و در حوالی شهر پرند سقوط کرد؛ هواپیمایی که حامل ۱۷۶ مسافر و خدمه بوده و در حال حاضر تلاش‌ها برای اطلاع دقیق از سرنوشت آن‌ها در جریان است.

به گزارش «تابناک»، علی کاشانی، مدیرکل روابط عمومی فرودگاه امام خمینی (ره) با اعلام این خبر، این هواپیما را اوکراینی و مقصدش را کیف، پایتخت این کشور اعلام کرد و  گفت: پیش بینی می‌شود علت وقوع این حادثه نقص فنی بوده است.
 

بیشتر بخوانید

 

پایان عملیات جمع‌آوری پیکر جان‌باختگان
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۱۲:۲۹

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پایان عملیات جمع آوری پیکر جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت: این هواپیما حامل ۱۷۹ مسافر و خدمه پروازی بوده است که از این تعداد ۱۴۷ نفر ایرانی و ۳۲ نفر اتباع خارجی شامل ۶ تبعه کانادا، ۴ تبعه سوئد، ۱۱ تبعه اوکراین، ۱۰ تبعه افغانستان و یک تبعه انگلستان بوده اند و با توجه به گزارش شاهدان محلی و ارزیابی های انجام شده در محل حادثه، هواپیما در آسمان دچار حریق شده است.

وی با اشاره به اعزام نیروهای امدادی هلال احمر با خودروهای عملیاتی، گفت: ۳۰۰ نیروی عملیاتی از سازمان امداد و نجات و جمعیت هلال احمر استان های تهران و قم به وسیله ۴۵ دستگاه خودرو به محل وقوع حادثه اعزام شده اند. به علاوه به دلیل ترافیک سنگین در لحظات اولیه وقوع حادثه و تجمع ساکنان محلی، ۲ فروند بالگرد با انجام ۳ سورتی پرواز نسبت به انتقال نیرو و تجهیزات امدادی، ایمنی و بهداشت فردی اقدام کرد.

سلیمی با اشاره به پایان عملیات جمع آوری پیکر جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، تاکید کرد: ۴ تیم عملیاتی هلال احمر برای پاکسازی احتمالی منطقه در محل سقوط هواپیما حضور خواهند داشت.

تصاویر دردناک گردآوری اجساد جان باختگان
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۱۲:۰۰
کشف یک جعبه سیاه هواپیما
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۱۰:۳۹

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از پیدا شدن یکی از جعبه‌های سیاه هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی که حوالی ۶ صبح امروز در حوالی تهران سقوط کرد، خبر داد.

گفتنی است دقایقی قبل سرهنگ سرپناه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران بر کشف نشدن جعبه سیاه این هواپیما تاکید کرده و یادآور شده بود: ممکن است چند قطعه‌ای که شبیه به جعبه‌سیاه بوده این ابهام را ایجاد را کرده باشد اما تاکنون جعبه سیاه این هواپیما کشف نشده است.

اعلام اسامی کامل جان باختگان حادثه
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۱۰:۳۸

اسامی مسافران هواپیمای اوکراینی که به بنابر اعلام مسئولان تمامی آنان جان خود را از دست داده‌اند، اعلام شد:

اختلاف گزارش ها درباره مدل بوئینگ سقوط کرده
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۱۰:۲۹

درحالی که سازمان هواپیمایی کشوری مدل هواپیمای سقوط کرده اوکراینی در نزدیکی تهران را ۷۳۷-۸۰۰ ذکر کرده، وبسایت این خط هوایی اوکراینی مدل هواهای درحال پرواز خود را ۷۳۷NG اعلام کرده که نامی است که به مدل ارتقا یافته ۷۳۷-۸۰۰ اختصاص دارد.

۱۴۷ سرنشین ایرانی بودند و ۳۲ تن غیر ایرانی
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۱۰:۱۴

رئیس اورژانس کشور تعداد ایرانیانی که در هواپیمای سقوط کرده حضور داشتند را ۱۴۷ نفر اعلام کرد. بنابر اظهارات پیرحسن کولیوند از بین ۱۷۹ تن که در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری جان باختند ۳۲ نفر غیرایرانی و ۱۴۷ نفر ایرانی‌ بوده‌اند.

حضور جمعی از دانشجویان ایرانی در پرواز
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۱۰:۰۷

بر اساس گزارش های رسیده، در میان مسافران این پرواز جمعی از دانشجویان ایرانی دانشگاه های کشورهایی مانند اوکراین، کانادا، آمریکا حضور داشتند.

سوله مدیریت بحران کهریزک مهیای دریافت اجساد
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۱۰:۰۵

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران سوله مدیریت بحران در مرکز کهریزک برای تحویل اجساد آماده شده است. بر این اساس اجساد سانحه سقوط هواپیما بعد از جمع‌آوری به مرکز تشخیص آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران در کهریزک منتقل خواهد شد تا پس از آن اقدامات برای شناسایی و تعیین هویت آغاز شود.

تصاویر: گردآوری اجساد جان باختگان برای اعزام به پزشکی قانونی
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۹:۵۰
اغلب مسافران ایرانی بوده‌اند
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۹:۴۱

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری  به ایسنا گفت: بیشتر مسافران هواپیمای سقوط کرده اوکراینی، اتباع جمهوری اسلامی ایران بودند و مسافرینی با سایر ملیت‌ها نیز در این پرواز حضور داشتند.

اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص حادثه
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۹:۳۶

سازمان هواپیمایی کشوری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت UR-PSR که با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶:۱۲ روز چهارشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶:۱۸ در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

جان باختن تمام سرنشینان هواپیما
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۹:۱۰

کولیوند، رئیس اورژانس کشور از جانباختن تمام سرنشینان هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت: اطفاء حریق هواپیما به اتمام رسیده و مسیر دسترسی به محل سقوط بازگشایی شده است. متاسفانه از شواهد مشخص است که کسی از مسافران سالم نیستند و تمام مسافران جان خود را از دست داده‌اند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در حال جمع‌آوری اجساد هستیم تا برای شناسایی به پزشکی قانونی منتقل شوند.

شناسایی جان باختگان غیرممکن است
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۸:۴۲

شدت حادثه شناسایی جانباختگان را نیز غیر ممکن کرده است؛ به طوریکه دکتر صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران به ایسنا گفت:‌ با توجه به وضعیت سقوط امکان شناسایی مسافران و خدمه پرواز بسیار سخت است. اجساد تقریبا متلاشی شده‌اند و باتوجه به وضعیت سقوط ، امکان شناسایی مسافران و خدمه پرواز که گفته می‌شود ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز هستند بسیار سخت است.

جزئیات تماس خلبان بوئینگ اوکراینی با برج مهرآباد پیش از سقوط‌
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۸:۴۰

حسن رضایی‌فر، رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه تیم بررسی سانحه و اینجانب در حال حاضر در سایت حادثه بوئینگ 737 حضور داریم، به فارس گفت: ‌هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی ‌پنج دقیقه پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) حوالی شهریار و پرند، سقوط کرده است. محل وقوع حادثه مسکونی نبوده است.

رضایی فر درباره ارتباط خلبان با برج مراقبت گفت: این پرواز از اپروچ فرودگاه امام خمینی (ره) خارج شده و وارد اپروچ مهرآباد شده بود. همچنین خلبان این بوئینگ پیش از سقوط اعلام وضعیت اضطراری نداشته است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا خلبانی ارتباطی با برج مراقبت داشته و اعلام وضعیت اضطراری کرده است؟ بیان کرد: خلبان هیچ تماسی با اپروچ مهرآباد نداشته است.

تصاویر جدید از بقایای هواپیمای متلاشی شده اوکراینی
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۸:۳۵
شرکت بوئینگ‌: در حال بررسی شواهد هستیم
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۸:۳۲

شرکت هواپیماسازی بوئینگ دقایقی قبل پس از وقوع سانحه هواپیمای ۷۳۷ مکس اوکراینی، در توئیت رسمی خود اعلام کرد: در حال بررسی شواهد و مدارک درباره علت وقوع این سانحه هستیم.

ترافیک پرحجم در محدوده سقوط هواپیما و تذکر به مردم
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۸:۳۱

ساعاتی پس از سقوط هواپیما وضعیت ترافیکی در محل سانحه نیز پرحجم شد، به طوریکه سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا به ایسنا گفت:‌ ترافیک محدوده صباباتری صباشهر نیمه سنگین است که این ترافیک به علت ازدحام جمعیت ایجاد شده است.

همچنین مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر نیز از مردم خواست که از تجمع در اطراف محل سانحه پرهیز کنند تا امکان تردد خودروهای امدادی سلب نشود.

آماده باش پلیس در محل سانحه
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۸:۱۳

سرهنگ سرپناه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران از تامین امنیت محل و آماده‌باش پلیس در محل خبر داد و به ایسنا گفت: دقایقی پس ازسقوط هواپیمای مسافربری در محدوده پرندک تهران، چندین تیم از ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شده و نسبت به تامین امنیت منطقه اقدام کردند. در حال حاضر ماموران در آماده‌باش هستند. شدت حریق به حدی بوده است که امکان عملیات امداد و نجات در دقایق اولیه وجود نداشته است.

تلاش برای امدادرسانی به زندگان احتمالی/ وارد نیامدن خسارت به منازل مسکونی
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۷:۵۰

رئیس اورژانس کشور در گفت و گو با شبکه خبر در مورد حادثه سقوط هواپیما گفت: گروهای امداد در محل سقوط هواپیما حضور دارند و تلاش می شود به زنده ماندگان احتمالی کمک شود. 

پیرحسین کولیوند افزود که هم اینک هواپیما در حال سوختن است و تصور ما این است که تعداد زیادی از مسافران جان خود را از دست داده اند. 
همچنین رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در توضیحاتی اشاره کرد:  خوشبختانه به منازل مسکونی خسارتی وارد نشده است.

 

تعداد بازدید : 12015
تصاویر اولیه از محل سقوط هواپیمای مسافربری
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۷:۴۹
مسیر هواپیمای اوکراینی روی نقشه از لحظه شروع پرواز تا سقوط
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۷:۳۷

سقوط بوئینگ ۷۳۷ مسافری اوکراینی حوالی پرند + فیلم/ اعزام نیرو‌های ارزیاب و امدادی برای اطلاع از سرنوشت ۱۷۰ مسافر هواپیما

اعزام دو بالگرد و ۶۰ تیم امدادی به محل حادثه
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۷:۳۴

بنا بر اعلام جمعیت هلال احمر کشورمان، در پی این رویداد دو فروند بالگرد و ۶۰ تیم امدادی به محل حادثه در محدوده صباشهر از توابع شهرستان رباط کریم اعزام شده اند.

توضیحات سخنگوی سازمان هواپیمایی در مورد سقوط هواپیما
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۷:۲۲
تعداد بازدید : 7176
اعزام ١٠ دستگاه آمبولانس اورژانس به محل سقوط هواپيماى اوكراينى
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۷:۲۰

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام خمینی تهران خبر داد و گفت: ۱۰ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل وقوع این سانحه هوایی اعزام شده است.

فیلم منتشر شده از سقوط هواپیما
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۷:۱۶
تعداد بازدید : 14505
اعزام نیروهای امدادی و ارزیاب به محل سقوط
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۷:۱۲

در پی سقوط یک فروند هواپیما در حوالی شهر پرند استان تهران، یگان های امدادی و ارزیابی به سرعت در حال اعزام به منطقه برای ارزیابی حادثه و ارائه کمک های احتمالی هستند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۱۰۷
کی اون لحظه فیلم گرفته؟
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
بیشتر کشورهای جهان پرواز بویینگ مکس رو ممنوع کردن اونوقت ما فقط به این دلیل که هواپیما مال اکراینه و تازه ست، جون ۱۸۰ ایرانی رو به خطر انداختیم!
محمدرضا
| Malaysia |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
بویینگ 737-800 ان جی بوده. بویینگ مکس نبوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
تابناک در خبررسانی دقت کن عزیزم، این هواپیما سری مکس نبوده و از سری 800 بوده
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
به نظر میاد که عملیات تروریستی بوده

اتفاقی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
صدوهشتاد ایرانی براحتی کشته شدن کسی تسلیم نگفته اونم افرادی که همشون استاد دانشگاه و دانشجوی دکتری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
پس چرا تو این خبر نوشته مکس؟
لطفا تابناک اصلاح کنه اگه مکس نبوده.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
احتمال برخورد موشک امریکا به بال هواپیما دیده میشود . چون بعد از برخورد حتی بال هواپیما سالم نبود در صورتی خیلی از سوانح دنیا دیده میشود بال هواپیما تا حدودی سالم‌میماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
در شرایط فعلی منطقه فرکانس های رادیویی مزاحم خواسته یا نا خواسته سیستم ناوبری هواپیما را مختل کردند و منجر به سقوط شد
خدایا شکرت..
بزار لااقل از خواب بلند بشیم بعد شروع بشه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
این مملکت چه خبره؟
چرا تو این شرایط فوق قرمز پرواز کردن ...
عقل هم یار خوشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
به نظر همون سیستمهای خودکار فرودگاه با تصور حمله آمریکا زدنش!!!
این دیگه از کجا اومد ؟

چرا سقوط کرد ؟
پاسخ ها
sanaz
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
باید دید چه کسی توش بوده که سقوط کرده
از تعداد مسافران ایرانی این طیاره خبر دارید؟ چند نفرشون ایرانی بودند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
احتمالا همه غیر از خدمه ایرانیند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
قطعا اکثرا ایرانی بودند، و به احتمال زیاد از مبدا اوکراین به کشور های مقصد خودشان پرواز داشتند. از بستگان همکار بنده، یک دانشجوی ایرانی به مقصد کانادا بود که در این پرواز کشته شد.
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
بخش عمده ای ایرانی هستند
رجائی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
سلام
تعداد 32 نفر غیر ایرانی
و تعداد 147 نفر متاسفانه ایرانی بودن
خیلی عجیبه
زدینش !!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
دیوانه اره زدنش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
فیلم زیاد نگاه می کنی مثل اینکه
خدایا بسه
خدایا خسته شدیم
دلمون لک زده واسه روزی از خواب بیدار بشیم و خبر بد نشنویم
خدایا تو رو به بزرگیت قسم یه کم هوامون رو داشته باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
آره والا
ما هم بنده تو هستیم آخه
چقدر استرس
خدایا به فریاد ما ایرانی ها برس
ارسلان
| United States of America |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
خودمون یه کاری باید بکنین اینکه بشینیم دعا کنیم نتیجه اش میشه همین.
پدافند هوایی اشتباهاً زدش. فیلم مشخصه مثل جنگندهای عراقی که تو جنگ مورد اصابت قرار میگرفتند و تو هوا آتیش میگرفتند، هواپیمای مسافربری تو هوا آتیش گرفته و مثل یه گلوله آتیش در حال سقوط به زمینه. بخاطر همین هم حسابی متلاشی شده و ازش چیزی باقی نمونده.
پاسخ ها
محمدرضا نقوي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
پس چرا صداي شليك پدافند نيامد حتما" صدا خفه كن گذاشتند سر لوله هاي پدافند ها مردم از خواب بيدار نشوند(ملت داراي توهم توطئه).
این همون بویینگ ایراد دار نیست که دارند جمعش می کنند و چندین نمونه سقوط کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
نه اون مدل مکس هست. این قدیمی تره
این همون بویینگ ایراد دار نیست که دارند جمعش می کنند و چندین نمونه سقوط کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
نخیر این سری ۸۰۰ بوده نه سری مکس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
بویینگ مکس نبوده چرا همین جور اظهار نظر میکنید؟
حالم از زندگی تو این کشور بد میشه ،بخدا گرفتار شدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
به جای غر زدن تلاش کن کشورتو بساز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
عجب! چه ربطی به ایران داره؟ خلبان و خدمه همه اوکراینی بوده اند!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
تو یکی قطعا برو فرار مغزها شو تو ایران نمون حیف میشی
این اتفاق احتمالن باعث میشه همه پرواز های بین المللی از آسمان ایران لغو بشه و کشور به سوی کره شمالی شده پیش بره
پاسخ ها
؟
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
فعلا هدفشون روح و روان ماست
مگر بوئینگ ۷۳۷ مکس ممنوع الپرواز نبود‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
این سری ۸۰۰ بوده نه مکس . هر گردی گردو نیست
خیلی از کشورها از پرواز بوئینگ 737 مکس جلوگیری کردند نمیدونم چرا اوکراین هنوز داره ازشون استفاده می کنه.این هواپیما توی سیستم ناوبری اش مشکل داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
گلابی جان این مکس نبوده سری ۸۰۰ بوده
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
اره اونام که دیروز تو کرمان زیره دست و پا له شدن کاره امریکا بود
هواپیمای بویینگ آمریکایی هستش.اصلا بعید نیست دستکاری در سیستم های ناوبری هواپیما کار آمریکا بوده باشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
توهم توطئه
بابا این هواپیماهای بویینگ مکس پروازشون اکثر جاهای دنیا ممنوعه
عجیبه اوکراین ممنوع نکرده
هواپیمای آشغالیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
این نوع هواپیمای مکس نبوده، از نوع 737 سری 800 بوده، تابناک دقت کن در خبررسانی
از در و دیوار داره بدبختی می باره
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
اره به زودی هم میمیری وصیتت رو بکن
شاید عملیات خرابکاری سایبری بوده. باید از این موضوع حداکثر استفاده را برد.
پاسخ ها
فریدون
| Austria |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
باید از این مسئله حداکثر استفاده را برد؟؟؟؟؟آقا مواظب باش این سازمانهای حقوق بشر ترا ندزدند!اینها که مردند آدم بودند ها!!!! می فهمی انسان و آدم چه معنی میدهد؟؟؟؟ به نظرم خودت را به ترامپ معرفی کن.طرف خیلی دنبال استفاده حداکثری است!! از مردن مردم میخواهد استفاده حداکثری کند!!!خدا خانواده ات را حفظ کند.البنه از شر خودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
تو یکی از سایت های آمریکا نوشته

اسراییل هواپیمارو ساقط کرده
دشب بوشهر چپو راست زلزله.. :|
اون از ۵۶ کشته و ۲۰۰ زخمی دیروز اینم از امروز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
خدا از فردا به خیر کنه
مشکوکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
تو یکی از سایت های آمریکا نوشته

اسراییل هواپیمارو ساقط کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
اره شديدا مشكوكه
توقف پرواز تا روشن‌شدن حادثه
پس دو حادثه‌ی اندونزی و اتیوپی، تعدادی از شرکت‌ها و کشورهای استفاده‌کننده از این هواپیما پرواز آن را ممنوع کردند. این شرکت‌ها تا روز ۱۲ مارس ۲۰۱۹ شامل تمامی شرکت‌های چین و اندونزی،[۱۲] ارولینیاس آرژانتیناس،[۱۳] آئرومکزیکو،[۱۳] کایمن ایرویز،[۱۴] هواپیمایی اتیوپی،[۱۵] گول ایر ترنسپورت،[۱۳] میات مونگولین ایرلاینز،[۱۶] هواپیمایی پادشاهی مراکش،[۱۷] و کام‌ایر (آفریقای جنوبی).[۱۸] بوده‌اند.
همچنین ترامپ،‌ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، بعد حادثه‌ی هواپیمای اتیوپی و در پی اعتراضات گسترده و تحت فشار کنگره آمریکا، دستور تعلیق کلیه پروازهای این مدل از بوئینگ تا زمان روشن‌شدن دلیل حوادث را در آمریکا صادر کرد.
در پی این حوادث، سازمان هواپیمایی کشوری ایران نیز عبور تمام هواپیماهای این مدل را از آسمان ایران ممنوع اعلام کرد.
بنظرمنم مشکوکه
میخان حواسمون از انتقام وکینه به امریکا کم کنن...اخه تازه حرکت کرده..بااین فاصله ی کم
حتما نقص فنی نبوه
بیشترشون دانشجویان ایرانی در اوکراین و سایر کشور ها مثل آمریکا و کانادا بوده اند که برای استفاده از تعطیلاتشون به وطن آمده بودند.روح همشون شاد
خدا بیامرزدشون وبلاهای بعدی را بخیر کنه
پدافند زدش یا با موشک برخورد کرده؟ چرا در هوا آتش گرفته. مدت زیادی روی هوا بود و در حال سوختن پس چطور خلبان پیام کمک نفرستاده؟ سوالهای بی جواب
فقط امیدوارم خرابکاری نباشه،به نظر هواپیما منفجر شده.
کاملا مشخصه پدافند اشتباهی عمل کرده
زمان و مکان کاملا گواهی می دهند
آزمایش قطعات همه چیز مشخص می کنند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
آره سردار ممنون بابت نظر کارشناسیتون در تماس بعدی حتما توضیحات تکمیلی رو ازتون میگیریم
ریاست محترم خبرگزاری تابناک ،
نباید ببه مسئولین یادآوری کنید که ضرورت دارد بابت گشته شدگان کرمان و بویژه کشته شدن
۱۷۷ نفر که حدود ۱۵۰ نفر آنان اکثرا جوان بودن حداقل سه روز عزای عمومی اعلام کنند
بنظرم اگر آنها بفکر نیستند شما یادآوری کنید .
قصد. مرده پرستی نیست ولی حدوده ۲۵۰ خانواده بدون هیچ تقصیری در این شرایط بحرانی
یکباره صدمه سنگین دیده اند
هواپیما بویینگ مکس نیست دوستانی که کامنت گذاشتن. این مول قدیمی تر خست ۷۳۷ مکس نیست
هر لحظه باید منتظر حادثه ای هولناک بود..
واقعا چقدر جون ما ایرانی ها بی ارزش شده دیروز تو کرمان56 نفر امروز 180 نفر تو هواپیما فردا.....
والا تو اين چهار دهه به اندازه تمام دوران زمين شناسي اتفاق افتاده واسمون
هواپیما شعله وره زده شده
عجب سالی شده، خدایا به خیر بگذرون
کشورمون همش شده غم و اندوه
یک پیروزی یک اتفاق خوب نصیبمون کن تا همه تظاهرات شادی برپا کنند
الهی آمین
چرا اصرار بر پخش خبر اشتباه داری ؟ این هواپیما مکس نبوده بلکه سری ۸۰۰ بوده
اون بدبختایی که تو تشییع جنازه مردم کلا محو شدن
باز هم هواپیمای آشغال امریکایی بوئینگ. از این هواپیما تا حالا چندتا سقوط کرده و پرواز این بوئینگ ها در خیلی از کشورها ممنوعه
آخه چقدعذااااااب چقدگروني چقدفحشو افترا ،بخدا خسته شديم خسته ميفهميدبفهميد خواهشأ
170 دانشجوی ایرانی که در اوکراین پزشکی می خواندند امروز در سقوط هواپیما جانشون رو از دست دادند. اینم نتیجه انحصار
واااای خداااا همش مرگ همش بدبختی این چه نکبتیه گرفتارش شدیم اخه
ضمن عرض تسلیت به خانوادههاشون . وسط این همه تحلیل سیاسی یه تحلیلی هم من بکنم . چرا اوکراینی !؟ آیا این پیامی به پوتین از جانب ترامپ است ؟ ! آن هم درست بعد ازپاسخ موشکی ایران .
۵۶ نفر دیروز الانم که انگار "نقص فنی" اشتباها به هواپیما برخورد کرده!
توی فیلم تو آسمون آتش گرفته بود انگار با یه چیزی زدنش یا از تو منفجر شده به هر حال چون تو ایران بوده مثل قبلیها تا سالها مشخص نمیشه یا میندازن گردن خلبان که زنده نیست
علت سقوط؟؟؟
دانشجویان و نخبگان در یک حادثه از بین رفتند
تسلیت به خانواده های داغدارشان.
زدنش!
هنوز جنگ شروع نشده بالای 200 نفر کشته دادیم
اینطوریم که معملومه هیچ اسیبی به امریکاییا نرسیده
ایشالا همینجا تموم میشه این حملات
چرا هیچ مسئولی تسلیت نمیگه؟ 147 نفر از هموطنانمون فوت کردن. 13 نفرشون دانش آموخته دانشگاه شریف....دیروز 60 نفر جان باختند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
شما از کجا فهمیدی شریفی بودند؟
بهمین راحتی 176 نفر مردند چقدر ما عادت کردیم به اخبار مرگ هموطنان چقدر برای ما عادی شده این مسئله دیروز 70 نفر امروز 170 نفر
همه ما مسئولیم......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
واكنش مناسب به اين فجايع يك مسئوليت اجتماعي است كه بر گردن همه ماست . اما بايد با برنامه ريزي و سازماندهي باشد.
خداوند رحمت كند تمام درگذشتگان عزيز اين پرواز رو و تسليت به خانواده هاي محترمشان
بالای دویست نفرایرانی توی یک شبانه روز گذشته کشته شدند
وای خدا ادم احساس حقارت میکنه بین اینهمه هموطن دانشمند
یکی میگه موتورش اتیش گرفته پس زدنش؟
خب برادر اگه زده بودنش که همونجا میپوکید
یکی میگه سری مکس هست و همه جا جمع شده
برادر این سری مکس نبوده و اصلا تو خطوط هوایی ما نبوده ما میخواستیم چند ده تا بخریم که ترامپ لطف کرد جلوشو گرفت
یکی میگه کار روسیه است
یکی میگه کار اسرائیله
میدونم یه عده الان بهم فحش میدین اما من نظرمو میگم.ما هیچ کارمون حساب کتاب نداره ،نه تشییع جنازمون نه هواپیماهامون .نکته عجیب تو این سقوط متلاشی شدن مسافران هست ،با توجه به تمام سقوطهایی که صورت گرفته ،با توجه به اینکه هواپیما تنها پنج دقیقه از پروازش گذشته و مسلما اوج زیادی نگرفته بوده ،اینکه اجساد چنان متلاشی بشن که تشخیصشون به قول مقامات سخت باشه کمی جای تامل و تردید داره.
۷۳۷ مکس بعد از دو سقوط در کمتر از یکماه و کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر و اعتراف بویینگ به داشتن ایراد توسط تمامی خطوط دنیا زمینگیر شده چطور ایران اجازه پرواز هواپیمای ایراد دار رو تو فضای ایران میده
GHT, [۰۸.۰۱.۲۰ ۱۵:۰۳]
بر اساس تصاویر منتشر شده از لاشه هواپیمای اوکراینی آثار گلوله بر روی بدنه هواپیما قابل مشاهده است.

به گزارش اسپوتنیک، بوئینگ 737 هواپیمایی اوکراین با 167 مسافر و 9 خدمه پس پرواز از فرودگاه امام خمینی تهران دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. در پی این حادثه تمامی سرنشین ها و خدمه این پرواز جان خود را از دست دادند.

GHT, [۰۸.۰۱.۲۰ ۱۵:۰۳]
بر طبق تصاویر منتشر شده از جمله در ایسنا و رویترز، آثار گلوله بر روی بدنه هواپیمای سقوط کرده قابل مشاهده است.
پاسخ ها
شوقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
کجا گلوله دیدی ؟؟؟ مگر فیلم سقوط توسط یک هموطن در شهریار ندیدی هواپیما آتش گرفته و آرام سقوط کرد منفجر نشد چرا شایعه منتشر میکنید انصاف و وجدان داشتن چیزی خوبیه
سلام
خدایا نه روی زمینت نه روی آسمانت و نه روی دریا به این بزرگی
هیچ جا ایرانی ها امنیت ندارن
شديدا مشكوكه همه چي
خدايا رواني شديم .
بسیار متاسف و متاثر شدم. روان درگذشتگان شاد و به بازماندگان ایشان تسلیت عرض می کنم و برایشان آرزوی صبر و شکیبایی دارم.
خواهشا التماساپیگیری کنید
هشتمین روز سال ۲۰۲۰ هر روز بلا و حادثه خدا رحم کنه ملت ایران از شر ۲۰۲۰
کسی تسلیت نگفت یعنی این یکصد پنجاه نفر ایآنی ارزش یک تسلیت ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
ریس جمهور اوکراین گفت...برای بقیه هم مهم نیست انگار...این خبر رو فقط تو تابناک میشه بالا دید بقیه خبرگزاری ها یه گوشه اون پایین ها زدن انگار یه هواپیمای یک نفره تو آمریکای جنوبی افتاده نه ۱۵۰ ایرانی تو تهران....
خیلی مشکوک به نظر میاد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان