بازدید 6936
نوری المالکی:

عراق در خصوص نقض حاکمیت خود مماشات نمی‌کند

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق گفت که کشورش ضمن تلاش برای برقراری روابط با کشورها، با نقض حاکمیت خود مماشات نخواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱ 07 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولت قانون» امروز (سه‌شنبه) در جریان دیدار با «استفان هیکی» سفر انگلیس در بغداد گفت که عراق نمی‌تواند در خصصو نقض حاکمیت خود مماشات کند.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، دفتر نوری المالکی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار دو طرف آخرین تحولات سیاسی و امنیتی و تنش موجود در عرصه عراق و منطقه را بررسی کردند.

بنا بر این بیانیه، نوری المالکی گفت: «عراق تعرض به خاک خود را نمی‌پذیرد و مماشات با هر اقدامی که به نقض حاکمیتش منجر شود ممکن نیست و در عین در راستای برقراری روباط با کشور‌ها تلاش می‌کند.»

او تأکید کرد: «عراق به داشتن روابط مبتنی بر همکاری و احترام متقابل و حفظ امنیت، ثبات و حاکمیتش اصرار دارد.»

سفیر انگلیس نیز در این دیدار بر آمادگی کشورش برای انجام تمامی تلاش‌ها جهت آرام کردن اوضاع و دور کردن عراق و منطقه از بحران تأکید کرد.

شب گذشته عراق از طریق نمایندگی خود نامه‌ای را در شکایت از آمریکا به شورای امنیت فرستاد و در آن تاکید کرد که حمله آمریکا به مجاورت فرودگاه بغداد نقض حاکمیت عراق است.

طی حمله بامداد جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) آمریکا به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و همراهانشان به شهادت رسیدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان