بازدید 3533

انهدام باند فرشاد و اعتراف به ۳۰ فقره سرقت

کد خبر: ۹۴۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶ 07 January 2020

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری ۴ سارق جوان با ۳۰ فقره اعتراف خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه محسن معظمی گودرزی رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت گفت: ساعت ۱۵:۰۰ هفتم مهرماه سال جاری مرد جوانی با تماس به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک سرقت اموال شخصی اش توسط چهار مرد جوان (راننده و ۳ سرنشین) یک دستگاه خودروی ال نود سفید رنگ در محدوده بزرگراه شهید فهمیده به کلانتری ۱۸۱ وردآورد اعلام شکایت کرد.

او بیان داشت: پرونده با موضوع سرقت از مسافر برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: شاکی پس از حضور در پایگاه به کارآگاهان گفت: در کنار میدان آزادی به قصد سوار شدن بر خودرویی ایستاده بودم که یک دستگاه خودروی ال ۹۰ سفید دارای سه سرنشین جلویم متوقف شد و من نیز پس از اعلام مقصد سوار بر خودرو شدم. ولی پس از طی مسافتی یکی از سرنشینان خودرو با تهدید کلیه اموالم از قبیل: مدارک، گوشی تلفن همراه، وجوه نقد و ... را سرقت و پس از آن من را در مکانی خلوت از ماشین به بیرون پرتاب و از محل فرار کردند.

معظمی بیان کرد: کارآگاهان به دنبال اظهارات مال باخته راهی محل سرقت شدند که با انجام تحقیقات میدانی "پلاک انتظامی خودروی" سارقان را شناسایی کردند.

او افزود: با به دست آمدن این اطلاعات و با انجام اقدامات پلیسی مالک خودرو به هویت "فرشاد ۲۰ ساله" شناسایی و مشخص شد که وی دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت است.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان، پرونده‌های مشابه دیگری با خودرو‌های پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵ و پراید به پایگاه یکم واصل شد، گفت: در بررسی‌ها بیشتر مشخص شد خودرو‌ها سرقتی بوده است و فرضیه اینکه سرقت توسط همان سارقان انجام می شود، قوت گرفت.

او در ادامه گفت: با انعکاس اطلاعات به دست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری فرشاد و سایر همدستانش صادر شد و کارآگاهان با بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم مخفیگاه فرشاد را در شهر قم شناسایی کردند و دهم دی ماه وی در یک عملیات پلیسی فرشاد و سایر همدستانش در محل دستگیر و به پایگاه منتقل شدند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت افزود: متهمان به جرائم ارتکابی اعتراف و اظهار داشتند که سرقت‌ها را با سرکردگی "فرشاد" انجام داده اند و فرشاد را تشکیل دهنده باند سرقت معرفی کرده اند.

این مقام انتظامی ابراز داشت: فرشاد در اعترافاتش گفت: حدود ۳ ماه پیش با دیگر همدستانم که همشهری و بچه یک محل هستیم برای امرار معاش و کسب درآمد بدون زحمت باند ۴ نفره سرقت از مسافران را تشکیل دادیم و سرقت‌های اولیه را با خودروی خودم انجام دادم و سایر سرقت‌ها را خودرو‌های سرقتی در محدوده غرب تهران انجام دادیم و اموال سرقتی را در محدوده مولوی به افراد ناشناس به قیمت نازلی فروخته و پول حاصله را بین خودمان تقسیم و صرف خوشگذرانی می‌کردیم.

گودرزی با بیان اینکه متهمان اظهار داشتند سرقت‌ها را در مناطق مختلف تهران به ویژه در محدوده‌های غرب و جنوب غرب تهران از جمله جاده مخصوص، ورودآورد، آزاد راه تهران – کرج مرتکب شده اند، گفت: متهمان در ادامه تحقیقات به ۳۰ فقره سرقت به همین شیوه اعتراف و با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان