بازدید 11046

خودرو‌ها و خانه‌های لاکچری مشمول مالیات می‌شوند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق، خودرو‌های سواری و وانت دوکابین با قیمت بیش از یک میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند. هم‌چنین اعضای تلفیق مصوب کردند واحد‌های مسکونی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان باید مالیات بدهند.
کد خبر: ۹۴۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ 07 January 2020

به گزارش تابناک، محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، گفت: با مصوبه امروز کمیسیون تلفیق خودرو‌های سواری و وانت دو کابین که قیمت آن‌ها بیش از یک میلیارد باشد، مشمول دریافت مالیاتی می‌شوند.

وی افزود: بر اساس این مصوبه خودرو‌هایی که قیمت آن‌ها بین یک تا یک و نیم میلیارد تومان باشد نیم درصد قیمت آن‌ها به عنوان مالیات اخذ می‌شود و خودرو‌هایی که قیمت آن‌ها بین ۱.۵ تا ۳ میلیارد تومان باشد یک درصد قیمت آن‌ها باید به عنوان مالیات پرداخت بشود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ اظهار داشت: همچنین طبق این مصوبه خودرو‌هایی که بیش از ۳ میلیارد تومان قیمت داشته باشند، باید معادل ۱.۵ درصد قیمت‌شان به عنوان مالیات پرداخت شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اعضای کمیسیون تلفیق مصوب کردند واحد‌های مسکونی که چه خالی و چه در حال استفاده که قیمت آن‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان است، یک هزارم قیمت آن‌ها به عنوان مالیات پرداخت شود.

وی افزود: همچنین بر اساس این مصوبه واحد‌های مسکونی که بین ۱۵ تا ۲۵ میلیارد تومان قیمت دارند باید دو هزارم قیمت آن‌ها به عنوان مالیات پرداخت شود و واحد‌های مسکونی که بین ۲۵ تا ۴۰ میلیارد تومان قیمت دارند باید سه هزارم قیمت آن‌ها به عنوان مالیات پرداخت شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ اظهار داشت: علاوه بر این طبق این مصوبه واحد‌های مسکونی که قیمت آن‌ها بیه ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان است باید چهار هزارم قیمت‌شان بابت مالیات پرداخت شود و مالیات خانه‌هایی که قیمت آن‌ها بیش از ۶۰ میلیارد تومان است، پنج هزارم قیمت واحد مسکونی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۰
خونه بالای 60 میلیارد تومن هم داریم!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
متاسفانه فاصله طبقاتی اجتماع بسیار زیاد شده است و این بسیار خطرناک است
باید با طرح مالیات بر عایدی سرمایه فاصله ای که روز به روز در حال بیشتر شدن است را از بین برد
چرا مدارس غیرانتفاعی و آموزشگاه های کنکور با درآمدهای نجومی مشمول مالیات نمی شوند؟؟
پاسخ ها
محمد شریفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
و کشاورزی و مطبوعات و موسسات فرهنگی و .....
هیچ کدومشون از کارگر با حقوق 2 میلیون تومنی درآمدشون کمتره؟
بهترین قانون مالیات همین است کسانی که توانایی خرید خودرو و خانه های لاکچری را دارند به راحتی این مالیات ها را می پردازند این کمترین هزینه لاکچری بودن است
چرا از کسانی که 10 تا سند ملک به اسم آنها میباشد مالیات دریافت نمشود؟؟؟؟؟؟؟
بعد از حدود 40 سال تازه کم کم می توان امیدوار بود به تصویب مالیات بر عایدی سرمایه
در صورت تصویب مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس فعلی قدم بزرگی در بحث عدالت اجتماعی برداشته خواهد شد و عدالت فراگیر خواهد شد و دلالی ناشی از این سرمایه های باد آورده را پایان می دهد
این مدل مالیات گرفتن دیگه دست بردن تو جیب مردمه! کم کم برای نفس کشیدن تو این مملکت باید مالیات بدیم
خانه های بالای 100 میلیارد باید ملی اعلام بشه و صاحبان آنها باید بازجویی شوند
البته برای قانون شدن راه طولانی در پیش دارد و قانونی غیر قانونی است . بدلیل اینکه دولت باعث افزایش نامتعارف قیمت مسکن شده و قطعا در صحن علنی رای نمی اورد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل